F1 2015

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Ricciardo dobija novu šasiju za Austriju


    Australijanac se nada da će nova šasija doneti i bolje rezultate, nego li u Montrealu kada je pobeđen i od strane timskog kolege.



    "Ne znam. To je sigurno moja najgora trka u Red Bullu." odgovorio je Daniel na pitanje novinara AMuS o tome šta se dogodilo u Kanadi.

    "Bilo je kao pre dve godine kada je Jean-Eric ovde bio toliko brži od mene, a nismo znali razlog. Nakon prošlogodišnje odiseje, sada sam ponovo na tom nivou." rekao je indisponirani Ricciardo.

    "Još se mogu smejati, jer znam da je nešto fundamentalno pogrešno sa bolidom i znam da nisam toliko iza Daniila."

    Priznao je međutim, da Red Bull odmah nije mogao pronaći uzrok problema i da se nada kako će nedostaci biti otklonjeni sa novom šasijom u Austriji:

    "Znaćemo u Austriji, gde je planirano da dobijem novu šasiju, ali iskreno, mislim da to nije u pitanju. Znate i sami da nikad nisam imao problema sa ivičnjacima, niti sam udarao u zid. Videćemo."

    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      McLaren se nada promeni pravila u 2016.


      Tim iz Wokinga se nada da će se Mercedes složiti sa promenom pravila o razvoju motora u 2016. godini i dopustiti njihov neometan razvoj.



      Trenutno četiri proizvođača motora mogu koristiti razvojne tokene za svoje pogonske jedinice, u svrhu nadogradnje u toku sezone, sa zaključnim rokom isteka do 28. februara iduće godine. U 2016. godini pravila o razvoju bi se trebala promeniti.

      Svi osim jednom proizvođača insistiraju kod FIA-e kako bi se pravila izmenila i dopustio neometan razvoj motora u toku sezone, da bi se sustigao, sada superiorni tim Mercedesa.

      McLarenov trkački direktor Eric Boullier nada se potpori Mercedesa za promjenu pravila:
      "Sve je u pregovorima. Oni su voljni slušati (Mercedes), da budem iskren."
      "Siguran sam da postoji neki prostor za promene. Pa pogledajte samo kompletnu sliku. F1 je postala formula motora i to je previše. Bez obzira na šasiju koju možete razvijati do krajnosti, vi nemate ništa ako vam je motor zaključan već na početku sezone, bez mogućnosti velikih unapređenja."


      "Naravno, propisi su isti za sve, i mi smo ih znali unapred, ali mora postojati stepen fleksibilnosti. Saterali smo sebe u ćošak sa usvajanjem ovog pravila u njegovom nastanku, ali sada trebamo razmisliti i doneti kvalitetnu alternativu. "kaže Boullier.

      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Timovi u Kanadi diskutovali o ideji klijentskih bolida


        Na ovom sastanku nije bilo predstavnika Force Indije i Williamsa koji su punopravni članovi udruženja.



        Prošli petak, novinari u padoku uočili su šefove Ferrarija, Red Bulla, Mercedesa i McLarena, kako prisustvuju sastanku koji je trajao nekoliko sati.

        Ispostavilo je da je razlog sastanka bilo, izvorno rečeno ideja o klijentskim bolidima.
        Predlog podrazumjeva kupovinu bolida od strane malih timova, za 50 miliona evra po sezoni a dostavljač su veliki timovi, odnosno proizvođači motora.

        Toto Wolff je rekao:
        "U okviru Strateške Grupe, razgovarali smo o pitanjima vezanim za 2017.godinu, a koja se tiču šasije bolida. Moramo imati plan u slučaju da jedan ili više timova napusti prvenstvo. Moramo tačno znati šta dalje u takvoj situaciji. "rekao je Toto.

        Christian Horner je izjavio:
        "Grupa nam je dala mandat za raspravu o nekim pitanjima i dobro je vidjeti da smo postigli konsenzus."

        On je takođe rekao da podržava ideju o prodaji bolida malim timovima:
        "To će biti alternativa, ako se bilo koji od timova nađe u nevolji. To je zdravo rešenje ne samo za postojeće timova, već i za one koji žele pristupiti prvenstvu."

        Wolff je nastavio:
        "Nadamo se da sve ostaje kao što jeste i sa ekipama koje su trenutno tu, ali moramo postaviti pitanje, šta ako?"

