F1 2014

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Rosberg: Ove sezone ocekujemo puno pobeda


    Vozač Mercedesa očekuje puno uspeha u narednoj sezoni.



    Bernie Ecclestone označio je Mercedes kao ranog favorita za osvajanje titule u novoj sezoni i veruje da se Nico Rosberg može okititi titulom šampiona.
    "Ovo je normalna izjava. Trenutno smo u dobroj formi i nadam se da naredne sezone možemo da imamo puno uspeha." kazao je Rosberg.

    On je dodao da su svi u timu puni samopouzdanja posle prvog testa u Herezu.

    "Prvi test je dobro prošao. Svi smo odardili dobar posao. Bolid je bio pouzdan od samog početka ali ne mogu vam reći gde se sada mi nalazimo u odnosu na konkurenciju. Još je rano za takve procene, ali važno nam je da je pouzdanost bolida na visokom nivou. Iz svakog kruga samo dosta naučili. Red Bull je bio u velikim problemima, ali siguran sam da će oni to rešiti na najbolji način.".

    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Ferrari napravio sistem za manju potrosnju goriva?


      Izgleda da je italijanski tim napravio sistem na svom agregatu za koji se veruje da troši manje goriva od konkurencije.



      Prošle nedelje dosta se pisalo kako je Ferrari najbolje dizajnirao rashladni sistem na svom bolidu koji nije previše uticao na aerodinamiku. Sada La Gazzetta dello Sport prenosi kako je Ferrari napravio još jednu inovaciju.
      Veruje se da Ferrarijev motor ima sistem koji kontroliše direktno ubrizgavanje goriva, koji održava nisku temperaturu pogonske jedinice. To znači da je protok goriva u jednom trenutku ka motoru prekinut i da se svećica na motoru nije zapalila.

      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Pirelli: Ocekujemo bolje rezultate u Bahreinu


        Italijanski proizvođač puno očekuje od narednog testa u Bahreinu.



        Sve timove pa i Pirelli na stazi Sakir očekuju veoma topli uslovi, što može da da lep kontrast u perforamnsama guma u odnosu na test u Herezu. Staza u Bahreinu je dosta zahteva kako za vozače tako i za bolide.

        "Prvi test u Herezu bio je više posvećen timovima, kako bi mogli da se što bolje upoznaju sa tehničkim promenama. I pored toga, vremenski uslovi na jugu Španije nisu bili reprezentativni pa tako da smo bili mnogo oprezniji sa izborom pneumatika. Na stazi Sakir očekujemo mnogo više akcije, što bi nama i timovima puno značilo." kazao je Paul Hembery.

        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Petrobras i Williams ponovo zajedno


          Saradnja između ova dva klijenata počeće tek od 2015. godine.



          Brazilski gigant i ovaj braitanski tim u obnovu svoje saradnje krenuće tek od 2015. godine a Williams će ove sezone svoj Mercedesov motor hraniti preporučenim Petronasovim gorivom.

          Williams i Petrobras su u zajedničko pertnerstvo krenuli davne 1998. godine koje je trajalo punih 11 godina. Tim je posle kraja njihove saradnje nekoliko puta promenio svoje dobavljače agregata ali je odlučio da se ponovo vrati starom Partneru. Bez obzira na to što Williams u ovoj sezoni neće koristiti Petrobrasove usluge, logo brazilske firme naćiće se na novom bolidu.

          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Lowe: Hamilton moze da se izbori sa sa ogranicenjem potrosnje goriva


            Jedan od vodećih ljudi u Mercedesu veruje da će Lewis Hamilton moći da se izbori sa pravilom ograničenje potrošnje goriva.



            Lewis Hamilton je u svojoj karijeri poznat kao vozač koji uvek vozi na limitu, pa su tako u njegovom slučaju najviše ispaštale gume i potrošnja goriva. Ipak ove sezone potrošnja goriva je ograničena na 100 kg, što može da bude važan elemenat pri odabiru taktike i načina vožnje.

