F1 2014

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Renaultovi timovi na predstavljanju Lotusa


    Predstavnici Red Bulla, Toro Rossa i Caterhama će biti prisutni u Jerezu, iako Lotus nije bio oduševljen tom idejom


    Tim iz Enstonea je presedeo prvi zvanični test u Španiji, a sada brazilski Globo navodi da je Renault pozvao i ostale klijente u Jerez, na debi Lotusovog E22.


    Izveštaji kažu da Lotus nije bio oduševljen tom idejom, ali da Renault želi da svi njegovi korisnici V6 motora budu tu i 'posmatraju' novi automobil, kako bi se lakše rešili tehnički problemi koji su omeli zvanični test.

    Renault se čak ponudio da plati predstavljanje, da bi dogovor učinio prihvatljivim za Lotus, koji je želeo da 'filmski dan' ostane privatan.

    Globo navodi i da će Lotus prikazati 'neke promene', koje su delo Renaulta, pošto su Caterham, a posebno Toro Rosso i Red Bull imali probleme sa svojim automobilima.


    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Lopez-Lotus bolje pripremljen od ostalih


      Vlasnik Lotusa optimističan pred početak nove sezone


      Vlasnik Lotusa, Gerard Lopez izjavio je da njegov tim nije u finansijskim problemima. Na kraju prošle godine, Lotus je izgubio dosta ljudi, najviše zbog neisplaćenih zarada, uključujući i Kimija Raikkonnena i Jamesa Allisona.

      Medjutim, Lopez je izjavio da ne prisustvovanje na prvom testu u Jerezu nije zbog toga što tim ima problema sa finansijama.

      „Mi smo znali da će biti nekih tehničkih problema i to je bio slučaj“, izjavio je Lopez odnoseći se na krizu koja je zadesila Red Bull i Renault.
      „Znam da smo bili dosta kritikovani, i da su ljudi pričali kako nemamo budžet, ali to je besmislica jer nas je isto koštalo kada smo otišli u Jerez naredne nedelje“, dodao je Lopez.

      Lotus je uspešno lansirao svoj E22 prošle nedelje, nedelju dana pošto su Renaultovi motori imali ozbiljnih problema na prvom testu.

      „Možda smo mi bolje pripremljeni. Možda je naša strategija da čekamo i radimo u fabrici bila bolja nego da se pojavimo na prvom testu i imao ogromne probleme. Videćemo u Bahreinu. Mi nećemo pominjati druge timove, makar ne onoliko koliko su oni spominjali nas“, dodao je Lopez.


      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Dizajner otisao iz Toro Rossa


        Furbatto napustio Toro Rosso


        Kako izveštava italijanski blogf1.it, glavni dizajner Toro Rossa, Luca Furbatto više nije član ovog tima. Toro Rosso nije komentarisao ovu vest.

        Nakon dugogodišnjeg rada sa McLarenom, Furbatto je došao u Toro Rosso krajem 2011. godine, i u saradnji sa James Keyom, dizajnirao je njihov bolid za 2014., STR9.

        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Caterham ostao bez kljucnog coveka


          Riad Asmat napustio Caterham


          Riad Asmat je od početka projekta saradjivao sa šefom tima, Tonyjem Fernandesom, u medjuvremenu je postao i direktor F1 tima, a u zadnje vreme se nalazio i na čelu Caterham Automotiva.


          Medjutim, Caterham je objavio da Asmat odlazi iz tima „ u potrazi za novim izazovima“.

          „Moja odluka da krenem dalje je bila najteža u mom životu i u mojoj karijeri, ali došlo je vreme za neki novi pravac“, rekao je Asmat.


