Idemo iz pocetka...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    @Boost: Ne mogu, jer bi onda taj senzor ne bi generisao signal tamo gde treba vec malo pre ili posle, zar ne?

    Problem je u tome sto senzor generise signal ne na izbocini, nego na praznini. Bregasta ima 3 velike i 1 manju "supljinu" izmedju bregova, svaka od ovih supljina generise napon. Standardan ECU je onaj najkraci skok napona koji generise najuza supljina uzimao kao merodavan. U prevodu, CAM senzor je generisao 4 signala po obrtaju bregaste, umesto 1 koliko NIRA zahteva.

    Resenje je da se 1) iskoristi postojeci senzor, a 3 siroke supljine na bregastoj zapuse ili popune (recimo metalni prsten) ostavljajuci tako samo i tacku koja generise signal; 2) da se na remenici bregaste na odgovarajucem mestu usrafi, recimo, sraf koji ce prolaziti pored novog CAM senzora koji generise napon kad prodje pored metalne povrsine (dakle suprotno od ovog sto imam).

    U CAM modu, dakle, NIRU buni to sto CAM senzor ne daje 1 nego 4 signala po obrtaju, nije ni cudo sto nije hteo da pali auto, cudi me kako je ikako upalio. U ION modu, palio je, ali iskljucivo na osnovu signala senzora na radilici, a signal CAM senzora je ignorisao. Zato jeste palio, ali malo teze jer na verglanju nije imao dovoljno preciznu indikaciju polozaja cilindra jer nit' je imao CAM signal kojim je mogao da se vodi, niti jonsku struju...

    Dakle, ili novi CAM senzor ili muljanje sa postojecim i modifikacije na postojecoj bregastoj.

    Idemo dalje
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      Ah CAM senzor je tu da da signal negde u prvom krugu izmedju 0-360 stepeni, gde nebitno, ako je u prvom krugu onda je tako ako je ranije od GMT onda je 360-720

      Nira samo trazi da identifikuje prv cilindar da krene sekvencu, i nece poceti da pali na prvom cilindru vec na 3-em
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment

      • 206
        Admin od ispočetka :)
        • 09.12.2004
        • 9548
        • Beograd
        • 206

        Ahaaaaaaaaaa...

        E sad mi je tek kompletno jasno...da da...

        NIRA u stvari treba da detektuje PAD voltaze, jer tu tacku i momenat pada napona uzima kao relevantan signal. Tako da ako obrusim 3 perca i ostavim samo ovo jedno, siroko, imacu pad voltaze kad CAM senzor naidje na njega. Uopste nije bitno sto je relevantan signal do sada bio mozda 10-ak stepeni kasnije, sve sto je bitno je da se signal generise ili u prvom ili u drugom okretu radilice, u kojoj tacki tog okreta, uopste nije bitno.

        Mislio sam da ako obrusim perca, pomericu fazu kad CAM daje signal, sto uopste i nije bitno, bitno je da li je u intervalu 0-360 ili 360-720. Jedino sto NE SME da se desi je da bude TACNO ili vrlo blizu granicnih stepeni izmedju 2 okreta.

        Dakle, brusimo bregastu
        The difference between men and boys is the price of their toys

        Comment

        • Valent Vudriga
          CBC Senator XXL
          • 02.04.2005
          • 2778
          • USA

          Sve zavisi od toga kako je napravljen software. Neki modeli koriste samo jedan zub, neki vise zubi. Nepodudarnost s hardware-om ce donijeti probleme, ocigledno.
          Ako Nira trazi samo jedan zub, a ti imas cetiri, bregasta ce zapocimati
          sekvencu prvog cilindra 4 puta u jednom ciklusu. Comedy of errors.
          Ti si imao nesto slicno s redosljedom paljenja. Zavisno kako ce software protumaciti podvalu od strane hardware-a.

          Dali ste sami napravili snimku signala bregaste ili je to od Nire? Takodjer bi bilo dobro znati odnos signala radilice i bregaste u stupnjevima, za slucaj neodgovarajuceg hardware-a.

          treba da detektuje PAD voltaze, jer tu tacku i momenat pada napona uzima kao relevantan signal.
          Sad znas sto su mislili pod "trailing edge". U principu, jednom kad PCM uspostavi relaciju izmedju polozaja radilice i bregaste na osnovu tog jednog zuba, dalje moze odrzavati sekvencu na osnovu signala radilice.

          Signal radilice daje GMT za prvi i cetvrti cilindar, signal bregaste odredjuje koji je na kompresiji i gdje ce zapoceti redosljed paljenja i ubrizgavanja.

          Comment

          • 206
            Admin od ispočetka :)
            • 09.12.2004
            • 9548
            • Beograd
            • 206

            Bregasta ima 4 zuba, odnosno 4 praznine, dakle u jednom obrtaju bregaste postojala su 4 pada napona, odnosno 4 signala - umesto jednog koji NIRA zahteva. Savrseno je jasno dakle odakle su nastajali problemi.

            Snimak signala bregaste je izvadjen iz programa (nesto slicno Autodati, ali ne mogu sad da se setim kako se zove), ima karakteristike svih senzora za gomilu modela automobila.

            Zvao sam tehnicku podrsku NIRE, potvrdili da je ovo 99,999% uzrok problema, i da je NIRA brljala sa CAM signalom upravo iz ovog razloga. Na ION podesavanju CAM signal je ignorisan i paljenje je radjeno iskljucivo po signalu senzora na radilici, sto naravno znaci da je paljenje moglo biti uspesno 50% vremena, kako se potrefi, jer nije se znalo upravo koji je cilindar u GMT kompresije i odakle krece sekvenca.

