RENAULT LAGUNA II - iskustva, odrzavanje, kvarovi i popravke [ARHIVA]

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Car
    CBC Senator XXL
    • 07.07.2005
    • 900
    • Beograd

    Re: RENAULT Laguna II 1.9 dCi-iskustva i kvarovi

    Ja sam baš ovde na forumu pročitao pre par godina o toj primitivnoj nivelaciji koja se odradi samo jednom, pri startu automobila (možda na temi o xenonima, ili tako negde), i tad sam provalio da i na laguni imam to, pre toga nisam ni zagledao.
    Npr. upaljena su svetla, ubacim karticu i startujem motor, i odmah vidim kako se snop koriguje po visini (auto mi je uvek parkiran ispred zida, pa se lako vidi) Halogena su svetla, imam točkić u kabini...

    Comment

    • mupe
      CBC Senator XXL
      • 05.10.2006
      • 822
      • bg
      • Laguna 3 GT 2.0T 205

      Re: RENAULT Laguna II 1.9 dCi-iskustva i kvarovi

      Ja to kod mene nisam primetio, a verujem da bih primetio do sada... Nek cdanijel napiše na koji način je aktivirao ovu opciju, jer je kod tebe možda već aktivirana. Voleo bih da aktiviram to, ako je moguće, pa ću proveriti da li niveliše svetla i tokom vožnje.

      Bitna stvar je da u poslednjih 4-5 godina ta nivelacija u vožnji radi daleko diskretnije nego na ranijim modelima, kada su svetla non-stop išla gore-dole. Sada se pomeraju bukvalno samo kada se položaj dugotrajnije promeni. Na primer na uzbrdici.

      Ovo pričam na osnovu uzorka od puno automobila sa fabričkim xenonima koje sam imao prilike da probam...

      Comment

      • CDanijel76
        CBC Veteran
        • 11.01.2010
        • 144
        • Novi Sad

        Re: RENAULT Laguna II 1.9 dCi-iskustva i kvarovi

        Ljudi, izgleda da je moja greska! i da sam uneo pometnju.
        citajuci zadnje poruke shvatio sam da u stvari automatka nivelacija nije ono sto ja imam, vec -kako da je nazovem- podesavanje farova na nulu.tokom voznje ja nemam nivelaciju "automatsku" vec iz kabine. Posto nisam toliko upoznat sa farovima kao sto su xenoni izgleda da sam pogresno shvatio automatsku nivelaciju.
        a sto se tice postavljanja tockica na sredinu - i nije sredina- na 2, jer s obzirom da auto podesi bacanje farova na malo krace, ostavim da mogu podizati jos dva stepena.
        istina da jos nisam primetio da se farovi prilikom svakog paljenja opet "namestaju u nulu"-da tako nazovemo. ipak je auto kod mene tek nedelju dana i ne mogu jos sve da provalim. no medjutim shvatio sam da nemam ESP kao sto je prodavac naveo i da nemam ni CD-SARZER.
        inace sto se tice opreme - na desnim vratima su mi sledeci podaci
        --->>> nikad ne reci nikad !!! <<<---

        Comment

        • plocica
          CBC Član
          • 22.12.2009
          • 38
          • BG

          Re: RENAULT Laguna II 1.9 dCi-iskustva i kvarovi

          Ljudi, znam, možda ću da odem (malo) u off-topic, ali...

          Pošto već duže vreme planiram da kupim Lagunu, od starta merkam 1,9DCi, ALI, tek nedavno, malo sam se pokolebao čitajući neke postove u pravcu kupovine benzinca Pa me interesuju iskustva DCI-ja u odnosu na benzinca. Dci bi trebao da je mnogo izdržljiviji motor konstruisan da prelazi veće km, moje potrebe su do 10tak K godišnje. Opet, Dizel motori bi (bar po čitanju) trebali biti skuplji za održavanje.... Pitanje: da li da uzimam (ipak) dizela ili pak da uzmem u razmatranje benzinca? Ako bi benzinac došao na tapet, ugradio bih i plin (što, sa sekventnim ne bi trebalo da ima neka ograničenja u vožnji), a kako većinu vozim po gradu, čini mi se da računica ide u pravcu plina kao jeftinije varijante...

