Problematika pražnjenja akumulatora!!!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bossanac
    Banovan
    • 04.01.2015
    • 94
    • Tuzla, Bosna
    • Golf 6

    dr Miša, opet, samo nije naveo na kojoj temperaturi mjerenje
    IZVOR:Sve o akumulatorima (i mnogo vise od toga)

    Comment

    • Franjo
      Banovan
      • 14.08.2009
      • 2831
      • Inđija - Beograd
      • Renault megan II res

      To je za klasični olovni i moraš uzeti u "račun" oba pokazatelja: napon i gustinu elektrolita!
      Po tome, moj accu, koji me služi bez problema - mrtav je odavno:
      (sad tek vidim, da se napon poklapa sa Mišinim pokazateljem!)

      Comment

      • Bossanac
        Banovan
        • 04.01.2015
        • 94
        • Tuzla, Bosna
        • Golf 6

        pa u čemu je caka....koje su onda kod njeg vrijednosti ??

        pa kod tebe gori nego moj, kod mene 12,2 V i golfov Banner i fiatov Topla
        kod mene su onda "bombe"

        Comment

        • Franjo
          Banovan
          • 14.08.2009
          • 2831
          • Inđija - Beograd
          • Renault megan II res

          Caka je u startnoj snazi! I tipu accu, ispravnosti alternatora i anlasera!

          Comment

          • Bossanac
            Banovan
            • 04.01.2015
            • 94
            • Tuzla, Bosna
            • Golf 6

            NAPRAVI onda "tvoju" tablicu sa tim parametrima da vidimo o čemu pričaš

            Comment

            • Franjo
              Banovan
              • 14.08.2009
              • 2831
              • Inđija - Beograd
              • Renault megan II res

              Ne treba ti tablica! Potrebno je merenje startne struje. Moj accu u fabrici je testiran na 720A. Ako sada, na testu pokaže oko 500A, to je 70%, što znači, da je loš!

              Comment

              • Bossanac
                Banovan
                • 04.01.2015
                • 94
                • Tuzla, Bosna
                • Golf 6

                pa i startna struja je u nekakvom odnosu sa voltažom
                vjerovatno nije moguće imat dobru startnu struju uz loše izmjerenu voltažu, zar ne
                tvojih 11,78 vjerovatno ukazuje da bi i test startne struje bio loš
                mojih 12,2 V pretpostavlja, valjda, i bolji procenat startne struje nego kod tebe
                čista logika...valjda

                Comment

                • Franjo
                  Banovan
                  • 14.08.2009
                  • 2831
                  • Inđija - Beograd
                  • Renault megan II res

                  Nije bitan procenat, nego jačina=snaga! 50% mog accu od 720A je maltene 100% tvog bannera. Ovo je najbitnije za start motora, jer je starter (anlaser) najveći potrošač. Otuda se stanje accu prvo pokaže prilikom hladnog starta.
                  Sve imaš objašnjeno na Mišinom i Seadovom blogu, pa bi bilo dobro, da ih pažljivije čitaš, jer ćeš tamo naći odgovore.

                  Comment

                  • Bossanac
                    Banovan
                    • 04.01.2015
                    • 94
                    • Tuzla, Bosna
                    • Golf 6

                    pa vjerovatno je toliko i projektovano za TVOJE auto
                    za moje nije...Banner je po EN 360 A !!!
                    dakle neki inženjeri su to tako projektovali, DUPLO manje za moje auto, nego tvoje

                    p.s. pričito sam ja dosta toga i pofato...još ću magistrirat na ovoj temi
                    kontam najvažnije momente ukratko popisat

                    Comment

                    • Franjo
                      Banovan
                      • 14.08.2009
                      • 2831
                      • Inđija - Beograd
                      • Renault megan II res

                      Nešto o dopunjavanju akumulatora u radu motora na leru:
                      Ne bih se složio sa tvrdnjama, da nije moguće dopuniti ispravan accu na taj način, naročito na novijim vozilima, uz uslov, da je alternator ispravan i sa isključenim svim potrošačima, koji nisu neophodni za rad motora: svetla, grejači, multimedija, brisači etc!
                      Primer: renault



                      Očito, da slabiji alternator na leru (800rpm), daje struju 17A, od kojih najveći deo na dopunjavanje accu! Koliko - moglo bi se izmeriti ampermetrom?!

