Shasija i upravljanje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nkosta
    CBC Veteran
    • 05.08.2006
    • 140

    Pozdrav svima
    nisam bio na forumu 3-4 dana a vi se raspisali
    imamo i komshiju , pozdrav za njega , cim nas ima vishe raste verovatnoca da se nesho zaista i uradi
    slucajno sam ischtao malo na netu i ima dobrih shasija od prokrona ( 304 cini mi se da ga zovu ) i verovatno je mehanicki o.k. ali ostaje pitanje cene . Inace stekao sam utisak da oni milse da je prokron bolji( jachi , zilaviji) od klasicnog mild steela.Jedan kaze da je na kraju jeftiniji jer nema zashtita od korozije koja je izgleda ozbiljna stvar kod 1,6 mm varenih cevi.
    Kod prokrona ima nekoliko vrsta a treba uzeti onaj sto se perfektno vari (mislim da se zove austenic .. ako nisam mashio ime) nalazlost ako sam dobro shvatio mora MIG jer je tako najbolje
    Inace taj tip iz amerike kaze da je imao srecu jer je u blizini njegovog grada dosta procesne industrije hrane pa ima fabrika za preradu pilica koliko hocesh.....obratite paznju na klanice kod nas .. mozda se nadje na njihovom lageru nesto jeftino a od prokrona

    Comment

    • komshija
      CBC Član
      • 21.12.2005
      • 26

      @nkosta

      Hvala na pozdravu! Na žalost Komšija je još uvek samo posmatrač! Trenutno, što se realizacije tiče, na nivou ideje sam! Slažem se da je bolje kada je što više ljudi uključeno u neki projekat. Lakše se sagledavaju problemi i lakše se nalazi rešenje istih.

      Šasiju odrađenu od prohroma sam i ja video na par mesta. Ipak je Impuls napomenuo da ni u kom slučaju ne treba raditi konstrukciju od ove vrste čelika. Meni kao laiku izgleda prohrom čvršći i bolji od mild steel varijante, iz nekog sećanja mni se vraća da je prohrom žilav materijal! Pošto Impuls vlada odlično materijom, ne ostaje mi ništa drugo nego da mu verujem!

      Zavarivanje se vrši valjda TIG postupkom ili sam ja nešto pomešao. Za cenu nisam siguran, ali mi se čini da je od 4-5? za kilogram prohrona!

      U svakom slučaju u nastavku sledi rasplet Impuls će se sigurno uključiti i objasniti na zbog čega je nepovoljno odraditi šasiju od nerđajućeg čelika!
      "The quality will still be appreciated long after the price had been forgotten" - Henry Royce

      Comment

      • g60
        CBC Senator XXL
        • 20.10.2006
        • 1011
        • Vrachar je majka ;)

        Stvarno ljudi, mislim da je nepotrebno praviti od nekih vecnih materijala ovu sasiju... Prosto ovakva kada bi neofarbana stajala na kishi, godinama bi trulila! Lepo se prefarba temeljnom bojom pa nekim autolakom ili body plastobitom pa bude kao bomba. Kada se zavrsi sasija, na par mesta se u profil sassije uprska kompresorom ulje i 2900 - te se izvrsi ponovno dolivanje ako me razumete
        Sasija je projektovano pre 50 - ak godina i koriscena. Kada niko do sada nije nasao bas na toliko veliki problem pa nesto prepravljao...

        Mislim da je ovo toliko prosta i hipnoticka rabota da mi jednostavno ne mozemo da verujemo u realnost, zar ne?

        Kada sam bio dete, sklapao sam one modele automobila i aviona, u ranoj mladosti sam rasklapao i sklapao automobile, budzio...
        Sa osnovnim znanjem mehanike automobila, ovo je takva latja!
        Ima pipavih stvari ali...
        Secam se kada sam na autu iz 1940 godine pravio komplet nov sistem polugica pedale gasa (od papucice do karbona) skoro ceo mesec pa naslucujem kako to ide ali to je taaaakvo uzivanje koje mislim da je malo ljudi osetilo.
        S7 pruza bukvalno to zadovoljstvo.

