F1 2014

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Bottas: Kvalifikacioni tempo će biti ključan


    Finac kaže da je bilo veoma teško dovesti meke gume na optimalnu radnu temperaturu u prvom krugu.



    „Pozitivno sam iznenađen stazom i izazovnija je nego što sam mislio. Poslednji sektor je posebno zabavan za vožnju. Asfalt je veoma gladak, gume dosta tvrde pa nije bilo neke veće degradacije. Međutim, zbog svega toga je znatno teže zagrejati gume u početnim krugovima. Zato ćemo morati dobro da se pripremimo za kvalifikacije pošto se čini da ova staza odgovara našem bolidu“, izjavio je Bottas.






    Preuzeto sa f1-serbia.com
    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Alonso iznenađen nivoom prijanjanja u Sočiju


      Spanac je imao trece vreme i rekao je da se osecao dobro u bolidu od prvog kruga.


      „Staza je veoma čudna, a nisam ni znao da Formula 1 ima tako veliku publiku ovde. Takođe me je iznenadio visok nivo prijanjanja s obzirom da se radi o potpuno novoj stazi. Osećao sam se dobro u bolidu od prvog kruga i to mi je dosta pomoglo u obavljanju najvažnijeg posla koji smo imali danas a to je učenje staze. Dosta smo radili na podešavanjima i gumama koje se slično ponašaju u ovim uslovima. Jedina briga su prednje kočnice pošto je ova staza veoma zahtevna, ali to je nešto na čemu možemo da radimo večeras i verujem da neće biti problema u nastavku vikenda“, izjavio je Alonso.








      Preuzeto sa f1-serbia.com
      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Buttona brine evolucija staze u Sočiju


        McLaren je u današnjim uslovima imao odličan tempo, ali se Britanac pribojava da bi to moglo da se promeni.



        „Danas je sve bilo odlično od samog početka. Bili smo brzi na obe komponente guma i sa različitim količinama goriva. Možda je bilo manjih problema sa balansom sa lakšim bolidom, ali mislim da to možemo da popravimo sutra. Čini se da nam za sada ova staza odgovara, ali moramo biti pažljivi pošto situacija može da se promeni sa evolucijom staze. U simulatoru nije bilo preterano zabavno voziti na ovoj stazi, ali je u stvarnom životu odličan osećaj. Konfiguracija je izazovna i zato balans mora da bude savršen“, izjavio je Button.






        Preuzeto sa f1-serbia.com
        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Produktivan dan za Toro Rosso


          Oba vozača tima bila su zadovoljna današnjim učinkom.

          "Ovo je bio normalan dan za sve nas i trudili smo se da što bolje optimizujemo naš set-up. Iako je dan bio dosta obećavajući i sutra se nadamo još boljem učinku. Imam dobar osećaj o bolidu i uživao sam vozeći na ovako dobroj stazi." kazao je Danil Kvyat.
          "Danas je bio dosta produktivan dan za sve nas. Tim je odradio dobar posao i bolid se dosta dobro ponašao od samog početka. Mislim da imamo dobar auto ali da nismo izvukli maksimum iz guma. Ostaje nam da preko noći analiziramo podatke kako bi popravili današnje greške." kazao je Jean-Eric Vergne.







          Preuzeto sa f1-serbia.com
          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Lotus: Dan pun izazova


            Lotusovi vozači su bili zadovoljni stazom,, ali dodaju da su morali puno da rade na podešavanjima bolida kako bi se postigao željeni balans.



            „Bilo je dosta teško sa setupom, pošto je staza evoluirala sve vreme. Konfiguracija je odlična i mislim da će nam prirediti zabavnu trku. Mi imamo još mnogo posla kako bi smo uspeli da izvučemo maksimum na novoj stazi. Staza je zabavna i tera vas na razmišljanje u svakom trenutku. Jedva čekam sledeći dan i nastavak rada ne setupu“, izjavio je Grosjean.
            „Danas su stvari uglavnom prošle po planu, a staza je bila sve bolja kako je dan odmicao. Na početku nije bilo previše prijanjanja, ali verujem da nas u naredna dva dana čeka velika evolucija. Prvi dan je bio dobar i sutra očekujem napredak“, rekao je Maldonado.









            Preuzeto sa f1-serbia.com
            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Force Indija zadovoljna učinkom


              I tim sa bazom u Silverstonu se danas upoznao sa stazom u Sočiju.



              "I ovo je za nas bio pozitivan dan. Lepo je voziti na ovakvoj stazi. Ona je dosta dobra ali i teška. Sadrži nekoliko tehničkih delova pre svega u zadnjem sektoru. Ispunili smo sve naše planove i imamo dosta podataka. Ostaje da radimo na završnim podešavanjima za balans pa se nadam da ćemo sutra biti još bolji." kazao je Nico Hulkenberg.