        "U ovom slučaju, ima još pitanja. Kakva će pravila biti? Ko će platiti za isporuku? Ko će isporučiti automobil? Hoće li to bit još dostavljača? Bilo je mnogo ideja i različitih odgovora na ova pitanja, ali na sva smo usaglasili naše odgovore na kraju."rekao je direktor Mercedesovog F1 tima.

        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Michelin još nije odlučio da li želi u F1


          Šanse za povratak Francuskog proizvođača pneumatika su 50/50.



          Pirelli je trenutno jedini snabdevač u Formuli 1, ali njihov ugovor ističe na kraju 2016.

          FIA je pre nekog vremena otvorila tender za nove dobavljače guma, a Michelin je bio jako zainteresovan prema nekim izveštajima.
          Ipak, Francuzi se još uvek nisu odlučili.

          "Još malo ćemo razmisliti. Trenutno smo 50/50. Mi imamo neke svoje ideje i želimo da pružimo priliku timovima da ih iskoriste. Rekao bih da ćemo u narednim danima doneti odluku, a sledeće nedelje će se znati sve", izjavio je Pascal Couasnon, Michelinov direktor za automoto sport.
          Michelin je u nedavnim saopštenjima najavio da bi ušao u Formulu 1, ako bi gume bile šire od dosadašnjih, a Couasnon je dodao: "Michelin je spreman da pregovara o trenutnim dimenzijama guma, ali verujemo da trenutne specifikacije nemaju mnogo smisla i zato bi nama bilo teže da se prilagodimo".

          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Odluka o Kimiju do kraja jula?


            Mnogo je špekulacija o ugovoru finskog vozača i koje su sve opcije su još u igri.



            31. juli je ključni dan za odluku ostanku Kimija Raikkonena u timu Ferrarija. Prema italijanskom Corriere dello Sport, to je dan kad je vrlo moguće da Ferrari Kimijev ugovor jednostavno produži dodatnom klauzulom.

            "Nisam zabrinut uopšte u vezi toga. Vreme će reći svoje." izjavio je nedavno Kimi.

            Međutim, to se desilo pre nego što ga je tim upozorio da popravi svoju kvalifikacijsku formu i pre onog, sada već čuvenog okretanja u Montrealu. Šuska se da su Bottas i Ricciardo na vrhu Ferrarijevih želja, ako Kimi ne ostane među crvenima.

            Red Bull je povodom takve situacije, pre par dana izjavio kako je sa Danielom potpisao novi ugovor za 2016. godinu, a veruje se da Williams može zadržati Bottasa posebnom opcijom koja postoji u ugovoru.

            Arrivabene na sve to odgovara kako Ferrari nikad nije kratak sa brojem opcija:
            "Ja sam koncentrisan na naša dva vozača u ovom trenutku, a sa druge strane, znam da imam vozača koji je maksimalno spreman uskočiti u Ferrari ako zatreba u bilo kom trenutku. I to mi je dovoljno."
            Arrivabene je u Kanadi rekao kako radi sve da bi iz Kimija izvukao maksimum. Do 31. jula su još tri trke, u Austriji, Britaniji i Mađarskoj.
            "Ne mogu reći šta će Kimi uraditi. "kaže Maurizio, "sem toga da moram sesti i razgovarati sa njim o situaciji. Često je on sam sebi najveći neprijatelj i protivnik. Generalno, ako on vidi da mu vjerujete 100 odsto, onda vam vrati 120 odsto opravdanja nazad."

            Raikkonen u međuvremenu zvuči kao da bi želio zadržati mesto u Ferrariju:

            "Postoji mnogo dobrih timova u F1, ali Ferrari je Ferrari. Mislim da je ove godine to najbolji tim u kom sam do sada radio. Atmosfera, način rada, sve u timu je najbolje i to je Ferrari. Čovek će uvek odabrati takvu stvar, ako već može da bira."rekao je Kimi.




            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              McLaren uvodi kratki nos za A1 Ring?


              U ovom timu se nadaju da će novi prednji deo bolida uspešno proći test, iz prvog pokušaja iako je to retkost.



              Tim iz Wokinga se još uvek nada i radi na tome kako bi mogao predstaviti svoj puni novi paket aero nadogradnje na trci u Austriji. Nadaju se, iako njihov novi kratki nos bolida jos nije prošao obavezan test sudara koji sprovodi FIA. Kako je MotorSport.com objavio još prošlog meseca, McLaren želi odraditi veliki remont svog MP4-30, za veliku nagradu Austrije, kako bi od ove trke pa nadalje, ostvario značajan napredak na gridu.

