Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • expendable
    CBC Senator XXL
    • 04.11.2009
    • 3662
    • Bor

    Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

    Lepo za temu cena benzina! Bar da je malo nadoknadi bilo ko! Eto primera da se i "Super Hik" može pobediti!
    No šalu na stranu. Motul ne može (i ne treba) da bude jeftin. Više puta sam objasnio i zašto. Cena koju Zverko navodi je odlična.
    Još bolja je kod uvoznika na akciji (ispod 3000din. za 5 lit. ili tako nešto, pogledajte sajt mass-a, cene su bez PDV te na prvi pogled nemoguće niske). Nisu sva ulja na "super akciji" ali 8100 X-cess jeste.
    U čemu je 'kvaka 22'? Morate da kupite celu kutiju (4 pakovanja od po 5lit.). Prijatelji, rodbina i komšije ... pomagajte!

    I samo da podsetim:
    Castrol EDGE Sport 0W-40 bi takođe bio dobar izbor, ali još skuplji (da li bolji, teško je reći, nekom da, nekom ne).
    Inače za ozbiljne "brdsko-planinske sportske aktivnosti" dobro bi došlo i nešto kao Mobil 1 Peak Life (ranije Rally) u 5W-50 viskoznosti. Za tek povremene "B.P.S.A." i umerene ipak tek posle 200k km na satu. Za sada ne vidim veću potrebu za navedenim (ili 10W-50 alternativama, Elf/Total ili Q8).
    Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

    Comment

    • gaga75
      CBC Veteran
      • 08.01.2010
      • 157
      • Vranje

      Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

      Video sam pomenutu akciju Mass-a ali je bitno napomenuti da fizicka lica ne mogu da kupe vec samo pravna - firme.
      Drugo sto mene vise brine je da mozda ne ciste magacine i da je ovo neko ulje koje nije prodato u poslednjih 3-4god. ???
      Nemoguce je da ovo ulje kosta ispod svih cena ili je mozda neka kriza svetska dosla i kod njih!?

      Comment

      • prolupator
        CBC Senator XXL
        • 02.09.2005
        • 3968
        • Zemun

        Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

        Fabrički zapakovano ulje ima rok trajanja 5 godina, Dešavaju se i takva "pražnjenja" magaciona kroz akcije.
        Napominjem da ulje u toku tih 5 godina "trajanja" do sipanja u motor ima sve karakteristike koje treba da ima po deklaraciji.

        Moguće je da je tih 5 godina blizu isteka pa da se dogodila "rasprodaja" - ne znam, ne mogu da tvrdim.
        No, ako nekom treba ulje i ako je rok trajanja OK - samo napred ...
        OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

        prolupator.mojblog.rs

        Comment

        • expendable
          CBC Senator XXL
          • 04.11.2009
          • 3662
          • Bor

          Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

          Možda se radi i o tome. to se bar lako može proveriti!
          Mada mislim da ta ulja nisu starija od 2-3 godine.
          Kriza (SEK) je uzdrmala i najveće kompanije (Mobil, Shell, ...) pa je morala i Motul.
          Iako ne znam detalje, oni su (znajući koliko mogu da spuste cene, znači ograničeno) zauzeli taktiku da pojedine grupe ulja guraju sa minimalnom zaradom (gotovo po proizvođačkim cenama) pa da iste menjaju tako da veći deo asortimana ostane po brendu dostojnim cenama (na žalost visokim). Dakle, i Motul je svestan da:
          1) Mora da bude među skupljim brendovima (vrednost brenda i sama proizvodnja zasnovana većim delom na estarskim sintetikama)
          2) Mora da bude koliko-toliko konkurentan bar sa velikim brendovima (Mobil, Shell); bar u nekim kategorijama i/ili povremeno.