              "Bilo je lepo ponovo naći se na stazi i tako opustiti glavu posle jedne veoma teške nedelje. Reko bih da smo dobro startovali vikend. Uspeli smo da odradimo kompletan program ali su nas omele nekoliko crvenih zastava. Puno smo radili na primarnoj gumi i dužim stintovima. Staza je dosta zahtevna u pogledu potrošnje goriva što će uticati na strategiju." rekao je Sergio Perez.







              Preuzeto sa f1-serbia.com
              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Težak dan za Marussiju


                Tim je odlučio da se na ovoj trci pojavi samo sa jednim bolidom.



                "Očigledno da će ovo biti veoma težak vikend za sve nas, jer smo morali duboko da kopamo po našim osećanjima kako bi se pripremili za ovu trku. Tokom treninga imali smo dobar tempo i set-up. Staza je nova i veoma impresivna. Volim ove brze krivine kao i zadnji tehnički sektor." kazao je Max Chilton.







                Preuzeto sa f1-serbia.com
                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Strateška grupa glasala za odmrzavanje razvoja motora


                  Ovo telo dalo je zeleno svetlo da od naredne godine motori mogu razvijati i tokom sezone.



                  Ipak, da bi se ovaj plan sproveo u delo konačnu odluku treba da donsese Komisija Formule 1. Christian Horner je kazao da su se timovi već dogovrili u Singapuru ali da su Mercedes i njegovi klijenti promenili mišljenje. Kako se navodi Ecclestone, Todt, Ferrari, McLaren i Red Bull su bili za da se dozvoli razvoj agregata tokom godine, dok su Mercedes, Lotus i Williams bili protiv. Pošto Bernie i Jean imaju po šest glasova, kranji rezultat ove diskusije bio je 15-3.

                  F1 Komisiju sačinjavaju svi šefovi timova sa svojim vlasnicima, gde je Bernie Ecclestone na čelu ove organizacije, Jean Todt je tu kao prvi čovek FIA-e, osam predstavnika trka, glavni ljudi iz Pirellija, vodeći ljudi Rolexa i Malbora kao i Renaulta.
                  "U Singapuru svi timovi su anonimno glasali za odmrzavanje. Ali izgleda da je Mercedes promenio svoje mišljenje. Videćemo kakvo će biti glasanje od strane F1 Komisije. Podržavaju nas FIA, FOM, odnosno svi osim Mercedesa." kazao je Horner.







                  Preuzeto sa f1-serbia.com
                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Izjave nakon treninga VN Rusije






                    Izjave vozača Red Bulla nakon prvih slobodnih treninga za VN Rusije

                    Sebastian Vettel:
                    „Da li nam povratak u automobil pomaže nakon onoga što se desilo? I da i ne. Pomaže da mislite o nečem drugom i fokusirate se na posao – pronalaženje najboljeg mogućeg set-upa, poređenje guma i učenje nove staze – budete zaokupirani. Ali sa druge strane, prošlo je samo par dana, pa je i dalje sveže i teško. Izgleda da ćemo se mučiti ovde: lepa je staza ali možda nije za nas.“

                    Daniel Ricciardo: „Nakon onoga što se desilo u Japanu, trudite se da budete što je moguće bolji. Lagao bih kada bih rekao da nisam mislio na druge stvari. Ali odradite sve što možete kako biste bili 100% posvećeni vožnji - to je najbolje za naš posao i misli. To je najbolji način, ali bilo je komplikovano i ne tako lako kako sam očekivao. Ovo je bio naš poslednji petak sa tim motorim, pa nismo zabrinuti što se ugasio na kraju. Isprobali smo nekoliko podešavanja. Nismo tako brzi ovde, pravci su dugi i mi se malo mučimo.“




                    Izjave vozača Lotusa nakon prvih slobodnih treninga za VN Rusije

                    Romain Grosjean:
                    „Bilo je prilično teško danas. Morali smo stvarno da jurimo set-up kako je staza evoluirala, što uvek daje dosta posla za volanom. Konfiguracija staze je stvarno dobra i mislim da će doneti trku za uživanje. Imamo prilično dosta posla kako bismo izvukli najbolje iz automobila i guma, što je normalno za novu stazu. Zabavna je za vožnju i svakako vam daje dosta materijala za razmišljanje. Radujem se popravljanju tempa sutra.“

                    Pastor Maldonado: „Sjajno je učiti novu stazu a i danas smo dobro vozili. Napredovali smo kroz sesije, a i staza se popravljala tokom dana. Kao i očekivano, nije bilo mnogo gripa na startu i mislim da će se to poprilično poboljšati sutra, čak i u nedelju. Ovo je bio dobar prvi dan i mislim da možemo da očekujemo još napretka u subotu.“




