Idemo iz pocetka...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • b_samardzic
    CBC Senator XXL
    • 02.04.2005
    • 1557
    • Smederevo

    Re: Idemo iz pocetka...

    Restriktor smanjuje protok ulja. Brzina se povecava u restriktoru ali po povratku u crevo se opet vraca ako su creva sa obe strane istog precnika.
    Uzmes T racvu i postavis je izmedju restriktora i turbine.
    Na t racvu stavis ventil koji ide na povratno crevo goriva imas da kupis i sa stelujucim pritiskom a iz regulacionog ventila nazad u karter.

    Comment

    • 206
      Admin od ispočetka :)
      • 09.12.2004
      • 9548
      • Beograd
      • 206

      Re: Idemo iz pocetka...

      I sta onda sprecava ulje da ne ode kompletno kroz T racvu u karter, ako je to kojim slucajem put sa manjim otporom, nego da ulazi u turbo?

      I treci put, necu da koristim jedan nego DVA restriktora.
      The difference between men and boys is the price of their toys

      Comment

      • b_samardzic
        CBC Senator XXL
        • 02.04.2005
        • 1557
        • Smederevo

        Re: Idemo iz pocetka...

        Ventil odrzava pritisak konstantnim od recimo 2 bara i ne dozvoljava ni manje ni vise od toga.
        Kakva linija manjeg otpora pa ti i stavljas ventil da bi rasteretio turbinu!
        Tebi je potreban pritisak manji od 3 bara a veci od 2 bara recimo i nista drugo.
        Razmisli logicno zasto nebi ulje islo kroz turbinu.
        Pa ti ventili odrzavaju pritisak u rampi konstantnim.
        Po toj tvojoj logici sta sprecava gorivo da ide linijom manjeg otpora u povratno crevo a ne u brizgaljku?

        Najgore i najskuplje resenje je da vakum pumpa vuce neprecisceno ulje iz kartera. Udje opiljak ili talog i eto belaja.
        Stavis filter i pumpa nece da povuce ulje kroz njega. To ne pokusavaj.

        Kazes ode ulje linijom manjeg otpora a sam venjil stvara otpor od 2 bara recimo..!?

        Comment

        • zvrle
          CBC Senator XXL
          • 01.11.2005
          • 961
          • Beograd, Batajnica
          • Golf 4

          Re: Idemo iz pocetka...

          Originally posted by b_samardzic
          Restriktor smanjuje protok ulja.
          Restriktor ne smanjuje protok, protok je konstantan, m=rvA, gustina x brzina x površina. Staviš restriktor, smanjio si poprečni presek ali si povećao brzinu.
          http://en.wikipedia.org/wiki/Bernoulli' ... _equations

          Originally posted by 206
          Pa pazi, ovo bi i moglo da posluzi, da znas

          Potreban mi je neki ventil koji ce da odrzava i ne prelazi maksimalni zadati pritisak na izlazu bez obzira na ulazni pritisak.
          Kada malo bolje razmislim prelivni ventil ne može, kada se otvori sve ode kroz prelivni vod
          Regulator diferencijalnog pritiska bi radio posao, zadaš mu pad pritiska i on to održava, u sebi ima membranu sa oprugom preko koje otvara i zatvara ventil.
          “Scientists dream about doing great things. Engineers do them.”

          Comment

          • ale944
            CBC Senator XXL
            • 20.03.2006
            • 1457
            • Beograd

            Re: Idemo iz pocetka...

            Restriktor ne smanjuje protok, protok je konstantan, m=rvA, gustina x brzina x površina. Staviš restriktor, smanjio si poprečni presek ali si povećao brzinu.
            e bre daj malo sagledajte celu situaciju pre nego sto pocnete sa ispucavanjem teorije... u ovom slucaju smanjuje protok, iz dva razloga:

            1: pumpa nije teoretska vec ima svoju karakteristiku u vidu q/h krive, dakle povecanjem pritiska na potisu (restrikcija) menja se i protok
            2: mnogo bitnije : postoji t-racva na potisu i restriktor je na grani ka turbini, tj, povecan je otpor ka turbini, automatski vise odlazi ka motoru.

            sustina je naci odgovarajuci restriktor koji ce u svim rezimima da daje pritisak ka turbu u trazenim granicama ili nabaciti ventil konstantnog pritiska...

            u principu najlakse je kod strugara napraviti ovo :

            Latest news coverage, email, free stock quotes, live scores and video are just the beginning. Discover more every day at Yahoo!


            mislim da bi radilo dovoljno precizno za ovu svrhu..uz manje modifikacije po potrebi, tipa nekog bypassa za minimalni protok, cisto da slini ulje po lezaju kada uljna pumpa ne daje dovoljno pritiska (ler) a turbo se vrti nekom minimalnom brzinom... kad se zavrti motor , opruga otvara i drzi tipa 2-3 bara ispod pritiska ulja sa potisa pumpe, taman kad turbu treba ulje
            http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

            Comment

            • 206
              Admin od ispočetka :)
              • 09.12.2004
              • 9548
              • Beograd
              • 206

              Re: Idemo iz pocetka...

