Ti kao da je zadnje sto si od dizela video MB 200D.
Da si ikada provozao 530d nebi tako hvalio benzince. Ja u principu prezirem dizel ali da jesu trenutno u prenosti nad benzincima - jesu.
Sto se tice one tvoje "kataklizmaticne pretpostavke o nestanku dizela - pa neki su 1990. prognozirali da za 10 godina nece biti nafte na Zemlji pa nista od toga - to je samo plasenje naroda. A i kako ni u jednoj analizi ne prozitah to sem u tvojoj (verovatno imas izvore direktno u Transnjeftu, Lukoilu ili BP-u?).
Sto se biodizela tice - sada po normama u eurodizelu mora biti bar 5% biodizela - toliko o tome da se ne koristi. A toliko je los posao da je Delta Holding krenuo u gradnju rafinerije biodizela kod nas - nisam video da se Miskovic uhvatio neceg loseg do sada!
A ako uporedis dizel i benzinac koji mozes dobiti za iste pare - sto je @jevtic i rekao, vidi sta se moze dobiti:
KOd Opela Astra 1.8 16v i Astra 1.9 cdti. Mogu da POTPISEM da 1.9CDTI ide mnogo bolje od 1.8 iako novi 1.8 ima 140ks. Naravno kod dobrog vozaca bi verovatno isao bolje 1.8 ali ga moras drzati uvek na "turi" sto uopste nije prijatno za putnike a ni za tebe na duze taze (iako motor ima fenomenalan zvuk) i uz poprilicno cimanje dok 1.8 CDTI sa svojih 120ks (max snage da me nebi neko ponovo ispravio da je to samo snaga u odredjenom rezimu) ali sa 280 NM raspolozivih od 2000 do 2750 (dok je kod benzinca 175Nm raspolozivih tek na 3800) a i max snaga je kod benzinca raspoloziva tek na 6500 dok je kod dizela na 3500.
Ja kada sam provozao Vectru 1.9CDTI i posle seo u 1.8 benzinski samo sam rekao "sta ja ovo vozim."
Naravno meni se ne svidja sto kod dizela taman ga zavrtis na 4K i moras da se latis menjaca a kod benzinca ga lepo furas na duze ali ima ljudi koji su navikli (verovatno zato sto ceo zivot vozim benzince a dizel imam tek od pre godinu i po - prvi put u zivotu ali ne nisam pokajao nikada sto nisam uzeo za te pare 1.6 benzinski jer je dizel u gradu milina voziti a i usi mi ne stradaju toliko).
A oni koji porede turbo benzince sa turbo dizelima - oni polako dolaze u isti cenovni rang ali su turbo benzinci mnogo "zedniji" od dizela a gube na puouzdanosti - turbine sim nisu nista pouzdanije nego kod dizela.
Na plin se kuva, na dizel se greje a na benzin se vozi - a ja krenuh da se bavim grejanjem...
Ej bre, tresu interno u motoru razbise se , vec sam napisao o tome, akseleracioni momenti na dieselu na kipu su ti koji prave vibracije, nepomaze ni multijet ubrizgavanje u vishe stepena da bi se izjednacili momenti ubrzanja radilice.
Vidis da svi imaju zamajce duple mase tipa, da nebi svojim vibracijama pojeli menjache, sto i dalje rade. Kad ukochish segment acceleracije klipa na njima izgubljen je i obrtni momenat istih motora, mrtva sila
A sta ja imam s tim sto tresu interno u motoru? Meni je bitno da lo OSECAM ili NE OSECAm vibracije u kokpitu a to sto "interno u motoru trese" bas me ne zanima mnogo.
Na plin se kuva, na dizel se greje a na benzin se vozi - a ja krenuh da se bavim grejanjem...
Prva je kada neko kaže da dizel ima bolje performanse - nema ni od turbo benzinaca ni od krštenih NA benzinaca (kojih istina nema mnogo), mogu da dokazujem danima, neće mi dosaditi. Za mene ne postoje "performanse na 2500rpm" ili "performanse dok vozim familiju na roštilj" za mene performanse znače koliko se brzo stigneš od tačke A do B i tu priča za mene prestaje.
