Idemo iz pocetka...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ale944
    CBC Senator XXL
    • 20.03.2006
    • 1457
    • Beograd

    elem...jedan neka vergla, a drugi neka njusi auspuh , pa cete videti pravo stanje sa gorivom....sta god nira pokazivala da radi
    takodje, sto rece dora svecica bi ipak morala da bude mokra, pogotovo sto si iskljucio flood protection.
    http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

    Comment

    • 206
      Admin od ispočetka :)
      • 09.12.2004
      • 9548
      • Beograd
      • 206

      Pa vidi, ovo za mokru svecicu...ne znam sta da kazem, rekao bih da znam kad je svecica cadjava od manjka benzina, a kad je to zbog viska, ovo kako ova izgleda je ipak zbog viska. Mozda malo pogresan izraz, cadjava jeste i to jako, ali nije suva nimalo, nije bas da kaplje s nje, ali je vlazna, i kad se izvrne naravno da se oseti gorivo iz cilindra. Drugo, kad auto i upali, namestio sam ga, za pocetak, da radi sa jako bogatom smesom (jos se igram malo s time) tako da na leru radi sa lambdom 0.8-0.85, tako da naslage znaju da budu i od toga.

      Kompresija je preko 13bar. Sto se tice brzine verglanja, ona je oko 200-250rpm, zavisi koliko sam pre toga ubio akumulator Desavalo se da vrti blize 100rpm, ali takodje desi se da uhvati i tada, ponekad. Ono veselo verglanje - mislim da znam na sta mislis, da Ali nije to u pitanju. Vergla taman tako da i ovo moje neiskusno uvo moze da zakljuci da je prisutna sasvim lepa kompresija. Sto se tice zaptivanja ventila, merio sam curenje, leakwodn je u proseku oko 7% (ima na prethodnoj strani, rekao bih) sto je vise nego dobro. Zupcenje sam proveravao, taman je kako treba, znaci nije pomerio nista. Sto se tice pucanja, puuuca on s vremena na vreme, ali iskljucivo zbog pogresnog stepena predpaljenja kad krenem da se zezam s njim...zavisi kako ga postavim, puca na usis ili izduv, sto je i za ocekivati.

      NIRA daje impuls diznama, to znam 99,9%, ali opet, kao i sve ostalo, provericu ponovo, iscupati rampu i verglati sa diznama vani, pa da resimo i tu dilemu.

      Ventili dihtuju, to nisam siguran 99,9% nego 100%, radio sam siceve i ocelu glavu ponovo, i hidritest i leakdown test, tako da ne znam koji jos test da uradim, ali rekao bih da sada mogu da budem potpuno siguran, makar u to.

      Ostaje ovo trece sto kazes, da nemam varnicu u trenutku paljenja...vrlo moguce, i kao sto sam rekao, ostaje jos to da se proveri strobom, sto je prvo na listi. Znam da varnicu imam, i to dobru, da li u pravo vreme, to (jos uvek) nisam 100% siguran.

      Ovo mo podseti na jedno drugo pitanje opet oko HALL davaca. HALL generise signal kad naidje na nedostajuce zube, je li tako? Zanemarimo na trenutak kakav je taj signal, sada to nije bitno. E sad, posto taj tocak na kome su zubi jeste nazubljen sam po sebi, tako da pretpostavljam da HALL signal stalno malo oscilira gore dole, dok ne dodje do nedostajuceg zuba, i tada generise signal koji salje ECU-u, zar ne? E sad, posto i nazubljenja i udubljenja na tocku na radilici imaju odredjenu sirinu (trebalo bi da je 5.8 stepeni), i nedostajuca 2 zuba imaju odredjenu sirinu, pretpostavljam da HALL daje signal tek kad to udubljenje nedostajucih zuba predje neki prag tolerancije, kad HALL pocinje da ga razikuje od ostalih uzubljenja na tocku. E sad, KAD tacno HALL generise signal kad naidje na nedostajuce zube? Da li ODMAH posle nazubljenja cim naidje na udubljenje od nedostajuceg zuba, da li na sredini udubljenja, na kraju...kad? Bitno mi je to, razlika moze da bude 1,2, ili 5 stepeni sto je sasvim dovoljno da mi pravi probleme. Ako NIRA sinhronizaciju pulseva paljenja i injektora uskladjuje prema CDI bobinama i HALL davacu, ako se ovaj ugao ne odredi kako treba, naravno da imam probleme...Ovaj ofset pretpostavljam da kod paljenja moze da se izbegne dodavanjem par stepeni u mapu paljenja, ali ostao bi problem tajminga injektora, zato i kazem da je ovo moj "prime suspect"
      The difference between men and boys is the price of their toys

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        Originally posted by 206
        Ventili dihtuju, to nisam siguran 99,9% nego 100%, radio sam siceve i ocelu glavu ponovo, i hidritest i leakdown test, tako da ne znam koji jos test da uradim, ali rekao bih da sada mogu da budem potpuno siguran, makar u to.
        Ovde sam više mislio na dihtovanje pri radu, da ne stigne na vreme da zatvori pa da zato nema kompresiju u tom trenutku. No to bi opet dalo veselo verglanje ili pucanje na bilo koju stranu čak i kad je idealno paljenje a to se ne dešava sem kad namerno pomeriš paljenje, tako da...
        Onda ipak ostaje varnica kao nedostajući element ili ako je ima, u pogrešnom je vremenu ali je onda u jako pogrešnom vremenu čim ne puca... Tu nije u pitanju stepen dva.
        Ako radi normalno makar na leru onda kad upali, rekao bih da je definitivno nema kad neće da upali, bar je nema u cilindru. Neki glupi kontakt možda...