        Comment

        • nkosta
          CBC Veteran
          • 05.08.2006
          • 140

          E Komshija nisam ni ja dalje od tebe , samo sa puk'o 110 evra za zadnji trap od mechke w 201 ( aka 190 ).
          Sto se tice prokorona ja sam SKORO siguran da je on o.k. ali cekam da mi neko to potvrdi ( Impuls?) Naime ako je samo 2-3 puta skuplji od mild stila kao sto je onaj madjarski ja radim od njega.
          Mi na Locostu imamo malo sukob interesa....... da bude dobro da bude jeftino .. to malo morgen. Dakle ako nije posebno kontraindikovano shasiju praviti ne od najjacheg vec od najtrajnijeg materijala( prokron)
          Ako ne moze prokron onda onaj madjarski chelik ali bar da bude jeftin i dobro da se vari
          BTW ko ce BRE braco srbi da izvari ove shasije ... mislim da je glupo da nas 3-4 orica na 150 km razdaljine uchimo varenje TOGom ili MIG om
          Ajde neka se javi dobar varioc a mi da kechnemo za to varenje i mi on zadaovoljni .... pa da na miru planiramo prednje viljuske ... motor+menjach ne smem ni da pominjem ...... to ostaje kad udjemo u evropsku uniju ..... posle 2007me
          ziveli , sto kazu ovi locostovci

          Comment

          • Dutchman
            CBC Senator XXL
            • 30.09.2004
            • 741
            • Vracar centar sveta

            ljudi mnogo svirate q*** ... iskreno da vam kazem , prohrom barem onaj koji mozete kupiti kod nas sigurno je boljih mehanichkih spec od konstrukcionog chelika koji se prodaje, ali jedna shipka od 6metara 25x25x1,6mm chelika je 600dinara a 6metara prohroma od 20x20x1,5mm je 4000dinara , pa vi rachunajte razliku , nesumljivo lepshe izgleda rosfraj ili ti stainless steel ali je cena presudna poshto je 10puta veca + malo teze se vari ali se isto vari i sa elektroluchnim (ja vario elektroluchnim neku konstrukciju za chamac i izgleda extra kad sam ispolirao varove samog sebe sam iznenadio tako da ko kaze da nemoze laze , al je zahebano i malo vishe prshti al bitno da moze jedna elektroda za 2mm je 25 do 50din) i sa MIG-om samo treba prohrom zica.

            e sad englezi kazu jeftinije zato shto oni nose na plastifikaciju shasiju , kod nas ce ti uzeti za peskiranje i plastifikaciju 50 e a kod njih je skoro 200funti ili ti 300e pa plus je prohrom ista cena kao kod nas ali im je gvozdje 3 puta skuplje , ako neko malo vishe prati locostbuilders videce da za shasiju treba 80funt u materijalu , i na kraju okreni obrni od prohroma pravi jedan na prema 50 koji prave od gvozdja ...

            i moj savet mnogo prichate o shasiji kao da je ona neka enigma bacite 50e pochnite da radite pa na kraju kad zavrshite sve bacite josh 500na prohromsku shasiju i prepakujte sve ... vecina vas misli da kad budu imali shasiju da su uradili 90% posla verujte i ja sma mislio ali sad znam da je shasija manje od 10% posla

            josh jedan argument za sve one koji misle vec sada da ce im istruliti auto a nisu ni pocheli sa pravljenjem , uzmite yuga posle koliko vremena na yugu strada patos ... u proseku posle 10godina + - godina itd , a yugo je ceo od 0,8mm lima to shto ga ima u dva sloja itd ili tri na nekim mestima to nemojte rachunati .... i pritom rachunajte da vi imate 2mm kutije koja ce sigurno biti bolje zamazana nego yugov patos fabrichi + necete voziti zimi po soli koja je osnovni problem zashto do korozije i dolazi ... i gledajte to ovako kad skupite za zamenu motora npr i smislite neke prepravke posle npr 5godina vi cete prodati i napraviti bolji po vashem mishljenju i noviji i sa kvalitetnijim reshenjima ... tako da nikada necete doziveti da vam auto istruli ...

            suvishe priche malo rada .... entuzijazam je jedno ali ako nemate barem 2hiljade na gomili da pochnete bez nervoze odakle vam josh 500 za prohrom ....

            zaboravih da kazem da vam je varenje oko 300eura barem su meni tako trazili neki i 500e sve zavisi a materijal je 50tak eura ... tako da je jeftinije dati 250e za mig i dok stignete na pola shasije varicete kao profesionalac
            Prevelika slika u potpisu!

