F1 2015

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Mercedesove inovacije na zadnjem delu bolida


    U Šangaju smo mogli videti dve značajne, za upućene očigledne, razlike na zadnjem delu Mercedesovog bolida, što znači da ovaj tim konstantno uvodi inovacije na svoj bolid


    Mercedes je predstavio mnoštvo apdejta na telu bolida, uoči Kineskog GP. Neki od njih su odgovor Ferrariju i njihovoj odličnoj formi u zadnje vreme, dok su ostali deo redovne nadogradnje nemačkog bolida.
    Tim je učinio mnogo posla na zadnjoj strani bolida, uključujuci i uvođenje novog zadnjeg krila sa top zatvaračem, sve u cilju što boljeg smanjenja tzv "drag" efekta.
    Dizajn krila je jako sličan onom sa Spa iz 2014.a odlika je zaobljenost rubova krila, što rezultuje boljom kontrolom protoka vazduha preko samog krila i samim tim i boljim uravnoteženjem pritiska na zadnjem delu bolida.
    Sa ovakvim oblikom ruba krila, menja se oblik samog vazduha koji prelazi preko ove površi.
    Druga inovacija je revizija sistema za hlađenje, takođe na zadnjem kraju automobila. Tim je smanjio donji izlaz, koji je u prvobitnom obliku imao flat gornju sekciju, a to opet uzrokuje bolje oblikovanje struje vazduha koja prolazi kroz krilo,i sa time i optimalizuje hlađenje i uz to utiče i na gore pomenuti drag efekat. To sigurno ima veze sa trkom koja dolazi,Bahreinom i vjeruje se da će specifikacija bolida biti kao ona u Maleziji, da bi se sa ovim nadogradnjama dodatno obezbedili od pregrejavanja. Posle toga, Mercedes se ponovo vraća na specifikaciju iz Kine, koju će pripremati i za Evropsku turneju.




    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Kimi bi mogao ostati u Ferrariju i 2016


      Tim iz Maranella, po pouzdanim izvorima, preispituje mogućnosti ostanka ovog vozača u timu


      Raikkonen je na putu da osigura ostanak u Ferrariju i posle 2015. Kad je došao iz Lotusa, na kraju 2013, on je potpisao ugovor na dve godine.
      Prošle sezone, imao je mnogo problema sa nekonkurentnim bolidom, ali ove, razlika je ogromna.
      Šef tima Maurizio Arrivabene kaže:
      "Nisam mogao poželeti bolji vozački par od ove dvojice vozača."
      Smatra se da Kimijev ugovor ima klauzulu produženja i za 2016 godinu, a da tu opciju može aktivirati Ferrari.
      Po pisanju Scuderiinog blogiste i insajdera, Leo Turrinija,koji je inače jako upućen u dešavanja u timu,baš se to trenutno dešava u Maranellu.Razmatraju se opcije za Kimijevo produženje angažmana.
      F1 izvještač SKY ITALIA saopštila je istu vest, sa definicijom da ce konačna odluka biti donesena na osnovu narednih nekoliko trka.



      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Dve DRS zone u Bahreinu i ove godine


        Oba pravca na stazi Sakir predviđena su za korišćenje ovog sistema.



        Prva zona nalaziće se na takozvanom "zadnjem" pravcu koji se prostire od krivine 10. do 11. krivine a detekcija će se vršiti nešto pre 9. zavoja. Druga zona smeštena je na startno-ciljnom pravcu, a provera vozača za njeno korišćenje obavljaće se nešto ispred 14. krivine.



        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Kolles: Bianchi je potpisao ugovor sa Sauberom u Suzuki


          Jules Bianchi možda bi vozio za švajcarski tim u ovoj godini da nažalost nije doživeo tešku nesreću na VN Japana.



          Po izjavi bivšeg šefa HRT tima Colina Kollesa, Bianchi je imao potpisan ugovor sa Sauberom u Suzuki a timski kolega trebao bi da mu bude Giedo van der Garde. Zbog toga je i Holanđanin tužio tim na početku ove godine.

