Idemo iz pocetka...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    Pa problem koji imam je sto je hladnjak toliko visoko da cak i da ga pomerim nadole koliko moze da ide, gornja ivica je na 1-2cm od donjeg dela trubica za usis, tako da mi treba jos 4-5cm odozgo da bi airbox uopste mogao da stane pod haubu, na stranu to da mora da ima i neku solidnu zapreminu...Usput, ima li ko ideju koliku zapreminu bi airbox otprilike trebalo da ima (u stvari, znam i ja otprilike, treba mi tacno, prema snazi motora, obrtajima, itd. verovatno postoji kakva formula)

    Eventualno sam razmisljao da uzmem deblji hladnjak (jesi li na to mislio?) , znaci ako mu vec smanjujem radnu povrsinu, da mu makar volumen vode koju drzi ostane isti. Ne znam da li neki autic ima tako plitak hladnjak (35cm visina, 57cm sirina, ili tu negde, crevo sa leve strane), ako ima super, uzimam Ako ne, moram da pravim. Ima li ko ideju da li neko u BG pravi hladnjake, i valja li to cemu?
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • 206
      Admin od ispočetka :)
      • 09.12.2004
      • 9548
      • Beograd
      • 206

      Update: hladnjak je 48cm visok, 57cm sirok, 2,5cm dubok.

      Nasao sam hladnjak od (bez smejanja! ) Yuga, koji je 34cm visok, 55cm sirok, i 4cm dubok. Ovo bi mu dalo dosta manju frontalnu povrsinu, ali cak nesto vecu zapreminu. Probacu da izmerim tacno zapreminu i jednog i drugog, pa da vidimo ima li razlike ili ne. Oba hladnjaka su aluminijumska.

      Ima li ko zamerku na ovaj Yugov hladnjak, odnosno neki smislen razlog zasto on mozda ne valja i da ga ne treba stavljati, iz razloga sto ne moze da trpi taj pritisak, nije dovoljno kvalitetan, ili sta ti ga ja znam...?
      The difference between men and boys is the price of their toys

      Comment

      • Black Knight
        CBC Senator XXL
        • 13.10.2004
        • 2020
        • Novi Beograd, kicblo

        Kao sto rece boost...Siri hladnjak i resio si posao...vidi mozda neki iste zapremine od nekog dizela ili slicno?!

        koji je proizvodjac tog hladnjaka?
        Injection is good,but I'd rather be blown!

        Comment

        • 206
          Admin od ispočetka :)
          • 09.12.2004
          • 9548
          • Beograd
          • 206

          Ma vidi, u tome i jeste problem, ne moze da ide toliko siri koliko mora da bude nizi, tako da ceona povrsina mora da bude znatno manja u svakom slucaju. Mene interesuje da li bih vecom debljinom, samim tim i vecom (ili makar istom zapreminom) hladnjaka dovoljno kompenzovao stvar, kao i eventualno dodatnim ventilatorom.

          Prozvodjac? Pojma nemam, valjda onaj koji i pravi hladnjake za sve Jugice...Zna li ko od Jugista?
          The difference between men and boys is the price of their toys

          Comment

          • mirdza
            CBC Senator XXL
            • 14.03.2005
            • 2437
            • Katowice (PL) / Banja Luka
            • AGP / W126

            hmmm...air box? dinamicko nadpunjenje ako dobro razumijem...a zar ne mozes da izbacis na haubu? nesto u stilu subaru impreze, jest da ona ima dovod na intercooler, ali...
            Zovem se Miroslav i pravim igračke.

            Comment

            • 206
              Admin od ispočetka :)
              • 09.12.2004
              • 9548
              • Beograd
              • 206

              Da, samo to...Njemu voda ne da ne smeta nego mu i dobro dodje, dok meni...jok. Airbox je tu pre svega da obezbedi dovoljnu zapreminu hladnog vazduha provucenog kroz filter, smirenog, i relativno nezagrejanog od strane motora. Znaci nema onih fora sa airboxom okrenutim unapred radi ramair efekta kod brzeg kretanja, mislim da je to blago preterivanje, a svejedno je tesko izvodljivo kod mene...
              The difference between men and boys is the price of their toys

              Comment

              • M-power
                Moderator
                • 10.01.2005
                • 10060
                • Bg; Banovo Brdo
                • CorsaC, astra H,

