Shasija i upravljanje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nkosta
    CBC Veteran
    • 05.08.2006
    • 140

    #91
    Pogledao sam oko 1000 takvih slicica i razumem stvari ...oko 5-10 min , posle mi se opet sve pobrka u glavi. Slicice su ok ..ali tocak sve vreme ide popreko jel' da ( mislim svi ovi nagibi uglovi i..)
    Fala za ideje ja sam josh na trazenju prednjeg vesanja ( ne pravimi se u domacoj radinosti a fabricko nije na vidiku )

    Comment

    • g60
      CBC Senator XXL
      • 20.10.2006
      • 1011
      • Vrachar je majka ;)

      #92
      vrlo je prosto, logicno... Ali kada covek pogleda u tocak, ne vidi nagibe i tu je zez... Ne kapiram kako cu to da napravim u milimetar! Pa tu ima visak i libela da se izlizu...
      A jel moze da se centrira trap kasnije?

      Comment

      • Dutchman
        CBC Senator XXL
        • 30.09.2004
        • 741
        • Vracar centar sveta

        #93
        naravno da moze da se centrira trap ... pa zashto se stavlja gore kraj spone a ne kugla, vec da bi mogao fino da nacentrirash trap ... + ako ocesh da shtelujesh Castor mozesh da se zezash pa da stavlish unibolove na viljushke prema shasiji i shtelujesh sve onda samo jedan uniball 20-25e

        inache to je ovo


        e g60 aj plz idi do tog lika i pitaj ga gde je kupio shkoljku za cobru treba mi telefon shto hitnije ....

        @nkosta prednje veshanje mozesh od praulera da stavish ali je skupo ... ako ocesh fabrichko onda ti je lada tu najbolja ili josh bolje buba ceo prednji kraj mozesh da skinesh ... reno 4 nije losh ali je prednja vucha kod njega skinesh sanke sa shkoljke i na njima je i motor i menjash i viljushke prednji tockovi zavarish to na shasiju i imash sve gotovo al prednja vucha ...
        Prevelika slika u potpisu!

        Comment

        • nkosta
          CBC Veteran
          • 05.08.2006
          • 140

          #94
          Pa i ja kao istocni tip vidim da ce morati lada. Ali mislim da cu ipak uzeti neko od Nive ( jos jasno ne vidim kako ali mora to , bar ona dugacka donja viljuska)
          Inace jesmo li se dovovorili vec da locost ima da bude klasika ?( motor napred tera zadnje tockove)
          Moze i sve ostalo ali dajte malo nostalgije za klasikom.
          Da priznam jos nesho ( setih se Dore i njegovih 25 godina nakanjivanja , kao i mojih)
          Ovaj tip automobila sam uocio josh davnih 60-tih ( pre 70 skoro sigurno) ali se radilo o chuvenom Morganu .Tako me je kupila neka prica o toj maloj fabrichici da i dan danas sa paznjom pogledam svaku sliku na kojoj je Morgan ( onaj manji dvosed ne onaj +8) E pa ovaj locost bash lici na njega.
          Svi pomalo zivimo u virtulenom svetu( tako se danas to kaze ... u moje vreme bi bilo da smo pomalo zamlaceni )Nemam pojma kao izgleda voznja u tim kolicima i da li ce mi se uopste svidjati ali imam zelju da probam da ih napravim.
          Dakle nikave BUbe i Chetvorke ( njma svaka chast ..vozio sam R4 a u garazi trune R6... super autic) ... samo shasija , pleh , 4 tocka i promaja ... uz dobro sredjenu geometiju

          Comment

          • g60
            CBC Senator XXL
            • 20.10.2006
            • 1011
            • Vrachar je majka ;)

            #95
            To je u stvari to:
            Meni ovo lici na najbolju mogucu varijantu, nesto slicno kao sto ima buba napred...

            Ne mogu da kontaktiram drugaricu ciji cale pravi cobru jer bi onda morao i da se vidim sa njom... A sad sam u nekim obavezama. Uskoro. Posto mi je cale dosao pa mozda se zaputimo zajedno da vidimo pa cu i da iskljocam...
            Pozz

            Comment

            • Dutchman
              CBC Senator XXL
              • 30.09.2004
              • 741
              • Vracar centar sveta

              #96
              aj vidi neshto poshto mi telefon bash bash treba
              Prevelika slika u potpisu!

              Comment

              • nkosta
                CBC Veteran
                • 05.08.2006
                • 140

                #97
                E pa ovaj citat mi je toliko srpski da sam morao da ga prekopiram ...

                *****
                Always keep a big hammer and a condom in your toolbox, if you can't fix it with the hammer, f** it
                ******
                a lik je iz Velsa
                http://www.locostbuilders.co.uk/viewthr ... ?tid=53893

                Comment

                • Dutchman
                  CBC Senator XXL
                  • 30.09.2004
                  • 741
                  • Vracar centar sveta

                  #98
                  inache kad sam ja pocheo uopshte da rzamishljam o sevenu nashao sam taj sajt pre nekih godinu i po i zamalo da mi pomuti koncepciju kad sam video ideje za centralno postavljen motor ili josh gorre BEC ... u kako bi mi dobrodoshla jedna slupana hayabusa za sevena ... mmmm
                  Prevelika slika u potpisu!

