Problematika pražnjenja akumulatora!!!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bossanac
    Banovan
    • 04.01.2015
    • 94
    • Tuzla, Bosna
    • Golf 6

    Originally posted by Franjo View Post

    čitam redom postove dr Miše na "onom" forumu Sve o akumulatorima (i mnogo vise od toga)
    vezan post za ovu problematiku

    pogotovo što se poklopila voltaža i sa mojom izmjerenom od 12,2 V i to poslije 3 dana mirovanja auta ! i na 0 stepeni

    i dr Miša je izričit da je takav aku ISPRAVAN !!!

    Evo I ja imam problem pa mi treba savet. U pitanju je punto classic 1.2 benzin sa ugradjenim plinom I problemom sa akumulatorom, magneti marelli 44Ah 250 A. Auto je star 4 godine I letos sam imao dva pada napona I jednom mi se iskjlucio servo u voznji. Kod tih slucajeva mi se resetovala kilometraza,parcijalna, sat I radio, a kod serva sam stao ugasio motor, sacekao par minuta I posle toga sve u redu.Citajuci forum posumnjao sa na akumulator, u ovlascenom servisu su mi nakon provere rekli da je akumulator neisprava I preporucili zamenu, jer je startna struja mala. Ja sam merio napon na akumulatoru posle 24h nekoriscenja istog I napon je 12,18V sto je ociti malo ,oko 40% .Da sam blize dosao bih u Suboticu, pa mi treba preporuka sta da radim, dali da odmah kupim novi aku ili da probam kod nekog majstora oporavak. Aku nikad nije vadjen iz kola samo redovno dopunjavan destilovanom vodom. Ako moze preporuka za nekog majstora iz Beograda ako je moguce, hvala unapred.
    Znaš... Postoje majstori i "majstori". Na tebi je da uočiš razliku izmedju njih.
    Ne znam u kom servisu su ti proveravali akumulator niti me zanima, ti što su proveravali dobijaju platu za to. Ali, mogu da kažem NA OSNOVU ONOG ŠTO SI TI IZNEO U TVOM PISMU da oni baš se nešto i ne razumeju u auto elektriku.
    Imam mnogo razloga za to što kažem.
    Zašto su ti rekli da je akumulator neispravan? Da li je u krakom spoju? Ja sa ove daleke distnace kažem da nije. Da li su proveravali punjenje alternatora? Velika sumnja mi se javila obzirom da je napon posle 24 sata mirovanja samo 12,18V. Da li su proveravali da li ima nekih parazitnih, "divljih" struja koja isprazne akumulator?
    I sad ono najjače "preporucili zamenu, jer je startna struja mala".
    Majstorski, nema šta. Kako su došli do tog zaključka? Merili su trenutnu startnu struju koju može da da akumulator tog trenutka kad si doterao auto u servis tako što su ga opteretili poloviniom stratne stuje u trajanju od 10 sekundi i napon nije pao ispod 9,6V?
    Tako se ispravno testira akumulator. Samo jedan od načina. Da li su merili gustinu elektrolita? Da li je bio ispod donje granice od 1,225 g/cm3?
    Kažu "mala strartna struja". Kažu majstori. Nemaju oni prijatelju moj veze s vezom. Neka mi oproste za ovako teške reči. Ali tako mu dodje. Nije mala struja. To je originalni Fijatov akumulator. Taj stavljaju u fabrici i u ovlaštenim servisima. Kako je onda mali za to vozilo?
    Nego, znam ja zašto su to oni rekli. E tu se ja razlikujem od "majstora". To što piše da je startna struja "samo" 250 ampera, to je njih dovelo u zabludu da ti kažu da je mala struja. Ne!!! Ne!!!
    Tih 250 ampera je po standardu koji je DIN (nemački), a oni su naučili da je struja akumulatora data u EN standardu (najčešći u Evropi i svetu). Odnos EN i DIN standarda je EN=0,6 x DIN. To mu dodje da je po EN standardu tvoj akumulator, ugrubo gledano, nekih 400 ampera što je VIŠE NEGO DOVOLJNO DA SE POKRENE TAKO MALI MOTOR, a uz to još je benzinski.
    Šta si mogao iz sveg ovog da zaključiš?
    Taj akumlator je tačno taj koji je potreban. Ne bi trebalo da učiš oca kako se prave deca, što kaže izreka, ne bi trebalo da sumnjaš u inženjera koji je projektovao ta kola da li je taj akumulator dovoljan.
    Nego, nadji ti dobrog, pravog električara. Ja NISAM auto električar. Očiglednoda mnogo više znam od nekih koji se tako izjašnjavaju. Znam ja oko auto elektrike i elektronike mnogo više od ovog ali me to , za sad ne zanima. Imam ja posla dovojno oko akumulatora i druge elektronike.
    Dakle, trebalo bi proveriti punjenje alternatora (naravno pod opterećenjem). Neću da pričam kako se to radi, pa ideš valjda kod školovanih ljudi?! Proveriti parazitnu struju. Proveriti kućište akumulatora da li je POTPUNO suvo jer ako nije onda parazitne struje ga isprazne pošto teče struja izmedju klema.
    Uraditi proveru punjenja alternatora (tako bi bilo najbolje) tek posle potpunog punjenja akumulatora. Jer u suprotnom može da pokaže (eventulano) da je loš i da ne puni jer je mali napon a zbog toga što će da "svuče" napon pošto je akumulator skoro prazan.
    Tako ja radim kad dodju kod mene na servis. Za druge ne znam niti me zanima. Svako radi kao mu znanje i savest nalaže.
    P.S. To što si "redovno" dolivao vodu ništa ne znači bez punjenja. To jedino pomaže ako je eventulano malo nedostajalo u ćelijama A i onda je trebalo napuniti akumulator pa tek onda doliti vodu. Ovako si samo razblažio ionako slab elektrolit.
    Nije vožnja automobila samo sipanje goriva.
    Ima tu mnogo drugih stvari.
    P.S. Lično mislim da je sve u redu sa akumulatorom ali je samo ispražnjen. Bar bih rekao SAMO po naponu koji si naveo. A zašto je ispražnjen...
    To ostavljam majstorima i tebi da pronadjete.
    Tako stoje stvari.
    I nikao drugačije.
    Last edited by Bossanac; 08.01.2015, 13:47.