          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Williams predstavio novog sponzora


            Genworth i Williams potpisali višegodišnji ugovor o saradnji


            Osiguravajuće društvo Genworth i F1 tim Williams potpisali su višegodišnji ugovor o saradnji, tim je danas objavio sa svom sajtu.
            Kao deo dogovora, Williamsovi vozači će nositi logo Genwortha na svojim kombinezonima, takodje će i svi zaposleni u Williamsu imati isti logo na svojim radnim uniformama, dok će na bolidu biti vidljiv logo kompanije na zadnjem krilu.
            "Veoma sam ponosan što ćemo u naš tim primiti i Genworth i nadam se odličnoj saradnji tokom narednih nekoliko godina", izjavio je ser Frenk Williams.
            "Delimo brojne slične vrednosti kao što su obezbedjivanje izvrsnosti i integritet u svemu što radimo na globalnom nivou. Unapred se radujemo bliskoj saradnji kako bi maksimalno iskoristiil sve što je povezano sa Williams F1 timom", dodao je Williams.


            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Domenicali: Nikad ne potcenjujte RB


              Nije pametno otpisati Red Bull iako su u problemima


              "Iako imaju problema sa motorom i bolidom, nikada ne treba otpisati Red Bull. Sezona još nije počela i još uvek ima vremena da se potpuno oporave i vrate svoju konkurentnost". To je tvrdnja Stefano Domenicalija nakon razočaravajućih rezultata svih timova koji koriste Renaultove motore u Jerezu.

              "Ako srž problema bude identifikovan brzo, siguran sam da će se Red Bull brzo pregrupisati i rešiti problem. Mislim da bi oni lako nadoknadili izgubljenu kilometražu. Za dve nedelje oni mogu da reše sve probleme koje su imali tokom prvog testa.Nikada ne treba potceniti Red Bull", izjavio je Domenicali za La Gazzetta dello Sport.

              Što se tiče Ferrarija, Domenicali je izjavio da je sve manje od titule ove godine, posle 6 godina čekanja, bi bilo ispod očekivanja.

              "Počeli smo odlično. Nije bilo loših trenutaka do sad sa bolidom. Svi znakovi ukazuju na to da je naš projekat stabilan, i to nam daje nadu za dobru sezonu. Medjutim, mi i dalje nećemo videti balans snaga medju timovima sve do Australije", dodao je Domenicali.

              Što se tiče vozača, Domenicali kaže da očekuje od Alonsa da "bude na vrhu" igre, jer je "inteligentan i snalažljiv" pa mu premene pravila ne bi trebale da padnu teško. Što se tiče Kimija, Domenicali je rekao:"Vidim mnogo ozbiljnijeg Raikkonena sada, bliže povezanog sa timom nego ranije. Svake nedelje dolazi u Maranello kako bi radio sa inženjerima, a to je nešto što nikada ranije nie radio", dodao je Domenicali.


              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Massa: Alonso nije koristio simulator 2013.


                Bio sam jedini vozac u simulatoru.


                Bivši vozač Ferrarija Felippe Massa iskritikovao je svog nekadašnjeg timskog kolegu Alonsa rekavši da se nije dovoljno angažovao u razvoju bolida prošle godine.
                Massa tvrdi da je bio jedini vozač u simulatoru u Maranellu. Kada se osmogodišnja saradnja završila, Brazilac je odlučio da kaže par stvari na račun bivše ekipe:
                "Pre svega, želim da naglasim da mi je trebala promena. Verovatno su tako razmišljali i u Ferrariju. Kada posmatrate kako vreme prolazi, a ništa se ne dešava, počnete da gubite motivaciju.
                Veoma sam srećan u svojoj novoj ekipi. Izuzetno lepo su me primili. Od prvog dana svi mi pomažu i veruju u mene. Ovde imam osećaj da me čuju. Ne kažem da se moja reč nije važila u Ferrariju. Međutim, prošle godine sam bio jedini vozač koji je radio na razvoju bolida. Alonso nije koristio simulator.
                Ipak, najveći problem je bio vazdušni tunel. Često se dešavalo da ne radi onako kako bi trebalo. Zbog toga smo dolazili u situaciju da nam za trke stignu novi delovi koji nisu funkcionisali na bolidu. Ferrari je prošlu sezonu započeo sa odličnim bolidom, da bi na kraju sezone bio potpuno nekonkurentan. To je bilo sasvim suprotno od onog što je RedBull učinio”, završio je Massa


                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Ferrari: Raikkonen se vratio mnogo zreliji


                  Stefano Domenicali ima samo reči hvale za povratnika u ekipu Ferrarija.