                    Izjave vozača Williamsa nakon prvih slobodnih treninga za VN Rusije

                    Valtteri Bottas:
                    „Pozitivno sam iznenađen stazom, izazovnija je nego što sam očekivao, sa nekolko tehničkih sekcija, posebno zadnjim sektorom – i uživanje je voziti. Asfalt je prilično gladak i u kombinaciji sa tvrdom komponentom smo videli malo degradacije danas, ali i to ima svoje izazove jer se gume teže dovode u radni opseg u prvim krugovima. Zbog toga moramo da radimo kako bismo izvukli maksimum iz guma za sutrašnje kvalifikacije. Ali generalno, ovo je dobar start za nas i izgleda da nam ova staza prilično odgovara.“

                    Felipe Massa: „Prvi dan se uvek vrti oko razumevanja svake krivina i pronalaženja idealne putanje, kao i pronalaženje mesta gde možete da gurate. Moji prvi utisci su da automobil ima dobre performanse ovde, a i konfiguracija staze mi se sviđa. Površina je bila veoma klizava jutros, ali staza se dosta unapredila tokom dana, i biće još bolja kako vikend protiče. Prilično sam zadovoljan balansom automobila, performanse su konstante, pa sam generalno zadovoljan našim danom.“




                    Izjave vozača Toro Rossa nakon prvih slobodnih treninga za VN Rusije

                    Daniil Kvyat:
                    „Ovo je bio normalan petak - radili smo na pronalaženju najboljeg kompromisa za generalni set-up na ovoj novoj stazi. Iako već delujemo prilično obećavajuće, nadamo se da ćemo sutra napraviti još jedan korak napred i biti još bolji. Imam dobar osećaj u automobilu, što izgleda veoma obećavajuće ovde. Sjajno je bilo konačno izaći, dosta sam uživao u vožnji na ovoj kul stazi.“

                    Jean-Eric Vergne: „Ovo je bio produktivan petak. Tim je odradio sjajan posao i došao ovde sa automobilom koji je već bio dobro podešen za ovu novu stazu. Mislim da imamo dobar automobil ali danas nismo izvukli maksimum iz guma. Imamo još posla za večeras, kako bismo razumeli njihovo ponašanje i bili brži sutra.“




                    Izjave vozača Mercedesa nakon prvih slobodnih treninga za VN Rusije

                    Lewis Hamilton:
                    „Volim novu stazu, ima stvarno dobro prijanjanje i odlične srednje brze. Zabavna je. Auto se stvarno dobro ponašao danas. McLaren nam je bio blizu, što je dobro za sve, jer bi trebalo da bude prilično dobra trka. Imali smo veoma dobar balans što znači da smo dosta toga završili, ali i dalje imamo polsa kako bi se još više poboljšali za sutra.“

                    Nico Rosberg: „Bio je ovo veoma produktivan dan kada je inženjering u pitanju.Tim je odlučio da koristi dva različita set-upa. Koristio sam veoma kreativan set-up na drugom treningu, koji se nije isplatio. Sutra se vraćamo na konzervativniji pristup, jer smo videli da je Lewis bio mnogo brži sa tim podešavanjem. Staza je veoma zabavna za vožnju i stvarno sam uživao. Krivina 3 je veoma posebna, a asfalt je veoma gladak, tako da gume traju dugo. Nećemo videti mnogo pit stopova u nedelju. To me veoma iznenadjuje.“




                    Izjave vozača Force Indije nakon prvih slobodnih treninga za VN Rusije

                    Nico Hulkenberg:
                    „Pozitivan petak za nas. Ovo je lepa staza za vožnju – stvarno je kul ali je takođe izazovna i komplikovana. Ima nekoliko veoma tehničkih delova, posebno u zadnjem sektoru. Štriklirali smo sva polja u našem programu za danas i prikupili dosta podataka. Tokom noći ćemo poraditi na balansu, kako bismo pronašli još malo tempa i unapredili performanse za sutra.“

                    Sergio Perez: „Lepo je bilo izaći na stazu i skrenuti misli sa veoma teške nedelje koju smo svi imali. Rekao bih da je naš start vikenda bio dobar. Uspeli smo da kompletiramo skoro celokupan program, sa jedinim prekidom zbog crvene zastave. To je prekinulo našu procenu primarnih guma na dugim stintovima, ali izgledaju prilično dobro. Staza ima veoma lepu konfiguraciju i opcione gume su se posebno dobro pokazale. Izgleda i vrlo zahtevno po pitanju goriva, što će imati uticaja na strategiju. Ovi faktori bi trebalo da stvore veoma interesantnu trku za fanove.“




