Idemo iz pocetka...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FiatGroup
    CBC Senator
    • 11.06.2005
    • 228
    • Rijeka

    Stisni zube i hrabro naprijed.
    *************************************
    The best is the enemy of the good
    The proof of the pudding is in the eating
    *************************************

    Comment

    • Dora
      Nadzornik!!!
      • 24.10.2004
      • 17451
      • Novi Sad
      • FIAT



      Ovde se nadalje raspravlja ?iji je ve?i i ko ima bolje valjke ...
      206 radi jedan ozbiljan projekat i tema ?e biti vrlo korisna za mnoge, nema potrebe da se zagadjuje sa prepucavanjem.
      Zahvaljujem unapred....
      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

      https.autogas.rs

      Comment

      • FiatGroup
        CBC Senator
        • 11.06.2005
        • 228
        • Rijeka

        [quote="Dora"]http://www.cannonballforums.se/viewtopic.php?t=15943

        206 radi jedan ozbiljan projekat i tema ?e biti vrlo korisna za mnoge, /quote]

        Ne sumnjam da nije ozbiljan, drzim palceve...
        S druge strane slazem se svama.... vrlo korisno za sve nas....
        *************************************
        The best is the enemy of the good
        The proof of the pudding is in the eating
        *************************************

        Comment

        • 206
          Admin od ispočetka :)
          • 09.12.2004
          • 9548
          • Beograd
          • 206

          Elem, 'vako...

          Auto smo malo vozikali odkako je dobio novi filter pa sad smemo da se vozikamo bez da obrijemo hilzne kao ranije

          Radi sasvim lepo, s primedbom da je TOLIKO preliven gorivom da je ulje posle maltene 100-ak km bivalo potpuno razbijeno i zasiceno gorivom. Pored toga je malo ozbiljniji problem ispiranja cilindara posto visak goriva spira uljni film koji bi trebalo da podmazuje karike...not good.

          Po onome sto nova i sveze kalibrisana lambda pokazuje, auto je konstantno radio na lambdi 0.8, 0.7 i nizoj i EGT koji nikad nije presao 650c, sto mu se i ne svidja preterano...knedle na sve strane, nema momenta da povuce od malih obrtaja, primanje gasa ide tesko itd.

          E sad, osnovna mapa se da popeglati relativno lako, i to upravo i radimo putem automapinga i lambda kontrolera, i EGT-a kao indikacije. Za sada nismo se nesto preterano bavili detaljisanjem i preterano preciznim podesavanjem, ali za sada smo gorivo doterali taman dotle da nigde ne prelazi lambdu 0.9, a EGT je skakao do nekih 800 stepeni, dakle nista preterano.

          Medjutim, problema uvek ima...NIRA, verovatno kao i vecina ECU-a radi mapiranje preko osnovne mape goriva, i kompenzacija po raznim osnovama. Osnovnu mapu cemo vec doterati, potrebno je samo dosta vremena. Ono sto mi ide malo teze su kompenzacione mape goriva i target lambda mapa.

          NIRA radi kompenzaciju goriva za ubrzanje, i to putem obogacenja u samo jednom obrtaju, i obogacenja rasporedjenog u vise obrtaja, s tim sto se decay rate podesava. Ono sto ne mogu da potrefim bas najbolje je obogacenje za ubrzavanje...ima li iko kakvu vodilju kako to "ustelovati" i na koji nacin? Koliko obogacivati gorivo pri naglom stisku gasa, vezano za poziciju TPS-a i RPM?

          Dalje, ima li ko mozda makar neku uporedivu mapu ili vodilju kako napraviti target lambda mapu, odnosno mapu koja zadaje vrednosti A/F koje lambda sonda meri na odredjenim vrednostima RPM i MAP?
          The difference between men and boys is the price of their toys

          Comment

          • FiatGroup
            CBC Senator
            • 11.06.2005
            • 228
            • Rijeka

            Gdje se moze nabaviti program i vidjeti koje opcije ima NIRA?

            Zanima me.
            - kako bi ja... pa da svi zajedno vidimo gdje grijesimo.

            Softwer je besplatan i trebao bi na svakoj masini raditi genericka platforma ako nismo spojeni s upravljackom jedinicom efi sistema.

            Neznam zasto koristis uopce map osim za visinsku korekciju kompletnih mapa...

