HHO - znamo li nesto o tome ?

Collapse
This topic is closed.
X
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • expendable
    CBC Senator XXL
    • 04.11.2009
    • 3662
    • Bor

    Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

    Tu je negde glavni problem. Po ICE konceptu (motori SUS) vrlo teško.
    1l vode daje samo 111g vodonika, koji sagorevanjem daje energije tek koliko cca. 0,33kg ili 0,45 lit. benzina.
    Doduše u struji kiseonika možda i nešto više, recimo 0,6lit. U gorivnim ćelijama bi to bilo ekvivalentnih i celih 2 lit. što bi već moglo da bude upotrebljivo.
    U motorima sa unutrašnjim sagorevanjem već ne. Iako bi zbog više temperature sagorevanja teorijski iskorišćenje energije moglo da bude nešto veće, pa bi 1kg vode mogao da bude ekvivalent i za 0,75lit. benzina. Otprilike bi za automobil (bilo koji) trebalo nešto više vode nego goriva, otprilike je odnos kao između KS i kW.
    Na primer 7,5 litara vode bi zamenilo nekih 5,5 litara benzina što je nešto što je dovoljno za umerenu vožnju manjih automobila današnjice.
    Može i preko snage (u kW) ali je računica a što manje matematike više čitalaca, zar ne?
    Ovo je malo "zaokruženo2 u korist vode. Zapravo bi trebalo računati 2x više vode od benzina da bi računica bila zasnovana.
    Sa lakim karoserijama i šta ti ja znam prototipovima možda bi se neka manja (gradska) brzina od 50km/h mogla postići i sa 2 do 3 litara vode. Gornja računica je za normalan automobil od 1000kg prazan i sve ostalo što ide uz normalan automobil. Uz to brzina od 50km na čas daje i duplo više energije na 100km pa se odmah prethodno deli sa 2.
    Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

    Comment

    • milangru
      CBC Član
      • 25.10.2010
      • 34
      • Novi Sad

      Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

      pa dobro, u cemu je onda caka? mislio sam da je samo dovoljno proizvesti dovoljnu kolicinu hho, 1 l vode u sat vremena.
      sta to niko od nas ne vidi a ispred nosa nam je? da, kada bi mi rekao morao bi da me ubijes?
      www.sitans.iz.rs
      Zajedno smo jaci i mozemo menjati stvari

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

        Milangru, caka je u tome da se nećeš obogatiti preko noći
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • expendable
          CBC Senator XXL
          • 04.11.2009
          • 3662
          • Bor

          Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

          Što bolan da te utepam? Pre bih ti uzeo makar malu proviziju (2%)
          Kao što Dora reče, nećeš baš za par meseci povremenog rada da napraviš čudo, osim ako ti se ne posreći, ali to je već druga kategorija. Možda ti na glavu padne flaša vode kao Njutnu jabuka pa ti
          Trošeći nekih 8 lit. vode na sat proizvodićeš cca. 15 kubika HHO gasa (250 litar u minuti). Toliko ti treba da ideš na vodu.
          Standardni elektrolizeri (jednosmerni) za to troše nekih 60kWh što znači da ti treba snaga od 60kW. Nije greška jer od toga klasični motor ne može da iskoristi (čak i kad je vodonik u pitanju) više od 15 do 18kW.
          U čemu je caka?
          Da se premaši Faradej! Ako je prof. Kanarov dobio ("plazma elektrolizom") 5 puta bolje znači da nam treba tek 12kW snage za čist "vodeni pogon". Uzgred, meni lično njegov rad deluje najubedljivije (iako skormnijih rezultata, nije samo zbog toga).
          Drugi su dobijali 10x više, što znači 5-6kW. I na kraju, ali ne i po značaju, Meyer i 17x prevaziđen Faradej. E ovo traži samo 3,5kW snage ali je kao što Painter reče žrtvovano tuštom i tmom skalamerije da bi se proizvelo u samom automobilu. I naravno čova ga je zakomplikovao da se ni on po svojim spisima ne bi snašao da je probao posle godinu dana. Na svu sreću tu je i onaj Indijac koji je to objasnio u detalje.
          Akumulatorima (osim litijumskim) je i dalje malo teže postići čak i 3,5kW jer zahteva 300A za 12V ili 150A za 24V (dva akumulatora redno vezana). Tu bi trebalo imati bar 2 akum. od 75Ah ili još bolje 2x100-150Ah što je i glomazno i teško i može da funkioniše pola sata do sat. Alternator te snage (struje) je već za teretna vozila, te se i taj problem mora rešiti (mada je to lako u odnosu na ostalo); kao i kod hibrida treba dobro smisliti kako da se zauzme što manji prostor u automobilu između ostalog, mada bi 99% rado žrtvovalo "pola prostora" i vozilo neki karavan veličine pasata umesto malih automobila.
          Dakle ne da ima posla nego za "dva života". I pored sve propagande o nemogućem ishodu ovakvih eksperimenata investitori prate šta se tu događa. Zašto ne padaju akcije naftašima? Situacija je slična kao kod sefova i alarmnih sistema (ili mehaničkih na vozilima). Sve može da se napravi ali je pitanje koliko vremena treba. U ozbiljnim krugovima koji smatraju da se ovo nije i nemoguće procenjuje se da su potrebne godine (desetine) da bi sistem postao komercijalan. Uz nedostatak ozbiljnih investicija možda i više. No to ne treba nikoga da obeshrabri, mnogo puta su procene za sve i svašta demantovane.
          Uostalom možda nismo disciplinovani i najpismeniji ali jesmo inteligentni i dovitljivi. Sve tehnološke procene ne uzimaju u obzir faktor genijalnosti i nadahnutosti te kao i što je "lopta okrugla" pa tim iz treće lige stigne u finale kupa ("nemoguć događaj" a i nemaju dovoljno novca, pa se pokaže da ne mora da znači) tako i ovde, malo inspiracije i godine postaju meseci!
          Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

          Comment

          • Pera Zdera
            CBC Član
            • 24.09.2010
            • 68
            • Novi Sad

            Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

            Originally posted by expendable
            Standardni elektrolizeri (jednosmerni) za to troše nekih 60kWh što znači da ti treba snaga od 60kW. Nije greška jer od toga klasični motor ne može da iskoristi (čak i kad je vodonik u pitanju) više od 15 do 18kW.
            Još jednom moram da konstatujem da su svi elektroničari fakultetlije isti. Upravo ova činjenica koju si naveo je bio glavni adut mojih "neposlušnih" inžinjera pre pronalaska sistema sa "diznom". Ubedjivali su me da je bolje da napravimo elektro automobil jer će energija akumulatora biti iskorišćena minimum 85% (pa sve do nekih 92%).

            Comment

            • NShappy
              CBC Senator
              • 09.03.2005
              • 261
              • Novi Sad
              • Ford Focus 1.8TDCi

              Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

              Nije mi baš jasno zbog čega ljudi koji pokušavaju da naprave motor na vodu toliko insistiraju baš na pogonu vozila? Naravno da će protoipi napravljeni za probu biti glomazni i teški, pa takvi su uglavnom prototipi bilo čega, ali potrebno je valjda prvo napraviti sistem da radi, bilo kako i bilo koliki da je. I da je prevelik za ugradnju u vozilo, komercijalno bi bio isplativ npr.u električnim centralama, brodovima i, uostalom, bilo čemu što troši energiju.

              Jasno je da bi ovakav motor nama bio najkorisniji baš u vozilu, ali da je takav motor moguć, bio bi još bitniji da zameni nuklearne elektrane ili ove na ugalj (75% struje u Evropi se dobija spaljivanjem fosilnih goriva, u Srbiji i do 80%).

              Kada sistem jednom uspe da proradi tako da može svako da ga napravi bilo da pronalazač proda licencu ili javno objavi detalje kako se to pravi za opšte dobro, lako će to Japanci minijaturizovati da stane i u neko vozilo. Pa i da se ne može minijaturizovati, značaj za dobijanje električne energije bi bio nemerljiv. Zato sam još davno rekao, naterajte to da radi na stolu. Lako će to posle da se iskoristi gde može.