                    Izjave vozača McLarena nakon prvih slobodnih treninga za VN Rusije

                    Kevin Magnussen:
                    „Ovo je bio prilično solidan dan za nas i automobil deluje dobro. Međutim, ovo je potpuno nova staza, pa je teško zasigurno reći gde smo tačno, jer uglavnom radimo na set-upu umesto u potpunosti na tempu. Mogu da potvrdim da je ovo veoma lepa staza, ima dosta gripa. Površina je prilično dobra i izgleda da odgovara Pirellijevim gumama, što vožnju čini uživanjem. Takođe, deluje da opcione imaju dobru trajnost, pa možda nećemo videti mnogo pit stopova u trci. Staza je malo drugačija u odnosu na osećaj koji smo imali u simulatoru, i u odnosu na utiske koje sam stekao tokom jučerašnje šetnje. Da budem iskren – bolja je. Ali kao što sam rekao, još uvek je prerano reći nešto definitivno, jer ne znamo da li su današnji rezultati realna slika, pa ćemo morati da sačekamo i vidimo šta će se desiti sutra. I kao zadnje, ali daleko od manje bitnog – Jules nam je svima u mislima i nadamo se najboljem.“

                    Jenson Button: „Stvari su danas prošle OK. Bili smo brzi na primarnim gumama, a i opcione su takođe izgledale prilično dobro sa punim rezervoarom. Sa manje goriva nisam imao pravi balans, ali nadamo se da ćemo se sutra popraviti po tom pitanju. Ovo je staza koja nam za sada izgleda odgovara, ali će evoluirati sutra, što je neizbežno, i moraćemo da budemo veoma pažljivi. U simulatoru, međutim, uopšte nije bilo zabavno za vožnju. Ali ovde je lepo za vožnju pa mogu sa sigurnošću reći da sam zadovoljan kako su dizajneri i organizatori odradili posao. Postoji par mesta gde je malo neravno, ali to je još jedan izazov. Krivina 13 je posebno neravna na ulazu, pa je veoma lako da blokira prednji levi točak na kočenju. Prilično je komplikovano tu, pa ćemo morati da se osiguramo da imamo dobar balans kočnica. Takođe, veoma je teško pogoditi par krivina na izlasku, jer imaju negativni nagib, pa se vrlo lako dobije veliki talas predupravljanja. I na kraju, kao što je Kevin rekao, naše misli i molitve su uz Julesa, koji nam svima mnogo nedostaje.“




                    Izjava vozača Marussije nakon prvih slobodnih treninga za VN Rusije

                    Max Chilton:
                    „Očigledno, ovo je veoma težak dan za sve u timu i morali smo ozbiljno da se potrudimo da se fokusiramo na trkački vikend pred nama. Po pitanju slobodnih treniga, imali smo produktivan dan sa strane tehničkog set-upa i učenja staze. Nova staza je impresivna. Sviđaju mi se protočne brze sekcije i spori tehnički izazovi. Večeras ćemo imati priliku da se još malo osvrnemo na današnji dan. Nadamo se da ćemo se sutra vratiti jači.“




                    Izjave vozača Caterhama nakon prvih slobodnih treninga za VN Rusije

                    Marcus Ericsson:
                    „Jutros smo samo učili stazu i pripremali se za ostatak vikenda. Nismo odmah izašli na nju, jer smo čekali da se poboljšaju uslovi, ali kada smo izašli nije bilo loše, i osim manjeg problema sa motorom, ovo je bila korisna sesija. Na drugom treningu smo odvezli veliki broj krugova, i osećao sam se prijatno, tako da je to bila dobra sesija. Odradili smo fino podešavanje bolida kako bi ga adaptirali na stazu i na moj stil vožnje,i mislim da smo odradili pristojan posao i da smo sakupili dosta dobrih informacija za ostatak vikenda.Kada sam video stazu pomislio sam da će većina krivina biti spora, ali da bude iskren, sada kad sam je vozio, mogu da kažem da je bolja nego što sam očekivao, čak 90% njih je srednje brzih, i zbog toga je jako dobra, zabavna je za vožnju i jedva čekam da nastavim da je vozim.Sve u svemu bio je dobar dan na stazi, ali naravno i dalje mislimo na Julesa, i nastavljamo da se molimo za njega, njegovu porodicu i Marussiju.“

                    Kamui Kobayashi: „Propuštanje prvog treninga nije baš idealno za početak vikenda u Sochiju, jer je ovo nova staza i najbolje bi bilo da što više kilometara se odveze na njoj, ali mislim da je ovo bio fin start za mene i uspeli smo da sakupimo dosta korisnih podataka koje ćemo analizirati večeras. Lepo je što smo konačno vozili ovde, Sochi Autodrom je veoma interesantan. Ima veoma brze sekcije i prilično je ravna, uživam u njoj.“

