Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • expendable
    CBC Senator XXL
    • 04.11.2009
    • 3662
    • Bor

    Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

    A taman htedoh da te (legendo) priupitam, kako Elf?
    Zaista si napravio dobar izbor. A što ljudi više ne kupuju Elf?
    Zato što su sami krivi za to. Godine propagande da samo Elf ide u Reno im sada ispada medveđa usluga.
    Što bi klinci rekli - tako im i treba.
    Slična sudbina će (je) zadesiti i Selenia brend. Samo Selenia za Fiat pa posle zašto niko ne kupuje (inače solidna mada malo preskupa) Selenia ulja za druge automobile.
    Total je na najboljem putu da zagine na istoj osnovi (kao ekskluziva za PSA, mada to čak i ne mogu da budu zbog Esso ulja, tj. Mobil-a). Dugoročno takva strategija sigurno nije isplativa.
    Elf je brend sa tradicijom i puno znanja. Uspešno demonstriraju (možda preuspešno pa sad svi za njima) da su HC i SHC ulja u raznim kombinacijama idealan recept da se uz vrlo dobar kvalitet (iako ne i odličan, koji doduše malo ljudi primeti) imate još uvek prihvatljive cene.
    Zaista je Elf pravi 'ubica' drugih koji takođe imaju dobar odnos kvalitet/cena jer je tek malo skuplji od njih.

    Troši vam Mobil ulje više nego 'Jarić' ?! Ma nije valjda
    Dobro da niste koristili Shell ili Liqui Moly!!
    Zaista da prodajem ulja (ove tri marke) u zemlji šljiva postao bih zavisnik od bensedina! Zaista za to trebaju živci.

    Uzgred, znate li zašto je tehnička služba Valvolina (onako) surova? Pa nemaju vremena ljudi, tj. skupo im je vreme.
    A ja sve lepo pa na finjaka.
    Nego, po uzoru na kolege moderatore, nastavljam diskusiju u temi "koliki vam je nivo ulja?" iako bi možda još zasnovanije bilo da to ide u "koliko vam motor troši ulja".

    Ovde samo da napomenem (auuuu (onomatopeja vuka), bar bi litar M1 mogli da mi pošalju za ovakve izjave):
    "Ne krivi ogledalo (ulje) ako ti je lice (motor) ružan"
    (Nije li ovo već peti ili šesti put da moram da branim Mobil?? - od samog sebe (i kvaliteta koji poseduje))
    Koliko god više simpatisao manje (srednje velike) proizvođače (Evropske ali i Američke) posvećene pravljenju vrhunskih maziva (motornih ulja naročito), situacija sa velikim kompanijama je zaista po principu "The more you know ..."
    I zaista što više znate o uljima sve je teže ne priznati činjenicu da su oni najveći i najveći majstori.
    I zaista je prirodno (normalno) ne voleti Mobil (Shell, BP-Castrol, Chevron-Texaco, ...): MNOGO SU JAKI!

    Mobil 1 su referentna ulja. Ima i boljih ali kao serija ulja je zaista sam vrh (kao opšta a ne specijalizovana ulja).
    Naravno tu su negde i Motul sa serijom 8100 i Castrol sa Edge-om.
    Uprošćeno rečeno, osim što su referenca za sve ostale (sintetike), ova ulja su i neka vrsta laboratorijskog etalnona ili lakmusa, u smislu da se na osnovu iskustva sa njima može utvrditi koje je ulje zapravo dobro za vaš motor a u nekim slučajevima i šta se dešava sa vašim motorom.

    I na kraju ali ne i po značaju: koliko god upotrebljiva ova ulja bila, zaista nisu IDEALAN izbor baš za SVE automobile.
    Da nisam već nekoliko puta pisao o ovome (makar na blogu) već bi bio ljut ali pošto vidim da je mitologija uzela maha moraću malo više o ovome. MIT se sastoji u:
    1) Ulje koje motor manje troši je bolje (kuku majke! mama mia! my god!)
    2) Sintetika ne valja jer se u mom motoru (za koji obično i nije) loše pokazala (hrabro i pogrešno zaključivanje)

    P.S.
    Doduše ako bi me sponzorisali dokazao bih da bi u kecu M1 0W-40 moglo da se koristi bez ikakvih problema. Doduše uz uslov da se uradi i kompletna analiza (lab) i da bude jednokratno. Šta bih inače radio sa Zastavom koja bi prešla 200 ili 250k km (čak i novije generacije) uz upotrebu tako kvalitetnog ulja? Da menjam školjku? Dva-tri puta?

