You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
Speed's just a question of money. How fast you wanna go?
A šta drži vozilo kad ulaziš u krivinu? Trenje. Trenje je veće na suvom putu nego na vlažnom ili snežnom ili ledenom putu. Hoću reći da je veoma opasno zimi kočiti uz pomoć pedale da se ne bi zanosilo ili proklizavalo vozilo. Najsigurnija vožnja zimi je kočenje motorom prebacivanjem na nižu brzinu i polagana vožnja.
Ja pre 2 ili 3 zime uporedjivao Reneult 4 gtl(prostije ne moze od toga) sa zimskim gumama i pug 807 sa zimskim gumama. Na snegu, pezo stane mnogo ranije, dok reno samo nastavi pravo da kliza i ako je laksi... Da inzenjeri misle da ABS smeta i zimi, napravili bi ga na dugme da moze da se ukljuci i iskljuci...
Ja pre 2 ili 3 zime uporedjivao Reneult 4 gtl(prostije ne moze od toga) sa zimskim gumama i pug 807 sa zimskim gumama. Na snegu, pezo stane mnogo ranije, dok reno samo nastavi pravo da kliza i ako je laksi... Da inzenjeri misle da ABS smeta i zimi, napravili bi ga na dugme da moze da se ukljuci i iskljuci...
Reno 4 ima lošije kočnice uopšte, ni kec nije daleko, stara je to garda. Nemoj da upoređuješ "babe i žabe". 807 se na suvom zaustavlja na možda 37-38m od stotke a 4-ka tek na 15-20m duže. Mani to. Na iole dubljem snegu je kako je već rečeno:
gorans
Bez ABS sistema auto ima kraci zaustavni put na snegu (SAMO NA SNEGU) jer nagura sneg ispred tockova i tako napravi klin koji ga zaustavlja.
ABS i ESP su jako korisne stvari. Ali sa njima je teže zabaviti se i voziti sportski i aktraktivno. Ajde driftuj sa ESP-om ili napravi "osmicu" proći ćeš kao BELI AUDI. ESP se isključuje dugmetom a zašto ne i ABS, teško je reći. Jedno je sigurno u 90-95% slučajeva ABS je dobra stvar. Kao što reče painter i izuzetnim vozačima koristi kada su opušteni.
Možda je samo to - statistika.
Kočenje levom nogom po snegu je manje korisno i ređe se upotrebljava nego na suvom. Ipak nije daleko od teme. Ovim se rešava preupravljanje, umesto da se vuče ručna bar kod FWD.
Ipak, zverko je dao tipičnu situaciju (baš sa ABS) kada je korisno kočiti levom nogom.
Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
ovako, tehnika kocenja levom nogom se koristi za prebacivanje tezine vozila na prednje tockove, pri tome dodavajuci lagano gas da bi se, na primer, auto sa prednjom vucom ponasao jednako ili cak bolje nego automobil sa zadnjom vucom u uslovima kise, poledice ili snega. ovo spada u napredne tehnike voznje i teoretisanje i pisanje na forumu je jedno a praksa sasvim nesto drugo.
You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
Speed's just a question of money. How fast you wanna go?
Cini mi se da su stariji automobili imali prekidac za iskljucivanje ABS-a! Mislim da bolje kocenje na snegu bez ABS uredjaja nije samo zbog podbijanja snega vec zbog preteranog proklizavanja kocnice! Kada nabodem kocnicu (letnje gume) nista se narocito ne desi,auto ide i dalje,jedino sto cujem buku od ABS-a. Kad kocim lagano i ABS ili ne ukljuci ili malkice "uhvati",auto dosta pre stane. Ima jedan trik ali ne deluje na svim podlogama i na svim automobilima: posto blagim kocenjem koce samo prednji tockovi (ili bar u vecem procentu),pritiskanjem kocnice do daske zakoce i zadnji i auto staje kao na suvom pri normalnom kocenju! Ovo vazi za auto bez ABS-a na raskvasenom snegu i lapavici. Blagim kocenjem auto se kliza na sloju lapavice ili mekanog snega a blokadom tockova dolazi do probijanja tog sloja i gume dolaze u dodir sa asfaltom,plus naguraju sneg ispred! Mozda deluje na svim automobilima ali ja to ne znam,treba probati.
malo cu da proredim i da pojacam font za slucaj da ne vidite dobro a za to sto ne cujete moracete da se obratite usnom.
dakle prvo, kolko vidim vi ste taj koji ima problem sa voznjom po snegu a ne ja.
drugo, dobili ste dovoljno informacija koje bi vam koristile u praksi a to sto ti ne zelite ili ne znate da ih iskoristite, problem ili ne , meni savrseno sve jedno ko sto rekoh ja problem nemam.
i pod 3 je ono sto je mozda i najbitnije u celoj prici a to je da pisete neke stvari napamet a to nije bas dobro za forum jer ima dosta ljudi koji ovo citaju i uzimaju zdravo za gotovo.
Ukljucio sam se u ovu temu jer imam dosta iskustva na snegu sa 4x4 kao i sa RWD poslednje 3 zime. nikada nisam imao situaciju koja je kao epilog imala jendek ili banderu. nikada me auto nije iznenadio da nisam znao kako da odreagujem. i ono sto mislim da je najbinije, uvek ali uvek ja vozim njega a ne on mene.
iako vidim da vam moji saveti ne piju vodu dacu vam jos jedan a vi kako vam drago. NAVAK skola sigurne voznje, probajte, mozda pomogne
sto se ABS-a tice uvek mozete izvuci osigurac i eliminisati isti. a on/off svic je izbacen iz razloga sto je recimo glupi amer iskljucio ABS pa se zatrcao u neko drvo a posle tuzio fabriku da ga nije obavestila da ne treba da iskljucije ABS jer ce auto bez toga da prokliza kad nagazi pedalu.
ma jok bre brate to nema veze... nema trenja a to je mnogo bitno !
za one koji ne znaju. cak i kad auto proklizava u zavisnosti od podloge, guma koje vozite, broja obrtaja na kome ste i brzine auto mora da ima grip a to se zove kontrolisano proklizavanje i to je cela poenta ovog blebetanja. srpski, kad vam se desi da proklizate zna se sta mozete uraditi da to proklizavanje stavite pod kontrolu tj da napravite da tockovi imaju grip ili trenje kako nas prijatelj "franja" kaze.
[size=120]Ok, evo jos jednog franje pa cemo ovako:
Šta ti to znači?
Originally posted by zverko
malo cu da proredim i da pojacam font za slucaj da ne vidite dobro a za to sto ne cujete moracete da se obratite usnom.
Daj prestani sa sarkazmom. Da li si svestan šta si rekao tim rečima: "a za to sto ne cujete moracete da se obratite usnom"??!
Originally posted by zverko
Ukljucio sam se u ovu temu jer imam dosta iskustva na snegu sa 4x4 kao i sa RWD poslednje 3 zime. nikada nisam imao situaciju koja je kao epilog imala jendek ili banderu. nikada me auto nije iznenadio da nisam znao kako da odreagujem. i ono sto mislim da je najbinije, uvek ali uvek ja vozim njega a ne on mene.
Oladi se malo. Nemaju svi vozilo sa pogonom 4 x 4 ili sa R*# i prilagodi se većini koji nemaju vozilo kao ti.
Originally posted by zverko
NAVAK skola sigurne voznje, probajte, mozda pomogne
A da li imaš pojma koliko košta obuka? I da li svi mogu to da priušte?
Comment