                    Roberto Merhi: „Bilo je ovo pozitivno jutro i uživao sam u mojoj prvoj vožnji na ovoj stazi. Malo samo kasnili jer smo čekali da se poboljšaju uslovi na stazi. Moj prvi izlazak je bio u redu, iskoristili smo ga da proverimo stazu i da vidimo kao se auto ponaša-i mogu da kažem da je bio dobar za vožnju od samog starta.Odradili smo neke promene za drugi izlazak i auto je bio bolji. Možemo da budemo zadovoljni, naš rezultat je pozitivan. Svaki put se sve bolje osećam u bolidu i zadovoljan sam svojim trećim treningom za tim.“




                    Izjave vozača Saubera nakon prvih slobodnih treninga za VN Rusije

                    Esteban Gutierrez:
                    „Nakon propuštenog prvog treninga, imali smo veoma produktivno popodne. Bilo je važno uhvatiti priključak sa programom za FP2. Mislim da smo iznenađeni performansama staze – gume su se dobro pokazale i nivo gripa je bio veoma visok. Izvukli smo mnogo više nego što smo očekivali i postaraćemo se da se to dogodi i sutra. Što se tiče nove staze – stvarno mi se sviđa i uživam u vožnji. Osim toga, želim da kažem da su naše misli i molitve i dalje uz Julesa i njegovu porodicu u ovim teškim trenucima. Pomoći ću kako god mogu i iskazati moju podršku za Julesa i porodicu. Hajde da nastavimo da se molimo za njega.“

                    Adrian Sutil: „Bilo je interesantno voziti na novoj stazi. Bilo je dosta zabavno jer ima nekih lepih krivina. Generalno, balans autmobila još uvek nije dovoljno dobar, ali uspeli smo da kompletiramo program bez ikakvih problema. Pokušaćemo da popravimo neke detalje za sutra. Međutim, ne mislim da možemo da načinimo ogroman korak napred. Ipak ćemo probati da izvučemo maksimum iz paketa. Osim toga, sigurno mogu naći dodatne desetinke na ovoj novoj stazi.“

                    Sergey Sirotkin: „Ovo je bila pozitivna sesija. Sviđa mi se staza i bio je lepo voziti C33. Išao sam lagano na početku kako bih nadogradio sampouzdanje, jer oko pola godine nisam vozio automobil, ali danas sam brzo stekao osećaj. Tokom mog zadnjeg brzog kruga na kraju sesije, zafalilo mi je malo sreće sa saobraćajem i gume nisu imale optimalnu temperaturu. Uslovi nisu bili idealni, što me je koštalo vremena tokom mog poslednjeg brzog kruga. Vidim dosta potencijala za popravak, pošto nisam gurao do apsolutnog limita. Staza je veoma lepa ali takođe komplikovana. Krivina 1 izgleda kao laka. Međutim, bio sam pomalo iznenađen kada sam je prošao tokom prvog kruga, jer je bilo veoma neravno na jednom mestu. Ipak, nakon nekoliko krugova, naviknete se na karakteristike staze.“




                    Izjave vozača Ferrarija nakon prvih slobodnih treninga za VN Rusije

                    Fernando Alonso:
                    „Staza je veoma neobična i nisam verovao da Formula 1 ima ovoliki broj sledbenika ovde. Takodje sam se iznenadio koliko je dobar nivo prijanjanja, što je neobično za novu stazu. Sa ove tačke gledišta, osećao sam se veoma prijatno u bolidu od prvog kruga i to nam je mnogo pomoglo u najbitnijem poslu danas-učenju staze. Dosta smo radili na set-upu i shvatili smo da se dve komponente ponašaju veoma slično, a performanse guma su bile sve bolje i bolje, kako su krugovi prolazili. Staza je veoma teška za kočenje, i na tome ćemo posebno raditi večeras kako bi se spremili za kvalifikacije.“

                    Kimi Raikkonen: „Prvi dan treninga je prošao u učenju staze, što ja volim, pa iako je potpuno nova, nivo prijanjanja je bio dobar. Na prvom treningu prošli smo program, korak po korak, čak iako nisam uspeo da na kraju završim svoj poslednji stint. U popodnevnim satima smo se skoncentrisali na ponašanje guma, i utvrdili da i jednoj i drugoj treba puno vremena da dostignu maksimalne performanse, što je neobično, posebno za soft gume. Da bi imali jasniju sliku o tome, moraćemo da sačekamo da staza evoluira. Nažalost, i dalje se ne osećam komforno sa prednjim krajem i to me je sprečilo da napravim dobar krug. Sada, zajedno sa timom, pokušaćemo da pronadjemo rešenje koje će mi omogućiti da maksimalno iskoristim bolid.“