                Pa o tome sam ti i pricao al nismo se razumeli. Da ides u debljinu dvoredno i da za to verovatno ima mesta.
                Al kad si vec provalio od yuga to ti je onda super nema mnogo cimanja.
                Interesuje te kvalitet. He,he sad ti nemoj da se smejes. Odlican je.
                Moj prvi yugo nov 7 godina nista od problema, pustanja na spojevima, zapusenja ili ti neceg slicnog kao i slabo odradjivanje posla. Od devojke nov 5 godnina star. He,he ovo nov ne mislim da je kao nov a 5 god. star nego da je kupljen pre 5 god. nov apsolutno isto nikakav problem, cak je njen i malo iskrivljen od blaze havarije pre koju god i pored toga nigde ne daje znake pustanja. Moj ovaj 1.3 nov, 2 god star, isto nista.
                Ako ti treba da prebrojim broj redova i broj cevi, kao i njihove duzine i debljine radi preracunavanja zapremine na raspolaganju sam
                To date there has never been a faster car built for the public road and,
                it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                Comment

                • 206
                  Admin od ispočetka :)
                  • 09.12.2004
                  • 9548
                  • Beograd
                  • 206

                  OK, onda ako se potrefi prava zapremina, rekao bih da je to reseno.

                  A tebe ako ne mrzi da brojis, ili eventualno izmeris zapreminu, ti slobodno

                  BTW, uzeo sam mali hladnjak ulja od GSI-ja (jer verujem da ce mi zatrebati ), interesuje me gde bi trebalo da ga postavim? Koliko znam on ide ispred svih ostalih (ulje-->klima-->voda), ali da li bi se mnogo bunio ako ga umesto skroz napred postavim skroz nazad? Opet problem sa prostorom, naravno...'bem ti mrvu od auta :rotfk:
                  The difference between men and boys is the price of their toys

                  Comment

                  • sri98
                    Admin od Trpeze
                    • 24.10.2004
                    • 7262
                    • Republic of Konjarnik
                    • Toyota Corolla E 210

                    Kod mene je na Toyoti hladnjak ulja bio ispred hladnjaka za vodu, tik iza maske. Logicno je, ipak je tamp. ulja najveca.
                    Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

                    Comment

                    • M-power
                      Moderator
                      • 10.01.2005
                      • 10060
                      • Bg; Banovo Brdo
                      • CorsaC, astra H,

                      Umalo da dobijem 5-icu. Dobi je ovaj ispred mene Tako i tebi sada. Za malo da ti izmerim tacnu zapreminu hladnjaka al bunario sam po podrumu i ispostavilo se da sam ga bacio pri velikom spremanju a svakakve ostale gluposti sam sacuvao .
                      Pa sam ti samo premerio onaj na kolima.
                      Visina pogodjena 34cm
                      Debljina 36mm
                      A duzinu ti nisam merio skroz jer ovako ne mogu da proracunam napamet koliko staje u rezervoare sa strane, tako da sam ti izmerio samo duzinu saca, dela gde struji vazduh sto mislim da je i bitan pokazatelj jer pitanje je koliku zapreminu trenutno hladi vazduh strujanjem.
                      To je 18 X 2 rebra duzine 46cm , fi 8 spoljasnji, unutrasnji mislim da je fi 6 pa ti digitron i matematiku u ruke pa racunaj koliko se hladi svakog trenutka u sacu, mene mrzi
                      To date there has never been a faster car built for the public road and,
                      it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                      Comment

                      • ARistic
                        CBC Član
                        • 27.04.2005
                        • 27
                        • Nis

                        Hmm, valjda ulje treba da ostane na visoj temperaturi od vode, ako stavis iza bice manje hladjenje ulja, tj. neces smanjiti hladnjenje ionako malog hladnjaka vode. Zavisi i od povrsine pomenutog hladnjaka ulja. Vazduh, delimicno zagrejan prolaskom kroz hladnjak vode, pri dovoljnoj povrsini hladnjaka za ulje je prave temperature da ga ne rashladi previse.

                        Comment

                        • 206
                          Admin od ispočetka :)
                          • 09.12.2004
                          • 9548
                          • Beograd
                          • 206

                          Hm, hm, tu je to negde...

                          Pa dobro, nije bas nesto ni skup, uzmem i probam.

                          A za hladnjak ulja...pa iskreno jos nisam ni video TACNO koliki je (posto se moje sklapanje auta u poslednje vreme svelo na telefonski tuning ) ali videcu za vikend, pa ako upadne ispred, upao. Ako bas ne bude mogao da legne, stavim ga negde sa strane i dovedem mu vazduh spreda. Videcemo.l
                          The difference between men and boys is the price of their toys

                          Comment

                          • mirdza
                            CBC Senator XXL
                            • 14.03.2005
                            • 2437
                            • Katowice (PL) / Banja Luka
                            • AGP / W126