Druga stvar jeste kada se neko ne razume u obrtni moment i konjske snage, a pri tome ga je sramota da pita, nego još i širi unaokolo da je 300nm na 2000rpm sjajna stvar. Jeste sjajna stvar, ali ako i na 6500rpm ostane tih 300nm, a dizelima je redlina na 4-4500rpm i guess what - tu im je obrtni moment duplo manji. Poslednjih 10 dana ako išta radim na forumu pričam o nm i ks... nađi moje ostale postove, ima ih u 3 treda minimum. Kada kažeš "auto ima 300nm na 2000rpm" jeste isto kao da kažeš "auto ima 3 točka, ali nisam siguran da li je i četvrti montiran"...
Tih 175nm na 3800rpm vuče bolje od 280nm na 2000rpm i dizelima sa obrtajima opada moment drastično, a da vidiš tek kako nekih 140-150nm na benzincu vuče na 6500rpm.
Razumem ja vas kada pričate o mirnoj vožnji na malom broju obrtaja sa malim brojem promena stepena prenosa, to sam napomenuo više puta, ali ne ulazite u polje performansi dizel motora i razbacujte se momentom na niskim obrtajima jer on ne znači ništa (kao što sam napisao, to je moment bez snage), bez obzira što ste to pročitali u novinama ili čuli na televiziji - ni ti novinari ne znaju ni šta je konjsna snaga, ni šta je obrtni moment. Iako se o momentu uvek pričalo, tek je na poslednih 8-9 godina počelo da se bruji na sve strane evolucijom dizel motora - neko je nekome rekao da je obrtni moment to što dizel ide petom uzbrdo na 1500rpm i ode mas' u propast - pošto je pričanje o momentu moderno, niko ne sme pita šta je to, a svima su puna usta...
90% ljudi baš tako vozi auto 1500-2500rpm i za njih je turbodizel dar s neba - problem je što se na cannonu okuplja dobar deo "onih" ostalih 10% ...
Vi mislite da ja na nekoj slavi, rođendanu ili ne_automobilskom društvu i pokušam išta od ovoga da kažem ? Pa nisam poblesavio . Da nekome kažem da je moj auto brži od njegovog 2 tone teškog 150ks dizela ili da nije zdravo voziti dizel ispod 2000rpm ili da trajnost motora nema baš veze sa tome na kojim obrtajima se motor drži (bilo dizel, bilo benzin) - fakat da svi tipovi koji voze auto na 1800rpm menjaju ulje na 30.000 km i to samo ako dobiju na kladionici - pa nisam poludeo da pokrećem bilo kakve automobilske teme.
U ovoj zemlji dizel jeste oličenje stila, performansi, male potrošnje, uvek se ja složim s tim van automobilskih foruma - nekad čak i dodam da bih kupio i CRX dizel, samo da ga prave
Ej bre, tresu interno u motoru razbise se , vec sam napisao o tome, akseleracioni momenti na dieselu na kipu su ti koji prave vibracije, nepomaze ni multijet ubrizgavanje u vishe stepena da bi se izjednacili momenti ubrzanja radilice.
Vidis da svi imaju zamajce duple mase tipa, da nebi svojim vibracijama pojeli menjache, sto i dalje rade. Kad ukochish segment acceleracije klipa na njima izgubljen je i obrtni momenat istih motora, mrtva sila
A sta ja imam s tim sto tresu interno u motoru? Meni je bitno da lo OSECAM ili NE OSECAm vibracije u kokpitu a to sto "interno u motoru trese" bas me ne zanima mnogo.
Kad te posledice lupe po dzepu cesh vidish dal osecash i ko se smeje zadnji
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Bane, jedno pitanje, ali bez ljutnje, koji je najsavremeniji i najjaci dizel koji si vozio? Tacno je da ljudi uglavnom pojma nemaju sta je obrtni moment, zato sam ja ozvalavio u prethodnih par postova da objasnim, manje vise uspesno nadam se. Sad mi pade na pamet jos jedno objasnjenje, obrtni moment je za rotaciono kretanje isto sto i sila za translatorno.
Inace, juce je meni bilo bas dosadno, pa sam ceo dan usamljen branio dizele, kad evo veceras pogledam kad ono sve vise ljudi pocelo da iznosi misljenje kao moje.
A sta mislite da sad u temu ubacimo i elektricna kola? kako ona tek imaju dobro rasporedjen obrtni moment salim se narvno.
Evo idem sad da spavam, nadam se da cu moci da zaspim jer jos uvek se ceo tresem na niskim frekvencijama od voznje u mom tresucem dizelu
Bane, jedno pitanje, ali bez ljutnje, koji je najsavremeniji i najjaci dizel koji si vozio?