          Mass je to prilagodio domaćem tržištu i to veoma uspešno. Nadam se da će sličnih akcija biti manje-više stalno.
          Čak i malo starije ulje - nije strašno. Možda je 95% kvaliteta novog ali ispunjava sve što je navedeno. Treba iskoristiti.
          Naravno ne važi za privatna lica ali bi na te cene trebalo dodati cca. 33% (PDV i trg. maržu) što je i dalje, veoma, veoma povoljno.
          Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

          Comment

          • zverko
            CBC Senator XXL
            • 19.08.2005
            • 7085
            • BGD
            • Audi A4

            Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

            Ulje nikad nije skupo !!!
            deutsche gemacht-gut gemacht...

            Comment

            • expendable
              CBC Senator XXL
              • 04.11.2009
              • 3662
              • Bor

              Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

              Naravno!
              Razlika u ceni min. potrebnog i optimalno kvalitetnog ulja na 100km iznosi tek 0,05 do 0,1lit. benzina ili ED-a.
              Recimo: 3500 ili 4500 (4500 u odnosu na 5500din.) za 5lit. ulja koje menjate na 10k km, razlika je 0,08lit. goriva na 100km.
              Toliko bi vam bolje ulje moglo i uštedeti (goriva) a ako ga motor još i manje troši, ako vam treba manje od 5lit. , ako menjate ulje na 15k km, ... uviđate besmislenost preterane štednje na motornom ulju?
              Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

              Comment

              • veselinovic
                CBC Član
                • 13.11.2010
                • 83
                • RS

                Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                Uvazeni expendable,
                u nekom ranijem postu napisa:
                Konkretno za FAM mogu reći da pravi kvalitetne proizvode da je konkurentan i da ispunjava specifikacije koje navodi (makar nemao sva odobrenja). Cena je niska ... možda previše niska (toliko da budi i neprijatne asocijacije; čemu uglavnom služi neumereno niska cena) nasuprot kvalitetu. Ipak to još drži vodu.

                Mozda nije pravilo, ali imam licno iskustvo sa gorepomenutom firmom. Bjese to prije 10-tak godina. Imao sam Z 101 i u njoj manometar. Motor je bio malko mator, ali pritisak ulja nevjerovatnih 3.5 atm na 3000 RPM- fabricki podatak. Dobijema na poklon iz jedne firme ( koja u FAMu kupuje na veliko direktno u fabrici) 2 kantice ulje. Poslije jednog pregrijavanja skinem glavu i promijenim karike. Posto sam imao drugu glavu, prije rasklapanja motora odnesem istu u servis na sredjivanje ventila, gumica itd.
                Otvorim motor zamijenim karike i namontiram novu glavu. E, al hoces djavola, pritisak jedva preko pola atmosfere makar i na 6000 RPM. Kuku, sada razmisljam, nisam stegao leteci lezaj ( inace lezajevi nisu mijenjani), al' nije raspao bi se motor. Logicno, ne valjaju piksne na bregastoj. Ne budem lijen, sredim staru glavu i postavim. Opet pritisak 0.5 atm.
                Jeza, strah, ...
                Sta cu vozim tako i poslije 1000 km promijenim ulje ( druga kantica iz Fabrike) i gle cuda, pritisak opet 3.5 atm.
                E sad ili su se lezajevi sami dotegli ili je prvo ulje bilo fals.
                Otada, tu fabriku - neka hvala.
                Ne mora da znaci al' moze da bidne.
                Izvinjavam se na duzem postu.

                Comment

                • BOOST
                  Founder - Admin od Začetka
                  • 29.09.2004
                  • 8726
                  • Gislaved//Sweden
                  • SAAB 9000 AERO R; SA

                  Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                  Originally posted by zverko
                  Ulje nikad nije skupo !!!
                  Najskuplje je kad ga fali

                  E sad, po pitanju cena, recimo:

                  http://www.magnagroup.com/products/omeg ... dis631.pdf

                  http://www.magnagroup.com/products/omeg ... dis757.pdf

                  cena takodje "sitnica", 50-60€ litra, dakle, definitivno ulja koja koristite nisu skupa.
                  Ipak te pare koliko kosta jedna zamena ulja ne prelaze cenu goriva jednog rezervoara sto je oduvek bila politika cene ulja prateci ulje po izboru proizvodjaca. Sto je veci rezervoar toliko je i motor veci i ova proporcija vazi oduvek.

