To je za klasični olovni i moraš uzeti u "račun" oba pokazatelja: napon i gustinu elektrolita!
Po tome, moj accu, koji me služi bez problema - mrtav je odavno:
(sad tek vidim, da se napon poklapa sa Mišinim pokazateljem!)
Ne treba ti tablica! Potrebno je merenje startne struje. Moj accu u fabrici je testiran na 720A. Ako sada, na testu pokaže oko 500A, to je 70%, što znači, da je loš!
pa i startna struja je u nekakvom odnosu sa voltažom
vjerovatno nije moguće imat dobru startnu struju uz loše izmjerenu voltažu, zar ne
tvojih 11,78 vjerovatno ukazuje da bi i test startne struje bio loš
mojih 12,2 V pretpostavlja, valjda, i bolji procenat startne struje nego kod tebe
čista logika...valjda
Nije bitan procenat, nego jačina=snaga! 50% mog accu od 720A je maltene 100% tvog bannera. Ovo je najbitnije za start motora, jer je starter (anlaser) najveći potrošač. Otuda se stanje accu prvo pokaže prilikom hladnog starta.
Sve imaš objašnjeno na Mišinom i Seadovom blogu, pa bi bilo dobro, da ih pažljivije čitaš, jer ćeš tamo naći odgovore.
pa vjerovatno je toliko i projektovano za TVOJE auto
za moje nije...Banner je po EN 360 A !!!
dakle neki inženjeri su to tako projektovali, DUPLO manje za moje auto, nego tvoje
p.s. pričito sam ja dosta toga i pofato...još ću magistrirat na ovoj temi
kontam najvažnije momente ukratko popisat
Nešto o dopunjavanju akumulatora u radu motora na leru:
Ne bih se složio sa tvrdnjama, da nije moguće dopuniti ispravan accu na taj način, naročito na novijim vozilima, uz uslov, da je alternator ispravan i sa isključenim svim potrošačima, koji nisu neophodni za rad motora: svetla, grejači, multimedija, brisači etc!
Primer: renault
Očito, da slabiji alternator na leru (800rpm), daje struju 17A, od kojih najveći deo na dopunjavanje accu! Koliko - moglo bi se izmeriti ampermetrom?!
Ma jašta. Treba malo šire gledati problematiku a ne bukvalno sve shvatati. U principu se u to ne treba uzdati (naročito uz uključene potrošače i kada je vreme kratko, manje od 15 min. i naročito kod starijih vozila i akumulatora).
I ... na kraju krajeva, ništa ne važi (baš) 100% (osim fundamentalnih zakona prirode ... mada i tu treba definisati uslove) ali mnogi više vole da svet posmatraju crno-belo.
Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
ako je regler ispravan i isti napon odrzava i na leru i na vecim obrtajima, na primer 14 v.isto ce puniti akumulator u oba slucaj.
jer amperaza punjenja zavisi od razlike napona alternatora i akumulatora ( naravno i otpora akumulatora ).
Danas, ponovo punio na nula stepeni, sat vremena. Nakon starta, podigao obrtaje na 900 rpm, a napon 14.45V. Posle par minuta, stabilno 800 rpm. Nakon sat punjenja, bez uključenih potrošača i gašenja motora - napon accu 12.58V.
Zatim, posle sat mirovanja - izmereno:
Izmerit ću nakon 24 časa, ali bez testa opterećenja, ne mogu zaključiti u kakvom je stanju accu!?
Planiranu zamenu, odložit ću do proleća, jer je megan uglavnom u garaži.
Da, teško je reći na osnovu navedenih podataka (u kakvom je stanju akum.)
Malo više svetla (na slučaj) će baciti izmereni napon posle 24h (uz izmerenu temp.).
Posle 1h izgleda da je o.k. mada je pitanje kolika je temp. elektrolita bila (možda i deset stepeni više od okoline - ?) pa možda i nije (baš) o.k.
Sve u svemu sigurno nije "kao nov" ali možda će poslužiti i do sledeće zime. Uz 14,45V mislim da je punjenje bilo korektno (osim što je trajalo "samo" 1h, što je možda dovoljno(da dopunu sigurno) a možda i ne, bar za pun (mogući) kapacitet).
Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
postavio dr Miši pitanje na onom forumu na koji je prijavljen, ali nije izgleda poduže ni tamo aktivan Sve o akumulatorima (i mnogo vise od toga)
a molim ako neko slučajno može i ovdje da odgovori
Originally posted by paice
Kao što sam već napisao u mom prošlom postu, MORAŠ da napuniš akumulator do 14,7V ako hoćeš da izvučeš maksimum iz njega. Zato namesti punjaš na 14,7-14,8V i neka se napuni do kraja. Akumulator će na kraju punjenja sam da spusti struju. Kad padne stuja ispod nekih 0,7A onda namesti struju (ako takva mogućnost postoji) na 200mA i tako možeš neograničeno da držiš. OPŠTE PRAVILO ZA DESULFATIZACIJU AKUMULATORA JE DA SE PUNE MALOM STUJOM ALI TEK POSLE NORMALNO I KOMPLETNOG PUNJENJA.
Mislim da sam bio jasan.
pošto i sam namjeravam da napravim gore prikazani punjač sa obje regulacije (regulacija jačine struje ima fabrički, regulaciju napona će mi drug "dogradit") interesuje me znači postupak DOPUNJAVANJA acu 44 Ah jer uglavnom vozim 90% po gradu, a vi savjetujete da u takvim slučajevima je poželjno dopunjavanje svakih bar 3-4 mjeseca
da li bi ovo bili pravilni postupci?
1. negdje uveče da spojim aku na punjač i da odmah po spajanju aku, podesim jačinu punjenja na 1/20 (vaša preporuka što manje-bolje) dakle na 2 A a napon na 14,7 V
i odvijat će se dakle PUNO dopunjavanje
2. ujutro da provjerim struju punjenja...ako slučajno bude na 0,7 A znači da je aku napunjen, a ako ne da čekam da dođe do 0,7 A
3. kad dođe do 0,7 A da onda podesim struju punjenja na 200mV
koliko dalje dugo da tako stoji ??
da li napon ostaje na 14,7 ili i njega smanjujem ?
Comment