          Kolles tvrdi da Sauber nije imao tri potpisana ugovora sa vozačima, već da ih je bilo šest: "Nije bilo samo tri ugovora, već šest."

          Pored njih, važeće potpise sa timom imali su i trenutni vozači Felipe Nasr i Marcus Ericsson kao i bivši Esteban Gutierrez i Adrian Sutil.
          "Ugovor sa Bianchijem parafiran je na dan trke u podne." kazao je Kolles i dodao da bi taj dogovor oprostio neke dugove Saubera prema Ferrariju. "Tim se finansijski dosta mučio ali ja ne mogu da razumem Monishino ponašanje. Vi ne možete da prodate trkačko mesto, skupite novac i šest meseci kasnije date ga nekom drugom."

          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Renault za šest nedelja rešava problem sa klipovima


            Red Bull i Toro Rosso moraće još malo da čekaju da francuski proizvođač ispravi svoje greške.



            Renault je uspeo da u veoma kratkom roku pronađe uzroke koje su izazvale defekt motora na bolidima Toro Rossa i Red Bulla, ali izgleda da se brzo rešenje za njih neće pronaći. Cyril Abiteboul nadao se da ovaj kvar može biti rešen do VN Bahreina ali izgleda da to neće biti slučaj.

            Canal Plus navodi da će francuskom proizvođaču biti potrebno bar šest nedelja kako bi uspeo da reši probleme sa klipovima. Zbog toga šef Renaulta kaže da on i tim moraju što pametnije da iskoriste preostale tokene.

            "Tehnologiju motora ne možete da tako lako promenite preko noći posle loše trke. Mi već imamo plan kako da iskoristimo tokene u ovoj godini, ali sada moramo da preispitamo situaciju kako bi postigli najbolje rezultate." dodao je Abiteboul.

            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Boki Ar
              CBC Senator XXL
              • 11.11.2004
              • 2827
              • Aranđelovac
              • Vektra

              Na današnji dan, tako nekao... Ovo je, kažu, najbolji prvi krug u F1, ikada. Ne treba pogađati ko je to učinio.

              Link

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Raikkonenu pripao prvi trening u Bahreinu


                Vozači Ferrarija su bili ubedljivo najbrži na prvoj sesiji.



                Već na samom startu sesije je došlo da manjeg incidenta u prvoj krivini kada se Buttonu motor od jednom ugasio, a Britanac se izvrteo. Intervencija redara nije dugo trajala, a malo nakon toga smo i videli prvi brzi krug dana koji je pripao Rosbergu. Nemac je vozio 1m40.077s, a na stazi mu se pridružio i timski kolega Hamilton, koji ga ipak u tim trenucima nije ugrožavao.

                Marcus Ericsson je potom prvi postavio vreme ispod 1m40s, ali ga je ubrzo nadmašio Bottas koji je vozio 1m39.206s.
                Sebastian Vettel je u svom prvom brzom krugu nadmašio Bottasa za svega četiri hiljaditinke, a onda je Raikkonen zabeležio još bolje vreme od 1m38.917s. Vettel je nakon toga prijavio probleme sa snagom motora i vratio se u boks, dok se na stazi situacija primirila.
                Sergio Perez je potom sredinom sesije vozio 1m38.793s za prvo mesto, dok je Hulkenberg razdvojio Ferrarije trećim vremenom. Staza se polako čistila od peska pa su i vremena polako padala. Verstappen je prvo došao do najboljeg vremena od 1m38.504, a sledio ga je Alonso sa desetinkom zaostatka.
                Mercedesi su se za to vreme uglavnom fokusirali na duže stintove i nisu jurili vremena. Red Bull je sa druge strane pojačao tempo u zadnjih pola sata pa su se Ricciardo i Kvyat probili na prvu i četvrtu poziciju.
                Dvadesetak minuta pre kraja se na prvo mesto vratio Bottas i njegovo vreme je bilo aktuelno sve do samog finiša kada su se oba Ferrarija vratila na stazu i probila na vrh. Raikkonen je bio najbrži sa vremenom 1m37.827s, dok je Vettel zaostajao dve desetinke. Bottas je na kraju ostao treći, dok su iza njega redom bili Sainz, Ricciardo, Verstappen, Alonso, Nasr, Kvyat i Massa.