            Comment

            • komshija
              CBC Član
              • 21.12.2005
              • 26

              Pozdrav svima!

              @Dutchman

              Slažem se da je sve bilo po sistemu "Mnogo buke ni oko čega"! Izvinjavam se ako sam svojim nepromišljenim pitanjima uvredio Vas ili bilo koga drugog! Ovaj forum izuzetno poštujem i iz tog razloga ga i posećujem! Smatram da u radu istog učestvuju ljudi sa tolikom količinom znanja koje se nigde drugde ne može sresti!

              Kao što ste rekli poklonili smo više brige na nešto što još nismo ni napravili, sa tim se slažem! Šasija je kao što ste rekli tek mali deo posla, ali ipak ona drži sve ostalo na okupu, pa otuda moja briga kao i sva ona glupa pitanja u vezi nerđajućeg i ostalih vrsta čelika! Ipak svi smo mi različiti. Lično, volim da materiju kojom počnem da se zanimam jako dobro istražim i proučim, pa tek onda kad krenem u fazu realizacije da ne budem neprijatno iznenađen u toku rada!

              Kao što je nkosta rekao u svojoj poruci sudaraju se tu dva pojma! Onaj jeftini, pravi Locost i onaj skupi koji bi svi želeli! U našem slučaju bi se to moglo prevesti kao želje i mogućnosti! Planiram da krenem sa izgradnjom ovog automobila negde pre proleća, ako mi obaveze dozvole! Zato mislim da iskoristim zimu da sakupim što više iskustava svih vas pa da odlučim koju ću verziju praviti!

              Zahvaljujem se svima na iscrpnim odgovorima koje dajete, verujte da puno pomažu svima, naročito neupućenima, poput mene!

              Evo male liste vozila sa "Live Axle" sa širinama prednje i zadnje osovine! Za Eskort MKI i MKII nisam uspeo da nađem podatak, samo za MKII u RS verziji. Dutchman možete li mi reći koja je širina zadnje osovine prema knjizi!
              • Marka & Model............. Širina napred u mm ..... Širina nazad u mm

                Fiat Argenta....................... 1321 .................... 1353
                Fiat 132 ............................ 1313 .................... 1321
                Escort 1.6RS 75-80 ............1289 .................... 1315
                Taunus/Cortina '79-'82 ......1422 .................... 1422
                FSO 125P ..........................1298 .................... 1275
                Lada Riva ..........................1365 .................... 1321
                Rekord D ..........................1424 .................... 1412
                Ascona B ..........................1375 .................... 1375
                Volvo 200 Series ...............1420 .................... 1350

              Toliko od mene za sada!
              Pozdrav, komšija!
              "The quality will still be appreciated long after the price had been forgotten" - Henry Royce

              Comment

              • nkosta
                CBC Veteran
                • 05.08.2006
                • 140