Ma kakva ljutnja, pa vozio bi i Accorda 2.2 dizel, samo da ne idem gradskim saobraćajem .Najsavremeniji - to je diskutabilno, najjači - nemam pojma, iskreno, ali mogu da ti kažem koji mi je najomiljeniji:
1.7 CDTi u novoj Astri i znaš zbog čega - 100bhp @ 4400rpm Motor je superiška, šteta što je Astra ovako dosta krupna, visoka, nezgrapna i što joj je šasija majko mila (mada spolja estetski stvarno lep auto), ali motor svaka čast - vuče daleko u obrtaje, dosta je neutralan, ujednačen, poslušan, možda jedan od motora najviše približen niskoturažnim NA benzincima velike zapremine - nije neki thrill voziti ih, ali može se imati poverenje i očekivati adekvatnu reakciju od njih.
Znas, kada procenjujem auto ne gledam ni koliko nm ni koliko ks (kw) ima vec sednem u njega i vozim. A tvrdim da Vectra 1.9 CDTI ide MNOGO BOLJE od 1.8 16V. Max snaga im je ista - 1.8 ima 5ks vise ali to je nebitno.
Sada to sto se ja mnogo bolje osecam dok vozim 1.8 to je nesto drugo. Da volim da ga drzim ne nekih 3500 i kad zakucam gas da auto zaurla i cimne me dok CDTI na 4K slabi a na 4.5K se "zakucava" dok benzinac lagano ide do 6.6K i vise bi da nema glupi limiter.
Ali kada sednes u jedan auto i u drugi dizel deluje mnogo agilnije (1.8 je na 2k mrtav) - u gradu pri prestrojavanju u dizelu ne pazis u kojoj si brzini dok ako si sa benzincem u cetvrtoj na 50km/h ne pise ti se dobro (a boga mi ni u trecoj nije nesto mada je tu "uredno") jer jednostavno dizel moze da povuce sa 2K a benzinac - ne. Naravno to dizelovo 2K mogu peroditi sa 3.8K na benzincu i tu nema neke razlike ali saputnici itekako osete razliku (ne voli svako rezanje motora sto je odlika benzinaca u podrucju kada dostizu max obrtni momenat koliko sam primetio, zvuk postaje rezak i "veseo" sto ja obozavam). A kada se stane na pumpu tek tad se vidi razlika. Jer ako vozis benzinca da "posteno vuce" on ce i "posteno trositi."
A sto se dizela tice - nemam mnogo iskustva sa dizelima ali znam mnogo ljudi koji ih voze i nisu imali nekih vecih problema sa njima. Pitajte @jevtic koje je probleme imao sa dizelom, ja cu vam reci - imao je par problema ali ni u jednom slucaju nije bio kriv dizel a decko stvarno przi auto sto bi se reklo "ko nenormalan" - kod njega nije to penzionerska voznja "safe and sound" vec voznja dostojna jednog GTI automobila.
Na plin se kuva, na dizel se greje a na benzin se vozi - a ja krenuh da se bavim grejanjem...
A sto se ponasanja tice - jesi probao nekada 1.5 dci Renaultov. Njega bas ne vole oni koji vole dizel jer se ponasa malo "cudno" - slabije vuce na niskim obrtajima ali zato od 2K vuce konstantno do 4.5 (mada je meni ta granica od 4.5K mnogo niska ali sta ces...).
Jednostavno po meni njemu FALI obrni momenat jer sa 200Nm bash se ne moze podiciti time ali mu je zato potrosnja ok a i registracija je ispod 1.5 pa je i tu usteda neka - mada nije ni dostojna pominjanja).
Na plin se kuva, na dizel se greje a na benzin se vozi - a ja krenuh da se bavim grejanjem...
Pre svega da kažem da se oko ostalog sasvim slažem s tobom.
Originally posted by ToNcA
Znas, kada procenjujem auto ne gledam ni koliko nm ni koliko ks (kw) ima vec sednem u njega i vozim. A tvrdim da Vectra 1.9 CDTI ide MNOGO BOLJE od 1.8 16V. Max snaga im je ista - 1.8 ima 5ks vise ali to je nebitno.
Pa jeste, kako nije . Ako im se odnosi u menjaču nešto ne razlikuju, onda će benzinac ići bolje osim ako nije neko smeće. Benzinac je lakši, 5ks je 5ks, a lakši je što dizel ima teži motor, teži menjač, teže kvačilo, teži zamajc, sve teže... to znači da benzinac ima bolji raspored težina, to znači da bolje krivuda, kasnije se koči pred krivinu, brže se prolazi kroz krivinu... To je egazaktna nauka, ne izmišljam ja toplu vodu .
