Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci
A taman htedoh da te (legendo) priupitam, kako Elf?
Zaista si napravio dobar izbor. A što ljudi više ne kupuju Elf?
Zato što su sami krivi za to. Godine propagande da samo Elf ide u Reno im sada ispada medveđa usluga.
Što bi klinci rekli - tako im i treba.
Slična sudbina će (je) zadesiti i Selenia brend. Samo Selenia za Fiat pa posle zašto niko ne kupuje (inače solidna mada malo preskupa) Selenia ulja za druge automobile.
Total je na najboljem putu da zagine na istoj osnovi (kao ekskluziva za PSA, mada to čak i ne mogu da budu zbog Esso ulja, tj. Mobil-a). Dugoročno takva strategija sigurno nije isplativa.
Elf je brend sa tradicijom i puno znanja. Uspešno demonstriraju (možda preuspešno pa sad svi za njima) da su HC i SHC ulja u raznim kombinacijama idealan recept da se uz vrlo dobar kvalitet (iako ne i odličan, koji doduše malo ljudi primeti) imate još uvek prihvatljive cene.
Zaista je Elf pravi 'ubica' drugih koji takođe imaju dobar odnos kvalitet/cena jer je tek malo skuplji od njih.
Troši vam Mobil ulje više nego 'Jarić' ?! Ma nije valjda
Dobro da niste koristili Shell ili Liqui Moly!!
Zaista da prodajem ulja (ove tri marke) u zemlji šljiva postao bih zavisnik od bensedina! Zaista za to trebaju živci.
Uzgred, znate li zašto je tehnička služba Valvolina (onako) surova? Pa nemaju vremena ljudi, tj. skupo im je vreme.
A ja sve lepo pa na finjaka.
Nego, po uzoru na kolege moderatore, nastavljam diskusiju u temi "koliki vam je nivo ulja?" iako bi možda još zasnovanije bilo da to ide u "koliko vam motor troši ulja".
Ovde samo da napomenem (auuuu (onomatopeja vuka), bar bi litar M1 mogli da mi pošalju za ovakve izjave):
"Ne krivi ogledalo (ulje) ako ti je lice (motor) ružan"
(Nije li ovo već peti ili šesti put da moram da branim Mobil?? - od samog sebe (i kvaliteta koji poseduje))
Koliko god više simpatisao manje (srednje velike) proizvođače (Evropske ali i Američke) posvećene pravljenju vrhunskih maziva (motornih ulja naročito), situacija sa velikim kompanijama je zaista po principu "The more you know ..."
I zaista što više znate o uljima sve je teže ne priznati činjenicu da su oni najveći i najveći majstori.
I zaista je prirodno (normalno) ne voleti Mobil (Shell, BP-Castrol, Chevron-Texaco, ...): MNOGO SU JAKI!
Mobil 1 su referentna ulja. Ima i boljih ali kao serija ulja je zaista sam vrh (kao opšta a ne specijalizovana ulja).
Naravno tu su negde i Motul sa serijom 8100 i Castrol sa Edge-om.
Uprošćeno rečeno, osim što su referenca za sve ostale (sintetike), ova ulja su i neka vrsta laboratorijskog etalnona ili lakmusa, u smislu da se na osnovu iskustva sa njima može utvrditi koje je ulje zapravo dobro za vaš motor a u nekim slučajevima i šta se dešava sa vašim motorom.
I na kraju ali ne i po značaju: koliko god upotrebljiva ova ulja bila, zaista nisu IDEALAN izbor baš za SVE automobile.
Da nisam već nekoliko puta pisao o ovome (makar na blogu) već bi bio ljut ali pošto vidim da je mitologija uzela maha moraću malo više o ovome. MIT se sastoji u:
1) Ulje koje motor manje troši je bolje (kuku majke! mama mia! my god!)
2) Sintetika ne valja jer se u mom motoru (za koji obično i nije) loše pokazala (hrabro i pogrešno zaključivanje)
P.S.
Doduše ako bi me sponzorisali dokazao bih da bi u kecu M1 0W-40 moglo da se koristi bez ikakvih problema. Doduše uz uslov da se uradi i kompletna analiza (lab) i da bude jednokratno. Šta bih inače radio sa Zastavom koja bi prešla 200 ili 250k km (čak i novije generacije) uz upotrebu tako kvalitetnog ulja? Da menjam školjku? Dva-tri puta?
Još je bolji primer "nova nacionalna klasa" primerenija upotrebi full sintetike.
Vrlo je paušalno, ali NE BI ME ZAČUDILO da M1 0W-40 u Puntu Classic produži život motoru nekih 35% (kao TNG) ili čak 50% u odnosu na bilo koje 10W-40 ulje. Baš bi bio zanimljiv test. (Nov pa do 100-150k km, pa rastaviti motor, i uz analize ulja usput).
Dakle malo više o slučaju Skoda Felicia na "koliki vam je nivo ulja?".
Računam da je "katastrofa" bila (samo) u potrošnji ulja koja je verovatno bila 800ml na 1000km. Ako ima više detalja, kao što je već 'NikiforIII' pitao, molio bih 'ješu' da ih navede.
Naravno Sunoco su kvalitetna ulja (pisao na blog-u pa džaba) a dobro se pomenuto pokazalo pre svega jer je DOBAR IZBOR i "very good match" za jesa-in automobil (motor). Naravno, dobar deo toga je i zbog viskozne gradacije ulja!