          Comment

          • gogi11
            CBC Senator XXL
            • 26.10.2009
            • 790
            • Sever Srbije - Novi Sad

            Re: RENAULT Laguna II 1.9 dCi-iskustva i kvarovi

            Plocice ja vozim benzinjaru pa procitaj neke moje postove, za tu km (10.000 km gdisnje) ne znam koliko ti se isplati laguna benzinac (njena cena) pa plus ugradnja gasa minimum 500e dodjes na ceni lagune dizel , to ti iskreno kazem !!!!.
            E sada opet iskreno, dizeli su skuplji za odrzavanje i malo problematicni po pitanju turbine dizni (zbog cega i ja izmedju ostalog nisam hteo dizela) i tesko da ces naci dizel sa pravom kilometrazom !!!!! a sto se tice izdrzljivosti za to ne brini po pitanju bezinaca sigurno je izdrzljiviji od dizela jedino sto dizel ipak ide mnogo bolje . Mene je iznenadila mala potrosnja lagune na plinu tako da se za sada stvarno isplati voziti. Oko odrzavanja benzinca mogu da ti kazem za ono sto sam ja uradio:
            Servis ulje (sintetika) filteri 7300din originalno ulje i kvalitetni filteri ,
            Kompjuterska dijagnostika se krece od 1000 do 3000 dinara kako te ko zavrne.
            no ima i na benzincu delova koji su skupi ali tacno ne mogu da ti kazem vise za to .
            U svakom slucaju odrzavanje auta kosta bio dizel ili benzinac. Na forumu zaista imas dosta postova oko popravki i cena istih za lagune.
            Dobro razmisli sta ces , benzinac je stvarno dobar izbor ali ugradnja plina kosta a i taj sistem moras servisirati na 10.000 do 15.000 km i to te kosta (bar mene u servisu gde sam plin ugradio) 30e. Izvagaj sta se vise servisira i sta vise kosta pa onda peglaj i trazi sta ces.
            Ako ti sta jos treba oko benzinca cimni na p.p. pa ti posaljem neke moje postove ili sta vec...

            Comment

            • thomas
              CBC Član
              • 04.10.2009
              • 97
              • Subotica

              Re: RENAULT Laguna II 1.9 dCi-iskustva i kvarovi

              Ja sam vozio benzin-gas 10 godina ali sam u prvih 4 presao 180000 i meni se isplatio gas. Sada sam se odlucio za dizel jer ne prelazim vise toliko kilometraze (do 20000 godisnje). Ugradnja sekventa bi se tebi isplatila po sadasnjim cenama goriva i sa obzirom da ne prelazis mnogo km tek za 2-3 godine, klasicno odrzavanje ti je slicno kao i benzinac jedino sto imas filter za naftu (2000 din), grejace ako riknu a turbina ti je lutrija, zavisi kako je vozio ovaj pre tebe. U firmi sam vozio TD, presao 230000 km a nismo imali problema sa turbinom tako da je moje misljenje DIZEL.

              Comment

              • mupe
                CBC Senator XXL
                • 05.10.2006
                • 822
                • bg
                • Laguna 3 GT 2.0T 205

                Re: RENAULT Laguna II 1.9 dCi-iskustva i kvarovi

                Originally posted by CDanijel76
                Ljudi, izgleda da je moja greska! i da sam uneo pometnju.
                citajuci zadnje poruke shvatio sam da u stvari automatka nivelacija nije ono sto ja imam, vec -kako da je nazovem- podesavanje farova na nulu.tokom voznje ja nemam nivelaciju "automatsku" vec iz kabine. Posto nisam toliko upoznat sa farovima kao sto su xenoni izgleda da sam pogresno shvatio automatsku nivelaciju.
                a sto se tice postavljanja tockica na sredinu - i nije sredina- na 2, jer s obzirom da auto podesi bacanje farova na malo krace, ostavim da mogu podizati jos dva
                ...
                inace sto se tice opreme - na desnim vratima su mi sledeci podaci
                Meni ova tvoja priča za nivelaciju i dalje nije baš jasna. Tačnije, nije mi jasno šta si ti to aktivirao po priči sa foruma i kako. Probaću večeras ono što si napisao (da upalim svetla, izađem, zaključam. otključam i ponovo stavim karticu) da bih video da li se farovi pomeraju.