                  Comment

                  • nkosta
                    CBC Veteran
                    • 05.08.2006
                    • 140

                    #99
                    Ama sajt je bogovski ,mada imal luike kao i svi sajtovi.
                    Koncepcija sa MID engine je u principu o.k. ali je jos malo nerazradejna , iako ima desetak modela, bar.Mnogo je komforna u izboru tako da mislim da bi ovi mladji , neoptereceni nekakvom klasikom , zapravo mogli direktno da idu na locost sa motorom u sredni ( citaj izvrnuti jugo 55-65 , bar u pocetku za probu)
                    A za BEC -ove .. pa to je ustvari sushtina lotusa ( 480 kila vozilo i hajabasa od 17o konja ) Ali tu nema shale , nema tu eskorta , lade i opela ili sijere .
                    Tu sve morada bude rucno i "bolje" od fabrickog. To nije za obican svet , to je zaista za ljubitelje. Ima i jos jedna varijanta ( Mats&BOOST i ostali ) a to je "klasican "locost ali sa motorom od 2-3-4litra , ako moze turbo pa... ko prezivi.Obe ove varujente sigurno nisu LOW COST to ti dodje kao ferari za 20 K evra..opet nije za chiche kao ja ('')
                    Radimo na pronalazenju addkvatnog vesanja , prednjeg, trazim cevi , nisam josh remontovao mechkinu celu zadnju osovinu. Cekam da prodje guzva kod majstora , da zahladni pa na tenane.. bice problem izrada poliuretanskih biksni ( bushes) ( na originalne ne smem ni da mislim ( 150-200? ) Pravicu ih od JUVIDORA ( majkemi ) Tako se valjda zove onaj nash crni ili skroz beli materijal sto se lepo obradjuje na strugu )
                    p.s. evo malo da se nervirash hayabusa:
                    http://www.allensperformance.co.uk/dry- ... yabusa.htm

                    Comment

                    • dranix
                      CBC Senator XXL
                      • 04.10.2004
                      • 3079
                      • Antwerpen/Belgium
                      • Saab 9-3

                      motor i transmisija/donori

                      Da nije juvidur previse tvrd za to? Trazi bolji materijal. Mogao bi mozda da postoji. Na netu nema nista o tome jer ljudi kupuju gotovo. Bole ih uvo kad imaju love. Kao ono, SAM SAM NAPRAVIO. Sta to? Mozda sam sam iskombinovao. Obicni siromasni smrtnici imaju daleko vise problema nego bogatiji svet. Kad bi ljudi sa Balkana znali ono sto znaju da su bogatiji i da ih muka ne tera da razmisljaju 200 na sat? Svako lose ima i nesto dobro i obrnuto.

                      Comment

                      • Dutchman
                        CBC Senator XXL
                        • 30.09.2004
                        • 741
                        • Vracar centar sveta

                        Kad bi ljudi sa Balkana znali ono sto znaju da su bogatiji i da ih muka ne tera da razmisljaju 200 na sat?
                        da je tako ... meni da je 2soma na gomili i da mogu da neidem na posao 5nedelja seven bi se vec odavno vozio... ali kad radish 3 posla i ispunjen ti je dan od pola 8 ujutro do 2-3 posle ponoci teshko se stigne za dodatne aktivnosti ...
                        Prevelika slika u potpisu!

                        Comment

                        • Impuls
                          CBC Član
                          • 28.02.2006
                          • 64
                          • Vrsac

                          Cevi

                          Pozdrav. Malo sam se udaljio od teme ovih dana, medjutim pronasao sam ovaj link :

                          razgovarao sam sa direktorom - Dragomirom Ilicem. Covek je voljan da pronadje i uveze cevi od kvalitetnih materijala, pa i cuveni C.4730. Alternativa bi bio St 52.3 u varijanti pogodnoj za dinamicka naprezanja zavarenih spojeva. Covek je masinski inzenjer i veoma ljubazan. Evo vam informacije pa napred.
                          Sto se caura tice, predpostavljam da se misli na zglobove viljuski - "pesnice". Juvidur je stari trgovacki naziv, mislim da je bio u pitanju neki tvrdi PVC. Svakako je neupotrebljiv jer je tvrd, krt, podlozan habanju. Ta "crna plastika koja se lako obradjuje..." ne dolazi u obzir, meko je kao zvaka, lako se deformise i haba, a u pitanju je PoliEtilen i PoliPropilen. Guma vulkanizirana u zglob, ili PoliUretan (trkacka, izuzetno tvrda varijanta) naliven u zglob nemaju alternativu. Za gumu ne bi trebalo da bude problem raspitati se kod nekog proizvodjaca gumenih proizvoda (puna ih je Indjija i Pazova) koji je dobar u svom poslu. Sto se PoliUretana tice, Milos sa ARCS foruma je imao informaciju o nekom liku koji to radi.
                          Pozdrav.

