Shasija i upravljanje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • starac vujadin
    CBC Senator XXL
    • 27.08.2005
    • 2617
    • Stari grad

    Nikako ova tema ne sme da presahne, ovo je jedan od najboljih topica na forumu.

    Ja cutim i gledam sta pisete jer sem sto je tema strahovito interesantna i sam imam nameru u kooperaciji sa jednim mojim drugarom da pravimo S7, ali ne tako skoro. Hteli bismo to da uradimo kako treba i da skupimo postene pare za taj poduhvat...ne bi hteli da razvlacimo to godinama.

    Comment

    • SAAB PoWeR
      CBC Senator XXL
      • 26.04.2005
      • 1394
      • tu iza coska(Milwaukee USA)

      koliko S7 bude tezak kad je gotov i ima li mesta da se uglavi V 6 motor ??
      _Svenska Aeroplan Aktie Bolaget _moj SAAB projekt ,moja photo galerija

      Comment

      • g60
        CBC Senator XXL
        • 20.10.2006
        • 1011
        • Vrachar je majka ;)

        Kaci, kaci, kaci, kaci slike, samo kaci!
        Vrlo pazljivo pratimo razvoj situacije!
        Pozz

        @Dutchman
        Shumeci aspirin sa vitaminom c BAer je chudo!

        Comment

        • kobacbobac
          CBC Senator
          • 21.12.2006
          • 229
          • bg. sremcica

          @ Van

          ja sam trazio dxf i poslao sam ti adresu pa ako posaljes svakako cun se drazati toga uz male izmene

          ljudi fina energija se ovde pravi oko teme s7 na srpski nacin usvakom slucaju uci se a to znaci da se ipak napreduje zato kacite sto vise slika
          jer zaljubljenika u s7 ne nedostaje sigurno

          a mogli bi nesto konkretnije da se kaze o prica o Camber-ima , Castor-ima , Ackermanovim uglovima to bi bilo svakako zanimljivo pored salika naravno

          Comment

          • Van
            CBC Senator XXL
            • 16.02.2007
            • 1425
            • Nbgd

            @ Kobac
            pa ja ti saljem DXF-o po ko zna koji put

            A evo kako bi trebalo da izgleda prednje vesanje ,



            E sada ko hoce da se upusti u pravljenje S7 , da zan da mu treba , oko 60 E za cevi za sasiju , oko 30 e za ostali metala , jedna ploca 120 *300 cm , kao radni sto , CO2 aparat ( nov , kompletan sa bocom je oko 350 e ) , brusilica rucna bolja , oko 50 e , stona busilica oko 50 e , set burgija za metal , 30ak kamenova za secenje metala , stege , bar 6 kom ...

            Racunaj te da vam treba oko 5 min po rezu metala i 5 min po varu ( sve zajedno sa razmeranjem i uklapanjem . Ovo vreme pomnozite sa brojem varova i dobice te vreme potrebno za izradu sasije sasiju . Ako dvojca rade , potrebno je oko dva dana , tj vikend

            Sve u svemu za pocetak , bez alata , potrebno je oko 50-60 e .

            Pa potrebno je oko 1 godinu dana , da se napravi , ako je covek entuzijasta , tj odvaja ok 4-6 sati nedeljno na pravljenje i mnogo vremena jureci podatke i delove .

            Sto se tice mehanike , moze svasta , 4 , V-6 , V-8 ... Zgodna je kobinacija koju primenjuje Daca , ladina mehanika i fijatov motor i jos ponesto . Nije skupo i mozete svugde da nadjete delove .

            Ja sam licno razmisljao o fordovom v-6 iz skorpiona ili sijere , ali je to veoma tezak motor , mada obrtni moment jos od praznog lera bi stavljao ogroman osmeh na lice .
            Dvoumim se izmedju 1.8 16v zetev i 2.0 ohc. Prvi je laksi i generagno primereniji ovakvom automobilu , a drugi je laksi za ugradnju. Zasrafite ga , spojite gorivo , hladnjak i dovedete struju na razvodnik i moze da se tera . Zeteci su molo komplikovani zbod injectiona , kompjutera , prerade ususa , i pravljenja nosaca , jer su to FWD motori



            A ovako izgleda jedan pravi s7 , od koga se stide vecina spotrskih automobila na kugli zemaljskoj

            Pozdrav
            ...zivi , Franjo je ziv !!!