    Još je bolji primer "nova nacionalna klasa" primerenija upotrebi full sintetike.
    Vrlo je paušalno, ali NE BI ME ZAČUDILO da M1 0W-40 u Puntu Classic produži život motoru nekih 35% (kao TNG) ili čak 50% u odnosu na bilo koje 10W-40 ulje. Baš bi bio zanimljiv test. (Nov pa do 100-150k km, pa rastaviti motor, i uz analize ulja usput).

    Dakle malo više o slučaju Skoda Felicia na "koliki vam je nivo ulja?".
    Računam da je "katastrofa" bila (samo) u potrošnji ulja koja je verovatno bila 800ml na 1000km. Ako ima više detalja, kao što je već 'NikiforIII' pitao, molio bih 'ješu' da ih navede.

    Naravno Sunoco su kvalitetna ulja (pisao na blog-u pa džaba) a dobro se pomenuto pokazalo pre svega jer je DOBAR IZBOR i "very good match" za jesa-in automobil (motor). Naravno, dobar deo toga je i zbog viskozne gradacije ulja!
    Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

    Comment

    • legenda
      CBC Senator XXL
      • 28.03.2009
      • 1345
      • Beograd

      Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

      Profke,nije mi lice(motor) ruzno,vec ogledalo(Mobil) je malo ukrivljeno ....tog Mobila je trosilo 250ml/1000km,sto verovatno govori dosta o stanju motora,ali ga je sigurno podmazivao kako valja...uostalom na 4000km-1l ulja nije strasno,a i obnavlja se kolicina u motoru...elf je na oko mnogo redji od Mobila,a manje ga trosi...ne znam sta ce biti letos sa potrosnjom...da li smem da sipam,posle 5w40,na +40,obicno 15w40 Omv classic...veliki pozz i puno hvala na svemu...moram da kazem da me Expendable uvek odusevi i da me covek(ljudina)nikad nije nista "slagao"

      Comment

      • Cherokee_NS
        CBC Senator XXL
        • 08.02.2009
        • 802
        • Novi Sad

        Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

        Kad smo se vec dotakli Elfa...

        Profesore imam jedno pitanje, mozda je negde odgovoreno pa u tom slucaju samo me prosledite na tu temu

        Da li postoji razlike, konkretno u Elf uljima, koji se prodaje na zapadu, i koji se prodaje ovde, ciji zvanicni distributer je Profaco?

        Skoro sam video situaciju - covek je doneo iz Nemacke 5 litara Elf Solarisa 5w30 (mislim da je to za auta sa DPF/FAP filtrom)... Ovde kod nas cena tog ulja je 845 dinara (nekih 8 eura), dok je litra tog ulja u Nemackoj 26 eura

        Pitam ovo, posto cesto ljudi spominju da se u Srbiji prodaje treca klasa ulja, a i neki serviseri jos ubedjuju kako ta ulja koja sipamo ovde su zapravo kao zejtin
        Mesto za vasu reklamu, za samo 100 eura mesecno!

        Comment

        • legenda
          CBC Senator XXL
          • 28.03.2009
          • 1345
          • Beograd

          Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

          Ne znam za elf solaris,ali excellium je vise nego dobar...ne stinking uopste,redak je kao voda...na svakoj bocici pise uvoznik Profaco(nije bilo kantice,pa sam kupio po litar)...i mene interesuje ista stvar za Castrol magnatec 10w40,gde je litar u Srbiji oko 600din,a u Duseldorfu 14e

          Comment

          • NikiforIII
            CBC Član
            • 07.01.2010
            • 66
            • Novi Sad

            Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

            Ljudi, evo jednog predloga. Posetite sajt http://www.opieoils.co.uk/, i izaberete proizvodjaca i ulje koje vas interesuje. Kod svakog konkretnog ulja je data cena, za 1 litru, 4 ili 5 litara. Cena je izrazena u GBP (funta). Zatim odete na sajt: http://www.kursna-lista.com/, i konvertujete cenu iz GBP u RSD.
            Ove cene su za (pretpostavljam) trziste Velike Britanije, ali su u svakom slucaju dobre za usporedbu samih brendova, pa i na kraju krajeva samih trzista.