E sad stvar je u tome što "vi" dizelaši forsirate neku priču o "performansama pri normalnoj svakodnevnoj vožnji" - meni je to malo smešno. Kada se uveče vozim po polupraznom Beogradu i ne žurim nigde, ne interesuje me da li je auto yugo ili RR, da li ima 60 ili 600 ks, slušam muziku, vozim se polako i u autu sam čisto da se ne bi bio u GSP. Kada vozim pun gas znam što volim benzince i što ne volim dizele, jednostavno je tako, moje skromno mišljenje - znam da sam brži od Golfa dizela pa makar bio i Golf TDi, što ja ulazim u krivinu brže od njega, vozim je i izlazim, što imam osmeh na licu svaki put kada uradim downshift ili kada motor pređe 5500rpm...
A i ja sam 10 puta rekao da su dizeli brži ako se brzine menjaju na 3000rpm i da ne mora tako često da se menja brzina sa njima, pa evo rećiću i 11. put . I tu i leži razlog zašto su benzinci generalno brži, dizeli su tweakovani za onih gore spomenutih 90% ljudi, ali onih 10% u benzincima će uvek biti ispred jer će znati kako da tretiraju te mašine .
...pa ipak postoji razlika u trajnosti u zavisnosti od prosecnog broja obrtaja na kojoj drzis motor, veruj mi...
A za ovih mojih 12 godina vozackog staza, mislim da sam u blagoj prednosti u odnosu na vecinu vozaca po broju predjenih km godisnje i mogu da ti kazem da vecina modernih dizela na auto putu bez problema drzi 180 i da ti je to sasvim dovoljno za auto put. Naravno da je mnogo lepse na putu voziti benzinca, ali cisto zbog tih vibracija koje se osete i naravno, opet je bolje voziti benzinca sa 6 brzina, da bi sto manje osetio vibracije koje stvara i bilo koji benzinac preko 3000 obr/m.
Po gradu, kada je guzva, da bi izbegao cesto baratanje rucicom menjaca, dizel zavrsava posao mnogo bolje, jer je malo neprijatno i po novcanik i po usi drzati benzinca na preko 3500 obr kada pocinje da vuce.
Sva ova teorija pada u vodu kada gledas iz ugla vozila koji upravo vozis, jer tebi je na prvom mestu feeling koji stvara sama voznja, a na drugom mestu sve ostalo.
Corolla 1.4D4D sa kojom sam presao 35000 za godinu dana ima samo 90 dizelskih konja, a teska je 1280 kg i mogu da ti kazem da me je odusevila agilnoscu i ubrzanjem za tako mali motor, koji ne stvara puno vibracija, a trosi kao upaljac. Prijatna je za voznju po gradu i ne zahteva mnogo drndanja menjaca. I da, vrti se do 5k bez problema. Vec vectra nije toliko tiha, ali je stariji tip dizel motora, koji opet trosi umereno za vozilo te tezine i bez problema dostize preko 190km/h na auto putu.
Kada hocu da osetim feeling voznje, onda sednem u nesto mnooogo bolje, a u to svakako ne ubrajam benzince do 150 konja, sto je stvarno smesno za bilo kakav feeling u voznji!!!!
Svaki moderan benzinac pa i stariji kvalitetni se ne cuju preko 3k znaci jednog saaba turbo mozes drzati na 4k konstantno i motor ce se cuti kao da je ugasen....da te pitam na koliko si obrtaja neces imati pojma da kazes
A o vibracijama nema ni govora....koliko sam samo puta hteo da upalim vec upaljenog benzinca dok kod naftare to nema sanse da mi se dogodi.
I malo me iritira to, kao po gradu benzinca moras da saltas stalno.
Nikada...eventualno jedna niza....a dizelom kada krenes u preticanje izmenjas 3 brzine dok preteknes.
I on vuce sa 1500 o/min pa naravno kada mu je kraj na 3,4k to je opseg u kojem se taj motor vozi.....gleda se srazmerno benzinca vozis na 2.5, 3k i teras do 6,7k
Buka....koja buka...kada stavis otvoreni filter jel onda? Ili kada je preslab motor naravno!
Evo ko hoce da proba u krompirwagenu neces znati na koliko si obrtaja jer ne cujes dok motor na 6250 ne pocne da seces pa shvatis da si vec stigao do kraja i treba da presaltas.
To date there has never been a faster car built for the public road and,
it has been suggested, there never will be. McLaren F1.
Comment