    Comment

    • Franjo
      Banovan
      • 14.08.2009
      • 2831
      • Inđija - Beograd
      • Renault megan II res

      Originally posted by expendable View Post
      Malo više svetla (na slučaj) će baciti izmereni napon posle 24h (uz izmerenu temp.)...
      Upravo izmereno na -2 C = 12.04V!
      Neću više da eksperimentišem, kao na primer, skidanje accu sa vozila i zagrijavanje na +20 C, kolika je sobna temperatura, jer sam siguran, da bi se accu "povratio" na veći napon! To sam često radio sa alkalnim baterijama od 1.5V, kad nisu mogle da napajaju tranzistorski prijemnik (radio). Privremeno rešenje, dok ne nabavim "sveže"!

      P.S. Evo, kako izgleda računica:
      12.580 - 12.040 = 540/24 = 22.5mV/č
      Znači, ne uklapa se u datu shemu!
      Last edited by Franjo; 08.01.2015, 14:40.

      Comment

      • Maximus10
        CBC Član
        • 01.09.2016
        • 22
        • Beograd
        • audi a4

        Pozdrav svima imam pitanje u vezi problematike praznjenja akumulatora, napominjem da sam skoro polozio i da sam laik oko odrzavanja kola
        Kupio sam novi akumulator negde oko 20. decembra u pitanju je Vesna Premium 66ah 640a.Auto je vozen do Nove godine, mozda na svakih 3-4 dana u lokalu, kratke relacije.Posle Nove godine i onog vremena sa snegom i ledom samo paljen u mestu na recimo svakih 3-4 dana, radi dok ne spusti obrtaje.Negde oko 20. januara pocinje problem, krenem da upalim i upali ali anlaser kilavi kao da vec akumulator posustaje.Otvorim haubu i pogledam macije oko kad ono ne pokazuje apsolutno nista(zeleno je za ok, sivo je recharge, kad nema nikakvu indikaciju onda zamena).Izmeren napon 11.78v.
        Da li je moguce da se za tako kratko vreme opet s ozbirom na vremenske prilike akumulator isprazni do te mere, nov za prakticno malo jace od mesec dana.Imam li osnovu za reklamaciju ili ne?