            Neko je spomenuo cene u Nemackoj. Znam da je letos (verovatno i sada) u Nemackoj bila kampanja "kupujmo domace" i da su potencirali kupovinu ulja Liqui Moly kao domaceg brenda. S' druge strane znam da je letos u hiper-marketima u DE, Castrol GTX 15W-40 u pakovanju od 4 ili 5 litara kostao oko 7 eura.
            Bolje vrabac u ruci, nego golub na grani...

            Comment

            • gorans
              CBC Senator XXL
              • 09.03.2010
              • 1525
              • Beograd

              Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

              Ovako,u mom Nissanu 1,7d iz 86god koristio sam 15w40 do pre 2 meseca kada sam mu sipao mobil 10w40.Od tada sam presao 9000km i vreme je za zamenu.Doticnog Mobila mi je za tu kilometrazu potrosio oko 300gr takoreci nista,sa MAX mi je spustio malo iznad MIN.Pa posto ne trosi ulje castio bih ga sa nekim 5w40 ali da vas prvo pitam da li je to preporucljivo s obzirom da auto ima 25god i da je presao ko zna koliko a vozi se pretezno na D2 izuzev kad su minusi pa mu sipam ED.Imam dobar rabat za Mobil,Esso i Aggip pa me zanima neka preporuka koje od ta 3 brenda u gradaciji 5w40.Hvala unapred.

              Comment

              • expendable
                CBC Senator XXL
                • 04.11.2009
                • 3662
                • Bor

                Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                @gorans:
                Ma ko kaže da ne može (pa ja bato!). Kao što se vidi 10W-40 se pokazalo izuzetno dobro te jednostavno ništa bolje ne treba.
                No, ... Kad već malo troši ulja zaista bi mogli da probate i 5W-40 (sigurno nećete oštetiti motor ili tako nešto, jedino pratite nivo ulja jer potrošnja može biti veća ali i ne mora).
                Esso Ultron Turbo Diesel ili Mobil Super 3000 X1 Diesel (uskoro ionako će biti isto, kao da već sada nije, možda tek minimalno drugačije). Verovatno bi i Agip odradio posao ali posle dobrog posla od strane Mobil 2000 sva je prilika da 3000 može biti samo bolje po svim pitanjima pa i potrošnji ulja. Ipak postoji (mala) mogućnost da prvu izmenu motor troši više ulja zbog jakih detergentskih svojstava sintetike. No čak i onda se potrošnja ustali pri sledećoj izmeni. Naravno nema čvrstog pravila.

                Za ostalo komentar tek sutra (nije malo sutra, stvarno mi "pada zastavica").
                Nikifor je dao dobar link. Cene ulja na "trulom" zapadu su cca. 50% veća nego kod nas. Zavisno od mesta prodaje, akcije i ostalog to može biti i duplo. Onih 3x je pomalo previše. Ne kažem da nije tako ali je više ekstrem (ili izuzetak koji potvrđuje pravilo).
                Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                Comment

                • expendable
                  CBC Senator XXL
                  • 04.11.2009
                  • 3662
                  • Bor

                  Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                  Dakle:
                  Slučaj Elf ide u temu "baki ..."
                  Slučaj Skoda i Nissan idu u " ... nivo ulja"
                  Obe teme su unutar "horiznonta"
                  Hvala na razumevanju. Moram i ja da opravdam ulogu moderatora
                  . . . Već razmišljam da (bar privremeno) zaključam temu "Size does matter" ... doduše ti katanci su opasna stvar:
                  Prisvidi ti se pa navučeš se na moć a i u ovo vreme kada su katanci na više od 50% fabrika baš je degutantno (preterivati sa tim).
                  Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                  Comment

                  • expendable
                    CBC Senator XXL
                    • 04.11.2009
                    • 3662
                    • Bor

                    Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                    Ostalo mi je da napišem o uljima za starije konstrukcije dizela što ću 'spojiti' (u isto vreme pisati, zbog bliskosti teme ali ne u pežorativnom značenju) sa temom o monogradnim uljima (i vezom sa traktorima, onim starijim naročito).