            Zbog ovog pravila na udaru analitičara bio je Lewis Hamilton, ali u njegovu stranu stao je Paddy Lowe.
            "Ograničenje potrošnje goriva biće jedan od važnih faktora u narednoj sezoni ali neće biti presudan. I prošle sezone videli smo da su neki vozači morali da malo uspore ritam kako bi imali goriva do kraja trke, ali to sa Lewisom nikada nije bio slučaj. Naredna sezona biće jedna od mnogih gde ćemo morati da pazimo na potrošnju gume i goriva." kazao je Lowe.

            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Testiranje 2014. Bahrein: Dan 1-19.02.2014.


              Karavan Formule 1 seli se na svoj druge test u Bahreinu.



              Vozačke postave za prvi dan testa:



              Red Bull: Sebastian Vettel
              Mercedes: Lewis Hamilton
              Ferrari: Fernando Alonso
              Lotus: Roman Grosjean
              McLaren: Kevin Magnussen
              Force India: Nico Hülkenberg
              Sauber: Adrian Sutil
              Toro Rosso: Daniil Kvyat
              Williams: ?
              Marussia: Jules Bianchi
              Caterham: Robin Frijns


              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Lotus javno predstavio E22


                Lotus danas u Bahreinu po prvi put javno testira svoj bolid za 2014.



                Ekipa je odlučila da propusti prvi test u Herezu pošto im je bilo neophodno dodatno vreme za pripremu.
                Bivši vozač Williamsa Pastor Maldonado je kompletirao 100 kilometara tokom snimanja materijala za sponzore u Herezu tokom prošle nedelje, dok će danas za volanom biti Romain Grosjean.

                Ekipa iz Enstona je tokom zime izgubila Kimija Raikkonena koji je otišao u Ferrari i Erica Boulliera koji je prešao u McLaren.

                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Magnussen najbrzi tokom prepodneva u Bahreinu


                  Mladi Danac je imao najbolje vreme u svom McLarenu dok je Red Bull nastavio da se muči sa Renaultovim motorom.



                  On je bio za dve desetinke brži od Hamiltona koji je držao prvu poziciju tokom prvih par sati sesije, dok je na trećoj poziciji Nico Hulkenberg u Force Indiji.

                  Lotus je danas i zvanično prvi put vozio novi bolid E22, a Grosjean je trenutno poslednji i kompletirao je sedam krugova. Robin Frijns u Caterhamu zauzima predzadnje šesto mesto i on je od svih ekipa sa Renaultovim motorima prešao najviše krugova (26).
                  Ostali Renaultovi timovi su nastavili da se muče sa motorima. Toro Rosso je imao curenje ulja, dok je Red Bullova garaža zatvorena i tamo se radi punom parom kako bi se bolid po prvi put danas izvezao na stazu.
                  Fernando Alonso je prvi danas izazvao prekid sesije, ali je problem i ovoga puta kao i u Herezu bio prouzrokovan lošim senzorom koji se zapalio. Španac se ubrzo vratio na stazu i trenutno drži četvrto vreme ispred Adriana Sutila u Sauberu.
                  Felipe Massa u Williamsu i Julles Bianchi u Marussiji su vozili samo nekoliko instalacionih tokom prvog dela sesije čiji je početak kasnio pola sata zbog nedeovoljnog broja redara na stazi.

                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Hulkenberg najbrzi na prvom danu testa u Bahreinu


                    Prva tri od četiri mesta su opet zauzeli bolidi koji su imali Mercedesove agregate.



                    Nico Hulkenberg danas je izvezao 78 krugova i bio jedini vozač koji je postavio vreme ispod 1m37s. On je stazu Sakir prošao za 1m36.880s na mekim gumama, što je bilo kompetativno vreme u odnosu na Vettelov krug u trci prošle godine na sitoj stazi.