              Redizajn, koji uključuje pod bolida, krila, nos i još neke aero segmente tela sledio bi koncept ultrakratkog nosa kakav imaju Red Bull i Williams. Ovaj portal navodi da su testovi nosa zakazani za iduću nedelju, a od pre se zna da se McLaren dosta mučio sa prethodnim testovima. U timu se ipak nadaju da će dobiti sve potrebne specifikacije i proći ovaj iz prvog pokušaja do VN ASustrije. Međutim, ako se to ipak ne dogodi, onda će redizajn nosa biti dio drugog unapređenja bolida, koji se sprema za VN Britanije:

              "Neka naša značajna aero ažuriranja zahtevaju crash test. Uglavnom, retko ko prođe taj test iz prvog pokušaja. Ubeđeni smo da će naš novi nos proći taj test u bliskoj budućnosti."

              Kao i u slučaju aero paketa u McLarenu se proboju napred nadaju i od motora, koji bi na A1 Ringu trebao prikazati dosta bolje izdanje od onog u Kanadi, radi mnogo veće nadmorske visine ove staze.

              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Honda želi i drugi tim za snadbevanje svojim motorima


                Japanski proizvođač smatra da su spremni za isporuku pogonskih agregata i nekom drugom timu u F1, naravno ako iko bude zainteresovan za tako nešto.



                Šef japanskog proizvođača motora, Yashusa Arai otkriva kako bi oni bili veoma srecni, kada bi bilo još zainteresovanih timova za isporuku njihovog motora. Honda je pod sve većim pritiskom da uvede novu pogonsku jedinicu, nakon niza odustajanja Fernanda Alonsa u protekle tri trke šampionata.

                Završnog vikenda prošlog meseca FIA je otvorila prostor za prijavu novih timova za iduću sezonu ili za 2017. a Američki tim Haas već je objavljen kao tim koji će se pridruziti gridu iduće sezone.

                "Nažalost, mi trenutno nemamo nijednu ponudu." rekao je Arai. "Možda nas neko nakon letnje pauze nazove i kaže, molim vas dajte nam vaš dobar motor. Trenutno još nemamo takav zahtev ali nakon pauze, možda."

                "Puno smo naučili sa McLarenom. Naša saradnja je jako uspešna a za razvoj nam ne treba druga ekipa. Oni su nam dovoljni za učenje. Međutim, više timova je odlično za kompletnu F1 i mi zato nastojimo da proširimo broj timova, koliko je to u našoj moci."

                Kad je novinar direktno upitao da li bi Honda iz prve ruke dostavljala motore drugoj ekipi, Arai je odgovorio:
                "Da. Imao bih vrlo dobar osećaj ako bi neki novi tim zatražio nas motor na korišcenje. Ne znam da li imamo snage za rad na dva polja, dok se ne bi uverili u to na licu mesta."


                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Manorov plan o novom bolidu da prebaci u 2016.


                  Ovaj tim imao je prvobitne namere da svoj novi bolid predstavi u drugom delu sezone.



                  Još pre početka godine Manor je morao da bolid iz 2014. preparvi prema važećim propisima kako bi ispunio minimalne uslove za uzlazak na stazu. Ipak, timu je bila namera da u nastavku šampionata debituje sa potpuno novim bolidom, ali kako Speed Week navodi možda se na kraju odustane od ovog plana.

                  Naime, tim ove sezone bez problema ispunjava uslov od 107% u kvalifikacijama, što je bio ujedno i glavni razlog za uvođenje novog bolida. Ovaj tim je u proteklih nekoliko nedelja doveo i nekoliko stručnjaka iz Red Bulla kao i iskusnog Boba Bella.
                  "Mi sada imamo veoma iskusan i efikasan tehnički tim, koji su na dobrom putu da razviju novi paket i bolid za 2015. godinu. Ali mi smo morali da uradimo određene analize, izvedemo određene promene i sagledamo širu sliku našeg projekta." kazao je šef tima Graeme Lowdon.
                  Sa druge strane veruje se da je za ovaj razvoj zaslužan Fabio Leimer koji je postao treći vozač, čiji su sponzori finansirali ovaj projekat i koji bi uskoro krenuo sa svojim dužnostima testiranjem bolida na slobodnim treninzima.

                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Marchionne pomaže da Monca ostane u kalendaru


                    Prvi čovek Ferrarija želi da ova staza i dalje ostane u kalendaru Formule 1.