                  Iako Ferrari nije pokazao visok nivo fer pleja u odnosu na Raikkonena prilikom rastanka pre četiri godine, Finac se vratio i svi su znatiželjni da vide kako će se ta saradnja odvijati tokom predstojeće sezone.

                  Kimija bije glas da ume da bude distanciran u odnosu na ekipu, međutim Domenicali tvrdi da je Raikkonen promenio pristup i da se sada drugačije ponaša:
                  "Raikkonen se vratio mnogo zreliji i iskusniji, kao i svi mi. Često je u fabrici, u Maranello ide svake nedelje. Sve ovo je veliki izazov za njega. Svestan je svojih mogućnosti i vredno radi jer zna koliko je Alonso dobar”.
                  “Kimijeva mentalna snaga je bila jedan od ključnih faktora zbog čega smo odlučili da ga vratimo u tim. Mi donosimo odluke racionalno, ne emotivno. Želeli samo da uparimo Alnosa sa nekim ko je vrhunski vozač sa iskustvom i velikom motivacijom”.
                  “Kimi zna da se nosi sa pritiskom, jak timski kolega ne predstvalja problem za njega. On zna gde je došao, navikao je na svetla reflektora i ima pobednički mentalitet. Ne mogu se svi pohvaliti takvim stavom. Naravno, tek na stazi čemo videti da li je ovo bila prava odluka”, završio je Domenicali.


                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Sochi je skoro zavrsen


                    Staza u Sochiju je 91% spremna


                    Kako navodi promoter trke u Sochiju, Oleg Zabara, radovi na ovoj 5,7-kilometarskoj stazi, koja se prostire oko objekata u kojima se ove godine održavaju Olimpijske igre, se polako privode kraju.

                    „Izgradnja autodroma u Sochiju napreduje“, rekao je on: „Svi radovi izvode se po planu.“

                    „Trkačka staza je 91% već završena. Sve ide po planu i ne postoje nikakvi problemi tokom olimpijskog perioda.“

                    Zabara je potvrdio da su zgrade pitlanea i medicinski centar završeni. Glavna tribina se nalazi na svom mestu, ali još nije završena.

                    „Očekujemo da prodamo 55.000 karata“, rekao je Zabara:“ Već prikupljamo porudžbine. VN Rusije je mega dogadjaj i katalizator za razvoj motorsport zajednice u Rusiji i Sochiju.“


                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Lowe se nada slobodnim trkama


                      Direktor Mercedesa se nada da ušteda goriva neće dominirati trkama ove sezone


                      Paddy Lowe se nada da trkama Formule 1 ove godine neće dominirati potreba da se sačuva gorivo zbog radikalno novih promena u pravilima.


                      Vozači su, od ove godine, limitirani na 100kg benzina po trci, i protoku od 100 litara po satu.

                      „Mislim da smo preuveličali taj aspekt“, rekao je Paddy Lowe kada su ga pitali o značaju uštede goriva po novim propisima: „Svakako će to biti faktor u trkama, ali se nadam da neće biti dominantan faktor.“

                      „Bilo je slučajeva, kao što smo videli i prošle godine, kada vozač mora da se kontroliše, jer je forsirao u svakom krugu trke.“


                      Mercedes je prošle godine morao da upozorava Lewisa Hamiltona na čuvanje goriva u poslednjoj fazi trke u Maleziji.