                Što se opreme tiče, imaš identičnu nalepnicu kao ja, dakle privilege ili lux privilege, nisam siguran. Po serijskom broju, auto ti je malo stariji od mog. Napravljen je u maju 2004. godine. Enterijer tamno siv, sa sedištima u kombinaciji koža/brušena koža. Napravljen je za holandsko tržište.

                Comment

                • cale
                  CBC Senator
                  • 22.03.2009
                  • 297
                  • Backa Topola

                  Re: RENAULT Laguna II 1.9 dCi-iskustva i kvarovi

                  Vracam se na momena na automatsku nivelaciju farova. Aitomatsku nivelaciju moraju da imaju svi automobili koi imaju ugradjene xsenom farove . Fabricki se farovi podese da bacaju svetlo po propisima, a zatim bord prati da to podesavanje uvek bude isto. To funkcionise tako sto na prednjem i zadnjem delu karoserije postoji senzor koji prati opterecenje u vozilu, tj npr. kad na zadnjem sedistu sede 3 osobe i farovi normalo odna bacaju dalje, e tu reaguje senzo i daje uputstvo bordu, koji vrsi novelaciju farova na zadatu fabricku duzinu. Tako radi i kad se opterete i prednja sedista. Inace moj komsija takodje vozi Lagunu 1,9 dci INITJAL ima xsenone ali ima i tockic za nivelaciju farova, tako da moze i sa xsenonoma i bez njih da postoji podesavanje farova u zavisnosti sta je prvi kupac zahtevao od opreme!!
                  NE KITI SE TUDJIM PERJEM

                  Comment

                  • mupe
                    CBC Senator XXL
                    • 05.10.2006
                    • 822
                    • bg
                    • Laguna 3 GT 2.0T 205

                    Re: RENAULT Laguna II 1.9 dCi-iskustva i kvarovi

                    Evo, ja probao ovo o čemu smo pričali... Zaista se u trenutku izvlačenja kartice (gašenja kontakta) svetla malo podignu, a po davanju kontakta malo spuste, i to ako je podešavanje visine na 0. Ako se podešavanje pomeri na 2, na primer, onda po gašenju kontakta svetla odlaze u max podignut položaj, a po davanju kontakta se spuste na podešenu visinu - 2.

                    Prvom prilikom ću probati šta se dešava ako auto ne stoji na ravnom.

                    Comment

                    • Laguna 2002
                      CBC Senator
                      • 13.12.2009
                      • 297
                      • Bačka Palanka

                      Re: RENAULT Laguna II 1.9 dCi-iskustva i kvarovi

                      Originally posted by plocica
                      Ljudi, znam, možda ću da odem (malo) u off-topic, ali...

                      Pošto već duže vreme planiram da kupim Lagunu, od starta merkam 1,9DCi, ALI, tek nedavno, malo sam se pokolebao čitajući neke postove u pravcu kupovine benzinca Pa me interesuju iskustva DCI-ja u odnosu na benzinca. Dci bi trebao da je mnogo izdržljiviji motor konstruisan da prelazi veće km, moje potrebe su do 10tak K godišnje. Opet, Dizel motori bi (bar po čitanju) trebali biti skuplji za održavanje.... Pitanje: da li da uzimam (ipak) dizela ili pak da uzmem u razmatranje benzinca? Ako bi benzinac došao na tapet, ugradio bih i plin (što, sa sekventnim ne bi trebalo da ima neka ograničenja u vožnji), a kako većinu vozim po gradu, čini mi se da računica ide u pravcu plina kao jeftinije varijante...
                      Predhodni auto mi je bio benzin sa sekvent plinom. Što se potrošnje tiče na otvorenom sve pohvale, ali veliki minus za gradsku vožnju. 80% vožnje mi je bila relacija kuća - posao ( 3-4 km ) gde je 20 -25 % vožnja na benzin, jer ne možeš sam da prbaciš na gas nego kada rashladna tečnost dostigne određenu temperaturu. Na dužim relacijama je sigurno povoljniji od dizela ( jedino ako neko ne upoređuje 1.3 d i 2.0 i ). Ti sada preračunaj koje relacije u tvom slučaju preovlađuju.