        Comment

        • M-power
          Moderator
          • 10.01.2005
          • 10060
          • Bg; Banovo Brdo
          • CorsaC, astra H,

          Treba proveriti pre svega punjenje alternatora na kolima. Ako si palio po ovoj zimi na svaka 3-4 dana i uključivao grejače, brisače i ostale potrošače da otopiš i ugreješ auto moguće je da si mu više štete nanosio što si ga palio na 3-4 dana nego da ga nisi palio uopšte. Dizel?
          To date there has never been a faster car built for the public road and,
          it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

          Comment

          • Maximus10
            CBC Član
            • 01.09.2016
            • 22
            • Beograd
            • audi a4

            benzinac, bez ukljucivanja bilo cega grejanja, podizaca
            to sam radio zbog auta, imam problem sa paljenjem kad se dugo ne pali...elem zar nije to prilicno kratak period od svega mesec dana da nov akumulator pokazuje simptome ispraznjenosti, pri tome je radio 10 dana voznji dok kraja decembra, ostalo je paljen u mest na suvo.Neka bude da sam ga u januaru palio i 10 puta u mestu, to je mi je nekako malo za akumulator koji je tek mesec dana u autu.

            Comment

            • M-power
              Moderator
              • 10.01.2005
              • 10060
              • Bg; Banovo Brdo
              • CorsaC, astra H,

              pO OPISANOM NE BI TREBALO DA BUDE PROBLEMA I DA SE PRAZNI . Proveri punjenje alternatora ako je u redu onda na reklamaciju.
              To date there has never been a faster car built for the public road and,
              it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

              Comment

              • expendable
                CBC Senator XXL
                • 04.11.2009
                • 3662
                • Bor

                Uf! Ovde bi bilo posla za god. odmor ...
                Ajd' najkraće moguće, pa sutra popodne/predveče još neku reč.

                Najbolje bi bilo reći (za sva tri pitanja/konstatacije, Bossanac, Franjo i Maximus10) da nema (ni približno) dovoljno podataka za (pravi) odgovor, i da možemo do prekosutra da pišemo novele i romane, da sve (po)malo bude tačno a puno toga netačno, i na kraju (naravno) ne rešimo problem.

                Bossanac:
                Lepo je napisano (Miša), ali ko zna šta je pre toga pisano pa ovako izgleda kao naredba koju si samo delimično (dobro) protumačio.
                U principu je postupak dobar ali neke pojmove mešaš pa ne znam mogu li ti objasniti a da ne izgubim mnogo vremena. (probaću sutra u ne više od par stotina reči, ali moram da budem koncentrisan, da imam vremena (petak popodne bi moglo da bude dobar termin).

                Franjo:
                Znaš već kako kažu farmaceuti (uputstva za lekove) (parafraza): napisano za jedan slučaj ne mora da važi za drugi.
                Osim toga, Miša je NAPISAO da SAMO PO SEBI napon od xx V nije dokaz da je akum. loš (bez dodatinih kriterijuma), to je suština njegovog odgovora (pre toga verovatno još neka diskusija, pa na kraju rešio da preseče). Nije poenta da 100% nije loš BILO koji (drugi) akum.
                Može biti i loš (ali se TAKO NE PROVERAVA - druga poenta njegove pisanije).
                Vrlo ste uporni sa naponom otvorenog kola (ajd' da uprostimo), on samo može da "kaže" koliko je (otprilike) napunjen akum. i ništa više.
                Samo praćenjem napona sa opterećenjem (pri nekoj konst. struji, od "punog" do "praznog") može da se utvrdi stanje akum. (zapravo potpuno samo njegov kapacitet, a posredno i stanje). Dodatno pomaže merenje impedanse i (naravno) test "startovanja" pri niskoj temp. i slično.
                Deo sa temp. nisam uopšte razumeo. Da li je bio pre toga napunjen? Ako jeste, posle 24h i 12,0V (ako je instument tačan) nije "dobar" već kupujte nov (odma').