                      „To je ponekad stvarno frustrirajuće. Ali, u stvari, takvi slučajevi postoje već dugo u Formuli 1. Odavno su gume i gorivo veliki faktor u trkama.“

                      „Dakle, naravno da će to biti faktor i u 2014., ali nadajmo se da neće biti toliko dominantan da umanji spektakl.“


                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Force India bez test vozaca u Bahreinu


                        Perez i Hulkenebrg će biti za volanom VJM07 bolida u Bahreinu


                        Za razliku od prvog predsezonskog testa gde je Daniel Jucadella vozio novi bolid Force Indije na poslednjem danu, ovoga puta Indijski tim će u Bahreinu biti samo sa Hulkenbergom i Perezom.

                        Ipak, ironija je ta da je Force Indija imala najbolji dan u Jerezu kada je za volanom bio Juncadella. On je tada odvezao 81 krug, a Perez i Hulkenberg su tokom ostalih dana zajedno odvezli 65, (Perez 48 i Hulkeberg 17).


                        Medjutim, kako se početak sezone bliži, Force Indija je odlučila da prepusti bolide ljudima koji će ih voziti tokom cele godine - Hulkenbergu i Perezu, pa će u Bahreinu njih dvojica podeliti četvorodnevni test na ravne časti, i svako od njih će imati po dva puna dana za vožnju.

                        Hulkenebrg će biti u bolidu prva dva dana (sreda i četvrtak), dok će Perez preuzeti volan poslednja dva dan (petak i subota).


                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Renault bi mogao da promeni odredjenje delove motora


                          Stvari sa Renaultovim V6 turbo motorom polako izmiču kontroli


                          Ukoliko Renault ne obezbedi dovoljnu pouzdanost svog novog motora, Francuski proizvodjač bi mogao iskoristiti jedno "fer i pravično" pravilo koje ima dozvoljava promenu odredjenih delova u motoru.

                          Do kraja ovog meseca svi timovi moraju da prijave FIA-i kad će koji motor biti korišćen, zajedno sa menjačima. Medjutim, postoje bojazni da Renault neće to uraditi jer su imali previše problema tokom prvog testa u Jerezu.


                          Ukoliko Renault ne uspe da svoj motor dovede u trkačko stanje, šef operacija na stazi Renault F1 tima Remi Taffin kaže da će Francuski proizvidjač biti primoran da traži dozolu za ispravljanje delova motora koji prave probleme.
                          "Ukoliko budemo FIA-i predali kada će koji motor biti korišćen, biće mnogo teže tada popraviti greške koje smo imali u Jerezu. Moramo smisliti način da popravimo pouzdanost motora pre toga", izjavio je Remi Taffin.

                          "Ipak, ako se to ne desi do 28 februara, kada je poslednji dan za prilaganje FIA-i raspored motora, mi možemo iskoristiti jedno od pravila koje nam dozvoljavaju da smemo promeniti bilo koji deo motora ukoliko nije pouzdan. U prošlosti smo imali takvih problema i mislim da ih imamo i sada".

                          "Iako smo na stazi imali problema, ti problemi nisu veliki, jer smo na dyno testovima sve te delove isprobali i oni nisu pokazivali greške. Samo treba da ih "nateramo" da rade zajedno sad.Naš problem je kada stavimo motor u bolid, jer kako izgleda, onda moramo većinu da izvadimo iz bolida. Imamo problema da sve to radi kako treba kad je pogonska jedinica u bolidu i nismo dobili performanse kada je sklopljen motor kao što smo dobijali kada smo testirali pojedinačne komponente".

                          Taffin, medjutim kaže da Renaultovi problemi nisu toliko veliki da će biti rešeni.

                          "Situacija je definitivno gora kada se pogleda spolja nego iznutra. Ovo je težak period, ali ćemo proći kroz njega. Ove mašine su toliko kompleksne da ako imaje samo jedan ili dva manja problema to će vam se prikazati kao da je ceo motor pokvaren. Mi imamo takve problem, nije na stotine kao što pojedini pričaju. To je samo nekoliko problema, od kojih je većina rešena, a ostali će biti rešeni do početka drugog presezonskog testa", dodao je Taffin.