              Originally posted by b_samardzic
              Ventil odrzava pritisak konstantnim od recimo 2 bara i ne dozvoljava ni manje ni vise od toga.
              Kakva linija manjeg otpora pa ti i stavljas ventil da bi rasteretio turbinu!
              Tebi je potreban pritisak manji od 3 bara a veci od 2 bara recimo i nista drugo.
              Razmisli logicno zasto nebi ulje islo kroz turbinu.
              Pa ti ventili odrzavaju pritisak u rampi konstantnim.
              Po toj tvojoj logici sta sprecava gorivo da ide linijom manjeg otpora u povratno crevo a ne u brizgaljku?

              Najgore i najskuplje resenje je da vakum pumpa vuce neprecisceno ulje iz kartera. Udje opiljak ili talog i eto belaja.
              Stavis filter i pumpa nece da povuce ulje kroz njega. To ne pokusavaj.

              Kazes ode ulje linijom manjeg otpora a sam venjil stvara otpor od 2 bara recimo..!?
              Da imam kakvu T racvu i na njoj restriktor sa jedne strane a turbo sa druge, ulje ce pre otici kroz turbo jer TO je linija manjeg otpora.

              Po mojoj logici nista ne sprecava gorivo da ide putanjom manjeg otpora - ali konkretno u tom primeru, izmedju brizgaljki i povratnog creva, brizgaljke su linija manjeg otpora, zato gorivo i izlazi na njih.

              Restriktor ce smanjiti protok ali neproporcionalno. Trik je upravo pronaci dovoljno mali restriktor da imate OK pritisak na leru a da turbo ne plavi kad je pritisak u magistrali visok.

              Ale, Pa upravo o ovakvom ili nekom slicnom ventilu pricam, Constant PRV - daje 2 bara na izlazu koliki god da je pritisak na ulazu.

              Ima li ovako nesto da se kupi gotovo?
              The difference between men and boys is the price of their toys

              Comment

              • b_samardzic
                CBC Senator XXL
                • 02.04.2005
                • 1557
                • Smederevo

                Re: Idemo iz pocetka...

                Ima ali je lose resenje jer ako pritisak padne ispod 2 bara takav ventil totalno prekine protok.
                Koriste se na vodovodnim instalacijama gde je pritisak preveliki.

                Comment

                • b_samardzic
                  CBC Senator XXL
                  • 02.04.2005
                  • 1557
                  • Smederevo

                  Re: Idemo iz pocetka...

                  Skines cev sa turbine i pustis da slobodno tece i nemas pripisak u cevi.
                  Sama turbina ima na sebi restriktor od 3 mm kako si reko i to je uslov da postoji pritisak u cevi.

                  Restriktor pre T racve ti predlazem jer neznam koliki je precnik cevi za dovod ulja.
                  Ako je povelik moze da se desi da recirkulacioni ventil obori pritisak cele pumpe na 2 bara.

                  Comment

                  • ale944
                    CBC Senator XXL
                    • 20.03.2006
                    • 1457
                    • Beograd

                    Re: Idemo iz pocetka...

                    Ima ali je lose resenje jer ako pritisak padne ispod 2 bara takav ventil totalno prekine protok.
                    zbog toga i kazem da je potrebna manja modifikacija u vidu bypassa koji bi obezbedjivao minimalni protok ulja, jer u rezimu kad pumpa daje 2 bara ili manje turbina se vrti na jako malim obrtajima
                    http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                    Comment

                    • itza
                      CBC Senator XXL
                      • 28.12.2004
                      • 658
                      • Beograd - Paviljoni(blok 7a)
                      • -

                      Re: Idemo iz pocetka...

                      shta bi sa ovim ... reshili ste sa restriktorima ili ?

                      iam slichan problem (3-ca turbina sa identichnim simptomima curi ulje izmedju srca i toplog dela) pa reko da proverim da niste nashli reshenje i definitivan uzrok problema
                      "Brano sine , vozi POLAKO..."

                      Comment

                      • 206
                        Admin od ispočetka :)
                        • 09.12.2004
                        • 9548
                        • Beograd
                        • 206

                        Re: Idemo iz pocetka...

                        Pa, i resili i nismo.

