Dakle ili zaptivanje ventila OPET ne valja (sto je malo verovatno) ili je paljenje toliko osetljivo na timing da stepen-dva prerano paljenje ima za posledicu da se smesa upali pre nego se ventili zatvore...jako je tesko pogoditi trenutak kad su ventili uopste zatvoreni, kamoli PRAVO vreme kad treba da se upali smesa...
a sta se desava kad mu zadas neko konzervativnije paljenje npr 10-15 st pre gmt za veci opseg, da li radi bez backfire-a?
mada i za vece uglove pretpaljenja cisto sumnjam da je usisni toliko dugo otvoren, ipak su te bregaste pravljene pravljene za obrtaje, tj. traze veci ugao pretpaljenja na obrtajima.
....ovo pod uslovom da je svecica uzrok backfire-a....a sta ako se backfire dogadja prilikom izduvnog-usisnog takta ? izduvni duze otvoren,
usisni se otvorio i smesa se zapali pri kontaktu sa izduvnim gasovima....
ako i sa malim uglom pretpaljenja pravi backfire onda verovatno da je ovo...
koliki je posao na njemu vratiti standardne bregaste pa probati ? (da eliminises sumnju u ventile?) ili ako su ti slicovane remenice poigrati se sa time?
i na kraju, da li je dobro konfigurisan polozaj VR senzora i 60-2 tocka, referentni ugao u odnosu na gmt?
Posao, i to poveliki...nije problem samo oko bregastih vec i mehanickih potiskivaca, jer su svi zazori nastelovani za ovu bregastu. Sumnju na ventile cu eliminisati ponovo leakdown testom (Egoneeeee gledaj aparat da nadjes opet ), i kad se to otkloni kao sumnja, idemo da vidimo upravo to sto si rekao, da li se smesa samopali od gasova ili od lose nastelovanog paljenja.
The difference between men and boys is the price of their toys
Pa leakdown test odradjen, sa malo iznenadjujucim rezultatima. Iznenadjujucim u tom smislu da sam, iskreno, ocekivao da ce problem lezati u nestrucno odradjenom menjanju siceva, te da cu, zbog tog ili nekog drugog razloga, morati ponovo da skidam glavu.
Sve u svemu, leakdown je na 2 cilindra po 6%, na jednom sedam, i na poslednjem oko 8% Iskreno ocekivao sam rezultat 10% i vise, odnosno blize 15% sto bi i bilo realno, s obzirom da su kovani klipovi unutra, dakle i nesto vece margine. Ovako mali leak svakako nisam ocekivao, ali tim bolje Dakle, leak nije u pitanju. Sutra merim kompresiju, mada ce to 99,9% biti sasvim OK.
Problem je najverovatnije u tome sto su se stelujuce remenice bregastih maaalo pomerile, jer mogu da setaju, naravno. Sad treba to ponovo proveriti, a razmisljam i da izbacim stelujuce prokletinje i stavim fixne.
Dakle, merenje kompresije, prestelovavanje u ponovno zupcenje, pa opet nazad na ECU.
The difference between men and boys is the price of their toys
Pa posto bas dugo nije nista pisano, ajd da ubodem koju...
Elem, paljenje jos zeza, odnosno startovanje motora. Premeren je ugao 60-2 zuba i zaista je 117 stepeni, dakle nesto ne stima najbolje sa stepenom pretpaljenja za startovanje motora.