                    Monca se dugo vremena smatra za hram autosporta a ujedno ova staza važi kao dom tifozija i Ferrarija. U poslednje vreme provlači se i priča da Ferrari ne bi imao ništa protiv da se VN Italije više ne održava na ovom mestu već da se ona presili na stazu Mugello.

                    Ipak, Sergio Marchionne kaže da će pomoći da Monca ostane tu gde jeste:

                    "Iz moje tačkle gledišta, Monca će ostati na kalendaru. Ako ima tu nekih problema onda trebamo da razgovaramo sa Bernijem."
                    Šef Formule 1 još ranije je kazao da organizatori trke u Italiji moraju da plate više kako bi zadržali svoju poziciju u kalendaru.
                    "Ja mislim da će Monca ostati i da neće biti izbačena iz šampionata. Naravno za to nema nikakvih garancija, ali ako treba intervenisaćemo i u razgovorima sa Ecclestonom potrudićemo se da tako i ostane." dodao je Marchionne.


                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Renault na kraju godine odlučuje o svojoj F1 budućnosti


                      Francuski proizvođač će se na kraju godine odlučiti za jednu od tri mogućnosti.



                      Njihov ugovor sa Red Bullom i Toro Rossom ističe na kraju 2016. a već do kraja godine Renault bi trebalo da se odluči da li će ostati njihov dobavljač ili postati fabrički tim dok je treća opcija povlačenje iz ovog sporta.

                      "Red Bull želi da zna da li mi imamo kapaciteta da uhvatimo prikljuak za vodećima. Sa druge strane mi moramo da imamo poverenja u ovaj sport i naše partnerstvo. Ali mogu da zamislim da oni sada žele da znaju nešto o tome šta će se 2017. nalaziti između rezervoara i menjača. Logično je da će pred kraj ove sezone oni krenuti i sa prvim poračunima za bolid koji dolazi za dve godine." kazao je Cyril Abiteboul.
                      Dosta se priča da bi Renault mogao da kupi Lotus, Toro Rosso ili Manor dok Christian Horner sugeriše da bi francuski proizvođač mogao da napusti šampionat ukoliko se pravila o motoru ne promene.
                      "Za sada najbolje rešenje za nas je da nastavimo sa ovim poslom, kao dobavljači motora. To će nam dati najbolje šanse za brži uspeh kao i za dalje reference u budućnosti. Možda će upravo ta budućnosti biti drugačija, ali za nas neće biti bolja sve dok u Formuli 1 nemamo ravnopravne motore." kazao je šef Renaulta.
                      Za njih je veliko pitanje da li će ovaj posao idalje biti održiv ukoliko Mercedes nastavi sa dominacijom.
                      "Mi trenutbo imamo nekoliko opcija, od fabričkog tima, nastavka saradnje sa Red Bullom do izlaska iz Formule 1 ali prvo trebamo da sagledamo koren problema. Posao je sasvim drugačiji kada imate svoj tim jer tada imate veće prilive i rashode. Radili smo to u prošlosti i znamo kako to izgleda. Ako uporedimo to sa Mercedesom, oni troše manje novca na timske operacije već sve ulažu u razvoj pogonske jedinice. Zato nama treba balans u ovoj situaciji."

                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Manor bi mogao da pređe na Hondine motore


                        Ovaj tim već sada mnogi samtraju McLarenovim B timom zbog široke tehničke saradnje.



                        Hinda je pre neki dan izrazila želju da pronađe još neki tim koji bi od 2016. snabdevala svojim motorima. SpeedWeek prenosi da bi upravo Manor mogao da bude taj drugi tim. Oni trenutno koriste prošlogodišnje Ferrarijeve motore, pošto nakon raspada Marussije i izlaska iz stečaja nisu mogli da prikupe sredstva za novuu specifikaciju agregata. Manor je nedavno potpisao i ugovor sa iskusnim Bobom Bellom koji će biti savetnik tima i vodiće projekat za 2016. godinu.

                        McLaren je ranije objavio da ne želi drugi tim, ali im Marussija još uvek duguje popriličnu svotu novca (oko 11 miliona dolara). Tim iz Wikinga takođe traži način da pronađe tim za svoje mlade vozače Kevina Magnussena i Stofela Vandoorna, a preuyimanje Manora bi bila idealna prilika da se taj cilj i ostvari.

                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Imola počela pregovore o održavanju VN Italije


                          Ova staza mogla bi da od 2017. bude novi dom za VN Italije.