                      Comment

                      • gogi11
                        CBC Senator XXL
                        • 26.10.2009
                        • 790
                        • Sever Srbije - Novi Sad

                        Re: RENAULT Laguna II 1.9 dCi-iskustva i kvarovi

                        Leti mnogo brze prebacuje ali mnogo brze a sto se tice zimskog perioda e pa i deizel zimi trosi vise dok se ne ugreje a posle se sve vraca u normalu. Ukoliko bi ja bio u tvojoj nekadasnjoj situaciji da auto vozim 80% na relaciji od 4-5km do posla i nazad onda ne bi ni bilo svrhe ugradjivati plin... ne znam gde si ti bio u svoj toj prici sa sekventom poslom 3-4 km ... mozda si kupio auto sa vec ugradjenim plinom ????

                        Comment

                        • Laguna 2002
                          CBC Senator
                          • 13.12.2009
                          • 297
                          • Bačka Palanka

                          Re: RENAULT Laguna II 1.9 dCi-iskustva i kvarovi

                          Jeste da leti brže prebacuje na plin ali je to retko kad ispod 500m ( kada je auto hladan ). Nemam ja ništa protiv plina čak naprotiv, ovo mi je prvi dizel i uopšte mi nije igralo ulogu pri kupoviini vrsta goriva nego stanje auta baš zbog toga što je teško napraviti računicu šta je ekonomičnije, ali čisto da kažem čoveku da nije u pitanju potrošnja plina nego i benzina koja u gradskoj vižnji sa čestim paljenjem i gašenjem auta nije baš zanemarljiva. Kod mene je odnos u gradskoj vožnji bio otprilike na 100km potrošnja gasa 9 - 9,5 l plus 0,8-1l benzina ( motor 1.8 cm3 ). Na otvorenom se potrošnja spuštala na 7-8 l plina i zanemarljivo malo benzina.

                          Comment

                          • plocica
                            CBC Član
                            • 22.12.2009
                            • 38
                            • BG

                            Re: RENAULT Laguna II 1.9 dCi-iskustva i kvarovi

                            Originally posted by gogi11
                            Leti mnogo brze prebacuje ali mnogo brze a sto se tice zimskog perioda e pa i deizel zimi trosi vise dok se ne ugreje a posle se sve vraca u normalu. Ukoliko bi ja bio u tvojoj nekadasnjoj situaciji da auto vozim 80% na relaciji od 4-5km do posla i nazad onda ne bi ni bilo svrhe ugradjivati plin... ne znam gde si ti bio u svoj toj prici sa sekventom poslom 3-4 km ... mozda si kupio auto sa vec ugradjenim plinom ????
                            Pa, radnim danom su mi relacije 15-tak km do posla i isto toliko nazad, a vikendom nekad i više... Ne, nisam još kupio auto, i dalje se premišljam... Mada, vidim da većina naginje ka dizelu. Hvala na odgovorima i ako neko ima još neki savet, nek' viče...

                            Comment

                            • gogi11
                              CBC Senator XXL
                              • 26.10.2009
                              • 790
                              • Sever Srbije - Novi Sad

                              Re: RENAULT Laguna II 1.9 dCi-iskustva i kvarovi

                              ploooocice pa da te vicem kao sto ti rece

                              Ma kupuj dizela pod uslovom da nadjes sa manjom kilometrazom (po meni) sto se tice benzinca sve sam ti vec rekao na p.p.

                              plooocice

                              Comment

                              • markofpi
                                CBC Senator XXL
                                • 27.07.2006
                                • 1552
                                • Bezanijska Kosa

                                Re: RENAULT Laguna II 1.9 dCi-iskustva i kvarovi

                                Da li je neko od dizelasa koristio sredstvo za ciscenje dizni i da li moze reci kakvi su efekti i da li vredi uopste odraditi postupak!?

                                Comment

                                Working...
                                X