Izvadili smo hall davac, premerili stepene do pvog nedostajuceg zuba, i to je 117 stepeni - mada je malo konfuzno, uputstvo kaze treba meriti do "trailing edge" znaci do prvog zuba koji se javi posle praznine, a to je onda 131 stepen...ali na 131 stepen motor ni ne razmislja o paljenju
Sto se tice startovanja i ugla pretpaljenja, isprobao sam svasta, od 8 do 24 stepena, nista mu se ne svidja Nekako i uhvati na 14 stepeni, i onda je sve maltene ok. Imali mali problem jer alternator nije punio bateriju jer nismo povezali novu pobudu na regler - stari ECU je pobudjivao alternator, ali posto on trenutno stoji iscupan na stolu, nista nije aktiviralo regler E sad i to radi, tako da smo poceli da se igramo sa stelovanjem goriva sa WB lambdom. Dok je paljenje na nekih 12 stepeni na i oko lera, gorivo se usteluje u lambda 1, i motor sasvim lepo bez stucanja i ikakvih problema radi na oko 700 obrtaja na leru, savrseno mirno, sto je meni malo iznenadjujuce - obicno to nije slucaj sa 300 stepeni bregastom
Sad u toku drndanje oko ventilatora koji je povezan na AUX izlaz sa NIRE koji bi trebalo da mu daje varijabilan napon i time varira brzinu u zavisnosti od temperature i obrtaja motora, malo nas nesto zeza, da li je do nas ili NIRA nesto zeza ovaj AUX izlaz, ne znam, ali...
E da, i dalje mi treba MAP senzor koji meri do 1-1.1 bar, sa dobrom rezolucijom, ali ovaj put moram da probam sa senzorom koji se kaci na crevo, ne na plenum, jer ovaj koji imam izgleda ne snalazi se najbolje sa ovom konfiguracijom...na leru daje 80kpa, umesto 37-38 koliko je, uslovno receno, normalno za slicne motore...Ima neko da dotira ili predlozi kakav, pa da ga kalibrisem?
Work in progress
The difference between men and boys is the price of their toys
na leru 80 kpa = 800 mbar - tek malo nize od atmosferskog... ovde nesto debelo ne stima... inace to bi znacilo da na leru je ispred usisnog ventila 800 mbar pritisak, tj da u cilindar ulazi mnooogo vazduha (i goriva) pa motor tesko da bi radio na 700 obr... pod pretpostavkom da je paljenje u redu, a posto kazes da motor prede na leru, onda verovatno jeste.
ono na sta sumnjam je izbor mesta za uzimanje signala za map senzor, mada koliko se secam ti si lepo izvukao crevca i napravio posudu za kompenzaciju - uravnotezenje ... dali si proverio sa najobicnijim analognim vacuum gauge-om pokazivanje na mestu na koje kacis map senzor ?
ukoliko ti se ukaze bas potreba za preciznim merenjem, mogu ovih dana doneti apsolutni manometar pa da se nakaci na mesto za koje mislis da ti daje reprezentativni pritisak u usisu pa da vidimo sta ce da kaze...
Ma nisam, hebo ga pritisak Nikako da nabavim prokleti manometar...Znam, mozda je problem samo mesto, ili precnik creva, ili ne znam ni ja sta...A mogao bi da se pojavis sa tim manometrom, ne bi skodilo, da vidimo sta je u pitanju Nego moze li taj manometar da se koristi za stelovanje individualnih leptira, odnosno 2+2 (jer se podesavaju u paru)?
Motor bi radio na leru lepo da MAP pokazuje ne znam ni ja sta, nije bitno uopste, NIRA dopusta da se to lepo nasteluje da radi, ali pitanje je kako i sta cu da uzimam kao pouzdan indikator opterecenja kad krenemo sa voznjom ako MAP radi ovako eraticno na leru...?
Dakle greska je ili kod izbora mesta za uzimanje vakuuma (alternative nema...), precnik creva ne valja (zajebano, ali moze da se prosiri), ili sam MAP (drugi nemam, niti kalibraciju za bilo koji osim ovog koji sad koristim...)...
The difference between men and boys is the price of their toys
precnik creva ne bi trebalo da je problem...kod mene ide skoro 2 metra crevca sa oko 2-3 mm unutrasnjim precnikom pa je ok...
koliko se secam, na svakoj trubici postoji bypass leptira (logicno) za ler... e sad ako je signal za map uzet negde jako blizu bypassa moguce da to utice na pokazivnje... ok, tebi na leru on radi u alpha-n modu, signal sa map-a mu nije bitan...
instrument je klasican digitalni manometar, znaci, crevce na njega i drugi kraj u ambijent u kome zelis da meris pritisak (potpritisak), sad neznam sta ti treba za stelovanje leptira, da li obican ili diferencijalni manometar (diferencijalni ima dva ulaza i meri razliku pritisaka izmedju ta dva ulaza).
Comment