                Maximus10:
                Mož' bit' da, mož' bit' ne.
                Zavisi od mnogo činioca.
                Ako ste ga iz prodavnice stavili direkt u motorni prostor (a on već bio na 12,2V ili tako nešto) - vrlo je moguće (ono što vam se dešava).
                Koliku struju "vuče" sa isključenim motorom (sat, komp., alarm ...). Ako je samo dopuštenih 50 mA već je moguće (ako više još više moguće).
                Da li je el. sistem ispravan (možda ne dopunjuje dobro). Punili ste akum. na najskuplji mogući način (bolje da je skinut i dopunjen punjačem).
                Problemi sa paljenjem?
                Teško da imate osnov za reklamaciju (ništa konkretno), ali možete probati. Lično mislim da je neće priznati ali ...
                Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                Comment

                • Maximus10
                  CBC Član
                  • 01.09.2016
                  • 22
                  • Beograd
                  • audi a4

                  ok hvala na odgovoru...
                  mozda je lakse ovako da vidim gde sam, kada akumulator podleze reklamaciji, koje su to situacije i momenti?

                  Comment

                  • sErGiO
                    Moderator
                    • 30.01.2007
                    • 2769
                    • Neko selo pored Beogr
                    • Alfa Romeo 156SW

                    To je kada utvrde da je tzv. fabrička greška u pitanju odnosno ako nije tvoj neispravan auto ili nestručno rukovanje uzrok kvara. U svakom slučaju odnesi akumulator u ovlašćeni servis (preskoči prodavca, sigurno imaš spisak ovlašćenih servisa pa idi pravo kod njih) pa ćeš videti šta će ti oni reći. Pre toga svakako treba majstor da utvrdi napon punjenja i da ustanovi da nemaš nekog potrošača u kolima koji konstantno vuče struju i kada je auto ugašen. Budi spreman da čekaš bar 2-3 dana na odgovor i 7-10 dana na zamenu ako ustanove da je do akumulatora a ne tvog auta.

                    Comment

                    • Maximus10
                      CBC Član
                      • 01.09.2016
                      • 22
                      • Beograd
                      • audi a4

                      To zvuci kao ako eliminises sve opcije koje nisu akumulator onda mora biti akumulator.Da li to znaci da oni ispitivanjem akumulatora ne mogu da utvrde da li je on felerican vec samo da konstatuju da je prazan?

                      Comment

                      • expendable
                        CBC Senator XXL
                        • 04.11.2009
                        • 3662
                        • Bor

                        Malo detalja na Vaš slučaj:
                        Ako baš ne pali „na pola ključa“ (prosečno dobro startovanje) čak i kod benzinca, startovanje motora (naročito u zimskom periodu) „potroši“ toliko energije da je u gradskoj vožnji potrebno 10-15 min. (ili ako ga ostavite na ler dok zagreje antifriz toliko da vrati obrtaje na propisanih (obično 800 min-1) to je približno isto) da je „povratite“.
                        Tako da praktično niste punili Vaš akumul. (ili jako malo) a dotle je comp. (ako ništa drugo) potrošio 24hx0,05Ax30(dana) nekih 36Ah (jako približno, neka bude od 20 do 40 Ah). Za 66 Ah, eto približno poluispražnjenog akum. Uzevši u obzir zimsko vreme i niske temp. na -10°C nije moglo da bude u njemu više od ¼ „života“ (verovatno manje), pa je problem sa paljenjem očekivan.
                        Čak i da ste dopunili 10-tak Ah, ne menja mnogo na stvari, jer akum. je verovatno bio bar na „pola“ svog kapaciteta kada ste ga kupili (samopražnjenje je 3-5% mesečno, ili više (leti naročito) pa za 6 mes. se izgubi oko 1/3 kapaciteta).
                        Vi svakako možete reklamirati akum. bateriju sa navodom da se „ispraznila“ za „samo“ mesec dana (u sred zime i nije baš samo) što zaista na prvi pogled izgleda malo (vremena) ali nije baš tako (naročito ako nije bio pun „do kraja“ pri ugradnji, a ako ga niste dopunili 99% da nije, tj. Velika verovatnoća da je bio na oko „pola“).
                        Reklamacija se za tako nov akumulator RETKO (statistička greška) prihvata. Procedura je duga i potencijalno skupa jer Vam neadekvatan zahtev naplaćuju (bar delom). U ovlašćenom servisu se prvo napuni po propisu, premeri (izmeri masa), izmeri impedansa (obično insturment to izbaci kao „kapacitet“ i „startnu struju“), pa na kraju (eventualno) i direktno merenje pada napona pri opterećenju od 45% kapciteta na -18 cel. (najmerodavnije). Ako prođe testove onda je akumulator O.K. a Vi ste ostali nekoliko dana bez njega (ako ne koristite vozilo svaki dan, kao što ste naveli i nije toliki problem) i bez bar 10-tak € za ispitivanje (kada vide da je o.k. mogu da izvrše i pravo merenje kapaciteta, pražnjenjem pri konst. struji i to Vam naplate).
                        Šanse da nov akumulator bude loš toliko da ne prođe testove (makar bio na polici i celu godinu ili jače) su jako male (testiraju se u fabrici i škart odvaja), možda 1-2% (1:100 do maks. 1:50, prilično loša opklada, zar ne?). Dug period od proizvodnje do prodaje dugoročno loše utiče na akum. ali ne i u periodu garancije (to je testirano do besvesti) tako da će (naročito ako ga odmah ne dopunite pri kupovini), ako je taj slučaj, trajati tek 1-2 zime posle garancije, a inače bi 2-3 (zapravo leta, ali će se „pokazati“ tek zimi). I to je ukratko priča o (modernim) olovnim akumulatorima.
                        I najvažnije: ako ste izmerili manje od 12 V (makar na mrazu) što pre dopunite akum. punjačem, inače ćete mu skrati rok, ili ga „ubiti k'o zeca“ (srećom te je hladno pa možda i preživi) ako tako ostavite par nedelja (a garanciju Vam neće priznati, 95-100%).