            Paljenje bih korigirao osnovno tps + rpm, poslje jos neke referentne tocke..
            Obavezno poslje na kocnici vidio koliko utjece na output... jer fronflame nije isti, npr na 30%, 60%, 90% -100% otvorenosti klapne gasa...
            Besmisleno je raditi paljenje po MAP snezoru kod trkaceg programa... odrices se KS...

            Isto tako ponavljam mapiranje po cesti je za mene besmisleno... iz vise stajalista..
            To radim samo da se upali i moze odvuci do kocnice... manje opasno po motor...
            *************************************
            The best is the enemy of the good
            The proof of the pudding is in the eating
            *************************************

            Comment

            • 206
              Admin od ispočetka :)
              • 09.12.2004
              • 9548
              • Beograd
              • 206

              Ja imam program, ali mi je prilikom kupovine napomenuto da program NIJE shareware i autor nije bas rad da ga deli svima. Zasto i zbog cega ne znam, ali ako te interesuje neka opcija konkretno, pitaj.

              Po stoti put, ne radim trkacki auto, zato ga i ne mapiram samo po TPS-u. Sa druge strane, voleo bih koncizno objasnjenje kako, konkretno, mapiranje po MAP-u ima efekat gubitka snage?

              Mapiranje po cesti je mozda manje efikasno za izvlacenje 100% motora u poredjenju sa motornom kocnicom, ali 98% efikasno ce takodje posluziti. Poenta sistema kao NIRA i jeste da se moze izmapirati bez dinamometra a zatim pustiti kompenzacione mape da popeglaju eventualne greske i nedostatke.

              Mapirao bih i ja na dyno-u da ga imam, ali nemam, jbg...
              The difference between men and boys is the price of their toys

              Comment

              • FiatGroup
                CBC Senator
                • 11.06.2005
                • 228
                • Rijeka

                Kada imas bregaste s vecom otvorenscu nemozes mapirati po mapu... mozes ali ponavljam front flame se ne siri u cindru isto na stupanj otvorenosti leptira gasa...
                map je neprecizan... jer kod jacih bregastih cim predjes 20% (cak i manje) otvorenosti leptira u usisnoj grani je ambijentalni pritisak.

                Sirenje buktinje ovisi o kolicini gorive smjese njenoj zagrijanosti i strujanju u datim trnucima... njena snaga...
                znas i sam barem bi trebao da manja kolicina gorive smejse se treba nesto ranije paliti da bi se dao iz nje maximum...


                to sto se tice softwera je malo cudno jer se kod svih moze skinuti s neta besplatno...
                npr



                Ako mapiras ako ostanes pri tome... map... sto se desava s egt vrijednosti ako je npr 50% otvorensot leptira pritisak u usisnoj grani ambijentalni a kut si ostavio npr nabolji kao i za FT 30° predpaljenja npr.
                pri 4000RPM-a

                Da li tko ovdje ima druga gledista i objesnjenje???
                toliko s moje strane

                Evo jedne konzerve od mape...



                Da li NIRA ima opciju unosenja vrijednosti
                Faktora korkcije tmp zraka 3D i tako isto za TMP
                vode....
                po osi okretaja...
                Razlog, razlicito zagriajvanje zraka na razlicitim okretajima motora...
                *************************************
                The best is the enemy of the good
                The proof of the pudding is in the eating
                *************************************

                Comment

                • 206
                  Admin od ispočetka :)
                  • 09.12.2004
                  • 9548
                  • Beograd
                  • 206

                  Faktora korekcije cega? Goriva ili paljenja? Ima, obe, jedno 2-3 druge koje koristim, i jos jedno 10 koje ne koristim trenutno jer jos uvek radim maltene na osnovnim stvarima.

                  Usput, koja je svrha i upotrebna vrednost mape koja radi korekciju, recimo paljenja prema temperaturi vazduha u funkciji obrtaja? Sta biva ko motor koristi MAP senzor na obrtajima >3000? NIRA ima mapu koja ovu korekciju radi prema obrtajima i MAP vrednostima u funkciji obrtaja, a poseduje posebnu mapu u kojoj se vrsi medjusobna korelacija odgovarajucih signala TPS i MAP u funkciji obrtaja. Rekao bih da je to malo bolja varijanta nego korekcija prema obrtajima motora, sto je po meni cista glupost - sta se desava kad na 7000 pustim gas? Obrtaji padaju, medjutim i dalje su visoki, i ta mapa koju spominjes radila bi korekciju prema obrtajima? Visoki obrtaji u kombinaciji sa MAP-om kao indikacijom velikog pritiska, pa korekcija temperature u**** prema ta dva faktora - to je vec nesto drugo.