                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • expendable
                  CBC Senator XXL
                  • 04.11.2009
                  • 3662
                  • Bor

                  Originally posted by Boki Ar View Post
                  Na današnji dan, tako nekao... Ovo je, kažu, najbolji prvi krug u F1, ikada. Ne treba pogađati ko je to učinio.

                  Link
                  Sličan krug (možda najbolji prvi na suvom) iste te godine, isti (legendarni) Sena u Kanadi, sećam se kao juče da je bilo, sa 8. na 4. mesto i u drugom krugu prelazi na 3. sa jedva konkurentnim bolidom (kao Ferari prošle godine) ...
                  Te godine je Sena RAZVALIO (verovantno vozački najbolja sezona ... 5 pobeda nasuprot 7 Prosta sa klasom lošijim bolidom).
                  Sasvim sigurno su on i Mansel imali najveći herc za ovo takmičenje u novijoj istoriji ... (recimo od početka 80-tih, dokle mi doseže sećanje ...).

                  P.S.
                  Sada to samo ima (donekle) Hamilton i zbog njega mi je drago da je u prilici da pobeđuje (bilo bi zanimljivije ako bi morao i da se pomuči za to).
                  (i naravno, kao i uvek, neki od vozača koji nisu u prilici da osvajaju pobede i još manje titule)
                  Last edited by expendable; 17.04.2015, 21:45.
                  Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                  Comment

                  • Boki Ar
                    CBC Senator XXL
                    • 11.11.2004
                    • 2827
                    • Aranđelovac
                    • Vektra

                    Bravo, kolega, evo tog snimka:

                    Sećam se Žana Alezija, kad se pojavio. Bio je po našem ukusu, uletao hrabro u duele, nije respektovao velika imena... No, razvoj njegove karijere nije išao baš sjajno. Ipak ima jednu pobedu i 30-ak podijuma.

                    Comment

                    • expendable
                      CBC Senator XXL
                      • 04.11.2009
                      • 3662
                      • Bor

                      Hvala što si iskopao ovaj snimak!
                      Legenda.
                      Slažem se za Alezija, navijao sam za njega (veliki fajter) ali ga pobede nisu htele (jedva jednu, Kanada ako se dobro sećam).
                      Sigurno je mogao više ... baš za šampiona nisam 100% siguran ali za 10-tak pobeda je bio.

                      P.S.
                      verovatno i jedan od većih baksuza, slično Menselu, jedino što je Najdž bio rođen za šampiona, po meni najbrži uz Senu; naravno svaka časta Laudi (tad već na završetku karijere, malo veći fajter 70-tih, mada je on uvek vozio "glavom"), Prostu i Pikeu, koji su bili veliki šampioni ali manji fajteri ... teško je biti šampion i fajter (Sena, Mensel i tek donekle Šumi (prvi deo karijere i prve dve titule, tj. možda samo ona 1995.) i Mika (Hakinen), zato Hamilton zaslužuje obe titule (do sada) ... Jednostavno ići "na (i preko) ivicu(e)", svaku trku, svaki krug ... to je neponovljivo (nije korisno i u današnje vreme i neprihvatljivo).
                      Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                      Comment

                      • YUgisa
                        CBC Senator XXL
                        • 05.06.2008
                        • 793
                        • Subotica
                        • Yugo 1.1 EFI

                        Interesantno, moje misljenje je da ih bas i nije zavredio... Sve je super kad kontrolise okolinu, cim ne ide po planu, odmah panika... Nesto sto se moglo videti u Maleziji...
                        Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Rosberg preuzeo kontrolu na drugom treningu


                          Mercedesi su na drugoj sesiji bili oko pola sekunde ispred Ferrarija.



                          Prva vremena odmah na početku sesije su zabeležili vozači Williamsa i ona su se razlikovala za samo hiljaditinku. Ipak, njihovi krugovi od 1m38.5 nisu dugo bili najbolji pošto je Raikkonen ubrzo zabeležio krug od 1m37.5s. Malo nakon njega je Vettel preuzeo prvo mesto sa 1m37.0, a onda je Hamilton po prvi put danas došao na prvu poziciju sa krugom 1m36.795s. Vettel je kasnije prišao na desetinku Hamiltonu, a Rosberg je za to vreme postavio četvrto vreme.