                        P.S.
                        Vi možete prvo proveriti elektro instalaciju na vozilu (pre svega da nema većeg pražnjenja pri ugašenom motoru i da li je punjenje akum. po propisu) da ne gubite vreme i novac na nešto što ima male šanse da je u vašu korist.
                        Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                        Comment

                        • expendable
                          CBC Senator XXL
                          • 04.11.2009
                          • 3662
                          • Bor

                          "Kao što sam već napisao u mom prošlom postu, MORAŠ da napuniš akumulator do 14,7V ako hoćeš da izvučeš maksimum iz njega. Zato namesti punjaš na 14,7-14,8V i neka se napuni do kraja. Akumulator će na kraju punjenja sam da spusti struju. Kad padne stuja ispod nekih 0,7A onda namesti struju (ako takva mogućnost postoji) na 200mA i tako možeš neograničeno da držiš. OPŠTE PRAVILO ZA DESULFATIZACIJU AKUMULATORA JE DA SE PUNE MALOM STUJOM ALI TEK POSLE NORMALNO I KOMPLETNOG PUNJENJA.
                          Mislim da sam bio jasan."

                          Postupak punjenja (ne sećam se da li ova tema ili je posebna) sam već objasnio u saradnji sa članom foruma koji je iskazao dobru volju da napravi shemu jeftinog a dobrog punjača (uz eventualnu skuplju verziju odličnog). Dakle, postoji na forumu u obliku ALGORITMA (sa komentarom), dakle – ne može prostije (za mašinu bez moći rasuđivanja). Ne nameravam da ponovo pišem a pošto ga nisam našao iz prve, nemam ni vremena da tražim.
                          On je suštinski isti kao onaj koji je Miša izneo, ali je Mišin postupak dopuna istog sa „tačkom na i“ pa time i malo manje jasan manje stručnim licima.
                          Mislim da nije mogao kraće da iznese kako se akumulator puni do kraja i „leči“ od (manje) sulfatizacije.
                          Ne mogu ni konciznije ni jasnije (ja lično), mogu samo da pojasnim tvoje nedoumice (nadam se).

                          da li bi ovo bili pravilni postupci?

                          1. negdje uveče da spojim aku na punjač i da odmah po spajanju aku, podesim jačinu punjenja na 1/20 (vaša preporuka što manje-bolje) dakle na 2 A a napon na 14,7 V i odvijat će se dakle PUNO dopunjavanje