                    Fernando Alonso je uspeo da zauzme drugo mesto a na početku sesije imao je problema sa senzorom, gde mu se tom prilikom pojavio dim iz bolida. Lewis Hamilton bio je trći a Kevin Magnussen bio je odmah iza njega.
                    Red Bull je idalje imao problema sa bolidom. Sebastian Vettel postavio je peto najbrže vreme ali mu se bolid omah pokvario, tako da je za ceo dan zabeležio 14 krugova. Romain Grosjean je danas imao tu čast da predstavi novi Lotus, ali je ovaj bolid na kraju uspisao 8 krugova.
                    I pored okretanja na prvoj krivini, Adrian Sutil je danas najviše radio na stazi gde je prešao 82 krugova a vredan je bio i Robin Frijns sa 68. Toro Rosso je idalje bio u velikim problemima, gde se Daniel Kvyat gotvo jedva pojavio na stazi. Williams je tokom jutra imao problema sa pumpom za gorivo, dok se Marussija "zabavljala" sa takozvanim prooblemom oko "IT Konfiguracije".




                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Robin Frijns zadovoljan nakon danasnjeg dana


                      Caterham je danas u Bahreinu napravio solidan napredak i oni su ujedno tokom celog dana vozili više krugova nego svi ostali Renaultovi timovi zajedno.



                      „Danas smo definitivno obavili dobar posao sa 68 izveženih krugova što je više od svih ostalih timova koje snabdeva Renault. Još uvek je rano reći koliko smo brzi pošto još uvek ne izvlačimo maksimalne performanse, ali ukupan osećaj je dobar. Na početku nije bilo dovoljno prijanjanja na zadnjem delu, ali su mehaničari napravili određene promene koje su poboljšale situaciju. Pogotovo se situacija popravila sa medijum gumom i mogli smo bez problema da pritiskamo što nije bio slučaj jutros. Zadovoljan sam onime što smo danas uradili. U ekipi su svi svesni na čemu treba da se radi i jedva čekam nastavak testiranja“, rekao je Frijns.

                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Vettel: Necemo moci da brzo resimo problem


                        Sebastian Vettel je potpuno svestan da su Red Bullovi problemi veliki i dodaje da ih je nemoguće brzo rešiti.


                        „Nije lako pronaći rešenje za kratak period vremena, ali mislim da smo razumeli problem. Mislim da su nedostaci iz Hereza otklonjeni pošto smo tada imali problema sa pregrevanjem. Danas je tokom nekoliko krugova koje smo vozili delovalo da je to rešeno, međutim onda su se pojavili drugi problemi. Ima dosta posla i pred Red Bullom i pred Renaultom. Ali glupo je sada razdvajati probleme. Mi smo tim i bili smo jako uspešni zajedno tokom prethodnih godina. Nismo želeli ovakav početak testiranja, ali imamo dobre ljude u timu i nadam se da će problemi biti rešeni. Trenutno je situacija takva kakva je i nismo zadovoljni. Ne mogu da ocenim brzinu bolida pošto do sada nismo uspeli da vozimo ozbiljnije krugove“, rekao je Vettel.



                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Mercedes: Za sada sve funkcionise onako kako smo ocekivali


                          Mercedes je nastavio svoje predsezonsko testirnje sa uspešnim prvim danom u Bahreinu.



                          Bilo je jako impresivno to što smo započeli ovaj test sa dosta izveženih krugova, a i pouzdanost je bila na nivou. Mislim da možemo biti ponosni na ono što smo uradili.
                          Danas je ponovo bio dobar dan. Jedino smo imali mali problem sa kočnicama, ali nas to nije mnogo omelo. Ne ciljamo da budemo na samom vrhu u poretku pošto je sada glavna briga pouzdanost. Ipak, možemo biti zadovoljni svojom pozicijom na polovini predsezonskih testiranja i za sada sve teče po planu“, izjavio je Hamilton.

                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Bahrein 1. dan: Izjave timova


                            Reakcija vozača nakon prvog dana testa u Bahreinu


                            Robin Frijns: „Očigledno je da smo napredovali od Jereza i završili smo dan sa 68 odveženih krugova, što je mnogo više od ostalih Renaultovih timova, i mislim da svi možemo da budemo zadovoljni sa početkom ovog testa. Meni je isuviše rano da kažem koliko je auto zapravo brz, jer još uvek nismo ni blizu našim top performansama, ali sve u svemu je ok. Nisam imao puno prijanjanja na zadnjem delu ali smo odradili par promena aero balansa i do kraja sesije je sve došlo na svoje mesto, posebno na medium gumama koje sam vozio popodne. Nivo prijanjanja na tim gumama je bio mnogo bolji i stvarno sam mogao da forsiram na tom setu. Ovo je moj poslednji dan pre početka sezone i ja sam srećan što sam završio ovoliku kilometražu. Uživam u tome što sam deo ovog tima, oni znaju šta im je potrebno da bi napredovali na gridu, i lepo je biti deo toga.“