                  Takodje postoji mogucnost kreiranja custom mapa, po proizvoljnim parametrima, da li od vec raspolozivih signala sa senzora motora, ili od naknadno dodatih preko pomocnih ulaza.

                  Medjutim, hajde ostavimo se vise NIRE i vrste mapiranja koju sam odabrao - dovoljno je reci da NIRA poseduje svaku kompenzacionu mapu i mogucnost kao i bilo koji drugi ECU, kao i par drugih opcija koje oni nemaju, kao i mogucnost da kada se uradi mapiranje prema MAP-u, uz uspostavljanje korelacione mape TPS/MAP predje na Alfa-N u roku od 2 minuta. Toliko o tome.

                  Mene malo buni jedna druga stvar. Naime, radili smo automapping veceras, i sta se desava...iskljuce se sve kompenzacione mape prema temperaturi vode, vazduha, itd. Postavljena je target lambda mapa, sa vrednostima od lambda 1 pa do 0.85 na max opterecenju na visim obrtajima. Auto se vozi, i pomocu EGT-a kao indikatora i signala sa lambde automapping radi popunjavanje mape goriva prema odstupanjima od target lambda mape. Auto se vozi obicno i 3 ili 4 brzini, pocevsi od recimo 3000 obrtaja pa navise. Potrebo je 0.3s da automapping popuni odgovarajuce polje (polja su u funkciji MAP vs RPM). Popuniti polja sa malim opterecenjem i otvorenoscu gasa nije problem - drzim gas konstantnim na pravcu na zadatim obrtajima i sacekam da ECU odradi posao, ali za vece opterecenje MAP-a je malo problematicno, jer nemam nacina da zadrzim obrtaje motora na recimo 5000 pri max. gasu. Dakle drzim gas pritisnut, ali obrtaji rastu, pa je pitanje sledece - da li ce biti validna vrednost koju automapping popuni u tabeli dok je gas zalepljen za pod, MAP ima max. vrednost, a obrtaji rastu, doduse sporo jer na 3000 u 5. brzini ne moze da ubrzava bog zna kako?

                  Ne znam da li sam dovoljno jasan...dyno bi drzao obrtaje motora konstantnim na npr. 5000 dok je vrednost MAP-a maksimalna, ne bi dao autu da ubrzava - izmeris vrednost koju u tom polju treba upisati da bi lambda bila sto bliza target lambdi, i to je to.

                  Da li ce vrednost koju izmerim dok auto ubrzava sa konstantnim opterecenjem MAP-a biti validan podatak? Ko je razumeo...

                  Dalje, sta se desava...Kad se popuni odredjeni broj polja tako da auto radi, recimo u lambdi 0.9 bez acceleration enrichmenta - i krenem da probam auto kako radi kad se normalno vozi u tom mapiranom opsegu - vrednost lambde je manje-vise ista kao zadata u target lambda mapi. Medjutim, kada se ukljuci acc. enrichment, koji dodaje ekstra gorivo u single injection eventu kao i u vise injection eventa pa progresivno smanjuje - vrednost izmerene lambde predje preko 1, ide i do 1.2, iako EGT ne raste preko 800c.

                  Moguce je da zbog ostre bregaste deo temperature sagorevanja kroz jos otvoren ventil izleti u izduv i "vara" lambdu da ima bolje sagorevanje nego sto je u stvari slucaj, a da je stanje u stvari OK. Zasto se onda to ne desava kada bez acc. enrichmenta malo "zalijem" osnovnu mapu? Meni je nekako logicno kada acc. enrichment radi, lambda opada, a ne raste...?

                  Eto, toliko za sada, pa ako ko ima kakvu ideju...
                  The difference between men and boys is the price of their toys

                  Comment

                  • BOOST
                    Founder - Admin od Začetka
                    • 29.09.2004
                    • 8726
                    • Gislaved//Sweden
                    • SAAB 9000 AERO R; SA

                    Automaping radi u 5 brzini, to je upravo zasto se trionic adaptira samo u petoj, dakle sa najvecim opterecenjem. To su paralele istog razvojnog centra.

