Re: HHO - znamo li nesto o tome ?
Tu je negde glavni problem. Po ICE konceptu (motori SUS) vrlo teško.
1l vode daje samo 111g vodonika, koji sagorevanjem daje energije tek koliko cca. 0,33kg ili 0,45 lit. benzina.
Doduše u struji kiseonika možda i nešto više, recimo 0,6lit. U gorivnim ćelijama bi to bilo ekvivalentnih i celih 2 lit. što bi već moglo da bude upotrebljivo.
U motorima sa unutrašnjim sagorevanjem već ne. Iako bi zbog više temperature sagorevanja teorijski iskorišćenje energije moglo da bude nešto veće, pa bi 1kg vode mogao da bude ekvivalent i za 0,75lit. benzina. Otprilike bi za automobil (bilo koji) trebalo nešto više vode nego goriva, otprilike je odnos kao između KS i kW.
Na primer 7,5 litara vode bi zamenilo nekih 5,5 litara benzina što je nešto što je dovoljno za umerenu vožnju manjih automobila današnjice.
Može i preko snage (u kW) ali je računica a što manje matematike više čitalaca, zar ne?
Ovo je malo "zaokruženo2 u korist vode. Zapravo bi trebalo računati 2x više vode od benzina da bi računica bila zasnovana.
Sa lakim karoserijama i šta ti ja znam prototipovima možda bi se neka manja (gradska) brzina od 50km/h mogla postići i sa 2 do 3 litara vode. Gornja računica je za normalan automobil od 1000kg prazan i sve ostalo što ide uz normalan automobil. Uz to brzina od 50km na čas daje i duplo više energije na 100km pa se odmah prethodno deli sa 2.
Tu je negde glavni problem. Po ICE konceptu (motori SUS) vrlo teško.
1l vode daje samo 111g vodonika, koji sagorevanjem daje energije tek koliko cca. 0,33kg ili 0,45 lit. benzina.
Doduše u struji kiseonika možda i nešto više, recimo 0,6lit. U gorivnim ćelijama bi to bilo ekvivalentnih i celih 2 lit. što bi već moglo da bude upotrebljivo.
U motorima sa unutrašnjim sagorevanjem već ne. Iako bi zbog više temperature sagorevanja teorijski iskorišćenje energije moglo da bude nešto veće, pa bi 1kg vode mogao da bude ekvivalent i za 0,75lit. benzina. Otprilike bi za automobil (bilo koji) trebalo nešto više vode nego goriva, otprilike je odnos kao između KS i kW.
Na primer 7,5 litara vode bi zamenilo nekih 5,5 litara benzina što je nešto što je dovoljno za umerenu vožnju manjih automobila današnjice.
Može i preko snage (u kW) ali je računica a što manje matematike više čitalaca, zar ne?
Ovo je malo "zaokruženo2 u korist vode. Zapravo bi trebalo računati 2x više vode od benzina da bi računica bila zasnovana.
Sa lakim karoserijama i šta ti ja znam prototipovima možda bi se neka manja (gradska) brzina od 50km/h mogla postići i sa 2 do 3 litara vode. Gornja računica je za normalan automobil od 1000kg prazan i sve ostalo što ide uz normalan automobil. Uz to brzina od 50km na čas daje i duplo više energije na 100km pa se odmah prethodno deli sa 2.
Comment