potreban savet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Valent Vudriga
    CBC Senator XXL
    • 02.04.2005
    • 2778
    • USA

    #91
    Ja ne znam kako netko drugi interpretira podatke. Otuda pitanje. U vijek dolazi u pitanje tko je nesto radio, kako i cime. Dali je mjerni instrument ispravan................itd.

    Comment

    • gorky
      CBC Senator XXL
      • 08.06.2007
      • 860
      • Vojvodina,Kikinda

      #92
      boco,pogrešno si me razumeo,samo sam hteo da kažem da u radu i dijagnosticiranju mora da postoji neka hronologija,kao i neki razoj majstora.ja i te kako koristim alate,zašto bi ih kupovao samo sam hteo da kažem da danas ljudi kupuju alate a ne znaju kako motor radi,dora je to negde lepo objasnio.zato kod ovog juga imamo jednačinu sa 23 nepoznate.mislio sam da prvo kupiš manometar za merenje kompresije pa kad ga apsolviraš,vidiš da bi mnogo brže i sa više podataka mogao da dijagnosticiraš motor pomoću leak-down testa...do osciloskopa ima još da se"leba pojede".oprema je beskorisna ako je znanje ne prati.no dobro kad smo kod juga,hajde da ne skidamo glavu(mada ćemo morati ),šta je sa kompresijom ima li je ili ne?

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #93
        sve je to meni jasno ali motor netrosi ni kap ulja nama cak ni dima na odusku
        potrosnja ulja nije jedini merdoavni faktor, cak stavise sporedan kada je rec o perfmansama motora.

        izmerena kompresija je bas mala, ono 9.5 bara znaci da kompresioni prosto "curi" na sve strane.

        pitanje je samo gde curi, na ventilima ili karikama.

        ako je glava brusena (spustena) kompresija treba da bude veca od fabricke glave, ocekivao bih oko 14 do 15 bara.

        mozda cak i vise, s obzirom da je to po obradi prakticno nov motor.

        dodatno merenje pokazuje 13 bara, pri kojim uslovima ?

        imas li mogucnost da umesto svecice, usrafis neko crevo i to povezes na kompresor.

        po zvuku ces brzo cuti, gde pusta mada bez podataka koliko je to.

        ako pusta na ventilima cuces na usisu odnosno auspuhu...


        pominjano je da se cuju detonacije u izduvu kada se oduzme gas.

        to je tipicna pojava kada ne zaptiva dobro motor, lici na izduvni ventil da nije ok (ili dihtung izduvne grane, izduv negde).

        uzrok moze biti i jako siromasna smesa.

        kada se menjaju odnosi u glavi, mora da se menja i sistem napajanja gorivom, znaci mora nanovo da se karburacija isprojektuje i prilagodi novom disanju motora.

        iz opisa radova, ne razumem da li je karburator prilagodjen radovima na glavi, ili je to zaboravljeno.


        vazduh i benzin uvek se podesavaju u paketu, inace nastaje problematicno sagorevanje (citati manje snage).
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • Pole
          CBC Senator XXL
          • 05.10.2006
          • 363
          • Plandiste,Juzni Banat,Vojvodina/-/-/-/ Garaza: osmaja :)

          #94
          [quote=M-power]
          Originally posted by "Dr Boca":zw5am94q

          Vratimo se na problematični Yugo...kako pre neki dan 9,5; 10,5 sad "iskoči" na 13? Mislim, drago mi je ako motor ima dobre pritiske, lakše-jeftinije će se napraviti da "ide", no šta je sad pravi podatak?

          Da li su oba merenje vršena istim instrumentom?
          Stvarno...daj da razjasnimo razlicite vrednosti u merenju.
          Da li je mereno istim aparatom? Da li je mereno na isti nacin?
          Da li se probalo opet meriti kada se vrati stari (spori) anlaser i da li se tada vrednosti opet vrate na niske 9-10
          Kolike su te vremenske razlike u verglanju kada cilindar ima odliv 3 bara? [/quote:zw5am94q]

          ja stvarno ne znam sto mi se kum ne javlja sigurno ga kuma pritisla

          niste dobro razumeli
          manju kompresuju je pokazivao sa sporim anlaserom zato sto nije uopste mogao ni das vrti ustvari nije on spor nego je sjeban i nije mogao ni da okrene "stenje"

          tj.okrene dva puta i to je to ,nije mogao ni da nagura kako treba :x

          zato je uzeo ispravni ( nebitno sto je brzi ) da moze da zavergla kako treba i onda mu je ustvari i pokazao pravu vrednost kompresije

          inace mereno je istim aparatom

          neko je spomenuo neki tim s nase strane tu smo samo mi obicni smrtnici: kum, ja i njegov tata i velika podrska s vase strane

          a lepo sam mu rekao da ubaci 1.6 i nece da me slusa al kad je situacija vec ovakva daj da resimo to
          zasto krava nosi zvonce...?...?...?
          pa zato sto joj ne radi sirena :) :) :)

          Comment

          • Pole
            CBC Senator XXL
            • 05.10.2006
            • 363
            • Plandiste,Juzni Banat,Vojvodina/-/-/-/ Garaza: osmaja :)

            #95
            Originally posted by sw.brick
            kada se menjaju odnosi u glavi, mora da se menja i sistem napajanja gorivom, znaci mora nanovo da se karburacija isprojektuje i prilagodi novom disanju motora.

            iz opisa radova, ne razumem da li je karburator prilagodjen radovima na glavi, ili je to zaboravljeno.