                      Comment

                      • expendable
                        CBC Senator XXL
                        • 04.11.2009
                        • 3662
                        • Bor

                        Ma jašta. Treba malo šire gledati problematiku a ne bukvalno sve shvatati. U principu se u to ne treba uzdati (naročito uz uključene potrošače i kada je vreme kratko, manje od 15 min. i naročito kod starijih vozila i akumulatora).
                        I ... na kraju krajeva, ništa ne važi (baš) 100% (osim fundamentalnih zakona prirode ... mada i tu treba definisati uslove) ali mnogi više vole da svet posmatraju crno-belo.
                        Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                        Comment

                        • zoranbg
                          CBC Senator XXL
                          • 23.03.2005
                          • 4098
                          • Rooster's Hill , Beog
                          • Grande Punto 1.2

                          ako je regler ispravan i isti napon odrzava i na leru i na vecim obrtajima, na primer 14 v.isto ce puniti akumulator u oba slucaj.
                          jer amperaza punjenja zavisi od razlike napona alternatora i akumulatora ( naravno i otpora akumulatora ).
                          Last edited by zoranbg; 07.01.2015, 23:48.
                          Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                          Comment

                          • Franjo
                            Banovan
                            • 14.08.2009
                            • 2831
                            • Inđija - Beograd
                            • Renault megan II res

                            Danas, ponovo punio na nula stepeni, sat vremena. Nakon starta, podigao obrtaje na 900 rpm, a napon 14.45V. Posle par minuta, stabilno 800 rpm. Nakon sat punjenja, bez uključenih potrošača i gašenja motora - napon accu 12.58V.
                            Zatim, posle sat mirovanja - izmereno:



                            Izmerit ću nakon 24 časa, ali bez testa opterećenja, ne mogu zaključiti u kakvom je stanju accu!?
                            Planiranu zamenu, odložit ću do proleća, jer je megan uglavnom u garaži.
                            Last edited by Franjo; 08.01.2015, 00:27.

                            Comment

                            • expendable
                              CBC Senator XXL
                              • 04.11.2009
                              • 3662
                              • Bor

                              Da, teško je reći na osnovu navedenih podataka (u kakvom je stanju akum.)
                              Malo više svetla (na slučaj) će baciti izmereni napon posle 24h (uz izmerenu temp.).
                              Posle 1h izgleda da je o.k. mada je pitanje kolika je temp. elektrolita bila (možda i deset stepeni više od okoline - ?) pa možda i nije (baš) o.k.
                              Sve u svemu sigurno nije "kao nov" ali možda će poslužiti i do sledeće zime. Uz 14,45V mislim da je punjenje bilo korektno (osim što je trajalo "samo" 1h, što je možda dovoljno(da dopunu sigurno) a možda i ne, bar za pun (mogući) kapacitet).
                              Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                              Comment

                              • Bossanac
                                Banovan
                                • 04.01.2015
                                • 94
                                • Tuzla, Bosna
                                • Golf 6

                                postavio dr Miši pitanje na onom forumu na koji je prijavljen, ali nije izgleda poduže ni tamo aktivan
                                Sve o akumulatorima (i mnogo vise od toga)
                                a molim ako neko slučajno može i ovdje da odgovori

                                Originally posted by paice
                                Kao što sam već napisao u mom prošlom postu, MORAŠ da napuniš akumulator do 14,7V ako hoćeš da izvučeš maksimum iz njega. Zato namesti punjaš na 14,7-14,8V i neka se napuni do kraja. Akumulator će na kraju punjenja sam da spusti struju. Kad padne stuja ispod nekih 0,7A onda namesti struju (ako takva mogućnost postoji) na 200mA i tako možeš neograničeno da držiš. OPŠTE PRAVILO ZA DESULFATIZACIJU AKUMULATORA JE DA SE PUNE MALOM STUJOM ALI TEK POSLE NORMALNO I KOMPLETNOG PUNJENJA.
                                Mislim da sam bio jasan.
                                pošto i sam namjeravam da napravim gore prikazani punjač sa obje regulacije (regulacija jačine struje ima fabrički, regulaciju napona će mi drug "dogradit") interesuje me znači postupak DOPUNJAVANJA acu 44 Ah jer uglavnom vozim 90% po gradu, a vi savjetujete da u takvim slučajevima je poželjno dopunjavanje svakih bar 3-4 mjeseca

                                da li bi ovo bili pravilni postupci?
                                1. negdje uveče da spojim aku na punjač i da odmah po spajanju aku, podesim jačinu punjenja na 1/20 (vaša preporuka što manje-bolje) dakle na 2 A a napon na 14,7 V
                                i odvijat će se dakle PUNO dopunjavanje

                                2. ujutro da provjerim struju punjenja...ako slučajno bude na 0,7 A znači da je aku napunjen, a ako ne da čekam da dođe do 0,7 A

                                3. kad dođe do 0,7 A da onda podesim struju punjenja na 200mV

                                koliko dalje dugo da tako stoji ??
                                da li napon ostaje na 14,7 ili i njega smanjujem ?

                                da li sam šta propustio ?

                                hvala

                                Comment

                                Working...
                                X