                    Izjava Pirellija nakon prvih slobodnih treninga za VN Rusije

                    Paul Hembery:
                    „Zbog onoga što smo videli prvog dana akcije u Sochiju, možemo da kažemo da smo zadovoljni našim izborom. Medium i soft su pravi izbor za novu stazu. Posebno na krivini 3, supersoft ne bi možda radile, ali to ćemo sve analizirati nakon trkačkog vikenda. Videli smo veoma malu degradaciju i habanje, što znači da očekujemo prosečno dva pit stopa po bolidu tokom trke. Takodje smo videli veoma visok nivo evolucije staze, što je normalno za novu stazu, i to još može da utiče na sveukupnu sliku o ponašanju guma. Pošto je staza bila veoma klizava, postojao je rizik od grejninga-što je uvek slučaj na novim stazama-ali to na kraju nije bio veliki faktor. Imamo puno podataka koje ćemo večeras pogledati i već mnogo bolje shvatamo ovu stazu.“





                    Preuzeto sa f1srbija.rs
                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Bianchi kriv za svoju nesreću


                      FIA potvrdila da je Bianchi kriv za udes



                      Jules Bianchi je i dalje u komi i bori se za svoj život, ali FIA je već odradila prve analize nesreće na VN Japana koje su dovele do toga da mladi Francuz izleti sa staze, proleti ispod krana koji je podizao bolid Adriana Sutila i zadobije povrede opasne po život.

                      Kako navode Charlie Whiting i Jean Todt, Jules Bianchi je išao prebrzo u delu staze koji je bio obeležen duplim žutim zastavama. Whiting dodaje da je Bianchi usporio, ali nedovoljno da bi izbegao nesreću.

                      Pošto FIA želi veću kontrolu nad brzinom bolida u budućnosti, Whiting je potvrdio da želi da uvede sistem koji može automatski da uspori vozača u delu staze koji se nalazi pod žutim zastavama, a da to više ne zavisi od samog vozača.

                      „Najvažnija stvar je da naučimo sve o tome i mi ćemo razgovarati sa svim timovima kako da ubuduće usporimo vozače. Najbolje bi bilo da uspostavimo isti sistem za sve vozače. Već sutra ćemo započeti taj posao. Ovom prilikom mislimo na ograničenje brzine“, rekao je Whiting.

                      Whiting je ovom prilikom isključio ideju o ograničenju brzine na 60 km/h koja je testirana u ovogodišnjem Le Mans-u.

                      Što se tiče samog incidenta, Whiting je otkrio da je uredjaj za merenje brzine i sile udara na Marussijinom bolidu bio polomljen.

                      „Mi ne znamo tačno kolika je brzina i sila udarca bila, ali znamo da je bila ogromna, mnogo veća nego ona kod crash testova. Razlika je u tome što je Adrian udario zadnjim delom, a Jules je ispravio svoj pravac kretanja i udario direktno.“

                      Što se tiče ambulantnog vozila koje je odvezlo povredjenog Julesa, umesto helikoptera, Whiting je rekao: „Putovanje je trajalo 23 minuta, sedam minuta duže nego što je trebalo, ali to nije imalo uticaja na Bianchijevo stanje.“







                      Preuzeto sa f1srbija.rs
                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Viper
                        CBC Senator XXL
                        • 25.11.2004
                        • 700
                        • Kać

                        Licemeri, najlakše je svaliti krivicu na onog koje nemože da se brani.
                        I DONT NEED SEX
                        goverment fucks me every day!

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Hamiltonu pol pozicija na prvoj VN Rusije


                          Britanac i Mercedes ponovo najbrži - Rosberg drugi

                          Q1
                          Odmah da obavestimo - Kevin Magnussen će dobiti +5 mesta kaznu zbog promene menjača. Mclaren timje uložio nadljudske napore da sastavi zadnji kraj i pripremi bolid za kvalifikacije.
                          Prvo vreme je Buttonovo sa 1:41.268.

                          Ali Kvyat pomera na 1:41.008.
                          I naravno ko bi drugi - Hamilton sa 1:40.061.

                          Međutim Rosberg se ne slaže sa time 1:39.292.
                          Soft gume za sve - izgleda da aerodinamika više nije dovoljna...

                          Alonso na trećem mestu sa 1.5s zaostatka za Rosbergom, A Kvyat odličan 4.
                          Chilton je brži od Grosjeana u Lotusu - iznenađenje na domaćem terenu, ili još jedan poraz za Lotus, kome je izgleda Q1 previše....

                          Mercedes Rosberga se popravlja sa 1:39.076
                          Botas 3. a Alonso 4. Ferari ima malo problema oko zagrevanja pneumatika.