                            gledao sam bas slike tvog auta a tacnije motora, pa nesto razmisljam - kako je rijeseno, ili kako planiras da rijesis povezivanje venturija sa filterom?
                            prvobitno sam mislio da imas 4 trubice spojene cijevima sa filterom ili eventualno svaka svoj filter dalje prema motoru (sto nema bas nekog smisla...). kako je rijeseno izoliranje u****? da se ne ispostavi je filter formalno a auto vuce vazduh sa strane?
                            jesi li pomisljao o stavljanju filtera neposredno na venturije (trubice) i to konkretno spuzvenog? vidjao sam takva rijesenja kod lotosa i cesto na dragu. a onda sa 4 cijevi FI 80-100mm, u zavisnosti od toga kolike su trubice i filteri, da dovuces vazduh negdje iz branika. recimo, da izbacis maglenke i tamo stavis usise! aha, cijevi bi trebale da budu navucene na filter i zadihtane necim (neka guma moze da se skonta). a cijevi mozes da upotrijebis aluminijumske savitljive za ventilaciju samo moras dobro da izoliras.
                            P.S. ja sam na slican nacin dovukao vazduh na otvoreni filter (pecurka). samo sto je kod mene bilo mjesto predvidjeno za intercooler sa dobrim dotokom vazduha, gdje sam i fiksirao pocetak cijevi. doduse, imam jednu a ne cetiri ali princip moze da bude isti!
                            P.P.S. eventualno jedna king size cjevudza razgranata na 4 kraka!
                            Zovem se Miroslav i pravim igračke.

                            Comment

                            • 206
                              Admin od ispočetka :)
                              • 09.12.2004
                              • 9548
                              • Beograd
                              • 206

                              Pa airbox-om, naravno, tome i sluzi. Kod stavljanja filtera direktno na trubice postoji veeeelika mana, a to je u****vanje vazduha direktno iz motornog prostora, koji je, koliko god ti njemu dovodio hladan vazduh kojekakvim cevkama, uvek jaaaako zagrejan, pogotovo u malim motornim prostorima, kao sto je moj. Znaci, ako je napolju 30 stepeni, pod haubom je najmanje 2x toliko. Pitaj nekog verziranijeg od mene da ti izracuna efekat u****vanja toplog vazduha umesto hladnog, odnosno efekat na manju kolicinu u****nog vazduha u jedinici vremena, i sto je jos vaznije, jako se povecava mogucnost detonacija sa porastom temp. u****nog vazduha. Upravo hladjenje jako toplog vazduha sabijenog turbinomi jeste poenta interkulera kod turbo motora. Koliko god ja pokusavao da dovedem hladan vazduh pravo do trubica, one i dalje u****vaju topao vazduh direktno iza hladnjaka - znaci sa najgoreg mesta. Znaci, otvoren usis sa filterom direktno na trubicama, otpada. A to sto si radio sa pecurkom, koliko god ti izgledalo dobro odradjeno, je losa stvar, to ce ti reci svako sa foruma. Cim imas makar malu mogucnost da motor vuce slobodan topao vazduh iz motornog prostora, odnosno sve dok dovod vazduha nije skroz zatvoren, imas gubitak snage - to je u praksi proverena cinjenica.

                              Osim toga, zasto bih uopste dovodio direktno cevi na trubice? Ja da imam mesta da se dovijam sa 4 odvojene cevke, ne bih razmisljao o manjem hladnjaku. Bespotrebna komplikacija sa gomiletinom cevi i savijanja u ionako skucenom prostoru. Mnogo lakse i efikasnije resenje (i po efektu i po cuvanju ogranicenog prostora) je airbox - samo jedan dovod i gotova stvar. Osim toga, nije poenta samo dovesti vazduh, poenta je imati i komoru odredjene velicine da se ne pravi vakuum kad motor u****va vazduh vec da u komori uvek ima dovoljno vazduha da motor normalno radi, a i vazduh uvucen u airbox se jos dodatno i smiri pre ulaska u trubice, sto je bitno.

                              Airbox ima dovod vazduha kroz Pipercross Viper filter-pecurku koja je kompletno zatvorena u venturi kuciste, i koja ima dovod hladnog vazduha sa branika (odnosno iza prednjeg krila, odakle nema sanse da povuce vodu), cevkom od 130mm.

                              Devojka mi odnela kameru na more pa ne mogu da napravim fotku, pa cu morati da iskopam neki DV da uradim makar screencapture shot preko vikenda da otprilike imate ideju koliko je sve to tesno...
                              The difference between men and boys is the price of their toys

                              Comment

                              • 206
                                Admin od ispočetka :)
                                • 09.12.2004
                                • 9548
                                • Beograd
                                • 206

                                Jedno malecko pitanje: koja je razlika izmedju kovanih, i centrifugalno livenih klipova (izdrzljivost, otpornost na detonacije...)?
                                The difference between men and boys is the price of their toys

                                Comment

                                Working...
                                X