                        Razmontirali sve, zamenili pumpu, oslabili rasteretni ventil, ali pritisak i dalje stoji na 4.5-5 bara. Sto je dosta manje nego ranije, ali i dalje previsoko. Sad ce vec postavlja i pitanje da li lokacija meraca pritiska daje pravi i merodavan podatak (mada verovatno daje)...Dakle, stavili smo dupli restriktor, i smanjili snabdevanje uljem maltene do nivoa curenja. Nema vise dima, nema slinjenja u usisni deo. Za sada.

                        Sad je jos ostalo da se mehanicki pretrese jos jednom svaki pojedinacni deo na autu - kocnice, vesanje, transmisija, itd. Probali smo da se provozamo, sve radi, ali nismo motor stavljali pod neko veliko opterecenje. Posto zavrsimo sa generalnim pretresom, pakujemo se i picimo na mapiranje Pa ako se na mapiranju nesto i pokvari - a kvar nikad ne mozes spreciti unapred, popravljacemo, pa da vidimo gde smo.

                        Najbitnije je da je mehanicki sa motorom sve sasvim OK, ne curi, ne pusta kompresiju (curenje na svim cilindrima ravnomerno, ispod 2.5% sto je merna granica uredjaja), tako da jos malo pa finito.
                        The difference between men and boys is the price of their toys

                        Comment

                        • itza
                          CBC Senator XXL
                          • 28.12.2004
                          • 658
                          • Beograd - Paviljoni(blok 7a)
                          • -

                          Re: Idemo iz pocetka...

                          pih, dobro za vas loshe za mene .. ponadah se da tje da me prosvetlish sa nekim novim pogledom na stvari ))

                          ne znam sad da li imash premalo ulja u turbini ako ste stvarno smanjili protok na nivo curenja svejedno iskljuchitju taj aspekt poshto je kod mene sve fabrika naime zanimalo me sledetje
                          problem sa odlivom, 3 vrste
                          1 prenizak nivo ulaska odlivne cevi u karter (ispod nivoa ulja)
                          2 oshtecena odlivna cev , zapushena itd, zapushen iber-pritisak u karteru
                          i pod 3
                          radilica na visokim obrtajima previshe mucka ulje u karteru pa strujanje vazduha i ulja u istom takodje ne dozvoljavaju
                          pravilan odliv ulja iz turbine
                          e sad kladim se da ti nemash problem ni sa jednim od ova tri jer znam da 100% niste izbushili rupu prenisko i da nisi stavio zapushenu cev
                          ali aj da razmotrimo ovo pod 3

                          fabrichki na mom autu crevo od ibera sa poklopca glave ide na usis od turba
                          da li pri velikim obrtajima turbina pravetji vakum tj povecavajutji protok vazduha kroz motor pomazhe
                          da umiri to muckanje i strujanje u karteru koje mozhe da sprechi pravilan odliv
                          verujem da niste na leru terali motor na 6K obrtaja pa ni to kod tebe nije sluchaj tako da ovo dodje kao mali edukativni off topic
                          ako smeta brishite post
                          "Brano sine , vozi POLAKO..."

                          Comment

                          • 206
                            Admin od ispočetka :)
                            • 09.12.2004
                            • 9548
                            • Beograd
                            • 206

                            Re: Idemo iz pocetka...

                            Mali, onako, kratak update:

                            - problemi sa odlivom ulja reseni sa 2 restriktora na dodovu ulja u turbo, i evakuacionom pumpom na izlazu. Turbo ima dovoljno ulja i kroz 2 restriktora, cak i ako ikad zafali pumpa ce kroz odliv povuci koliko njoj (samim tim i turbu) zatreba.
                            - auto vise ne dimi apsolutno nigde...

                            ...tako da smo ga odvezli na dinamometar i sada je ovo, ako ne gresim i ja i ljudi koji se time profesionalno bave - najjaca 206-ica sa originalnim motorom EW10 anywhere, ever

                            468,2KS / 540,2Nm @ 1.35bar

                            Fotografije i video malo kasnije
                            The difference between men and boys is the price of their toys

                            Comment

                            • Dora
                              Nadzornik!!!
                              • 24.10.2004
                              • 17451
                              • Novi Sad
                              • FIAT

                              Re: Idemo iz pocetka...

                              Stvarno svaka čast za upornost i mazohizam, ali počni nešto drugo, šta ćemo sad čitati i na čega ćemo banovati ljude
                              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                              https.autogas.rs

                              Comment

                              • 206
                                Admin od ispočetka :)
                                • 09.12.2004
                                • 9548
                                • Beograd
                                • 206

                                Re: Idemo iz pocetka...

                                Kad sam ja jos izneverio?
                                The difference between men and boys is the price of their toys

                                Comment

                                Working...
                                X