              Pišem ovo gore na konto priča da je jedan od uspešnih sistema koje je neko napravio bio preglomazan...
              Volim sve što su voleli mladi kada sam i ja bio mlad...

              Comment

              • milangru
                CBC Član
                • 25.10.2010
                • 34
                • Novi Sad

                Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

                Moram malo da mastam pa mi recite da li sam na dobrom putu.
                60kw el.energije da bi auto 60kw isao na hho.
                ako stavimo vortex usteda 20%
                to onda nije 60kw struje vec 48kw?
                pustimo rezonantnu struju za razbijanje vode kroz elektrode i povecamo produkciju 5 puta?
                nije vise 48kw vec 9.8kw?
                nakon toga umesto elektroda stavimo ploce kondezatora i kalem u rezonanciju, usteda jos 20 puta?
                nije vise 9.8kw vec 490w
                www.sitans.iz.rs
                Zajedno smo jaci i mozemo menjati stvari

                Comment

                • Toni103
                  CBC Početnik
                  • 04.11.2010
                  • 4
                  • BiH

                  Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

                  Prvo da vas sve pozdravim jer sam tek danas izvrio registraciju na ovom zaista interesantnom i korisnom forumu.Sama tema je veoma intersantna i stoga sam odlucio da sa vama podijelim moja laicka iskustva sa hho.Mnogo i svakodnevno se igram sa elektrolizom i koristenjem hho u svrhu ustede na potrosnji.Odmah da kazem pojmovi ,fizika ,hemija i ostalo su mi nula tj nisu mi profesija i puno ne poznajem tu tehniku i stoga vjerujem samo praksi i toga se drzim.Prvi hho generator od ideje do realizacije trajao je 3-4 sata i pravac ford siera 1.8 td.Na litru vode koja je cinila sam generator dvije kasicice sode bikarbone i ozezi po gasu bez ikakve kontrole voznja 70-100-120 km na sat. Ni pola sata poslije umalo pozar kablovi se usijali od ampera.Zaboravih reci elektrode su bile dvije viljuske iz negdasnjih vojnih kompleta za prehranu,jake ne hrdjaju ma super.Istu stvar sam ponovio sa jednom kasicicom sode i proces se produzio za jos pola sata voznje i opet pregrijavanje vode i kablova.Produkcija gasa je bila dosta dobra ali nisam mjerio koliko to proizvodi auto je bio ljuci gladje je postizao bzrinu izduvni gasovi skoro nista paloma maramica bijela pod punim gasom.Treca sreca je bila destilovana voda sa pola kasicice iz kafica za ekspreso zakacen ampermetar i rezultati slijedeci pri startu generatora sa to malo sode na litru destilovane vode povlaci 3,5 Ampera i tek nakon tri sata poraste do 12 Ampera.Pocetna proizvodnja hho nije bila za pohvalu i u gradskoj voznji nije bila za neku ustedu i tek nakon pola sata dolazio bi do toga da balonici ispadaju rafalno tj jedan za drugim cineci jednu liniju.Odlucio sam se da prijedjem na djela.Pun rezervoar voznja dvjesta kilometara bez hho potrosenih 14,8 litara dizela.Ponovno pun do cepa ukljucen hho generator isti tempo voznje nakon 200 km dopuna 10,5 litara.Najvise problema sam imao sa pregrijavanjem vodu u generatoru,koji sam napravio od boce za preciscavanje vode tj vodenom filteru.Danas to izgleda nesto drugacije u istoj boci sam slozio sest cjevcica duzine 10 cm sa jos sest nesto manjih ono cijev u cijev koje sam odvojio gumicama za slavine a napajanje istog vrsim sa nekom elektronikom koju mi je kolega naso od paljenja sijalica u disku .Potencimetrom pravim tajming i lupam neki tranzistor od 85 ampera cime dobijam maksimalne udare 12 volti 15 ampera sto dovodi do produzenja rada tj sporijeg grijanja vode.ta elektronika je spojena iza potencimetra od grijanja tj ventilatora grijanje auta na kome ima neki otpornik koji sa potencimetrom navodno smanjuje napon za pobudu druge elektronike one od sijalica iz diska.Taj prvi potencimetar preko tog otpornika navodno ima vise napona tj tri polozaja u kojima daje 6,9 i 12 volti a sa time i smanjuje pobudu preko tajmera tj trandje.Oprostite na laickim izrazima bez strucnih naziva ali ja sam samo jedan obicni metalac sa puno vremena i voljom da se igram,a ako moja igra pomogne kome da lakse dodje do boljih rezultata bit ce mi drago.Igrom sam sigurno spustio potrosnju svoje stare kante u prosijeku dvije i pol do tri litre to mi je zagarantovano a drugo ako bude bude .pozdrav i oprostite na opsirnosti