                            Lewis Hamilton:"U Jerezu smo se fokusirali na kilometražu, i nismo marili za performnase, ali to će se promeniti ovde u Bahreinu kako test bude odmicao. Danas je ponovo bio dan za pouzdanost, i sve je prošlo kako treba, to je dobra stvar. Uvek želite da vam se problemi dešabaju u predsezoni, a ne kad krenete da skupljate bodove. Danas smo imali nekakvih problema sa kočnicama, ali sve će biti sredjenjeno do sutra. Trenutno je veoma teško reći gde se nalazimo u performansama, ali u pogledu predjenih kilometara, na samom smo vrhu. Svi timovi će polako početi da svoj fokus prebacuju na performanse kako test bude odmicao, i to nam može dati bolji uvid u naše performanse. Ne znam zašto Red Bull ponovo nije mnogo vozio, ali ne želim da se mešam u druge timove. Samo mogu da kažem da smo zadovoljni sa trenutnim stanjem našeg tima".

                            Fernando Alonso:"Odlično je vratiti se u bolid, pogotovo na stazi koja se koristi u kalendaru, jer dobijate mnogo bolji osećaj šta vas očekuje u sezoni. Takodje, za razliku od Jereza, ovde imamo vremenske uslove koje bi mogle biti na većini trka, tako da je mnogo realnije testirati nove motore nego u Jerezu, gde je temperatura bila daleko niža. Mi smo sada u fazi kada otkrivamo nešto novo u svakom odveženom krugu, a takodje i svaki put kad izadjemo na stazu nešto novo naučimo. Za sve timove, put do Melbouran je još uvek dug, pa tako i za nas, ali imamo dovoljno vremena da se pripremimo za Australiju, a za sad nismo naišli na ozbiljnije probeleme".

                            Felipe Massa:"Bio je ovo težak dan. Bilo je frustrirajuće i za mene i za ceo tim jer smo svi želeli da vidimo dosta odveženih krugova danas. Znamo d aje najbitnije napraviti mnogo krugova i preći što više kilometara, tako da se nadamo tome sutra, i da nećemo imati problema do kraja nedelje".

                            Adrian Suttil:"Bio je ovo produktivan da i odlično vreme za vožnju u Bahreinu. Temperature u Bahreinu su veoma konstante i daleko bolje od Evrope trenutno. Odvezli smo danas 82 kruga i dosta opteretili motor, ali nismo imali problema. Bolid je sve bolji i bolji, ali ima još mnogo stvari da uradimo kako bi ga doveli na željeni nivo. I dalje imao problema sa kočnicama i sa fleksibilnošću motora, ali i na tim poljima pravimo veliki napredak. Odlično je što smo danas imali najbolji dan od početka testiranja ove godine, i posle današnjeg dana imam više poverenja u bolid. Takodje, u pogledu aerodinamike, bolid je sada mnogo bolji i lakši za vožnju, a ima i više prijanjanja".

                            Nico Hulkenberg:"Veoma pozitivan i zadovoljavajući dan. 79 krugova je odličan početak drugog testa i sada možemo polako da se koncentrišemo na performanse. Aero provere tokom jutra su prošle bez problema, sa konstantnim brzinama dobili smo gomilu korisnih podataka. Tokom popodneva ocenjivali smo medium i soft gume i prolazili kroz nekoliko setupova bolida - menjajući visinu bolida i pomerajući njegov balans. Dan smo završili sa nekoliko dugih stintova na ssoft gumama".