                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Vozaci iznenadjeni sa obrtnim momentom


                            Vozači nisu očekivali toliko obrtnog momenta iz novih motora


                            Za one pored staze, najveća promena u odnosu na dosadašnje bolide je naravno zvuk motora. Za vozače, sa druge stane, to je obrtni moment.

                            Novi turbo motori u kombinaciji sa ERS sistemom oslobadjaju više snage nego što je to bio slučaj sa dosadašnjim V8 motorima. Ono što razlikuje V& turbo od V( motora je činjenica da novi motori imaju "daleko više" obrtnog momenta.

                            "Kada sam prvi put izašao iz garaže sa bolidom, pomislio sam WOW", citiran je Mercedesvo vozač Lewis Hamilton od strane Nemačkog Sport Bilda.

                            Adrian Suttil je imao i "blizak susret" sa novom količinom obrtnog momenta u Jerezu.

                            "Kada sam ubrzavao prilikom izlaska iz krivine, bio sam iznenadjen. Promenio sam brzine iz treće u četvrtu i odmah se okrenuo na stazi", izjavio je Suttil.

                            Mercedesov vozač Nico Rosberg se slaže sa tim:"Vožnja sa novim turbo motorima će biti jedna velika avantura za sve nas".


                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Renaultovi motori i dalje neispravni


                              Toro Rosso opet imao problema sa motorom


                              Nakon katastrofalnog testa za Renaultove motore u Jerezu, činilo se da je francuski proizvodjač motora napredovao, jer Lotus nije imao nikakvih problema tokom svoja dva „filmska dana“ održana na istoj stazi.


                              Medjutim, situacija se izgleda nije popravila jer je Toro Rosso tokom svog „promotivnog dana snimanja“ odvezao samo 70 kilometara na stazi Misano, zbog „previše“ zastoja u toku prouzrokovanih kvarovima na bateriji i softwareu.

                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                FIA dozvolila "krofne"


                                FIA novim pravilima dozvolila pobednicima da prave „krofne“ posle trke


                                Tokom 2013. godine, Sebastian Vettel je u više navrata pravio pobedničke „krofne“ svojim RB9 bolidom, što je bilo zabranjeno, pa je Red Bull kažnjen novčanom kaznom, dok je četvorostruki svetski šampion opomenut za svoje ponašanje.

                                Medjutim, FIA je, u medjuvremenu, izmenila deo Sportskih propisa za 2014. godinu, tako da vozači sada smeju da prave pobedničke „krofne“, ukoliko ispunjavaju odredjene kriterijume propisane novim pravilima.

                                Član 43.3 i dalje propisuje da svi vozači moraju odmah posle trke da se vrate u parc ferme, osim pobednika trke kome je dozvoljeno ne samo da pravi „krofne“ na stazi, već i da se zaustavi na stazi ili pokupi zastavu.

                                „Nakon završetka trke, sva vozila moraju direktno da se vrate u parc ferme, bez nepotrebnog odlaganja, primanja bilo kakvog predmeta ili bilo kakve druge pomoći (osim redara ukoliko je potrebno)“, piše u članu 43.3.

                                „Izuzetak za član 30.4 (u kome piše da se vozač ne sme zaustaviti na stazi bez opravdanog razloga) važi za pobedničkog vozača koji može da obavi čin proslave pre odlaska u parc ferme, pod sledećim uslovima:

                                -da to uradi bezbedno, bez ugrožavanja drugih vozača ili zvaničnika trke;

                                -da to ne dovodi u pitanje legalnost njegovog automobila;

                                -da ne odlaže ceremoniju na podijumu“

                                „Svaki klasifikovani automobil koji ne može da stigne do parc fermea sopstvenom snagom motora, biće pod kompletnom kontrolom redara, koji će automobil dovesti do parc fermea.“


                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X