                    Za ostalo, temoeratura sagorevanja daje efekat.
                    EGT shah/mat je patentiran Nirin segment, dok je on aktivan tako biva.
                    Iskljuci ga pa probaj sa extra gorivom i padace lambda.


                    Koliko grama po stroku imas, imas log?
                    I vreme injektora me zanima iz istog loga.
                    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                    move your mind

                    Comment

                    • NickRP
                      CBC Senator
                      • 19.10.2005
                      • 263
                      • Serbia - Germany

                      Sale,

                      pridrzi ga kocnicom ako prelazi obrtaje koji su ti potrebni (svako malo odmaraj kocnice)... ili nadji neku uzbrdicu (ima ih na autoputu tu i tamo, nije bas najprakticnije, ali vrsi posao) i mapiraj .

                      Ja sam DVVov jugo u prvom navratu mapirao dobrim delom na brdskim "stazama" Goca.

                      BTW, stara kineska poslovica: kloni se onih koji izmisljaju nove mape (tablice), a pri tome nemaju pojma o fizickoj pozadini stvari.

                      Poz,
                      Nikola

                      Comment

                      • 206
                        Admin od ispočetka :)
                        • 09.12.2004
                        • 9548
                        • Beograd
                        • 206

                        Huh, da radim automapping u 5. brzini na 7000 obrtaja to je nekih 220-230 km/h O 8500 da ne pricam... OK, na manjim obrtajima i moze u 5-toj, ali na obrtajima preko 4-5000 koji me najvise interesuju...trebace mi duuuugacak i prazan pravac

                        Oko ovog osiromasenja lambde, mislim da se ne razumemo 100% - u oba slucaja, sa ili bez aktivnog acceleration enrichmenta, SVE kompenzacione mape po bilo kom drugom osnovu su iskljucene, pa i EGT korekcija.

                        Dakle, prvi slucaj - faktori navodjenja motora su mapa paljenja, target lambda mapa, VE mapa goriva, iskljucen enrichment i sve korekcije. Automapping odradi korekciju VE tabele prema zadatoj target lambda mapi za opseg, recimo 3-7000 obrtaja, tako da lambda bude ~0.9-0.85. Iskljucim automapping, probam auto u mapiranom opsegu, izmerene vrednosti lambde 99% prate target lambda vrednosti, EGT ne prelazi 800c. Jedina losa stvar koja se desava je nesto slabije primanje gasa i momentalno osiromasenje smese pri naglom stiskanju gasa - sto je i normalno jer acc. enrichment ne radi.

                        Drugi slucaj - motor se navodi preko identicne mape paljenja, identicne target lambda mape, i VE mape goriva izmapirane na gore opisani nacin. Sve korekcije goriva i paljenja po bilo kom osnovu su iskljucene - osim acc. enrichmenta koji je sada aktivan. I sta se desava? Auto momentalno reaguje na gas, nema rupa ili kliktanja pri naglom stiskanju gasa, medjutim izmerena lambda pri ubrzavanju na max. opterecenju kratkotrajno ode u rich, i onda krene da osiromasuje cak i do 1.3. EGT ostaje maltene identican, <800c. Zasto se to desava???

                        Jedina razlika izmedju ova dva slucaja je ukljucen acc. enrichment, svi ostali parametri navodjenja motora su isti. Kako ja to gledam, sa ukljucenim enrichmentom trebalo bi da se desi sve kao i u prvom opisanom slucaju, osim sto ce pri naglom stiskanju gasa (i jos par obrtaja posle toga) smesa biti nesto bogatija, i onda se vratiti na zadate vrednosti u VE tabeli i nastaviti da prati target lambdu...medjutim to se ne desava. Smesa umesto da se posle akceleracije osiromasi do vrednosti zadatih u VE tabeli, nastavi da osiromasuje jos vise.

                        Dakle, EGT korekcija ovde ne moze da bude faktor jer je iskljucena.

                        Rekao bih da nesto gasova pri sagorevanju mozda bezi kroz otvoren izduvni ventil zbog ostre bregaste - ali zasto se ista stvar ne desava u prvom opisanom slucaju? Zasto se to ne desava kada VE tabelu obogatim za, recimo 10% - izmerena lambda normalno pokazuje ~10% bogatiju smesu gorivom...

                        Log nemam, pravim sve sto treba za vikend, cisto da se vide nacisto neke stvari.