                    Za akciju u Nemačkoj gde se forsirao Liqui Moly (ali i druga domaća ulja) sam čuo od još nekoliko ljudi.
                    Tim povodom sa POKUŠAO da napišem tekst u tom smuslu ("kupujmo domaće") ALI . . .
                    Tekst je više bio o 7 (zapravo 3-4) manjih proizvođača. Čak sam mislio da to stavim kao posebnu temu u 'horizontu'.
                    Tekst je na ledu.
                    No pre toga malo i o onim većim i uopšte o ovoj temi.
                    Ako pokušate (konkretno u sferi maziva) da sprovedete ovakvu (nekakvu) ideju, prvo što će vam se desiti je DIREKTAN UDARAC (GLAVOM) O ZID!
                    1) FAM - kao pravi patriota ih hvalim do maksimalne granice a da to ne bude preterivanje. Uvek dobiju 'patriotski' popust. No pitanje je šta je patriotizam. Neodmereno hvaljenje domaćeg bez realne podloge to svakako nije, jer zarad manje zaposlenih negde (ne pričam o FAM-u sada konkretno) žrtvujete mnogo veću grupu 'domaćih' koji će izvući deblji kraj.
                    Konkretno za FAM mogu reći da pravi kvalitetne proizvode da je konkurentan i da ispunjava specifikacije koje navodi (makar nemao sva odobrenja). Cena je niska ... možda previše niska (toliko da budi i neprijatne asocijacije; čemu uglavnom služi neumereno niska cena) nasuprot kvalitetu. Ipak to još drži vodu.
                    Ipak, iako većinski domaća firma ona je nekom trećinom vlasništvo strane firme (koja nije sporna i bavi se mazivima no sva je prilika da je poslužila samo kao minimum da tender prođe), što je manje bitno, i što je bitnije sama privatizacija je bila prilično "mutna voda". Kako god većinski vlasnik su putari koji svoju moć (i pare) crpe preko svojih političkih veza.
                    To što je uslov tendera bio da većinski vlasnik bude kompanija određene veličine i sa određenim brojem godina u branši je (čak i ne mnogo vešto) izigrano (prosto na silu, mada je zakon ispoštovan; zakon koji su pravili i dorađivali oni koji su delove NIS-a prodavali, no taj detalj je već "dozvoljeno" sredstvo i tako rade i na "trulom" nam zapadu).
                    Kao kap koja čašu žuči preliva su računi sa Holandskih Antila (kako je neko od čitalaca bloga isčačkao) koji su korišćeni prilikom privatizacije. I pored formalne legalnosti procesa (zvanično) ovo ostavlja zaista gorak ukus.
                    Ipak kakvi da su naši su (ni drugi - inostrani, nisu baš cvećke) pa još uvek se provlače kao domaća i respektabilna firma i (bar kod mene i manjeg broja članova foruma) dobijaju "patriotski popust".
                    2) NIS. Ovo bi jedino moglo da prođe da nije proste činjenice da je tek 49% domaće, pa ni formalno ne može da se uključi u akciju. A nije i jedino. Ako je NIS prodavan bez blending postrojenja po kom osnovu je nepunih 2 godine po prodaji jedno (i jedino neprodato, Novolin u NS) od njih počelo opet da se bavi tom delatnošću? Možda formalnog objašnjenja i ima ali je loša reklama i kao što par ljudi na blogu (više mejlom) reče: treba će njima mnogo godina da povrate poverenje.
                    Ovo je donekle i šteta pošto ceo posao (makar tehnički) vodi jedan od vodećih ljudi iz struke ali cela stvar (zajedno sa najavljenim G-Energy) nije nimalo fer, mada posle 5 godina od privatizacije FAM-a i Galax-a možda i jeste (koliki rok treba da se da? Deset godina? "Mnogo je Kume!").
                    3) Galax (tj. RNB). Iako se za pad proizvodnje i ugleda ovog proizvođača često optužuje Prista Oil (iako ima i sa njima veze) tu su zapravo glavni krivci njihov vlasnik, a zaparavo-zapravo krivac je samo JEDAN - Država.
                    Kako je Neochimichi kao firma koja se ne bavi mazivima dobila tender? Pa dala je najvišu i (potpuno) nerealnu cenu.
                    Verovatno su krajem 2007. mislili da će posle "sređivanja stvari" to preprodati za veće pare no to je bilo loše kao što je Miško u isto vreme (kada mu nije) počeo da kupuje nekretnine. Što je još gore, nisu (sami) ni mogli da srede stvari te su izabrali jednog od dva-tri moguća (a jedninom koji je učestvovao u tenderu) proizvođača (Prista) da to urade za njih.
                    Još jedan loš potez (po sve) i sada nekada vodeći proivođač u Srbiji zapravo tavori (blago rečeno).
                    Najveći krivac je DRŽAVA kojoj je D.P. zinulo za parama! Lepo su pare uzeli a šta dalje, boli ih ono što im je zinulo (a nikoga da im rupu zapuši). Šta vredi par miliona evra više za budžet te 2008.? Ništa! "Nadam" se da je bar neko u celoj priči strpao pare u džep inače bi ceo tok od početka do kraja bio TOTALNO (SU)LUD. Ovako bi N.N. lice bilo deus ex machina koja objašnjava inače neobjašnjivo.