            Comment

            • Ivvan
              Moderator
              • 29.09.2004
              • 1574
              • Nis
              • SAAB 9000

              Originally posted by Van
              E sada ko hoce da se upusti u pravljenje S7 , da zan da mu treba , oko 60 E za cevi za sasiju , oko 30 e za ostali metala , jedna ploca 120 *300 cm , kao radni sto , CO2 aparat ( nov , kompletan sa bocom je oko 350 e ) , brusilica rucna bolja , oko 50 e , stona busilica oko 50 e , set burgija za metal , 30ak kamenova za secenje metala , stege , bar 6 kom ...
              Dodao bi samo jos nesto na sve ovo, po meni jako bitno. Potrebnoje imati garazu i za samo pravljenje i za kasnije cuvanje S7. To je jedan od razloga sto sam (trenutno) odustao od takve avanture. Dzaba vam sav alat i vreme ovog sveta, ako mozete da radite samo kad je suncano i bez kise
              Nadam se da cu i ja jednog dana krenuti da pravim nesto slicno.
              Van ne sekiraj se ovu temu prati i cita dosta ljudi, iako nema mnogo komentara u poslednje vreme, tvoj trud oko projekta ne prolazi ne zapazeno
              Zelim ti da sto pre zavrsis sedmicu i da se ubrzo nadje na ulicama
              Turbos make torque,and torque makes fun

              Comment

              • Van
                CBC Senator XXL
                • 16.02.2007
                • 1425
                • Nbgd

                Znam za problem sa prostorom , meni je garaza u vikendici u Grockoj , i mogu da posvetim max . 4 sata nedeljno pravljenju i to ako ne radim subotom . . Tesko da moze da bude sto pre ... Mada uzivanje je i pravljenje i diskusija i druzenje sa ljudima

                Problem sa prostorom ne treba da obeshrabri , meni konstrukcija stoji napolju pokrivena ceradom
                ...zivi , Franjo je ziv !!!

                Comment

                • Ivvan
                  Moderator
                  • 29.09.2004
                  • 1574
                  • Nis
                  • SAAB 9000

                  Slazem se, ali sta posle, kad se sve zavrsi?
                  To je glavni problem, ali to i nije tema ove price

                  Cekam jos slika i izvestaj daljih radova
                  Turbos make torque,and torque makes fun

                  Comment

                  • Van
                    CBC Senator XXL
                    • 16.02.2007
                    • 1425
                    • Nbgd

                    @ Kobac
                    To , 120 * 300 , treba da ti bude rani sto , koji ces postaviti na neke nogare i i po kome ces poceti izradu sasije . Mozes isplotijes donju zonu i nalepis na taj sto ili da jednostavno iscrtac semu konstrukcice na toj ploci , polozis sipke i pricvrstis ih za plocu , i sve izvaris . Nemoj da skidas konstrukciju sa stega dok se ne ohladi skroz , da se ne bi uvijala pri hladjenju . Zgodno je i da od istog plocastog materijala , napravis par alata , npr. unutrasnja sirina sasije , tj 100* 30 npr i to ce ti dati tacnu sirinu sipki kao i parav ugao kod poprecni sipki . Isto tako mozes da naprevis par komada za rastojanje po visini sasije . Masti pusti na volju ... Inace mozes da uzmes bilo kakvu iverici , medijapan ,, itd ... cena je oko 600 din po m2 .
                    Ne zaboravi stege ...

                    kutije su ti 25*25 , mada je to Daca reka jos davno , Bolje su one od 2mm debljine lakse se zavaruju ... Ako lepo sve isplaniras izrada sasije ide relativno brzo ... moze da bude za par dana gotova


                    A mogao bi i jedan ovakav V-6 i to 2*turbo ok 300 ks , sve zavisi od pritiska
                    ...zivi , Franjo je ziv !!!

                    Comment

                    • g60
                      CBC Senator XXL
                      • 20.10.2006
                      • 1011
                      • Vrachar je majka ;)

                      A sta ako se ta iverica sa tolikom povrsinom savije u vlaznoj garazi? Mora da bude i celicni sto za koji je ravnomerno zasrafljena. Eto za nas koji nismo varili sa cO2 aparatima skola Ja sam se mucio sa autogenim i elektro nekada davno i varovi su bili plac majke...

                      Meni je krcata garaza kolima i delovima tako da ne mogu da mrdnem... 'Oma bi krenuo

                      Zato cu kod caleta u maju da krenem da radim, on se opasno zapalio. Bitno je da sklepam dobru sasiju i trapove a on ce po malo da je sklapa.