                          Oba Caterhama u prvh 16 trenutno - Chilton izgleda neće napraviti senzaciju već možda neki Caterham.
                          Hamilton poboljšava prvo vreme na 1:38.759.

                          Massa ima problema sa pritiskom goriva, zato ne može da odveze brzi krug.
                          Sada su oba Saubera u prvih 16.

                          Veliki problemi za Massu - motor ostaje bez snage.
                          Bottas se seli na 3. mesto.

                          Kraj Q1 - opali su - Ericcson, Massa, Kobayahsi, Maldonado i Chilton
                          Maldonado neće izgleda preneti svoju kaznu na VN SAD - kvalifikovao se prenisko, jer pravila ne dozvoljavaju da se kazne prenose na vise od jednog događaja.

                          Q2
                          Prvo vreme postavlja Peres - 1:40.163 - prati ga Hulkenberg sa 1:40.652.
                          Baton se penje na P1 sa 1:39.393.

                          Ali naravno Rosberg skida vreme na 1:38.979.
                          Magnusen P2 a Button P3 - Magnusen samo desetinku iza Rosberga.

                          Bottas 0,008 bolje od Rosberga ali Hamilton ide još bolje 1:38.338.
                          Ferrari opet problemi sa zagrevanjem pneumatika iako je relativno toplo vreme i staza je relativno duga.

                          Alonso ima mnogo malih korekcija volanom...
                          Uprkos tome P7 trenutno a Raikkonen 12.

                          Kimi se penje na 8. mesto - Ferari ne deluje dobro na medijum komponenti.
                          Vettel trenutno 15. pozicija a lica u Red Bulu deluju prilično zabrinuto....

                          Moguće je da ima tehničkih problema jer je 1.5s ispod tempa Ricciarda.
                          Raikonen na ivici ispadanja - poboljšanje samo na 9. mesto.

                          Peres i Hulkenberg van top 10 trenutno.
                          Vettel ispada iz Q1! Za njim Hulkenberg, Perez, Gutierez, Sutil i Grosejan.
                          Hulkenberg ima i +5 mesta kaznu znači - startovaće 17,

                          Q3

                          Top 10 koji su ušli u Q3


                          1. Hamilton
                          2. Rosberg
                          3. Bottas
                          4. Magnussen
                          5. Kvyat
                          6. Button
                          7. Ricciardo
                          8. Alonso
                          9. Raikkonen
                          10. Vergne

                          Svi koji su u top 10 uspeli su da ustede po dva seta mekših guma.

                          Prvo vrme u Q3 postavlja Bottas 1.46 ali Kimi spušta na 1:41, pa Ricciardo na 1:40.076
                          Rosberg i Hamilton na stazi - Hamilton 1:39.980 a Rosberg 1:38.946.

                          Bottas je drugi, razdvaja Mercedese a Hamilton pada na 5. mesto trenutno.

                          Ricciardo se penje na 4. mesto, ali Hamilton preuyima P1 sa 1:38.647.
                          Rosberg gubi oko 2 stotinke i ostaje drugi. Bottas preuzima 3. mesto samo sa 0.006s iza Nicka.

                          Kvyat je odličan 6. na 3 minuta pred kraj Q3.
                          Mercedesi na stazi na minut pred kraj - Hamilton 1:38.513 Rosberg drugi sa +0.2s ali Valteri Bottas je bio najbrži sve do greške u poslednjoj krivini - cak 0.189s od Hamiltona - kakva šteta!

                          Konačan plasman prvih 10 je:

                          1 Hamilton
                          2 Rosberg
                          3 Bottas
                          4 Button
                          5 Kvyat
                          6 Magnussen
                          7 Ricciardo
                          8 Alonso
                          9 Raikkonen
                          10 Vergne

                          Bottas je imao neverovatnu priliku ali je očigledno malo preambiciozno ušao u poslednju krivinu - sve u svemu odličan rezultat.







                          Preuzeto sa f1srbija.rs
                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Alonso želi test sa zatvorenim kokpitom


                            Fernando Alonso podržava koncept zatvorenog kokpita


                            Već se nekoliko sezona unazad priča o konceptu zatvorenog kokpita u Formuli 1, a to je postalo glavna tema od kako je Jules Bianchi doživeo stravičnu nesreću u poslednjim krugovima VN Japana.

                            Fernando Alonso smatra da treba održati testove i istraživanja na tu temu.

                            „Slažem se da bar proverimo ili da testiramo tu ideju“, rekao je Alonso novinarima u Sochiju.