        Lupam polako da dobiješ ideju
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • 206
          Admin od ispočetka :)
          • 09.12.2004
          • 9548
          • Beograd
          • 206

          Sto se tice toga, shvatam sta pricas, ali iako je bregasta poprilicno zeznuta, preklapanje ipak nije toliko da vreme zaptivanja komore bude jako malo da ga je toliko tesko pogoditi. Uostalom, toliko je koliko je, fizicke karakteristike bregaste diktiraju to, i u to moram da se uklopim,. Rade trkacka auta i sa jos 30-ak stepeni vise, pa opet rade, drndavo ali rade E pa proradice i ovaj moj.

          Ma vidi, vec sam se potpuno navikao da se vracam po 10 puta na jednu te istu stvar, tako da cu izgleda ponovo da proverim najosnovnije postavke (da li je varnica uopste prisutna i da li injektori rade pri verglanju), fizicki ugao paljenja, i te sitnice, pa da konacno budem siguran sta NIJE u pitanju

          Sad, u ovoj fazi, apsolutno nista vise ne moze da me iznenadi, sta god da se ispostavi da je bio uzrok problema
          The difference between men and boys is the price of their toys

          Comment

          • Uros Piperski
            CBC Senator XXL
            • 31.01.2005
            • 2978
            • Beograd

            Evo i ja da nabacim ideju.
            Kada smo Dejanu ubacili nove brizgaljke nisu htele da rade . Onda smo vezali jednu sijalicu za far na red sa diznom, a diznu samo pipnuli zicom i sokirali je sa 12v... Nista. Onda smo direktno na 12v... jedna je odlepila i pocela da radi, ostale nista. Onda sam ih skinuo, lupio ih par puta kljucem 19/22 i sve su proradile.
            E sad, ti imas goriva, ali vidim da ipak hoces da izvadis dizne i pogledas da li bacaju pa mi se cini da nisi 100% siguran da je sve ok... pa ovo mozda pomogne.

            Druga stvar - kompresija 13? Da li je to pritisak ili odnos? Ako je pritisak ondam ora da pali. Mada mi je to preveliki pritisak za nerazradjen motor i takve bregaste. Proveri pritisak pri tih cca 200rpm dok verglas. Mozda stvarno nije dovoljno. Mozda on tako vergla i naliva se gorivom, dok u jednom trenutku gorivo ne zaduhtuje oko karika i motor upali, pa posle toga radi... Mozes da probas i da mu sipas malo ulja pa da probas da verglas.
            I, naravno, nadji taj strob pa da vidimo gde to uospte baca varnicu. Mozda je sva ova prica uzaludna ako je zez u tome


            RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              Samo vas posmatram..

              CDI paljenje je u pitanju ..
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • Uros Piperski
                CBC Senator XXL
                • 31.01.2005
                • 2978
                • Beograd

                Pa? Ako u pogresnom trenutku dobije impuls nista mu ne vredi sto je commonrail diesel injestion =]


                RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                Comment

                • BOOST
                  Founder - Admin od Začetka
                  • 29.09.2004
                  • 8726
                  • Gislaved//Sweden
                  • SAAB 9000 AERO R; SA

                  Uroshe.. CDI paljenje ima jako veliku energiju u varnici ali vremenski VRLO kratku varnicu.
                  Super idealno za vishe obrtaje ali za paljenje .. uh..

                  Ako pogledas u Trionic kako izgleda start MAPA paljenja onda svatis zasto ispod 150 RPM ide sa 200Hz naponom na svecicu.

                  Da bi dao neki SINC signal iz jonizacije i poceo da sinkuje motor koji je koji cilindar, MORA i da UPALI neki od njih, bez toga nema jonizacije i motor se ponasa kao sto i chini..

                  toliko..
                  Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                  move your mind

                  Comment

                  • 206
                    Admin od ispočetka :)
                    • 09.12.2004
                    • 9548
                    • Beograd
                    • 206

                    Shvatam sta pricas, ali i sam znas da i za CAM i ION sinhronizaciju paljenja, NIRA zahteva precizno definisan stepen izmedju GMT 1 klipa i missing tooth-a, koji sam ja premerion na 117 stepeni, sam si video da radi i na 111, a jedini nacin da znam 100% je strob, zar ne?