            vazduh i benzin uvek se podesavaju u paketu, inace nastaje problematicno sagorevanje (citati manje snage).
            mislim da to nije odradjeno jel tu se islo ono laichki daj da odradimo glavu i sve smo uradili i dobili smo ali tek se sad shvata da to nije tako jednostavno i jos ako se uz to podkrade i neka greska eto velikog sr.nja
            zasto krava nosi zvonce...?...?...?
            pa zato sto joj ne radi sirena :) :) :)

            Comment

            • Boki Ar
              CBC Senator XXL
              • 11.11.2004
              • 2827
              • Aranđelovac
              • Vektra

              #96
              Drago mi je da je tema "oživela". Naučili smo ponešto o testu (ne)propusnosti karika.
              Uz sw.brick-ove predloge i nove informacije od Pole-ta, imamo i nove pokazatelje.
              Taj motor je u stvari perfektan, ako je palio sa anlaserom koji, praktično, ne može da vrti.
              Nedostaju mu neke sitnice u periferiji...Dakle, ostavljamo komresiju, klipove, karike, ventile (predpostavljam da su zazori korektni) "na stranu". Nemojte samo da neko sutra kaže da su pritisci 8...

              Potrebne su dodatne informacije o načinu zupčenja, karburatoru, paljenju, izduvu...
              Kad se glava "spusti", tako faza "beži", šta je uradjeno po tom pitanju?

              Comment

              • Valent Vudriga
                CBC Senator XXL
                • 02.04.2005
                • 2778
                • USA

                #97
                Za sada se sumnja na podesenost zubcastog remena, omjer goriva i zraka, kut paljenja iskre i kompresiju.
                Citat s prve stranice.

                Comment

                • Boki Ar
                  CBC Senator XXL
                  • 11.11.2004
                  • 2827
                  • Aranđelovac
                  • Vektra

                  #98
                  Ok, ovde se sumnjalo na sve..uključujući kompresiju, onda smo otišli stranputicom, zbog lošeg podatka o kompresiji...Ispravljmo to i polazimo dalje..

                  Može?

                  Comment

                  • sixs76
                    CBC Član
                    • 10.11.2007
                    • 16
                    • garaza.yugo1.3

                    #99
                    evo me napokon.kao sto je kum i naveo pritisak je meren istim instrumentom dva puta bez sipanja ulja u cilindre i dobili smo iste rezultate svi su oko 13.mereno je na hladno i sa otvorenim leptirovima.[/Potebne su dodatne informacije o načinu zupčenja, karburatoru, paljenju, izduvu...
                    Kad se glava "spusti", tako faza "beži", šta je uradjeno po tom pitanju? [kada sam dobio glavu od majstora nije nista rekao da bi trebao da pomeram fazu posto je glava spustena,.mi smo motor ufazirali po starim reperima samim tim i paljenje je podeseno po starim reperima tj. fabrickim.karburator isto nije diran.a izduv od keca odnosno sa duzom duplom cevkom.[/

                    Comment

                    • Boki Ar
                      CBC Senator XXL
                      • 11.11.2004
                      • 2827
                      • Aranđelovac
                      • Vektra

                      U redu je...Fazu ne treba da pomeraš, cilj je da ostane što bliže zadatim 12/52 - 52/12 uglovima.
                      Kada postaviš remenicu bregaste na reper, da li je bregasta u tom momentu tačno na "vagi". To je najlakše proveriti. Pošto je glava niža, kad dovedeš "prvi na vagu", videćeš da reper više nije na svom mestu. Ovo odsupanje obično biva "pola zuba" i onda imaš problem kuda pomeriti, napred ili nazad.
                      Ovo se najlakše leči "faznom" remenicom, koja je podesiva. Može i sa jednim priručnim alatićem kojim beležiš novi reper i bušiš u remenici novu rupu za "trn". Ne preporučujem ti "šlicovanje" postojeće rupe.

                      Comment

                      • sixs76
                        CBC Član
                        • 10.11.2007
                        • 16
                        • garaza.yugo1.3

                        u pravu si sto se tice glave reper je na pola zuba i imali smo nedoumicu gde sa njim.gde da nabavim stelujucu remenicu i li "prirucni alatic"

                        Comment

                        • Boki Ar
                          CBC Senator XXL
                          • 11.11.2004
                          • 2827
                          • Aranđelovac
                          • Vektra

                          E, da..zbog toga se i stavlja pomična remenica ili se buši nova rupa u staroj. Pomična (fazna) remenica najlakše se pravi od dve standardne, mada je uspešno bilo i kad se uradi od jedne, ko ima strpljenja da to pažljivo "izvadi".

                          Znači, treba ti dobar strugar, glodač ili da se zovu prijatelji iz KG-a... , tamo je napravljeno mnogo toga...
                          "Kragujevačka škola frizure" Yuga, dokazano je najjača...

                          Comment

                          • Pole
                            CBC Senator XXL
                            • 05.10.2006
                            • 363
                            • Plandiste,Juzni Banat,Vojvodina/-/-/-/ Garaza: osmaja :)

                            ma kume busilica je zakon

                            odradicemo je mi ,ima da bude ko laserom uradjena

                            bice rupa ko da je uvek tu i bila

                            izbusicemo desetak rupa pa ce u jednu da pasuje a taman i olaksamo remenicu
                            zasto krava nosi zvonce...?...?...?
                            pa zato sto joj ne radi sirena :) :) :)

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              ok, kompresija je vrlo dobra na hladno.
                              jedna verovatnoca problema manje.

                              sada ostaje da se uradi faziranje bregaste kako treba.
                              pa cemo sledeci korak.

                              kompresija, varnica, goriva smesa- 3 bitna elementa za maximiranje efekta motora.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • Valent Vudriga
                                CBC Senator XXL
                                • 02.04.2005
                                • 2778
                                • USA

                                Dali vi decki imate manometar za vakum?

                                Comment

                                Working...
                                X