                            „Mi se nalazimo u 2014. Imamo tehnologiju, pa zašto da ne razmislimo o tome? Sve najveće nesreće koje su nas zadesile u poslednjih nekoliko godina su za posledice imale povrede glave, tako da je to verovatno jedna od oblasti koja nije na najvišem nivou bezbednosti.“

                            Alonso se tada osvrnuo i na udes koji se desio na početku VN Belgije 2012. godine, kada je preko njega preleteo bolid Romaina Grosjeana i kada je „za dlaku“ izbegao istu sudbinu koja je zadesila Julesa Bianchija.

                            „Čak i u mom slučaju, u Belgiji 2012., verovatno bih poginuo da je bilo 10 santimetara bliže. Ako imamo tehnologiju i mogućnosti, onda ne bih odbacivao taj koncept (zatvorenih kokpita)“.

                            Felipe Massa, koji je preživeo ozbiljnu povredu glave tokom trke u Madjarskoj 2009. godine, kada ga je udario deo sa Barrichellovog bolida, slaže se sa svojim bivšim timskim kolegom, Fernando Alonsom.

                            „Potpuno se slažem sa Fernandom. Bilo bi interesantno da pokušamo da radimo na tome. To bi bilo savršeno za moj udes. Za Julesov,ne znam. Ali mislim da bi bilo interesantno za veliki broj različitih udesa.“

                            Vozači Red Bulla, Sebastian Vettel i McLarena, Jenson Button, ne znaju koliko je to sve dobro.

                            „Ako pogledate bolide F1 od samog početka i trkanje sa otvorenim točkovima, otvoreni kokpiti su jedna od stvari koje ih čine specijalnom“, rekao je Vettel: „Sa druge strane, postoji mnogo razloga za uvodjenje zatvorenih kokpita.“

                            „Postoje pozitivne stvari, kada su u pitanju zatvoreni kokpiti, za bezbednost“, rekao je Button: „Ali, ovo je F1, ona ima otvorene kokpite od samog početka, tako da je to velika promena za sport.“






                            Preuzeto sa
                            f1srbija.rs
                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Lotus potpisao sa Mercedesom


                              Mercedes će snabdevati Lotus motorima od sledeće godine


                              Lotus će na kraju ove godine prekinuti dugogodišnju saradnju sa Renaultom i krenuti u novu eru sa Mercedesovim V6 agregatima, koji su se ove godine pokazali kao veoma dominanti.

                              O ovome se pričalo mesecima, i Lotus će Mercedesu biti zamena za McLaren ,koji će od sledeće godine koristiti Hondine agregate.

                              Lotus će takodje preći i na Mercedesovog dobavljača goriva – Petronas, ali će i dalje koristiti svoje menjače.

                              Mercedesov Toto Wolff kaže da je ovo „strateški veoma važno“ za Mercedes.

                              „Lotus F1 tim je impresivna organizacija koja je pokazala odlične performanse na stazi u proteklim sezonama“, rekao je Wolff: „Nama je drago što možemo da im poželimo dobrodošlicu u Mercedes-Benz familiju i jedva čekamo da izgradimo uspešan odnos u godinama koje dolaze.“

                              „Nama je drago što nas je odabrao Mercedes AMG na duži vremesnki period“, rekao je Lotusov izvršni direktor, Matthew Carter.

                              „Nameravamo da se vratimo na vrh grida sa ciljem da pobedjujemo u trkama i da opet budemo jak konkurent u borbi za titulu i ovaj ugovor je za nas korak ka tom cilju. Mercedesov motor je pokazao dobre performanse na stazi i naša je namera da ovu motornu silu povežemo sa Enstonsovom ekspertizom za šasije.“

                              „Naša želja je da E23 Hybrid, pogonjen Mercedes Benzom, započne novu eru uspeha za Enstone. Ovom prilikom želimo da se zahvalimo Renaultu, koji su bili usko povezani sa nama kroz našu istoriju, i za sav uspeh koji smo zajedno postigli.“







                              Preuzeto sa f1srbija.rs
                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Rosberg: Hamilton je bio brži


                                Nico Rosberg priznao je da je njegov timski kolega obavio bolji posao.



                                Nemac je na današnjim kvalifikacijama zauzeo drugo mesto sa dve stotinke zaostatka za Lewisom Hamiltonom.

                                "Danas, Lewis je bio brži, ustvari on je brži tokom čitavog vikenda. Naporno radim kako bi smanjio zaostatak, ali na današnjim kvalifikavijama moj plan mi nije pošao za rukom. To moram da prihvatim kao i da je Valtteri Bottas bio dosta brz. Nadam se da ću sutra imati dobru trku.
                                Ova staza je jedinstvena i ona je veoma nežna za gume. To potpuno nova stvar za sve nas sa kojim nismo uspeli da se sretnemo tokom sezone. Za sve nas to će biti veliki izazov." rekao je Nico Rosberg.









                                Preuzeto sa f1-serbia.com
                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X