                          Odgovor: Ako je struja punjenja na “1/20C” (cca. 2A za Vaš slučaj) onda bolje počnite izjutra jer će Vam trebati oko 24h da akum. Dopunite (napunite), tj. i nešto više.
                          Ne može se postaviti (regulisati) i napon i struja istovremeno, može se jedno od ta dva ograničiti (ali i to utiče na onaj koji se reguliše). Ako punjač nije automatski i nema algoritam koji će prebaciti sa konst. Struje na konst. Napon u pravom trenutku (vidi algoritam) onda je najbolje postaviti na 14,7V* a ograničiti struju na 2A**.
                          * Ovo je dobro za AGM ili Ca/Ca, ali i za floaded u zimskom periodu. Inače je bolje ići sa 14,4V makar se dopunilo tek 90-tak % kapaciteta. Sa 14,7V (15V) možete postići i 95% a sa equalization charge i svih 100-105%. Doduše nekad je moglo ali u moderno vreme čak ni sa equilization punjenjem nećete postići više od 95% (ako i toliko), jer su proizvođači nabudžili kapacitete i daju ih čak i 10% veće (jer su za 1/20 struju pražnjenja, a ne kao nekad na 1/10, što je oko 10% više).
                          ** Za jako prazan nov (dobar) ili “polu-pun” stari (osrednji) akumul. Je ovo dobro (1/20C) ali toliko mala struja bi trebala da se koristi tek prvih 1-2h, posle treba ići 1/10*** (u principu od početka). Samo delimično sulfatizirani ak. Treba terati u Full-u na 1/20.
                          *** Za AGM 1/5 čak. Tradicionalnih 1/10 se tu smatra gubljenjem vremena.

                          2. ujutro da provjerim struju punjenja...ako slučajno bude na 0,7 A znači da je aku napunjen, a ako ne da čekam da dođe do 0,7 A

                          Ovo podrazumeva naponsku regulaciju (punjenje ograničenim naponom, 14,4V ili 14,7V). Baš 0,7A … to je idealno, otprilike 1/50C (“0,88A”) za 14,4V. Dakle pa “tu negde”, 0,75A±20%. Sasvim je o.k.

                          3. kad dođe do 0,7 A da onda podesim struju punjenja na 200mV
                          Ako punjač sam ne prebacuje na tako nešto (najčešće setovanjem napona na 13,5 do 13,8V).
                          Pa tu negde, uzima se 0,05-0,10C za floating … za 40-50Ah treba struja 200 do 250mA.

                          koliko dalje dugo da tako stoji ??
                          da li napon ostaje na 14,7 ili i njega smanjujem ?

                          Ako možeš regulisati napon, onda je najbolje da ga postaviš na 13,8V a “struju” ne diraš (sama će biti u gore pomenutim granicama).
                          Ponavljam: ili puniš na konst. Naponu ili “konst. Strujom”. Ne može istovremeno oba.
                          Ako sve mora ručno da se podesi, počneš sa 1/20C strujom, posle 30-60min. pređeš na 1/10C pa posle 3h (ili kad napon na polovima stigne na preko 12V) podesiš na punjenje konst. Naponom (14,4V ili 14,7V) i ništa više ne diraš 10h, pa proveriš struju (na punjaču) ako je ispod 1 (0,7A), spustiš napon na 13,8V i ostaviš (danima, nedeljama …) jer mu više ništa ne može biti u smislu prepunjavanja (ako se može samo regulisati struja, onda na 1/10C (posle prvih 1h) puniti narednih 11-12h (struja neće baš biti konst. Nego će padati, naravno, ali ako je punač ALA, onda baš i neće (jer će dizati napon na 16V ili više da bi održao str. Konstantnom, zato i postoji automatika koja to reguliše), pa kad padne na 0,6 do 0,9A smanjiti na oko 200mA i tako može da ostane kao i na 13,8V (“neograničeno”).

                          da li sam šta propustio ?

                          Nisi.

                          Molim lepo.
                          Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                          Comment

                          • expendable
                            CBC Senator XXL
                            • 04.11.2009
                            • 3662
                            • Bor

                            Algoritam punjenja akumulatora je dat u temi "punjač akumulatora".
                            Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                            Comment

                            • Maximus10
                              CBC Član
                              • 01.09.2016
                              • 22
                              • Beograd
                              • audi a4

                              ok hvala puno na odgovorima
                              jos jedno pitanje, ako je prethodno akumulator sa magicnim oko izgubio zelenu boju na indikatoru, da li se kad se dopuni vraca ta zelena boja na indikaciji?

                              Comment

                              • vulkan
                                CBC Veteran
                                • 03.09.2011
                                • 151
                                • sabac
                                • mazda nisan

                                Da

                                Comment

                                Working...
                                X