                        Nikola - znaci li to, u prevodu, da za mapiranje odredjenog mesta u tabeli, recimo 6000rpm@95kpa, obrtaji motora i vrednost MAP-a moraju apsolutno da miruju jedan u odnosu na drugi da bi se korektno izmapiralo? Dakle, ne sme auto, ma koliko sporo, da ubrzava (odnosno dize obrtaje)?
                        The difference between men and boys is the price of their toys

                        Comment

                        • NickRP
                          CBC Senator
                          • 19.10.2005
                          • 263
                          • Serbia - Germany

                          Sale, moze on malo da ubrzava, nije to problem, sve dok za vreme koje mu je potrebno od pocetka automapiranja do kraja istog ne predje recimo 10% opsega do sledeceg RPM / MAP breakpointa. Moraces mozda nekoliko puta da prodjes mapu na ovaj nacin, ali ne ocekujem probleme.

                          BTW, kako si odredio gde ces postaviti RPM breakpointe? Teoriju pretpostavljam znas... treba ih postaviti u sve peakove (pozitivne i negativne) VE-a po RPM opsegu, odn. idealno trebalo bi da je zavisnost VE od RPM linearna izmedju svaka dve RPM breakpointa.

                          Pozdrav,
                          Nikola

                          Comment

                          • 206
                            Admin od ispočetka :)
                            • 09.12.2004
                            • 9548
                            • Beograd
                            • 206

                            Znaci ako mi je razlika breakpointa 500rpm, auto za 0.3s koliko mu je potrebno da popuni celiju ne ubrza za vise od 50rpm...OK, ako ubrza i 500rpm, do tada ce odraditi makar jedno 10 samplinga za datu celiju, pa nek izvuce prosek - imacu prilicno dobru polaznu tacku koja se makar i ekstrapolacijom moze dovesti relativno blizu prave vrednosti.

                            Sreca pa je Bubanj potok dosta blizu

                            Breakpointi...hm, pa iskreno malo napamet, ali dobro radi, jer je prilicno linearno rasporedjeno tako da nema naglih skokova i promena vrednosti u VE mapi izmedju 2 susedne celije u 2 RPM tacke, mozda oko 4-5% razlike, kako gde. U pocetku sam upravo i koristio linearnu vezu RPM i VE vrednosti, da na osnovu izmapiranih 4-5 celija na nizim obrtajima ekstrapoliram vrednosti VE mape za isto opterecenje na visim obrtajima - kasnije kako sam mapirao te vrednosti u voznji, pokazalo se da je takva ekstrapolacija prilicno dobro "ubola" vrednosti koje su tu i trebale da budu.

                            Jedino mi ovo "saranje" lambde sa iskljucenim i ukljucenim enrichmentom malo kvari koncepciju jer me gricka zasto se to desava
                            The difference between men and boys is the price of their toys

                            Comment

                            • FiatGroup
                              CBC Senator
                              • 11.06.2005
                              • 228
                              • Rijeka

                              Negdje si pomenu o da ti je visok EGT... pa to moze biti od kasnog paljenja... ako detonira onda je suprtno... vise grije glava klip....

                              Da li mozes pokazati log map paljenje preko okreteja i trenutno pozicije tps-a?

                              Poslovica isto kaze:

                              "Ko prestane biti prijatelj, prijatelj nikada nije ni bio."

                              "Ko ho?e u?iti svugdje na?e školu."
                              *************************************
                              The best is the enemy of the good
                              The proof of the pudding is in the eating
                              *************************************

                              Comment

                              • NickRP
                                CBC Senator
                                • 19.10.2005
                                • 263
                                • Serbia - Germany

                                Sale,

                                primer onoga sto hocu da kazem prilikom izbora RPM breakpointova (namerno izabran ekstreman slucaj):

                                Recimo imas jedan breakpoint na 5000RPM, drugi na 6000RPM. Motor ti ima peak u VE tablici na 5500RPM. Vrednosti AFR su ti savrsene na 5000 i na 6000, ali na 5500 si siromasan.

                                Znaci, ako su RPM breakpointi nesretno rasporedjeni, nema boga da ti bilo kakav automapping pomogne.

                                Ja izmapiram ugrubo, pa zakacim AMM na usis da izmerim gde VE tabela ima pikove po RPM osi i tu postavim breakpointe. Naravno, moze i bez njega, samo ponekad zahteva vise iteracija.

                                Pozdrav,
                                Nikola

                                Comment

                                Working...
                                X