                    Ostali mali proizvođači.
                    Trude se, rade (manje ili više) no . . .
                    Da se bar udruži njih dvoje-troje pa tako par puta i da ostane tek 2 ili 3 imena, pa bi priča bila jača. Ovako su svi na rubu konkurentnosti, preživljavanja i (najvažnije) RENOMIRANOSTI. Nekima fali malo, nekima više. Vlasnicima je ovako bolje i sigurnije. Prihodi kolki da su pod kontrolom su. Većina njih nije preterano zadužena, nije bila u blokadi i redovno isplaćuje plate. Za zemlju šljiva vrlo dobro. No za odlično mora i više.
                    Ne znam ni sam. Tekst se "krčka" (praktično bi mogao brzo da se objavi) no ni sam nisam siguran u neke navode.
                    Ima puno kritike a ipak je afirmativno i uz maksimalan popust.
                    Ipak, vredi li (uz puno nagađanja) dati makar zadovoljavajuću ocenu? Mogli bi malo i da mi pomognete.

                    Ako bi nekom na ruku išlo nezavisno istraživanje (TEST) o uljima to su onda te kompanije (firme, preduzeća). Ne bi moralo da bude više od par desetina hiljada evra (Mega test, gde bi mogli podeliti troškove) ili par hiljada za jednu od njih.
                    Kao učesnici bi se našao neki stručnjak (******) koji bi to uradio i za male pare (makar bio ja no sam nikako) a troškovi koji su neminovni su neminovni. Ipak jeftiniju reklamu ne mogu imati (osim CBC-a gde protutnji i više od 10k ljudi dnevno).
                    Osim toga više odobrenja i bar jedna API licenca bi im značilo ali sve to košta pa postaje "vrzino kolo".

                    Ovo sam već rekao ali može i da se (više puta) ponovi:
                    Dakle: kupujmo domaće - ali ne po svaku cenu!
                    Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                    Comment

                    • expendable
                      CBC Senator XXL
                      • 04.11.2009
                      • 3662
                      • Bor

                      Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                      Najozbiljnije, ali NAJ.
                      JAPANX je sa svojim stavovima bar natprosečan patriota. Kupujte Japansko ne zvuči tako dobro (definitivno nije domaće) ali bar ko kupi znaće šta je kupio Zadovoljan narod, nije li to nacionalni interes svake normalne države i nešto u šta se kune i opozicija i vlast, naročito u poslednje vreme (trening za izbore, na jesen u decembru ili za godinu dana, svejedno).
                      Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                      Comment

                      • bojanvet
                        CBC Član
                        • 06.04.2008
                        • 85
                        • kraljevo

                        Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                        Jedno pitanje u vezi ovoga ako moze?
                        Kolega u benzinca (ignis 1328cm 2003.) sipao selenia wr 5-40, pa tek posle toga procitao da na ulju pise da je za dizele novije generacije. Sad se pita da li da istace i sipa drugo ili da ostavi ovako?
                        Majstor mu kaze da nije nikakav problem ali je on i dalje u nedoumici.