                          Na stazi Enzo e Dino Ferrari trke za VN Italije nisu održavane još od 2006. a ovo zadnje je samo godinu dana kasnije krenulo u rekonstrukciju svojih objekata. Gradonačelnik Imole Daniele Manca se već susrela sa prvim čovekom Berniem Ecclestonom o mogućnosti da se najbrži cirkus ponovo vrati na ovu stazu.

                          Sa druge strane čelnici i organizatori trke u Monci su takođe imali susret sa Ecclestonom, posle čega je postalo jasno da se razgovori neće nastaviti ukoliko finansijska konstrukcije ne bude obezbeđena. On je nekoliko puta upozoravao da se lako može desiti na ova staza ispadne iz kalendara ukoliko ne plati istu taksu kao i ostale evropske destinacije.
                          Prvi čovek Formule 1 susreo i sa predsednikom Formule Imola Uberto Selvatico Estense kao i sa Stefanom Manarom prvim čovekom kompanije CON.AMI. Italijanska strana je posle ovog sastanka izjavila da su oni upitani od strane Bernie Ecclestona da od 2017. oganizuju trku za VN Italije.

                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            VW: Nema pregovora oko Formule 1


                            Volkswagen je izdao novo saopštenje povodom priča oko ulaska u Formulu 1



                            Brendovi Volksvagena, Audi i Porše, koji imaju pobede na Le Manu sa svojim prototipovima u stalnoj su povezanosti sa ulaskom u F1. Međutim, Jost Capito je izjavio da je Volksvagen sasvim zadovoljan učestvovanjem u serijama kao što je WRC, gde su vozila koja se takmiče prepoznatljiva vozačima i kupcima njihovih vozila.
                            On insistira da nije bilo razgovora oko Formule 1.
                            "Vec je bilo dobro odlučeno - odlazak u Svetski Reli Šampionat je za nas kao velikog proizvođača logična stvar jer mi verujemo da je to pravo mesto gde su automobili prepoznatljivi i gde koristite tehnologiju koju posle prodajete u salonima. Za nas su tehnologija Formule 1 i WEC-a stvari rezervisane za premijum brendove ", kaže šef sportskog odeljenja VW-a.
                            VW će se takmičiti u WRC-u do 2019.
                            Ali kao što je sam Kapito rekao, tehnologija F1 i WEC-a je za premijum brendove, što ostavlja trag da možda VW posle 2019. ipak razmisli o F1, ako ne i ranije. Da li će to biti Audi ili Porše videćemo.


                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Chester: Formula 1 može da pobedi na Le Mansu


                              Tehnički direktor Lotusa smatra da bi bolidi Formule 1 mogli da se oprobaju na čuvenoj trci.


                              Nakon pobede Nika Hulkenberga, izjava bivšeg F1 i trenutnog WEC vozača Marka Vebera da je WEC izazovniji od F1, Nick Chester smatra da bi i bolidi Formule 1 mogli da učestvuju na čuvenoj trci zbog tehničkih pravila.
                              "Trenutna pravila su takva da imamo motor i menjač koji bi mogli da pokriju trkačku distancu, a to u prošlosti nije bilo moguće. Trenutni F1 automobili bi mogli na trku izdržljivosti jer delovi bi mogli da izdrže takav napor. U prošlosti sa V8 motorima i starim menjačima to nije bilo moguće - nisu imali takvu trajnost".
                              Chester kaže da bi ideja mogla da se predoči čelnicima i vladajućem telu WEC-a.
                              "Mogli bi o tome da popričamo sa ACO".
                              Kevin Eason, ugledni F1 dopisnik misli da u jeku problema u kojima je trenutno F1, Chesterova ideja bi mogla da bude idealna prilika za sport.
                              "Umesto da vozač dobije slobodno da bi se takmičio na Le Mansu, neka se timu daju sredstva i vreme da razvije bolid F1 za takmičenje", napisao je on za Times.
                              "To bi bio dokaz da je F1 i dalje najveća od svih".



                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Dve DRS zone na VN Austrije


                                I ove godine imaće dve DRS zone na Red Bull Ringu.



                                Ova staza se prošle sezone vratila u kalendar Formule 1 posle duge pauze koja je još usledila od 2003. godine. FIA se zbog toga kao i prošle godine odlučila da postavi dve DRS zone.

                                Prva zona smeštena je na pravcu između druge i treće krivine, dok će se detekcija izvršavati nekoliko stotina metara isprd krivine 2. Druga zona nalazi se na startno-ciljnom pravcu a detekcija odmah posle osme krivine.




                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X