                    I sam kazes da je varnica JAKO kratka i da treba da upali makar jedan da pali sve ostale, sto samo po sebi znaci da fizicki odnos izmedju pozicije GMT klipa i HALL-a mora da bude JAKO precizno odredjen, sto bez stroba ne mogu znati, zar ne?

                    I druga stvar, zasto se ista stvar desava i na sinhronizaciji paljenja preko CAM senzora?

                    Ali, kako god, koje je po tebi onda resenje ovog problema? Sta konkretno znaci dovodjenje 200hz na bobinu za paljenje (sta god to znacilo), kako to uraditi, daj, ajde pricaj
                    The difference between men and boys is the price of their toys

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      Zato sto imas kratku varnicu, upravo zato ist problem su imali u SAABu kad su poceli sa DI paljenjem, i prilikom paljenja ispod izvesnih obrtaja motora ide specijalna kompenzaciona mapa za to.

                      Videcu sa Palmom kao sto i rekoh za feedback u vezi toga.

                      Odakle sinc signal dolazi je nebitno ako je vreme varnice dovoljno da stvori first flamefront, do toga kod tebe nedolazi i to je to.. i kad dodje to su specificno idelni uslovi za tu varnicu, zasicenost , dakle smesa kja oscilira upravo iz navedenih razloga..
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • M-power
                        Moderator
                        • 10.01.2005
                        • 10060
                        • Bg; Banovo Brdo
                        • CorsaC, astra H,

                        Da probam ja jos jednom.

                        Brzina verglanja je suvise mala da bi sa tim bregastama mogao da upali.

                        U prevodu.... suvise je veliko preklapanje bregova te je sa tako malom brzinom okretaja motora punjenje cilindara nedovoljno i gubi kroz male obrtaje kompresiju.

                        Zasto ponekada posle upali? Zato sto se u svom tom verglanju u odredjenom trenutku motor dovoljno zagrejao (pojacao zaptivanje i dao bolje uslove smesi, svecica u pauzi osusila i upali. Svo to zagrevanje je zanemarljivo, susenje u pauzama minimalno, pomoc zaptivanju viskom corbe smesna ali kada si na granici da za 50 o/min vise ili manje upalis ili ne upalis sve je dobrodoslo.

                        Resenje za osvetljenje: Donesi drugi akumulator i sibni na anlaser 24V



                        Definitivno da bi se pravio tako blesav da nece da upali...mora da nema gorivo ili varnicu ili kompresiju jer kako sam rekao u protivnom ma koji i kakav bio ugao i redosled paljenja, motor ce paliti....pokusavati (kasljati sve dok verglas) a ti nemas takvu pojavu.
                        To date there has never been a faster car built for the public road and,
                        it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                        Comment

                        • 206
                          Admin od ispočetka :)
                          • 09.12.2004
                          • 9548
                          • Beograd
                          • 206

                          Pa koliko bi po tebi trebalo da je neka normalna brzina verglanja?
                          The difference between men and boys is the price of their toys

                          Comment

                          • M-power
                            Moderator
                            • 10.01.2005
                            • 10060
                            • Bg; Banovo Brdo
                            • CorsaC, astra H,

                            Pa 250o/min za standardan motor ....ali sad sa tim preklapanjima bregasta je sigurno povoljnija za vece obrtaje sto smeta pri paljenju.

                            Znaci koliko se procentualno treba pojacati verglanje ne znam....da li na 280 ili 350 ne znam. Ali probaj da ga sokiras.


                            Banalan primer. na mom scooteru od 50 ccm sta god da malo ne valja (svecica, akumulator) on nece upaliti na anlaser i pravice se totalno blesav. Samo zamenim svecicu upali iz prve. Ili ako sam zaboravio da ugasim farove ugasim ih i on bukvalno dobije 10 o/ min vise i odmah upali na prvi udar
                            To date there has never been a faster car built for the public road and,
                            it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                            Comment

                            • 206
                              Admin od ispočetka :)
                              • 09.12.2004
                              • 9548
                              • Beograd
                              • 206

                              Pa sta znam...ajd, mogu i to da probam, ne bi trebal da bude preterano tesko naci akumulator malo jaciod ovog mog. Doduse, nemam pojma kako upasovati 65Ah akumulator u kutiju predvidjenu za velicinu 55-ice, ali probacu.

                              Kako bre da sokiram alternator, da mu dovdem 24V na njega? Dovedi ti na svoj a vidi hoce li ostati ziv, samo mi fali jos i alternator da menjam
                              The difference between men and boys is the price of their toys

                              Comment

                              • mirdza
                                CBC Senator XXL
                                • 14.03.2005
                                • 2437
                                • Katowice (PL) / Banja Luka
                                • AGP / W126

                                24V nece da ubije anlaser - provjereno!
                                a ako ne moze da stane veci akumulator nadji neki sa vecom strujom (Varta Silver, cini mi se da je taj model, ima oko 2X jacu amperazu)
                                Zovem se Miroslav i pravim igračke.

                                Comment

                                Working...
                                X