                      Iz mrtvih sam na taj nacin podigao Topolina iz 1940 godine. Svaki deo moras da rasklapas, sredjujes, farbas i pakujes. Nisam tada ni garazu imao...
                      Moze bez garaze ali mora udarnicki... Sto vise i brze bez bleyanja...
                      Krov sam mislio da uradim od poliestera... Kao sto imaju one stare mecke kruti krov...
                      Pozz

                      Comment

                      • Van
                        CBC Senator XXL
                        • 16.02.2007
                        • 1425
                        • Nbgd

                        Podrazumeva se da se radni sto napravi korektno , to nije predmet diskusije . A zavarivanje CO2 ili ti MIG-om je veoma lako , i lakse nego sto mislis . Netrba ti nikakva skola , samo malo probe na nekim pracicima metala , cisto da steknes osecaj kako toplota ulazi u metal i kada treba da prekines na sekund , da ne bi progoreo materijal . 10 shav koji budes napravio , vec se biti blizu savrsenstvu . Super stvar je ta sto mozes da zavaris nesto sto je milimetar krace , a ponekad i dva , tako da ne moras da seces sipke u delic milimetra precizno . Co2 je jedna od najboljih i najprakticnijih alatki koje sam ikada drzao u rukama . Otprilike , sa njim je rad 5 puta brzi nego sa elktrodama , i var je mnooooooogo bupta bolji , i brate jeftinije je . 5 kg zice i jedna puna boca gasa su ti troskovi materijala za zavarivanje , tj oko 1200 din i + oko 5000 din za kutije i jedno 600 din za kamenove za secenje i to je ukupna cena repromaterijala za sasiju
                        ...zivi , Franjo je ziv !!!

                        Comment

                        • kobacbobac
                          CBC Senator
                          • 21.12.2006
                          • 229
                          • bg. sremcica

                          mene varenje nebrine imam atestiranog varioca


                          ali postavljanje prednjeg vesanja cinimi se kao najveci problem bar za sada jer sa Camber-ima , Castor-ima , Ackermanovim uglovima bas i nemam neko iskustvo


                          jer ako auto nije upravljiv kako treba djaba svi konji ispod haube

                          Comment

                          • Van
                            CBC Senator XXL
                            • 16.02.2007
                            • 1425
                            • Nbgd

                            Camber je ugao nagiba tocka ( valjda , uvek ih mesam ) , i gornja viljuska je takva da se to steluje . Castor je ugao nagiba ose oko koje se okrece tocak , i on se devinise prilikom ugradnje prednjih viljuski , sto smo Dacha i ja radili u nedelju . Castor se definise razlikom u horizontalnoj projekciji izmedju centra donje i gornje kugle i to rastojanje je jednako sinusu ugla koji trazis , ( od 3-5 stepeni ) * vertikalno rastojanje centara kugli . Nije tesko ... Inace gonje kugla ide nazad .
                            Nemoj to da te brine u pre nego sto napravis sasiju . Ima na samoj sasiji gomila zeznutih delova za konstruisanje ... Bar zanm sta je meni bio problem .
                            Ackermanov ugao je definisam poziciom letve volana i geometriom nosaca prednjih tockova . E sada te verovatno interesuju te vrednosti ...
                            Polako , sasija prvo ...
                            ...zivi , Franjo je ziv !!!

                            Comment

                            • Dutchman
                              CBC Senator XXL
                              • 30.09.2004
                              • 741
                              • Vracar centar sveta

                              Proshla temperatura , malo slinav ali sam prionuo na posao ,

                              ushli smo u fazu gde ide sat vremena konsultacija pola sata teorije dve babice i tri komshinice na kafi pa tek jedan vaer da se uradi ....

                              elem zadnje veshanje montirano komplet sa amortizerima , ali se doshlo do problema sa glavchinama prednjim negde fali neshto od delova tako da kad na glavchinu stavim disk on udari u nosach glavchine ili ti fali mi izmedju glavchine i diska distancer shto bash i nije normalno treshenje poshto su rupe za shrafljenje tochka na glavchini ... negde smo se zajebali ali neznam gde ... kasnije cu stavim slike ...

                              tako da je danas proshlo kao zamalo na tochkovima ... a i sutra ce poshto mi za pozadi treba distancer od barem 30mm poshto mi je guma 225/40/17 a to Englezi nisu tako smislili 60'tih ... ali napredak je vidljiv guracemo se mi uskoro po ulici ...
                              Prevelika slika u potpisu!

                              Comment

                              • Memphis_Raines
                                CBC Član
                                • 07.12.2006
                                • 99
                                • NBG Blok 30

                                Jeste li bar drugi set lezajeva lakse uterali, mislim sa stanovista prstiju, nego sto se tice diskova, sve to moze podledaj u 206 icinoj temi o BMWu mislim da je na pretposlednjoj strani opisano kako mu stoje tockovi
                                The time you enjoy wasting is not wasted time
                                Growing old is mandatory, growing wise is optional

                                Comment

                                Working...
                                X