            Nista, jasno je sta treba raditi. Ne verujem, koliko sam vec puta razupcio ovaj motor.....
            The difference between men and boys is the price of their toys

            Comment

            • Valent Vudriga
              CBC Senator XXL
              • 02.04.2005
              • 2778
              • USA

              Dali su originalne Pug-ove bregaste imale cetiri zuba?

              Ne verujem, koliko sam vec puta razupcio ovaj motor.....
              Practice makes perfection.

              Comment

              • 206
                Admin od ispočetka :)
                • 09.12.2004
                • 9548
                • Beograd
                • 206

                Da - pogledaj sliku bregastih na prethodnoj strani, obe su izduvne, samo sto je jedna (skoro) standardna Pugova a druga nova, stavljene su uporedo da se vidi razlika u liftu i trajanju (obrati paznju na bregove).
                The difference between men and boys is the price of their toys

                Comment

                • Valent Vudriga
                  CBC Senator XXL
                  • 02.04.2005
                  • 2778
                  • USA

                  N a ljevoj bregastoj zubi su previse zatamnjeni, a ja corav.

                  Definitivno software-hardware mismatch izmedju Pug-a i Nira-e. Pug-ov software ima siri zub za prvi cilindar, a tri manja koristi za konsekventno brojanje. Toliko je razlicitih kombinacija na trzistu da te zaboli glava.

                  U svakom slucaju, nemozes se pozaliti na dosadu.

                  Comment

                  • 206
                    Admin od ispočetka :)
                    • 09.12.2004
                    • 9548
                    • Beograd
                    • 206

                    A i tebi je zabavno tako da svi uzivaju

                    Poenta ona preostala 3 zuba je da standardni Pug upali maltene na pola okreta radilice, dok cu ovako morati da cekam po 2 okreta...uf
                    The difference between men and boys is the price of their toys

                    Comment

                    • Delkan
                      CBC Senator XXL
                      • 14.06.2005
                      • 829
                      • 60 km From BG,West

                      Sta ima veze,malo ce vise ulja da prostruji kroz sistem dok ne upali...

                      Comment

                      • 206
                        Admin od ispočetka :)
                        • 09.12.2004
                        • 9548
                        • Beograd
                        • 206

                        Hehehehe, radi

                        I to bez greske

                        Dakle, izvadili bregastu, obrusili 3 zuba s nje, ostavili 1 koji daje signal na CAM senzor, vratili nazad i...verglaj, verglaj, nista... Onda sam se setio da ugasim blokadu goriva na alarmu Posle bukvalno 2 sekunde, upalio, i odlicno radi. I pali svaki put, posle ne duze od 2-3 sekunde verglanja. Dakle, problem resen, auto je, sto se mehanike tice KONACNO I POTPUNO GOTOV I SPREMAN ZA DYNO!

                        Sredjeno je i jos par preostalih sitnica, odnosno uz pomoc elektricne vakuum pumpe (sa SAAB-a, naravno ) obezbedjen je vakuum za servo kocnica, tako da i kocnice opet rade kako treba

                        ...

                        I tako, pokusavam da se setim sta jos treba uraditi, i nista mi ne pada na pamet. Stvarno, bice da je gotovo!

                        Dyno je zakazan za sledeci ponedeljak, odnosno auto se tera za Zg u ponedeljak, a ja idem da ga pokupim za vikend posle, jer ce biti potrebno par dana da se sve odradi kako treba.

                        Do tada, fingers crossed
                        The difference between men and boys is the price of their toys

                        Comment

                        • BOOST
                          Founder - Admin od Začetka
                          • 29.09.2004
                          • 8726
                          • Gislaved//Sweden
                          • SAAB 9000 AERO R; SA

                          Nadam se da si poslao Nira firmware file i program da se malo odomace sa opcijama da to ide malo brze, znam da je pregledno , no ipak?

                          Originally posted by 206
                          I tako, pokusavam da se setim sta jos treba uraditi, i nista mi ne pada na pamet. Stvarno, bice da je gotovo!
                          Me da mi te zao nego
                          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                          move your mind

                          Comment

                          • 206
                            Admin od ispočetka :)
                            • 09.12.2004
                            • 9548
                            • Beograd
                            • 206

                            Jesam, pre 2 nedelje Prostudirao covek, kaze nece biti problema.

                            A ti se za mene nista ne brini, znas bolje nego iko da krecem u novu gimnastiku
                            The difference between men and boys is the price of their toys

                            Comment

                            • BOOST
                              Founder - Admin od Začetka
                              • 29.09.2004
                              • 8726
                              • Gislaved//Sweden
                              • SAAB 9000 AERO R; SA

                              Vec vidim kako se usteluju bregaste i kako Nira ide bez MAPa do 2500 rpm

                              Za 2. rukavi zasukani

                              No, nevidim ovo jos kao gotovo !! Kad provozas vacuum pumpe brze nego li su vozene , onda je kraj
                              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                              move your mind

                              Comment

                              • 206
                                Admin od ispočetka :)
                                • 09.12.2004
                                • 9548
                                • Beograd
                                • 206

                                Za sada, samo jedna pumpa je na autu, mislim da ce biti sasvim dovoljna, ali nije problem nakaciti ni onu drugu, samo izbegavam gomilanje kojecega pod haubom sto nije striktno potrebno

                                Rukavi zasukani? Pa sta si radio DO SADA, nesreco?
                                The difference between men and boys is the price of their toys

                                Comment

                                Working...
                                X