                Neshto se mislim .. nikao da udjemo u fazu realnog planiranja i realne nabavke .
                Mozda ce tako biti do kraja ali molim da ko god zna neku cvrstu cenu za neki deo u vezi Locosta da ostavi ovde info o tome ( link , cenu, telefon i sve slicno)
                Verujte samo svojim ocima , nemojte se oslanjati cak ni na telefonska obavestenja.... srbi smo pa...
                Usput VAZAN oglas sam pre neki dan video u Novosi Oglasima :
                "super 7 u putstvo .. razmena .. otkup delova " Fala bogu
                Pa nek neko kaze da nam nije krenulo ... bar malo.
                Ovi iz centralne srbije i ovi oko beograda imaju 1000 otpada na raspolaganju , pored autoputa posebno. Pa dok je bilo lepo vreme mogli su da to lepo prekopaju.
                U mom kraju ( fest Istocna srbija ) nema ni 2-3 takva mesta , uglavnom oko znacajnijih automehanicharskih radnji a tamo je sve ipak skuplje.Dakle ... eto prostora za mali "biznis" ... posebno za ove mladje i okretnije ... ali ako nisu alavi na pare pa u startu umrtve biznis ( srpski nachin pravljenja posla ... uradish jednom i zivish od toga celog zivota... to je uspelo samo tati od Bila Gejtsa ... BTW)
                Mi nemamo srece da nam radi e-bay pa predlazem da ovde ( kao i svuda na slicnim sajtovima) moderatori dopuste minimalnu komercijalnu aktivnost tipa trazim TO i TO , nudim TO i TO za razmenu za TO i TO. naravno na njima je da se ovo mesto ne pretvori u srpsku vatrijantu ebaja
                Recimo meni trebaju neshto obe viljuske od lade nive , prednje , za neke male pare jer ne znam da li cu uopshte da ih negde ugradim ... samo da ih dobro razgledam i premerim.. pa ako je neko negde video nek javi cenu da mi skine to i posalje.Mislim da ovo nije previse komercijalizacije na u principu nekomercijalnom forumu
                A u onom delu dole ispod poruke moze dugo da stoji NPR: " trazim dva prednja diska od fiat marea-e" bar dok ih ne nadjesh

                Comment

                • Dutchman
                  CBC Senator XXL
                  • 30.09.2004
                  • 741
                  • Vracar centar sveta

                  @nkosta

                  taj lik iz novosti oglasa trazi 800e za shasiju od mild steela verujmi prohrom mu nije ni proshao kroz glavu , viljushke su mu oko 50e itd ... kao shto ti reche napravi jedno i zivi od toga do sledece budale.... pri tome ako je samo po knjizi nishta se nece bash tako uklopiti lako ...

                  knjiga koja sve zanima ima dosta toga ali realno nema nishta osim pogreshnih planova za shasiju , zato sam ja svoju radio po McSorley book chassi crtezima, a sve ostalo ima na yahoo groups o locostu i locostbuiders forumu.

                  mere od osovine za Ford Mk 1 i 2 nepostoje u knjizi ali cu premeriti poshto moj techa ima dotichnu osovinu ...

                  Lada delovi novi najjeftiniji na bubanj potoku subotom donose sve iz rusije , tipa 60e su dva nova dobosha i paknovi .

                  naravno da smo tu da pomazemo jedni drugima , za mene balvana gradnja Locosta je kao vezba i OTO-a napravicu je nekako i usput se potruditi da nauchim sve o mehanici i obradi metala , a iz drugog puta ce biti savrsheno
                  Prevelika slika u potpisu!

                  Comment

                  • Impuls
                    CBC Član
                    • 28.02.2006
                    • 64
                    • Vrsac

                    Prokron - NE

                    Pozdrav. Prvo, prokron nikako ne dolazi u obzir. Jeste zilav (reze se tesko ko sam djavo) ali je M E K A N !!!. Zilavost dolazi do izrazaja kod loma, ali pre toga dolazi prvo elasticna pa zatim plasticna (nepovratna) deformacija. Taj 304 (americki) je nas C.4580. Jeste mu zatezna cvrstoca za nijansu veca od C.0563 (tj. St 52-3 kod onog Madjara), ali mu je granica razvlacenja duplo niza! To znaci da C.0563 podnosi dvostruko veca opterecenja dok se jos uvek po prestanku istog vraca u prvobitni oblik-mere, to jest ponasa se kao opruga. Prokron ce se mnogo pre trajno saviti-izviti-istegliti-sabiti-uvrnuti-zguzvati. Takodje je jako podlozan habanju gde god je izlozen trenju. Njegova uloga je u ovom slucaju cisto fancy-kozmeticka. Posto mi je kroz ruke i "crtacu tablu" proslo na tone i tone prokrona (radim u Hemofarmu) u obliku cevi, profila, ploca, limova, sipki, verujte da znam sta pricam. Gde god je bilo moguce izbeci ga za neku konstrukciju, nismo ga koristili. Toliko o "izmisljanu tople vode" - upotrebi prokrona.
                    Prihvatljiva varijanta je taj C.0563 ili St 52-3, sasvim O.K. kad je locost investicija u pitanju. Takodje, nisam nikada rekao da je sasija od cetvrtastih profila neupotrebljiva, samo sam istakao njihove mane i prednosti besavnih cevi. Takodje kad budem sebi radio vozilo, to ce biti onako kako smatram da je najbolje (ipak ga pravim za sebe), volim da imam vrednu stvar kojoj je poklonjeno vreme i umece da nastane.
                    Nkosta je dao link ka tom madjarskom trgovcu, ja sam vam dao link ka domacoj firmi koja je voljna da potrazi i uveze razne vrste kvalitetnih celika, izvol'te. Uostalom, dao sam savete sa najboljim namerama, kome koristi - drago mi je.
                    Za kraj, slika jedne prave sasije :