                        Comment

                        • legenda
                          CBC Senator XXL
                          • 28.03.2009
                          • 1345
                          • Beograd

                          Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                          Neka vozi slobodno,ocistice motor bas lepo,ali sledece mora biti za benzinca...nije lose ovo praktikovati na svaku 3-cu,4-tu zamenu ulja

                          Comment

                          • expendable
                            CBC Senator XXL
                            • 04.11.2009
                            • 3662
                            • Bor

                            Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                            Gde od tolikih Selenia ulja baš WR da potrefi
                            U principu je legenda u pravu. I zaista dobar deo (čak) SHPD ulja za teretnjake se može koristiti i kod benzinaca (ali ne sva).
                            Jedno 90% da je sve O.K. i da jedino treba malo ranije zameniti ulje (5000km ili 7500km) a zauzvrat ćete dobiti čist motor.
                            Ipak, ovo ulje nema nijednu ACEA ili API odrednicu za benzince. Prosto ne mogu da verujem da ulje za common-rail (automobilske) motore može da ima sulfatnog pepela više od 1,5% (iako GM "B" skoro da podrazumeva 1,4% ako nije praćen nekih "soft" sandardom u tom smislu). Opet teško mi je da razumem da ulje tog nivoa kvaliteta ne ispunjava (prilično nezahtevan, relativno govoreći) ACEA A3 kada bi 100% bilo u redu i legenda 120% u pravu.
                            Verovatno (90%) je kako je legenda već rekao ali da bi vaš prijatelj bio 100% siguran neka pozove uvoznika i zatraži podatak o sadržaju sulf. pepela. Ako je on ispod 1,5% nema nikakvih problema. Uzgred mogu dati i direktan savet a ako ni oni nisu sigurni (a trebali bi da budu jer sigurno imaju potpuniju dokumantaciju od javno dostupne) onda je prethodno ono što bi presudilo u celoj priči. Mnoga Diesel ulja imaju tek 1,3% te su pogodna i za TNG ali ne za stalno.
                            Bilo bi previše hrabro (uz sve što znam, a i nije malo) da kažem nešto bez dovoljno informacija.
                            Nije odlučujuće ali je takođe zanimljivo da Selenia ne spominje benzince ni u naznakama. Doduše VW 502.00 i donekle 229.3 (koji je "mešovit" standard te se može uzeti i samo diesel deo, naročito ako nije pravi approval nego "nivo kvaliteta") trebaju da indirektno daju zeleno svetlo (u mraku dileme) ali je opet pitanje zašto bar A3 ili SL nisu navedeni (a oba su manje zahtevna od oba prethodna).
                            Eto i ja bih voleo da budem 100% siguran a u ovom slučaju nisam.
                            Sigurno nije za stalnu upotrebu kod benzinaca a da li i jednokratna može ili ne (može sigurno ali da li je dobro) jedino uz više tehničkih informacija.
                            Majstor koji bi ovo ispričao ne bi ni za vodu zaradio te oni moraju biti 120% ubedljivi kad pričaju čak i ako su tek 80% sigurni u to.
                            Javite nam šta kaže "Slodes-trade" d.o.o.
                            Telefoni (su nekad bili) 011-358-17-82 i 011-359-33-72.
                            Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                            Comment

                            • bojanvet
                              CBC Član
                              • 06.04.2008
                              • 85
                              • kraljevo

                              Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                              Evo odgovora iz Slodesa:
                              "Postovani,
                              ulje Selenia WR 5W40 je namenjeno dizel motorima. Ja nisam mehanicar i ne
                              znam sta moze da se desi benzinskom motoru kada se sipa ulje za dizel
                              motore. Mogu samo da Vam kazem da je to ulje vrhunskog kvaliteta a sami
                              morate odluciti sta cete raditi. Posavetujte se sa nekim mehanicarem a ne sa
                              prodavcem ulja.

                              S postovanjem,
                              -----------------"

                              Comment

                              • kristina990
                                Banovan
                                • 13.04.2009
                                • 1066
                                • Srbija

                                Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                                kao što kaže expendable skrati interval,ako valja za VW benzince(502.00)što ne bi za suzuki...ne brini,za 5-7 hilada km ništa se neće desiti čak i kod mnogo većih promašaja...možda se pokaže kao bolje od svih razumnih preporuka

                                Comment

                                Working...
                                X