                            Sebastian Vettel:"Naravno, očigledno je da nismo zadovoljni sa trenutnim stanjem, i predstoji nam dug put do prve trke. Inicijalni osećaj od bolida je OK, ali nam treba mnogo kilometara za volanom. Brzog rešenja nema za trenutne probleme, ali mislim da razumemo probleme koje imamo. Sredili smo probleme iz Jereza, i danas smo uspeli da odvezemo nekoliko krugova. Medjutim, kako to obično bude, kada rešite jedan problem drugi automatski iskoči., i to se upravo desilo danas. To su testiranja. Znali smo da će biti ogroman izazov napraviti sve i sklopiti na vreme za ovu godinu. Sigurno da nismo hteli da se nadjemo u ovakvoj situaciji, ali šta je tuje, i sada radimo na rešavanju tih problema".


                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Vetar i pescane oluje se ocekuju u Bahreinu


                              “Neka posebno brza vremena se ne mogu očekivati prvog dana, jer će površina staze biti prljava”


                              Tipične temperature i klimatski uslovi tokom februara i marta su uglavnom umereni i idilični, ali peščane oluje su česte i vrlo je moguće da će uticati na ovonedeljno testiranje.

                              Zadnjih nekoliko dana u regionu - od Dubaija na jugu do Kuwaita na severu i Bahreina u sredini - duvaju jaki vetrovi, pojavljuju se oluje prašine, čak i kiša.

                              Zbog toga F1 timovi očekuju veoma ‘zelenu’ stazu, pogoršanu peskom nanesenim na površinu. To će se svakako negativno odraziti na vremena po krugu, posebno u ranim fazama.

                              Ferrari je objasnio na svom sajtu: “Staza se nalazi na rubu pustinje, temperature su idealne za testiranje, trenutno ko 20 stepeni. Manje prijatan je vetar koji danas (utorak) jako duva, i nanosi malo peska na stazu. Neka posebno brza vremena se ne mogu očekivati prvog dana, jer će površina biti prljava.”

                              Prošle godine, na kraju prvog treninga pred VN Bahreina, Felipe Massa je završio sesiju kao najbrži, sa vremenom od 1:34.487 po ‘zelenoj’ stazi. Ali tokom kvalifikacija narednog dana, Nico Rosberg je postavio vreme od 1:32.330.

                              U Jerezu prošlog meseca, automobili sa V6 motora su bili pet sekundi sporiji nego njihovi prethodnici sa V8 motorima godinu dana ranije. Zato se očekuje da će vremena po krugu tokom testiranja, u idealnim uslovima na stazi u Bahreinu, biti u zoni od 97 do 100 sekundi.

                              Ipak, malo je verovatno da će nekolicina vozača voziti ispod 1:40, što je slično vremenu koje imaju GP2 bolidi na istoj stazi.

                              U Februaru 2009. godine, tokom testa u Bahreinu jak vetar i povremene peščane oluje primorale su zvaničnike da otkažu test dan.


                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Kamera nije kriva


                                Kamera nije kriva za povrede Michaela Schumachera


                                Nemački Die Welt tvrdi da kamera, koja se nalazila na vrhu Schumacherove kacige, nije kriva za povrede koje je on zadobio prilikom pada i udarca glavom o kamen.

                                Dosadašnji izveštaji su tvrdili da je kamera uticala na konstrukciju kacige i da je imala „čekić-efekat“ prilikom pada i udarca o kamen, i da je zbog nje kaciga pukla na nekoliko delova.

                                Izvor iz laboratorije Critt kaže: „Da se nalazila na pogrešnom uglu, kamera je mogla da dovede do tog efekta i pucanja kacige“.

                                Proizvodjač kacige, Uvex, kaže da kamera može da ima i „zaštitnu ulogu“ prilikom odredjenog udarca.

                                Ali, izveštaj u Die Weltu tvrdi da francuski istražitelji, koji su već utvrdili da niko nije kriv za Schumacherovu nesreću, negiraju bilo kakav uticaj kamere na udarac i povrede koje su tom prilikom nastale.

                                To je zbog toga „što je Schumacher udario desnom stranom glave o kamen, a kamera je montirana na samom vrhu centra kacige i prilikom udarca je ostala netaknuta.“

                                „Na ovaj način, ni video snimak nije bio oštećen, a memorijska kartica je mogla kompletno da bude ispitana“, navodi se u izveštaju.


                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X