A taman htedoh da te (legendo) priupitam, kako Elf?
Zaista si napravio dobar izbor. A što ljudi više ne kupuju Elf?
Zato što su sami krivi za to. Godine propagande da samo Elf ide u Reno im sada ispada medveđa usluga.
Što bi klinci rekli - tako im i treba.
Slična sudbina će (je) zadesiti i Selenia brend. Samo Selenia za Fiat pa posle zašto niko ne kupuje (inače solidna mada malo preskupa) Selenia ulja za druge automobile.
Total je na najboljem putu da zagine na istoj osnovi (kao ekskluziva za PSA, mada to čak i ne mogu da budu zbog Esso ulja, tj. Mobil-a). Dugoročno takva strategija sigurno nije isplativa.
Elf je brend sa tradicijom i puno znanja. Uspešno demonstriraju (možda preuspešno pa sad svi za njima) da su HC i SHC ulja u raznim kombinacijama idealan recept da se uz vrlo dobar kvalitet (iako ne i odličan, koji doduše malo ljudi primeti) imate još uvek prihvatljive cene.
Zaista je Elf pravi 'ubica' drugih koji takođe imaju dobar odnos kvalitet/cena jer je tek malo skuplji od njih.
Troši vam Mobil ulje više nego 'Jarić' ?! Ma nije valjda

Dobro da niste koristili Shell ili Liqui Moly!!
Zaista da prodajem ulja (ove tri marke) u zemlji šljiva postao bih zavisnik od bensedina! Zaista za to trebaju živci.
Uzgred, znate li zašto je tehnička služba Valvolina (onako) surova? Pa nemaju vremena ljudi, tj. skupo im je vreme.
A ja sve lepo pa na finjaka.
Nego, po uzoru na kolege moderatore, nastavljam diskusiju u temi "koliki vam je nivo ulja?" iako bi možda još zasnovanije bilo da to ide u "koliko vam motor troši ulja".
Ovde samo da napomenem (auuuu (onomatopeja vuka), bar bi litar M1 mogli da mi pošalju za ovakve izjave):
"Ne krivi ogledalo (ulje) ako ti je lice (motor) ružan"
(Nije li ovo već peti ili šesti put da moram da branim Mobil?? - od samog sebe (i kvaliteta koji poseduje))
Koliko god više simpatisao manje (srednje velike) proizvođače (Evropske ali i Američke) posvećene pravljenju vrhunskih maziva (motornih ulja naročito), situacija sa velikim kompanijama je zaista po principu "The more you know ..."
I zaista što više znate o uljima sve je teže ne priznati činjenicu da su oni najveći i najveći majstori.
I zaista je prirodno (normalno) ne voleti Mobil (Shell, BP-Castrol, Chevron-Texaco, ...): MNOGO SU JAKI!
Mobil 1 su referentna ulja. Ima i boljih ali kao serija ulja je zaista sam vrh (kao opšta a ne specijalizovana ulja).
Naravno tu su negde i Motul sa serijom 8100 i Castrol sa Edge-om.
Uprošćeno rečeno, osim što su referenca za sve ostale (sintetike), ova ulja su i neka vrsta laboratorijskog etalnona ili lakmusa, u smislu da se na osnovu iskustva sa njima može utvrditi koje je ulje zapravo dobro za vaš motor a u nekim slučajevima i šta se dešava sa vašim motorom.
I na kraju ali ne i po značaju: koliko god upotrebljiva ova ulja bila, zaista nisu IDEALAN izbor baš za SVE automobile.
Da nisam već nekoliko puta pisao o ovome (makar na blogu) već bi bio ljut ali pošto vidim da je mitologija uzela maha moraću malo više o ovome. MIT se sastoji u:
1) Ulje koje motor manje troši je bolje (kuku majke! mama mia! my god!)
2) Sintetika ne valja jer se u mom motoru (za koji obično i nije) loše pokazala (hrabro i pogrešno zaključivanje)
P.S.
Doduše ako bi me sponzorisali dokazao bih da bi u kecu M1 0W-40 moglo da se koristi bez ikakvih problema. Doduše uz uslov da se uradi i kompletna analiza (lab) i da bude jednokratno. Šta bih inače radio sa Zastavom koja bi prešla 200 ili 250k km (čak i novije generacije) uz upotrebu tako kvalitetnog ulja? Da menjam školjku? Dva-tri puta?
Još je bolji primer "nova nacionalna klasa" primerenija upotrebi full sintetike.
Vrlo je paušalno, ali NE BI ME ZAČUDILO da M1 0W-40 u Puntu Classic produži život motoru nekih 35% (kao TNG) ili čak 50% u odnosu na bilo koje 10W-40 ulje. Baš bi bio zanimljiv test. (Nov pa do 100-150k km, pa rastaviti motor, i uz analize ulja usput).
Dakle malo više o slučaju Skoda Felicia na "koliki vam je nivo ulja?".
Računam da je "katastrofa" bila (samo) u potrošnji ulja koja je verovatno bila 800ml na 1000km. Ako ima više detalja, kao što je već 'NikiforIII' pitao, molio bih 'ješu' da ih navede.
Naravno Sunoco su kvalitetna ulja (pisao na blog-u pa džaba) a dobro se pomenuto pokazalo pre svega jer je DOBAR IZBOR i "very good match" za jesa-in automobil (motor). Naravno, dobar deo toga je i zbog viskozne gradacije ulja!
Comment