                    a na to bi po mom ukusu dosla ovako neka "plastika" :

                    Comment

                    • nkosta
                      CBC Veteran
                      • 05.08.2006
                      • 140

                      Dobro ... reshili smo i taj prokron , sto se mene bar tiche. RAdicu ga od prokrona ako .. recimo dobijem na poklon 100kg cevi A Impuls mi ustvari kaze da prodam te cevi pa da kupim ove druge .
                      O.K. madjar (99%)
                      O ladonoj live axle sve najlepshe ima jedna firma koja pravi onu formulu 750 locost za trke po engleskoj i nudi ocesh ford ocesh lada zadnja osovina .. ista cena!
                      NA adresi www.ukr.co.yu ima ogroman katalog uglavnom ladinih delova iz urajine , prakticno sve od lade i lade nive a cene su otprilike ovako
                      ( bez PDV-a!)
                      donje rame 2550
                      gornje rame 1890
                      glavchina 1870
                      diks 1871
                      prednja kljesha za disk 3000! ( nesto pricha komplet ali ne znam)
                      one sitne stvari kao legeri , semerinzi , gumice , spone ( kuglasti zglobovi) to je oko 1000 a sve DINARA
                      @dutchman
                      pa .. BRE dutchman ni ti nisi bash mlad , cim znash za OTO
                      Jel se secahs rasporeda iz skole za petak na prolece :
                      1.OTO
                      2.OTO
                      3.,4.,5. fizichko - SLET
                      E to je bio zivot.. ostala mi sintagma u glavi OTO-OTO-fizichko-SLET kao pojam za nesto budlasto i besmisleno ali lepo ( vezbli smo na Kraljevici
                      pored zajecara pa celo drushtvo u shumu...cure napred)
                      @ Impuls
                      mislim da sam shvatio poruku o chelicima .. mislim da cu danas-sutra da zovem onog Miklosha iz Tom_Ferr-a da pitam kako da nabavim cevke. Taj prodavac je ustvari iz subotice i tamo je najblize predstab=vnishtvo , sa sajta sam skinuo mobilni i stabili i zvao ( a jel' sam metnuo te brojeve vec negde da vidite ili sam bre bash izlapeo???)
                      JA sam vec krenuo sa teshkom artiljerijom ( zadnje oglibljenje od w 201 mechka 190 a napred ce mozda chak i viljushka od Njive) pa cu malo da razmislim o dimenzijama . Kad je teshko ( pozadi i napred ) da ja metnem 30x30x1,6mm??.Nekako mi onaj 1"x1" dodje malo mali
                      A ona shasija shto si je prikacio kao da je za dzip ima cetvrtaste grede i neki chudan ram od shofershajbne kao da se preklapa??
                      Evo kontakta za madjarske cevi:
                      Cernik Miklós
                      nyelv: srpski, hrvatski
                      Mobil: +381-63-510889
                      STABILNI NOVI 024-567-243 MOBILNI VAZI OVAJ GORE
                      E-mail: cernik@eunet.yu

                      josh jedan edit ali NAZALOST>
                      raygovarao sa Mikloshem i Tom/Ferr NEMA odgovarajuci materijal
                      NE MOZE DA GA NA RUCHI JER JE BESMISLENO MALA KOLICINA
                      ONI RADE NA TONE A NE NA KILOGRAME
                      Mikolosh je bio zaista ljubazan i poslovan
                      Uputio me na Tissen/Krupp