                  Comment

                  • Pera Zdera
                    CBC Član
                    • 24.09.2010
                    • 68
                    • Novi Sad

                    Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

                    Imam jednu ideju za Open Source projekat.
                    Prošle godine smo uspešno konvertovali jednog stojadina u auto koji radi na komprimovani vazduh (i uspešno se vozili).

                    Pošto smo sada svi u fazonu HHO dobili smo ideju da uradimo nešto slično samo koristeći HHO gas.
                    Za realizaciju ove ideje potreban nam je neko ko se razume u motore (konverzija SUS motra da radi na komprimovani vazduh nije zahtevala stručnjaka) kojeg mi nemamo.
                    Nadam se da je neko od naših članova automehaničar.

                    Konačno evo i ideje:
                    Ideja je da auto u stvari radi na vodenu paru. Razložiću ideju na nekoliko osnovnih koraka:
                    1. U cilindar se ubrizga HHO gas - koji napravimo po već poznatim metodama iz ovog foruma
                    2. Klip se podigne i sabije ga
                    3. Svećica se aktivira i upali HHO gas
                    E sada sledi poenta
                    4. U trenutku eksplozije razvija se visoka temperatura (bar se nadam da je tako - ako bi smo ubacili čist vodonik onda bi sigurno dobili visoku temperaturu)
                    5. U istom trenutku kada se razvije visoka temperatura u cilindar se ubacuje mala količina destilovane vode(mikro kapi)
                    6. Tog trenutka voda se pretvara u paru, ekspandira i pomera klip na dole.

                    Ovo jos nismo probali, samo smo teoretisali.
                    Ne zam da li se baš uklapa u ovu temu (HHO) ali pošto bi osnova trebala biti HHO gas ja sam ovaj predlog izneo ovde. Ako treba pomerićemo ga kasnije.

                    Comment

                    • milangru
                      CBC Član
                      • 25.10.2010
                      • 34
                      • Novi Sad

                      Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

                      Ima ovde nesto, puno srece
                      www.sitans.iz.rs
                      Zajedno smo jaci i mozemo menjati stvari

                      Comment

                      • dj dragon
                        CBC Član
                        • 02.10.2010
                        • 18
                        • kaludjerica

                        Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

                        pratim ovaj forum dugo ali nisam imao nista pametno da kazem a sto vec nije receno .ja sam automehanicar vec 20 godina a bavim se i ugradjom plina nekih 6 godina imam dosta i skustva u radu sa dizel i benziskim motorima . takodje radim i vanbrodske motore kosacice testere i skoro sve sto ima unutrasnje sagorevanje.za koji dan zavrsavam jedan projekat po PAINTER-ovom proracunu i mom dizajnu ali to cu objaviti tek kad bude gotov i budem siguran da radi ,a nadam se da hoce jer ipak je painter u pitanju .da ne davim to bi bilo to kome treba pomoc iz prakticnog dela sus motora rado cu pomoci jedini problem je slobodno vreme koje vrlo malo imam cak i za moj projekat

                        Comment

                        • milangru
                          CBC Član
                          • 25.10.2010
                          • 34
                          • Novi Sad