                  PS: Samo da me expendable ne obesi sto ubacujem ova Omegina ulja koja NISU bas dostupna po ceni ni za zapad. Prvenstveno ih koriste u masinama koje prave pare...
                  Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                  move your mind

                  Comment

                  • expendable
                    CBC Senator XXL
                    • 04.11.2009
                    • 3662
                    • Bor

                    Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                    Boost, baš dobro što si naveo ulja od 50€ po litru ili više jer je surova istina:
                    1) da kvalitet (mora da) košta
                    2) da su kod nas ulja u proseku (bar) duplo jeftinija nego na Zapadu (Evrope) te da nije čak ni sve u većim porezima.
                    3) Ako je već tako, svako škrtarenje je na svoju štetu.
                    4) O.K. postoji i razumna granica za konkretno vozilo i uslove vožnje (inače bi bilo lako: Castrol, eventualno Motul, Mobil 1 i baš kad nema drugo Shell; što bi rekli kupi najskuplje ... pa još naleti na falsifikat ... u koji maler - dupli!).
                    ITD.
                    "stade mi mozak" (što bi rekli), pa ne mogu da se setim kako Shell naziva 'super (specijalno) formulisana' ulja vrhunskog kvaliteta, ali imaju poseban izraz za to. Dakle, 90-99% vozača treba solidan kvalitet koji neće mnogo da košta ili ne bar preterano ali vrhunski kvalitet se pravi posebno (posebne serije) i KOŠTA (upravo cca. 50-tak € po litru).
                    Ono sa rezervoarom mi se sviđa, primetio sam pravilnost ali nisam hteo da banalizujem, kad ono proizvođači baš izbanalizovali.
                    Ima zapravo logike u tome! Naročito u smislu koliki je gornji prag prihvatljivosti za prosečnog vozača!
                    Inače, pravilo je primenjivo (skoro) i na teretna vozila!

                    FAM.
                    g. 'veslinovic' nam je dao jedno negativno (itekako) iskustvo. Međutim iz onoga što ste naveli ne vidi se 100% veza sa kvalitetom motornog ulja. Dve kantice iz iste serije da se toliko razlikuju? To je već umetnost napraviti (teže nego dobro ulje).
                    Dva: pritisak ulja u sistemu (ako je sve u redu sa motorom) jako malo zavisi od drugih faktora koliko od viskoznosti ulja. Naročito dok je ulje novo (ovo je jedan od razloga da se falsifikati ne primećuju tako lako u startu). Na primer: možete sipati i čisto bazno ulje (bez aditiva) ili čak neko "teško" parafinsko ulje i da vam pritisak u sistemu bude O.K. (a motor da strada za par stotina ili hiljada km ili u slučaju baznog možda i na drugoj ili trećoj zameni). Dakle ulje je moralo biti "retko k'o voda" da bi se ovako nešto desilo (recimo SAE 10W) što bi ste sigurno primetili prilikom sipanja ulja. Osim toga to da ni veći obrtaji motora nisu povećavali pritisak ulja samo dalje ukazuje na greške u sistemu (motor i/ili manometar).
                    Treće: pre 10 god. kažete? Da nije 11? Devedesetih je svašta bilo moguće (čak i van sankcija) pa i da FAM ima lošiji kvalitet. Ako ćemo o tome, od više sumnjivih ulja dva Shell-a i jedan Valvolin sam 100% provalio da su falsifikati (i bez laboratorije). Najočigledniji je bio 'crveni' Shell (API SG) koji je na -10 (-12) cel. gelirao! (srećom te nije ni sipan, nisam bio ja u pitanju, ali sam video svojim očima).
                    Četvrto: FAM je imao solidna (kvalitetna) ulja makar u periodu 2003 do ... 2010. Dakle od otvaranja novog automatizovanog pogona. O teh. disciplini i uopšte radu tamo pohvalno su pričali ljudi kojima je to bila bivša firma, što je priznaćete kod nas retkost.
                    Peto: ionako sve prethodno teško da više ima bilo kakvu relevantnost. FAM je načisto učabrio. Nije čak ni najbitnije što im je račun blokiran već nekih 6 meseci (može se 'na mišiće' i neko vreme poslovati preko drugih računa i raznoraznim dovijanjima) već što njihovih proizvoda ima sve manje na tržištu (tu i tamo zaostale zalihe na NIS pumpama i retko više gde).
                    Nije dobro da potpuno zamru i želim im da se nekako iskobeljaju, no - jako teško!
                    Tako da koristili ili ne ... bilo pa prošlo (na žalost a nadam se da ćemo imati razloga za još jednu diskusiju po ovom pitanju).
                    Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                      Hehe, pazi kad je drugar na MB E420 CDI V8 4000ccm sad neki dan nabo 12 L Omege (Omicron) 631 u servisnu knjizicu.
                      Naravno super syn varijanta za long life interval za motor sa P filterom.
                      Naboli ladno 1100€ u lubrikante na auto, no Kelman tuning i 900 Nm trazi kvalitet bez kompromisa.
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • gorans
                        CBC Senator XXL
                        • 09.03.2010
                        • 1525
                        • Beograd