                      Comment

                      • Dutchman
                        CBC Senator XXL
                        • 30.09.2004
                        • 741
                        • Vracar centar sveta

                        to shto je OTO to ce da vrati
                        e srecnih li vremena pre 10tak godina

                        ljudi plastika je najmanji problem chak i taj alfin konceptualni crtez za 10 hiljada moze da se urade kalupi i da se samo shtancuje sve se moze samo polako da ja napravim ovaj i savladam osnove .

                        koga zanima spaceframe od beshavnih cevi nek radi Ariel Atom 2.8sec do 100 sa 275KS superchardzovanim V-TEC hondinim motorom



                        a evo i kako to radi










                        Prevelika slika u potpisu!

                        Comment

                        • nkosta
                          CBC Veteran
                          • 05.08.2006
                          • 140

                          Kontaktirao ljubaznu damu is Thysen-Krupa , nasha filjala novi sad
                          i ....:
                          > na zalost nismo u mogucnosti da Vam obezbedimo
                          > trazeni materijal
                          >
                          > nudimo Vam ono sto imamo na lageru
                          >
                          > a to je hladno oblikovana kvadratna cev S235JRG2,
                          > DIN St 37-2 kvaliteta
                          > dimenzije 25 x 25 x 2 mm - 0,93 ?/m
                          >
                          > S postovanjem. Marta ......
                          @Impuls .. da se pocnemo prijavljivati kod onog drugog :
                          ""*******************
                          Malo sam se udaljio od teme ovih dana, medjutim pronasao sam ovaj link

                          razgovarao sam sa direktorom - Dragomirom Ilicem. Covek je voljan da pronadje i uveze cevi od kvalitetnih materijala, pa i cuveni C.4730. Alternativa bi bio St 52.3 u varijanti pogodnoj za dinamicka naprezanja zavarenih spojeva. Covek je masinski inzenjer i veoma ljubazan. Evo vam informacije pa napred.
                          *********************
                          Meni je samo on ostao ,krecem sutra da ga gnjavim
                          Jel oce josh neko cevke , koje i koliko ????
                          Impulse jel' ima smisla traziti "preko proje pogachu" pa pitati za 30x30x1,5mm???????[/list]

                          Comment

                          • Impuls
                            CBC Član
                            • 28.02.2006
                            • 64
                            • Vrsac

                            Celik

                            Samo na brzaka, u guzvi sam :
                            Ako koristis 30x30x1.5 dobices 22% vecu tezinu. Krutost sasije ce svakako biti veca. Trenutno nemam vremena da izracunam koliko
                            vise "nosi" 30x30 nego 25x25.
                            Sto se celika tice, trazite St 52-3 odnosno C.0563, tj materijal u
                            umirenom stanju zbog zavarenih spojeva izlozenih dinamickom
                            naprezanju.

                            Comment

                            • nkosta
                              CBC Veteran
                              • 05.08.2006
                              • 140

                              O/K Implus pitam za OBA
                              tj. 25x25 i 30x30 sve x 1,5 ....1,6mm
                              Kvalitet : St 52-3 odnosno C.0563

                              Ovo je "treca sreca"

                              Comment

                              • Dutchman
                                CBC Senator XXL
                                • 30.09.2004
                                • 741
                                • Vracar centar sveta

                                jedno glupo pitanje za sve buduce konstruktore S7 , da li znate da se ceo Space frame na kraju oblaze aluminijumskim plochama tj limom i vezuje popnitnama znachi u krug + patos shto povecava krutost shasije

                                mislim da je o chelicima ovde sve recheno i to mnogo vishe nego shto su i englezi, ameri i australijanci ikad rekli na njihovim forumima ...
                                Prevelika slika u potpisu!

                                Comment

                                Working...
                                X