                          Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

                          @Pera Zdera

                          Ako imas stojadina na tng mozes ovako da probas
                          skines filter za vazduh, ispod njega otvoris karburator.
                          tamo ces naci mali prelivni sud sa plovkom( kao plovak na wc kotlicu) I 2 dizne. onu gornju zacepis sluzi za dovod góriva na vecim obrtajima. onu donju treba da smanjis na meru spram koje hoces da ti kolicina vode udje u cilindre.kada to zavrsis posto je prelivni sud bio suv jer si vózio na tng , sipas vodu u prelivni
                          sud sve vratis kako je bilo i palis na tng ,nikako na benz. ako vodu i ne zapalis u čilindrima a uspes daw je pretvóris u gasovito stanje povecao si joj zapreminu 1800 puta.srecno i javi se ponekad da idemo u zezanje
                          www.sitans.iz.rs
                          Zajedno smo jaci i mozemo menjati stvari

                          Comment

                          • dj dragon
                            CBC Član
                            • 02.10.2010
                            • 18
                            • kaludjerica

                            Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

                            i napokon prvo paljenje ostaje par dana razrade pa tek onda pravi rezultati http://www.youtube.com/watch?v=LgKRey0uSJ0

                            Comment

                            • painter
                              Banovan
                              • 04.03.2010
                              • 738
                              • beograd,m.mostanica

                              Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

                              Dobar kvalitet snimka (mobilnim telefonom)! Ali tuzicu te za neovlasteno objavljivanje!
                              Definitivno je problem u napajanju,u kolima se ponasa skroz drugacije. Punjac nema snage da izgura,a i ja sam lik,mislio da punjac moze zameniti laboratorijski ispravljac Trebalo mi je vremena da shvatim(prihvatim istinu).
                              Inace generator je odlican,uradjen pedantno i precizno,svaka cast. Spajamo ideje za buduce projekte,mislim da smo kao nacija nadareni za inovacije (nuzda cini svoje). Kada sam usao u ovu pricu bilo mi je cudno zasto po svetu slabo kapiraju stvari,ja sam relativno brzo dosao do rezultata...sad vidim u kontaktu s forumasima s kojima saradjujem da smo mi ovde generalno nadareni i sposobni. Fali nam malo vise vremena i sredstava a ideja je na pretek!

                              Comment

                              • painter
                                Banovan
                                • 04.03.2010
                                • 738
                                • beograd,m.mostanica

                                Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

                                Originally posted by milangru
                                pa dobro, u cemu je onda caka? mislio sam da je samo dovoljno proizvesti dovoljnu kolicinu hho, 1 l vode u sat vremena.
                                sta to niko od nas ne vidi a ispred nosa nam je? da, kada bi mi rekao morao bi da me ubijes?
                                Neke stvari lepo zapazas ali neke mesas u nemoguce kombinacije. Citaj postove. Mislim : CITAJ POSTOVE.
                                Odgovoricu Ti jos jednom ali drugi put necu,na tvoja pitanja (koja stalno ponavljas u drugacijoj formi) imas odgovore na vise mesta u temi. Kolicina HHO-a za pokretanje vozila u kojem je SUS motor ogromna je. Od 100lpm za mali stedljivi auto pa na gore. Iako je energija vodonika veca od benzina njegova energetska gustina je mala. Takodje je problem prevelika brzina sagorevanja sto u kombinaciji s kiseonikom(HHO) biva jos gore. Glavna caka je napraviti da SUS motor bude stedljiv,pa tek onda ugraditi HHO ili vodonik. To su svi oni uradili. A kad to uradis i ne treba ti vodonik jer ce ti auto trositi ispod litre benzina na 100km. Da podsetim: u benzinu kao i u svim gorivima je VODONIK.
                                Daniel Dingel je uradio isto sto i Meyer i svi ostali ali NA SVOJ NACIN. I izbacio je kiseonik iz sistema. I pitanje je da li on ZAISTA VOZI AUTO NA VODU !?
                                Koliko god da premasis Faradeja nije moguce proizvesti dovoljno gasa za napajanje neefikasnog SUS motora! Jedno je efikasnost a drugo je kolicina! Upravo je ovo prava tema i glavni razlog zasto ljudi ne veruju u auto na vodu! Vecina ne razmislja u pravcu SMANJENJA POTROSNJE SUS MOTORA a skoro svi ne veruju da je to moguce! A bez smanjenja potrosnje odnosno povecanja efikasnosti odnosno smanjenja gubitaka SUS motora nema voznje na vodu.

                                Comment

                                Working...
                                X