                        Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                        Jel cuo neko za marku ulja OPALJET? Drugar juce to sipao u Corsu B 1.4,kaze nabavio mu neki poznanik a ne zna odakle mu to.Ja do sada nisam cuo za tog proizvodjaca.

                        Comment

                        • kristina990
                          Banovan
                          • 13.04.2009
                          • 1066
                          • Srbija

                          Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                          nikad čuo,ako je suditi po izgledu sajta,siromašno,mnogo mnogo...po tome mislim da je viskol ili chemol kvalitetnije ulje

                          Comment

                          • expendable
                            CBC Senator XXL
                            • 04.11.2009
                            • 3662
                            • Bor

                            Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                            Zaista nikad čuo!
                            Nekih 100-nak brendova solidno poznajem za još bar 100 sam čuo ali za ovaj JOK!
                            Bilo bi stoga prilično glupo i nadmeno da komentarišem.
                            Ne ulivaju poverenje na prvi pogled no to je samo utisak.
                            Ne mora da znači. Belgijanci. Znamo već da je "pola Belgije" u blendarama i rafinerijama te možda to i nije tako loše.
                            Ipak, zaista nije neko renomirano ime (Brend OpalJet a kompanija Unil Lubricants) no možda su radili za nekog većeg pa pokupili malo know-how.
                            Proizvodnja ulja zaista nije neka nauka, ali traži dobru opremu, dobru laboratoriju i dobar tim stručnjaka, i preko svega izuzetnu logistiku. Belgija pruža "komparativne prednosti" no treba ih i iskoristiti.
                            Mož' bit' dobro, mož' bit' ne tako dobro.
                            Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                            Comment

                            • gorans
                              CBC Senator XXL
                              • 09.03.2010
                              • 1525
                              • Beograd

                              Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                              Na kantici pise MADE IN FRANCE.Do duse,na tarabi pise svasta pa...... Jedno je sigurno,mnogo je veca verovatnoca da je originalno (kakvo je da je) i da se ne kopira kao npr. Mobil ili Castrol.No,vreme ce pokazati.

                              Comment

                              • expendable
                                CBC Senator XXL
                                • 04.11.2009
                                • 3662
                                • Bor

                                Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                                Ma verovatno je O.K.
                                Cena je takođe (verovatno) dobra.
                                Jednino ne vidim razlog za kupovinu. Ako se dovlači odande onda je mnogo bolje kupiti nešto 'fensi' (Castrol, Shell, Mobil, ...) a ovde dovlačiti jeftinije ulje je ... nekako neisplativo.
                                Ništa, neka se malo koristi pa da čujemo utiske (kad već nemamo laboratoriju).
                                Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                                Comment

                                Working...
                                X