                          Comment

                          • Impuls
                            CBC Član
                            • 28.02.2006
                            • 64
                            • Vrsac

                            Opet celici

                            @komshija:
                            Hrom-molibden celik se koristi da bi se dobio sto bolji odnos crvstoca/tezina. Nije neophodan u smislu bezbednosti. Inace, oznaka C.4730 je po JUS-u, dok je 4130 (bez C, inace bi to bio visokolegirani hrom-ugljenik po JUS-u) oznaka istog tog celika po AISI - americkom standardu. Nemacku oznaku sam dao na temi "Sasija za buggy". C.0545 bi se mozda mogao koristiti, ali nisam siguran kako podnosi zavarene spojeve, posebno na niskim temperaturama, kada je izlozen dinamickom naprezanju. Zato kao alternativu preporucujem C.0563 u umirenom stanju, odnosno St 52.3 po DIN -u jer je predvidjen za odgovorne zavarene konstrukcije izlozene dinamickim naprezanjima i niskim temperaturama (vozili bismo se i zimi, zar ne?), pritom ima 15-20% bolje mehanicke osobine (odnosno oko 40% ispod C.4730). Cini mi se da sam vec pomenuo da nerdjajuci celik, prokron, rostfraj, nikako ne bi trebalo koristiti jer ima veoma slaba mehanicka svojstva.
                            Pozdrav.

                            Comment

                            • Dutchman
                              CBC Senator XXL
                              • 30.09.2004
                              • 741
                              • Vracar centar sveta

                              na LOcost Builders forumu ima ljudi koji su uradili shaciju od prohroma ali chesce cete naci viljushke od prohroma da bi izgledale lepshe , okrugle cevi su naravno mnogo bolja opcija ali bi trebala da se izmeni shasija da se krive cevi itd ... nema potrebe englezi od najobichnijeg konstrukcionog materijala prave i to 25x25x1,5 i tako su napravili na hiljade komada ... zashto izmishljati toplu vodu .. postoje likovi koji su radili od aluminijuma celu shasiju od cevi sa manjim modifikacijama i to moze , molibden ma vazi gde nabaviti i koliko para baciti da bi se ushtedelo 25kila ...

                              sedishta se stave najnormalnije na klizache osim ako si ti jedini vozach onda fixiraj sedishte ....

                              za atest netreba ni jedan crtez ... to je njihov problem , njih na atestu zanima samo jel to sigurno da se vozi , a na tehnichkom se proverava tehnichka ispravnost i proverava sve ostalo iz zakona o spoljnim dimenzijama i ispravnosti vozila ili kako se vec zove u engleskoj je SVA(single vehicle aproval) ...
                              Prevelika slika u potpisu!

                              Comment

                              • komshija
                                CBC Član
                                • 21.12.2005
                                • 26

                                Re: Opet celici

                                @Impuls

                                Zahvaljujem se na iscrpnom odgovoru! Oprostite na mojoj tehničkoj nepismenosti. Što se tiče Č 0545 to je prvi koji mi je pao na pamet i kog se sećam iz srednje škole. Ovi naši proizvođači šavnih cevi mislim da najčešće koriste baš taj čelik, na žalost! Eto i to je bio razlog što sam isti pomenuo! Da li bi se vozili zimi? Teško u autu bez grejanja i bez krova mislim da bi to bila čista "egzotika" . Slažem se da bi upotrebom 4130 imali savršen odnos težine i čvrstine, ali kao što Dutchman reče, za 25 kilograma razlike u težini, ne ispati se bacati tolike novce! Ovo mislim prevashodno za sve one koji, kao i ja, žele da naprave svoju prvu Sedmicu i uz put nauče što šta. Ako se ispostavi sve kao ok, mislim da nije problem kasnije odraditi novu šasiju i prepakovati delove u u istu, ako za to postoji potreba naravno. Ja ne planiram da ovim autom idem na trke već da uživam u vožnji istog, onako lagano jel te!


                                @Dutchman

                                Zahvaljujem se na odgovoru. Tačno je da ne treba izmišljati tolu vodu, samo sam se brinuo zbog bezbednosti, ali kao što rekoste Englezi su napravili na hiljade takvih bez problema! Nadam se da neću biti jedini vozač famoznog vozila tako da ću namestiti klizače ! Za okrugle cevi znam da je komplikovano, ali imam jednog drugara koji ima mašinu za savijanje cevi bez deformisanja, tako da mogu da se cimam sa njim oko toga! To je ipak samo jedna zamisao, najverovatnije ću pristupiti izradi od četvrtastih cevi.
                                Pogledah na brzinu ovaj Vaš "SAN", mogu vam reći da se ne bi ni ja bunio da ovo bude moj san. Pod uslovom da se vi ne ljutite
                                . Sama šasija mi ne izgleda preterano komplikovno, ali ovo sve odraditi od lima je zaista umetnost! Ništa manje!

                                Raduje me ovo što kažete za atest!

                                Pozdrav, Komšija!
                                "The quality will still be appreciated long after the price had been forgotten" - Henry Royce

                                Comment

                                Working...
                                X