                          Problemi za Buttona su se nastavili i na drugom treningu. Britanac je nakon samo petnaestak minuta morao da parkira McLaren na zadnjem pravcu i na taj način je izgubio priliku da nadoknadi izgubljeno vreme sa prve sesije u kojoj je vozio samo instalacioni krug pre problema sa baterijom. Alonso sa druge strane nije imao problema i njegov tempo na srednje tvrdoj gumi je bio sasvim dobar.
                          Kimi Raikkonen je bio prvi od vodećih koji je prešao na meke gume i uz nekoliko manjih grešaka je postavio vreme 1m35.512s. Finac je u sledećem krugu popravio svoje vreme na 1m35.174s, dok je Vettel uz veliku grešku u poslednjoj krivini bio desetinku iza njega.
                          Vozači Mercedesa su potom vozili svoje krugove na mekim gumama i novo najbolje vreme dana je postavio Rosberg i ono je iznosilo 1m34.647s. Hamilton je zaostao desetinku, ali je i on kao i Vettel i Raikkonen imao jednu ozbiljnu grešku u svom brzom krugu.
                          Iza Mercedesa i Ferrarija je situacija bila veoma zanimljiva između Williamsa, Saubera, Red Bulla i Lotusa, a najbliži Ferrariju je bio Bottas koji je zaostajao svega par hiljaditinki za Raikkonenom.
                          Nakon toga su usledili dugi stintovi i priprema za trku, a desetak minuta pre kraja je došlo do kontakta između Pereza i Vettela u krivini 1 zbog čega je na kratko istaknuta crvena zastava da bi se staza očistila. Konačan poredak na kraju sesije je bio Rosberg, Hamilton, Raikkonen, Vettel, Bottas, Ricciardo, Maldonado, Nasr, Kvyat i Massa.




                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Rosberga brine Ferrarijev trkački tempo


                            Nemac kaže da Mercedes ima jasnu prednost u kvalifikacijama, ali smatra da je situacija u trci potpuno drugačija.



                            Dan je bio dobar. Naravno, prvi trening je bio beskoristan pošto se trka vozi u potpuno drugačijim uslovima. Zato je večernja sesija bila od velike važnosti. Tempo je bio dobar, ali Ferrari nas brine. U kvalifikacijama imamo prednost, ali je njihov trkački tempo jako dobar. Već sada smo potpuno svesni da nas u nedelju čeka težak posao“, izjavio je Rosberg.

                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Vettel: Mogli smo bolje od ovoga


                              Nemac smatra da je Ferrari bliži Mercedesu nego što to govori zaostatak na drugom treningu.



                              Moj brzi krug nije bio savršen, ali i pored toga mislim da smo dobro odradili posao. Mercedes će svakako pojačati snagu motora za kvalifikacije, tako da što smo bliži, to bolje. Pobeda je uvek jedna od mogućnosti. Najvažnije je da se osećamo udobno u bolidu. Preko noći ćemo pokušati da popravimo neke stvari i nastavimo sa borbom“, izjavio je Vettel.


                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Ricciardo: Naš bolid je dobar na ovoj stazi


                                Australijanac očekuje da Red Bull bude nešto konkurentniji ovog vikenda.



                                „Bilo je u redu. Kao i prošle godine, bili smo konkurentniji u hladnijim uslovima. Nisam pogledao podatke iz dužih stintova, ali mislim da smo bili malo bolji u simulaciji kvalifikacija. Ipak, bolid je generalno dobar. Tu smo negde gde bi smo i trebali da budemo. Teško je davati neke konkretne procene na osnovu ova dva treninga. Degradacija je prilično visoka. Koristio sam doduše samo meku gumu, ali definitivno može da se oseti da su gume pod opterećenjem. Čekaju nas verovatno dva stopa, ali sve će zavisiti od zadnjih guma i njihove potrošnje.“, izjavio je Ricciardo.

                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X